1.8 tsi bierze olej
-
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: 1.8 tsi bierze olej
Wydaje mi się , że opowiadają głupoty. Mam aktualnie rozebrany cały silnik. Nagaru na tłokach , zaworach i kanałach głowicy jest tyle jak w silniku po 500 kkm , tragedia po prostu.
Wszystko trzeba lub wymienić na nowe lub czyścić mechanicznie. Co więcej pierścienie mają odpowiednio 1mm, 1,2mm, oraz 1,5mm i to ten właśnie olejowy nie dość że jest za cienki to jeszcze zużywa się w dużym stopniu. Kit naprawczy o którym już pisane było w wątku można nabyć niestety tylko przez serwis i kosztuje odpowiednio tłoki 4400 zł , korbowody 3760 zł oraz komplet pierścieni 1310 zł, co ciekawe zmieniony jest pierścień olejowy i ma grubość 2mm.
Jak łatwo policzyć dodając jeszcze uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów i kupę innych drobiazgów pewnie części zamkną się w okolicy 11.000 zł. Chyba to lekka przeginka.
Rozmawiałem z mechanikiem podejdą do tematu przetoczenia rowka pierścienia olejowego , jest jednak pewne niebezpieczeństwo gdyż miejsca nie jest za wiele.
Tak czy siak w tym kierunku idziemy , a zmiana oleju i map nie sądzę aby cokolwiek pomogło , no może bardzo niewielkim stopniu ale problemu na pewno nie wyeliminuje to są zmiany mechaniczne i tu trzeba konkretnej naprawy.
Wszystko trzeba lub wymienić na nowe lub czyścić mechanicznie. Co więcej pierścienie mają odpowiednio 1mm, 1,2mm, oraz 1,5mm i to ten właśnie olejowy nie dość że jest za cienki to jeszcze zużywa się w dużym stopniu. Kit naprawczy o którym już pisane było w wątku można nabyć niestety tylko przez serwis i kosztuje odpowiednio tłoki 4400 zł , korbowody 3760 zł oraz komplet pierścieni 1310 zł, co ciekawe zmieniony jest pierścień olejowy i ma grubość 2mm.
Jak łatwo policzyć dodając jeszcze uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów i kupę innych drobiazgów pewnie części zamkną się w okolicy 11.000 zł. Chyba to lekka przeginka.
Rozmawiałem z mechanikiem podejdą do tematu przetoczenia rowka pierścienia olejowego , jest jednak pewne niebezpieczeństwo gdyż miejsca nie jest za wiele.
Tak czy siak w tym kierunku idziemy , a zmiana oleju i map nie sądzę aby cokolwiek pomogło , no może bardzo niewielkim stopniu ale problemu na pewno nie wyeliminuje to są zmiany mechaniczne i tu trzeba konkretnej naprawy.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 tsi bierze olej
11kzł to jak na niemal naprawę główną w ASO to cena jeszcze rozsądna, chociaż trudno nazwać ją okazyjną. Ciesz się, że nie masz Mitsubishi - tam są dopiero ceny na części tyle, że to żadne pocieszenie.marasmus007 pisze:...
Jak łatwo policzyć dodając jeszcze uszczelkę pod głowice, uszczelniacze zaworów i kupę innych drobiazgów pewnie części zamkną się w okolicy 11.000 zł. Chyba to lekka przeginka.
Rozmawiałem z mechanikiem podejdą do tematu przetoczenia rowka pierścienia olejowego , jest jednak pewne niebezpieczeństwo gdyż miejsca nie jest za wiele.
Tak czy siak w tym kierunku idziemy , a zmiana oleju i map nie sądzę aby cokolwiek pomogło , no może bardzo niewielkim stopniu ale problemu na pewno nie wyeliminuje to są zmiany mechaniczne i tu trzeba konkretnej naprawy.
Oby udało się przetoczyć bo chyba jedyny sposób na skuteczną naprawę, chociaż na forum ocp jest wątek o możliwości wymiany tłoków http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=25989 poczytaj sobie.
A co do zmiany oleju czy map - mnie też jakoś nie chce się wierzyć, aby wymiana oleju na super hiper i wymiany co 15kkm czy częściej cudownie ozdrowiły sp...ą konstrukcję mechaniczną, ale jest wielu wyznawców takiej teorii. U mnie wymiany co ok. 30kkm czyli 9-10 miesięcy i zero syfu na ostatnio wymienionych świecach. Miałem chyba szczęście, że bardziej pasowało mi wyposażenie Family niż Elegance, a przy tym zupełnie przypadkowo wybrałem silnik CDAB zamiast CDAA
z wątku ocp jest link do takiej aukcji http://allegro.pl/tloki-1-8-2-0-tfsi-ts ... 27576.html i nazwa Krasnobrodzka Racing
Ostatnio zmieniony 14 kwie 2015, o 10:22 przez rezon, łącznie zmieniany 1 raz.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 tsi bierze olej
niby jakim cudem? Jak zaczyna puszczać to będzie nawet zwiększać Zresztą to co się odkłada w TSI to trudno nazwać nagarem. To po prostu spieczony olejMisiek Fisiek pisze:A niby turbo miało eliminować problem nagaru..
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: 1.8 tsi bierze olej
Czyli jak zaczyna wciągać olej to zaczyna zbierać się nagar?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zapp
- Posty: 942
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: 1.8 tsi bierze olej
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 15:41 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: 1.8 tsi bierze olej
żeby tylko na dolocie świece, tłoki - wszystko jest zasyfione. Tak przynajmniej widać na zdjęciach tych, którzy dłubali silniki.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: 1.8 tsi bierze olej
marasmus, zajrzyj na OCP - ostatnio dwa czy trzy silniki zrobili. Temat przeróbki tłoków opanowała jakaś firma z Warszawy - koszt z przesyłką coś koło 900 PLN, no i nie trzeba kupować tłoków i korbowodów.
tu masz wykaz części:
u mnie zostały tylko oczyszczone
Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :
Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł
Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny
Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%
Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )
Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.
Stronki pomocne w szukaniu części :
http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/
http://www.partsbase.org/
i link:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=625
tu masz wykaz części:
u mnie zostały tylko oczyszczone
Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :
Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł
Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny
Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%
Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )
Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.
Stronki pomocne w szukaniu części :
http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/
http://www.partsbase.org/
i link:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=625
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: 1.8 tsi bierze olej
Enriquez pisze:marasmus, zajrzyj na OCP - ostatnio dwa czy trzy silniki zrobili. Temat przeróbki tłoków opanowała jakaś firma z Warszawy - koszt z przesyłką coś koło 900 PLN, no i nie trzeba kupować tłoków i korbowodów.
tu masz wykaz części:
u mnie zostały tylko oczyszczone
Wykaz części remont O2 1.8 tsi ( CDAA ) :
Blokada rozrządu 450 zł ( bez rabatu )
Zmywacz uniwersalny Wurth 12 szt., preparaty smarujące Wurth, masa uszczelniająca do miski olejowej i pokrywy rozrządu 350 zł ( z rabatem 10%)
Przerobienie tłoków wraz z przesyłką 900 zł ( 800 zł + 2 razy kurier UPS )
Olej Mobil 1 5W30 5l + filtr oleju 170 zł ( z rabatem )
Świeca zapłonowa NGK PFR7SEG 120 zł ( z rabatem )
Płyn do chłodnicy 70 zł ( z rabatem )
Uszczelka 06H103483D 56,65 zł ( bez rabatu ASO )
Oring N 91000101 7,11 zł ( bez rabatu ASO )
Oring 06H103484A 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Uszczelka 06H103483C 102,13 zł ( bez rabatu ASO )
Kołnierz uszczelniający 06H103171F 306,33 zł ( bez rabatu ASO )
Planowanie głowicy, wymiana uszczelniaczy, sprawdzenie szczelności 300 zł
Razem 2634,35 + 2033,18 ( bez pierścieni tłokowych z ASO ) +300 + koszty robocizny
Oczywiście w ASO można uzyskać rabat na części a np. uszczelniacze zaworowe można kupić za ok. 50 zł ( firma Elring ). Przy dobrych rabatach na częściach można zaoszczędzić średnio 15%
Czas naprawy mniej więcej 1 tydzień ( u mnie wyjęcie sinika z rozbiórką ok 20 godzin, złożenie silnika z czyszczeniem 30 godzin )
Czas przerobienia tłoków w Krasnobraska Racing od wysyłki do ich otrzymania 3 dni.
Stronki pomocne w szukaniu części :
http://www.sklep.motorpol.pl/sklep/
http://www.partsbase.org/
i link:
http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.p ... &start=625
Nie zbanowali Cie jeszcze na OCP? :):)
- lockin
- Posty: 87
- Rejestracja: 22 lis 2014, o 07:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: DW
Re: 1.8 tsi bierze olej
Pytanie ile robocizna, bo jak dobrze widziałem to rozłożenie silnika to 23h, a złożenie do kupy + wyczyszczenie z nagaru to kolejne 30hEnriquez pisze:+ koszty robocizny
- whity
- Posty: 14835
- Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 333km / 703nm
- Lokalizacja: MS
Re: 1.8 tsi bierze olej
gdzie tam.. Teraz ma octavke, to juz sie tak nie wywyższa jak miał superbanoso pisze: Nie zbanowali Cie jeszcze na OCP? :):)
Nie bójcie się być premium.
#stayPremium
#stayPremium
-
- Posty: 954
- Rejestracja: 30 kwie 2011, o 01:34
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 371 KM/482 Nm
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Poznań
Re: 1.8 tsi bierze olej
Dzięki Panowie za wszystkie informacje oraz rady , każda bardzo cenna i przydatna!!.
Mogę powiedzieć że stanęło dokładnie na tym co wskazał kolega Enriquez czyli :
Przeróbka tłoków koszt u szlifierza 700 zł ( na miejscu w POZ, zleca to mój mechanik)
Pozostałe części to podobnie jak w wykazie , do tego jeszcze sprawdzony rozrząd całkowicie, jest OK, napinacz ma odpowiedni Part Number więc wymieniać nie trzeba, łańcuch OK.
Pierścienie tłokowe w serwisie 1310 zł krzyknęli ale są ponoć jakieś lepsze zamienniki nie pamiętam nazwy firmy i koszt 500 zł.
Tak czy owak naprawa pewnie zamknie się w kalkulacji przedstawionej powyżej.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w ogarnięciu tematu.
Mogę powiedzieć że stanęło dokładnie na tym co wskazał kolega Enriquez czyli :
Przeróbka tłoków koszt u szlifierza 700 zł ( na miejscu w POZ, zleca to mój mechanik)
Pozostałe części to podobnie jak w wykazie , do tego jeszcze sprawdzony rozrząd całkowicie, jest OK, napinacz ma odpowiedni Part Number więc wymieniać nie trzeba, łańcuch OK.
Pierścienie tłokowe w serwisie 1310 zł krzyknęli ale są ponoć jakieś lepsze zamienniki nie pamiętam nazwy firmy i koszt 500 zł.
Tak czy owak naprawa pewnie zamknie się w kalkulacji przedstawionej powyżej.
Bardzo dziękuję wszystkim za pomoc w ogarnięciu tematu.
-
- Posty: 322
- Rejestracja: 18 kwie 2014, o 19:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Kraków
Re: 1.8 tsi bierze olej
Miałem chyba szczęście, że bardziej pasowało mi wyposażenie Family niż Elegance, a przy tym zupełnie przypadkowo wybrałem silnik CDAB zamiast CDAA
To nasze CDAB są wolne od tych przypadłości? Mój oleju nie łyka ale dopiero przejechalem 58kkm.
To nasze CDAB są wolne od tych przypadłości? Mój oleju nie łyka ale dopiero przejechalem 58kkm.