Superb 2.0 TDI

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

Bicepsik pisze:Jsk to ja juz sie naczytalem o tej skrzyni.
Daj se lepiej spokój z opowiastkami zmyślonymi najczęściej przez internetowych gawędziarzy, albo w najlepszym przypadku przez użytkowników niekompatybilnych z żadną techniką ale zawsze wiedzących lepiej od reszty.

Oczywiście są też historie prawdziwe ale tu z kolei trudno oddzielić obiektywnie zrelacjonowane zdarzenia od osób, które zostały wymanewrowane przez nieuczciwe i/lub niekompetentne warsztaty, a w internecie szukają "ostatniej deski ratunku".

Szukając rzetelnej wiedzy - zamiast internetu - odwiedź kilka specjalizowanych serwisów i pogadaj z mechanikami. Dopiero na tym gruncie buduj własne przekonania, radzę.
Będziesz zdziwiony jak bardzo realne życie może się różnic od wirtualnego ... .
Bicepsik pisze: Naprawa nie jest tania.
Wymiana zestawu sprzęgła "w manualu" też wcale nie jest tania.
A tak właśnie wskazują doświadczenia serwisowe, że w "zwykłych" skrzyniach zestawy sprzęgła (tarcza, docisk, łożysko) wymienia się na potęgę, zaś o problemy z DSG ktoś musi się już naprawdę mocno postarać.
Bicepsik pisze:Zanim ja ztobie 60 tusiecy zeby wymienic ponownie olej to go sprzedam :). Ale boje sie bardziej ze mi padnie skrzynia
Moim zdaniem akurat dobrze zweryfikowane DSG daje CONAJMNIEJ równe szanse na bezawaryjną eksploatację co "manual".
Nie ma żadnych powodów obawiać się apokalipsy gdy regularnie serwisowana i rozgrzana do temperatury roboczej DSG prawidłowo pracuje na wszystkich programach.
A jeżeli będziesz miał pecha i wytypowanym do zakupu egzemplarzem wcześniej jeździł techniczny impotent, to nadwyrężone podzespoły układu przeniesienia napędu dadzą o sobie znać tak w zwykłej transmisji jak i w DSG. Jednak tego elementu ryzyka nigdy nie unikniesz kupując używane auto. Jakiekolwiek.
Pozdrawiam.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: rezon »

Nie da się nawet porównać mechatroniki DSG z mechanizmem zmian biegu manualnej skrzyni. A co do sprzęgła w manualu to przecież to się nie psuje tylko zużywa i dlatego jest wymieniane - zresztą nawet średnio ogarnięty mechanik to robi. Natomiast zdecydowanie nie każdy ogarnięty mechanik ogólnosamochodowy podejmie się naprawy DSG
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

rezon pisze:Nie da się nawet porównać mechatroniki DSG
W (mocno) używanym samochodzie mechatronika jest najmniej zagrożonym podzespołem DSG (gdy coś nie jest halo padają znacznie wcześniej, na gwarancji, albo już od samego początku pracują niekomfortowo).
Nie strasz, bo nie ma czym ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

rezon pisze:A co do sprzęgła w manualu to przecież to się nie psuje tylko zużywa i dlatego jest wymieniane - zresztą nawet średnio ogarnięty mechanik to robi. Natomiast zdecydowanie nie każdy ogarnięty mechanik ogólnosamochodowy podejmie się naprawy DSG
A co do mechatroniki ... dostęp do tego "elementu" jest gdzieś tak ze trzy razy łatwiejszy niż do mechanizmu zmiany biegów i z piętnaście razy łatwiejszy niż dostęp do sprzęgła ... w manualu ;) .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Docent83 »

Szukam od jakiegoś czasu kodów silników dla 2.0 tdi.... Bo chciałbym wiedzieć jaki mam silnik gdyż nie znalazłem tego w swoich dokumentach ( leasing i jeszce mieli dowód więc mogę nie mieć kompletu ).
Gdzieś kiedyś chyba na forum widziałem zestawienie ale nie mogę trafić...
Pomóżcie panowie?
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

Masz CFGB (100%) ale jeśli nie dowierzasz, to otwórz drzwi kierowcy i u dołu słupka B (środkowy) masz tabliczkę znamionową.
Tam, obok dużej głównej ramki znajdziesz czteroliterowy napis CFGB.
W Instrukcji Obsługi samochodu masz wlepkę komputerową, na której również znajdziesz ten sam kod silnika i szereg innych kluczowych informacji.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Docent83 »

Dziękuje ;)
Mej, jak ty to robisz ze 4x4 DSG 170 pali Ci 6,33/100. Jakie masz zestawy opon? Chyba ze większość tras robisz krajowkami i wojewodzkimi drogami.... Wtedy faktycznie taki wynik jest osiagalny.
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

Docent83 pisze:Mej, jak ty to robisz ze 4x4 DSG 170 pali Ci 6,33/100.
Zdziwiłbyś się ;) .
Proporcje w moim profilu (miasto/trasa/autostrada) dosyć dokładnie odwzorowują sposób eksploatacji ale zupełnie nie uwzględniają na przykład tego, że chociaż (w większości) drogi mamy już równe jak stół, to żebym mógł gdziekolwiek wyjechać albo wrócić z cywilizowanego świata - pokonuję ok. 17 km. w terenie górskim. Gdyby nie to - spalanie byłoby jeszcze niższe.

Technikę jazdy mam absolutnie normalną. Staram się jeździć przewidująco jednak zdecydowanie nie spowalniam "peletonu".
Zdecydowanie częściej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany. Wierzysz czy nie - tak po prostu jest.
Superb, to moje "trzecie" auto, dlatego przebieg jest nieduży ale tak naprawdę "pół życia" spędzam za kółkiem i gdybym jeździł "w kapeluszu" niczego bym nie pozałatwiał.

Relatywnie dużo poruszam się autostradami i tutaj zużycie ON na pewno pokaźnie wzrośnie w najbliższym czasie. Dotychczas zależało mi na prawidłowym dotarciu i termicznym ułożeniu silnika, więc nie gniotłem go długotrwale powyżej 2600 - 2800 obr/min ale te wakacje dobiegają już końca :P .
Docent83 pisze:Jakie masz zestawy opon?
To akurat jest ciekawostka, bo pomimo niecałych 12000 km przebiegu na aucie jest już 4-ty komplet opon :lol: .

Najpierw były fabryczne Pierellki (na Trifidach) ale na tym zestawie dojechałem tylko z ASO do domu.
Lato przejeździłem na Dunlopach FastResposne ale generalnie bałem się tych opon, bo wystarczyło trochę deszczyku żeby na górskich serpentynach kompletnie traciły fason.
Trzeci komplet, zimowy, ze względu na rewelacyjne właściwości śniegowe przejeździłem na Dębicach Frigo HP.
Najpierw jeszcze były nówki Nokiany ale okazały się (już na etapie montażu) jajcowate, więc wylądowały w Yeti.
Od tygodnia mam założone letnie ContiPremiumContact5 i chyba są rewelacyjne (przejeździłem kilkaset km) ale spadł świeży śnieg, wiec Superbka stoi w garażu już kilka dni ... .

Auto ma PNB ale to raczej bez znaczenia, chociaż żagiel minimalnie wyższy jednak jest.

Generalnie myślę, ze teraz, po dotarciu i ze względu na letnią porę (można sobie pozwolić na więcej) zużycie paliwa trochę podskoczy ale żadne cuda to nie będą.
Na autostradzie nie bardzo ale na drogach krajowych konsumpcje paliwa znakomicie obniża DSG, tylko trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do "filozofii" jej działania.
Pozdrawiam.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: rezon »

Mej pisze:
rezon pisze:A co do sprzęgła w manualu to przecież to się nie psuje tylko zużywa i dlatego jest wymieniane - zresztą nawet średnio ogarnięty mechanik to robi. Natomiast zdecydowanie nie każdy ogarnięty mechanik ogólnosamochodowy podejmie się naprawy DSG
A co do mechatroniki ... dostęp do tego "elementu" jest gdzieś tak ze trzy razy łatwiejszy niż do mechanizmu zmiany biegów i z piętnaście razy łatwiejszy niż dostęp do sprzęgła ... w manualu ;) .
Przecież dostęp do mechanizmu zmiany biegów w manualu jest banalny. A co do sprzęgła - jak chcemy porównywać to porównajmy dostęp do sprzęgieł w manualu i DSG - chyba jednak w manualu łatwiej się do nich dostać, o wymianie już nawet nie wspominam. Nie zaklinajmy rzeczywistości - DSG jest zdecydowanie bardziej awaryjna niż manual i znacznie droższa w naprawach. Co więcej, zdecydowanie nie każdy mechanik podejmie się jej naprawy. To czy warto ją kupić czy nie to zupełnie inna kwestia. Wygoda jest nieporównywalnie większa niż manualnej. Sam zastanawiałem się czy nie brać DSG, ale niestety nie było w TSI z czterołapem, więc dylemat sam się rozwiązał. Ale mowa była o nowym samochodzie, a nie używce. Przy przebiegu ponad 100kkm poważnie zastanawiałbym się nad zakupem DSG z niewiadomego źródła, bo jazda po placu to trochę mało do sprawdzenia skrzyni.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Docent83 »

Mej pisze:
Docent83 pisze:Mej, jak ty to robisz ze 4x4 DSG 170 pali Ci 6,33/100.
Zdziwiłbyś się ;) .
Proporcje w moim profilu (miasto/trasa/autostrada) dosyć dokładnie odwzorowują sposób eksploatacji ale zupełnie nie uwzględniają na przykład tego, że chociaż (w większości) drogi mamy już równe jak stół, to żebym mógł gdziekolwiek wyjechać albo wrócić z cywilizowanego świata - pokonuję ok. 17 km. w terenie górskim. Gdyby nie to - spalanie byłoby jeszcze niższe.

Technikę jazdy mam absolutnie normalną. Staram się jeździć przewidująco jednak zdecydowanie nie spowalniam "peletonu".
Zdecydowanie częściej wyprzedzam niż jestem wyprzedzany. Wierzysz czy nie - tak po prostu jest.
Superb, to moje "trzecie" auto, dlatego przebieg jest nieduży ale tak naprawdę "pół życia" spędzam za kółkiem i gdybym jeździł "w kapeluszu" niczego bym nie pozałatwiał.

Relatywnie dużo poruszam się autostradami i tutaj zużycie ON na pewno pokaźnie wzrośnie w najbliższym czasie. Dotychczas zależało mi na prawidłowym dotarciu i termicznym ułożeniu silnika, więc nie gniotłem go długotrwale powyżej 2600 - 2800 obr/min ale te wakacje dobiegają już końca :P .
Docent83 pisze:Jakie masz zestawy opon?
To akurat jest ciekawostka, bo pomimo niecałych 12000 km przebiegu na aucie jest już 4-ty komplet opon :lol: .

Najpierw były fabryczne Pierellki (na Trifidach) ale na tym zestawie dojechałem tylko z ASO do domu.
Lato przejeździłem na Dunlopach FastResposne ale generalnie bałem się tych opon, bo wystarczyło trochę deszczyku żeby na górskich serpentynach kompletnie traciły fason.
Trzeci komplet, zimowy, ze względu na rewelacyjne właściwości śniegowe przejeździłem na Dębicach Frigo HP.
Najpierw jeszcze były nówki Nokiany ale okazały się (już na etapie montażu) jajcowate, więc wylądowały w Yeti.
Od tygodnia mam założone letnie ContiPremiumContact5 i chyba są rewelacyjne (przejeździłem kilkaset km) ale spadł świeży śnieg, wiec Superbka stoi w garażu już kilka dni ... .

Auto ma PNB ale to raczej bez znaczenia, chociaż żagiel minimalnie wyższy jednak jest.

Generalnie myślę, ze teraz, po dotarciu i ze względu na letnią porę (można sobie pozwolić na więcej) zużycie paliwa trochę podskoczy ale żadne cuda to nie będą.
Na autostradzie nie bardzo ale na drogach krajowych konsumpcje paliwa znakomicie obniża DSG, tylko trzeba się nauczyć i przyzwyczaić do "filozofii" jej działania.
Wierze w to co piszesz....bo sam umiem....no do tej pory potrafiłem kręcić bardzo niewiarygodne wyńiki spalania.
A co do opon to jakie masz szerokości? Ja aktualnie mam fabrycznie 225/40/18 co wpływa na 100% na zużycie paliwa....ale nie mam 4x4.
C do układania silnika u mnie ciagle trwa i tez delikatnie go raczej traktuje choć nie powstrzymalem sie i już dwa kickdowny mam za sobą.... Ale to tak w okolicach przebiegu 1600-1700km.
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Mej »

rezon pisze:Nie zaklinajmy rzeczywistości - DSG jest zdecydowanie bardziej awaryjna niż manual
Nie masz bladego nawet pojęcia o czym mówisz, szczególnie gdy temat dotyczy samochodów ze znacznymi przebiegami ale rozumiem, że Ty zawsze wiesz najlepiej, dlatego niech zostanie po Twojemu .
Ogłaszamy więc zgodnie i uroczyście, że DSG to awaryjny syf jakich mało :D :!:
Lepiej :?: :roll:
Docent83 pisze:Wierze w to co piszesz....bo sam umiem....no do tej pory potrafiłem kręcić bardzo niewiarygodne wyńiki spalania.
Dla mnie dobre wyniki spalania nie są celem samym w sobie, chociaż cieszą i to bardzo.
Statystykę prowadzę z czystej ciekawości.
Niskie spalanie przy normalnej eksploatacji (z istotnym udziałem warunków górskich) świadczy bezpośrednio o tym, że zespół napędowy pracuje w sposób optymalny - a to już akurat daje mi pokaźną frajdę (bo każdy ma swój kosmos :P ).
Docent83 pisze:A co do opon to jakie masz szerokości?
U mnie komfort najważniejszy :). Wszystkie używane komplety były i raczej będą 205/55/16.
Miałem zajawkę przed sezonem letnim na ciekawe 17" ale szybko mi przeszło.
Docent83 pisze:Ja aktualnie mam fabrycznie 225/40/18 co wpływa na 100% na zużycie paliwa....
Oczywiście, ze wpływa. Odczuwalnie. Bezdyskusyjnie.
Docent83 pisze:....ale nie mam 4x4.
Eee. Ja bym tego 4x4 tak bardzo nie demonizował (w kontekście zwiększonego spalania).
4x4 przez większą część roku (poza górami) praktycznie nie ma zbyt wiele do roboty, a szersza opona zwiększa opory zawsze.
Docent83 pisze:C do układania silnika u mnie ciagle trwa i tez delikatnie go raczej traktuje choć nie powstrzymalem sie i już dwa kickdowny mam za sobą.... Ale to tak w okolicach przebiegu 1600-1700km.
W życiu żadne skrajności się nie sprawdzają. Prawidłowe docieranie silnika wcale nie jest równoznaczne z kapeluszniczym trybem jazdy. Chodzi "tylko" o to, żeby do pełnego zakresu użytecznych obrotów silnika dochodzić stopniowo.
Nie piłować niepotrzebnie na zbyt wysokich obrotach ale też (przede wszystkim) nie przeciążać w niskim zakresie.
A tak poza tym to po prostu normalnie jeździć bez przeginki w żadną stronę, ale to wiadomo ... .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Docent83 »

Mej, ja rownież tak traktuje dobre wyniki spalania. Tak w bmw po zakupie rozpoznalem uwalony termostat....
Nie kupiłem 170 konnego silnika aby uprawiać kapelusże i chcieć mieć średnia 5,XX.
4x4 nie demońizuje jednak wiecej gratow kręci sie cały czas w stosunku do oski.
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
Awatar użytkownika
whity
Posty: 14835
Rejestracja: 23 sty 2015, o 16:53
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 333km / 703nm
Lokalizacja: MS

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: whity »

Docent83 pisze: Nie kupiłem 170 konnego silnika aby uprawiać kapelusże i chcieć mieć średnia 5,XX.
.
jak to nie? Odkąd odebrałeś auto płaczesz ze twoje auto pali 6 litrow i chces je wymienić ;)
Nie bójcie się być premium.

#stayPremium :)
Awatar użytkownika
Docent83
Posty: 498
Rejestracja: 20 lis 2014, o 13:25
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: Seria
Imię: Krzyś ;)
Lokalizacja: Pomorskie

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: Docent83 »

Nie płacze, starm sie dowiedzieć czegoś o aucie. Nowego silnika jeszcze nie miałem , nie wiem jak wyglada spalanie w czasie docierania i po...wynik moj jest nieco wyższy od spodziewanego ale nie jest rozczrowaniem.
Dziś jadąc do szpitala po syna w obie strony w sumie 35 km wyszło mi 5,6... Ale przez miasto 50-70 bez świateł praktycznie i bez ruchu.... Czyli sie da ...tyle ze to nie o to chodzi. Ale wiem ze silnik jest zdrowy ...
http://www.azeroplus.pl
http://www.palniklukowy.pl
od 21.03.2015 Superb II FL 2.0 TDI 170
Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Superb 2.0 TDI

Post autor: rezon »

Mej pisze:
rezon pisze:Nie zaklinajmy rzeczywistości - DSG jest zdecydowanie bardziej awaryjna niż manual
Nie masz bladego nawet pojęcia o czym mówisz, szczególnie gdy temat dotyczy samochodów ze znacznymi przebiegami ale rozumiem, że Ty zawsze wiesz najlepiej, dlatego niech zostanie po Twojemu .
Ogłaszamy więc zgodnie i uroczyście, że DSG to awaryjny syf jakich mało :D :!:
Lepiej :?: :roll:

...
Docent83 pisze:....ale nie mam 4x4.
Eee. Ja bym tego 4x4 tak bardzo nie demonizował (w kontekście zwiększonego spalania).
4x4 przez większą część roku (poza górami) praktycznie nie ma zbyt wiele do roboty, a szersza opona zwiększa opory zawsze.
.
Nic nie pisałem, że DSG to syf jakich mało, więc może wrzuć na luz. Jest bardziej awaryjna od manuala i jakoś po za tobą nikt z tym nie dyskutuje. Mam pojęcie o samochodach ze znacznymi przebiegami, tak samo jak wiem co to naprawa główna silnika, wymiana sprzęgła i kilka innych rzeczy, które kiedyś sam robiłem. widziałem skrzynię dwusprzęgłową i wcale się nie dziwię, że większość mechaników nie chce jej nawet dotykać, bo oprócz mechaniki - znacznie bardziej skomplikowanej niż w manualnej, bywają również problemy z oprogramowaniem, czego na pewno nie ma w manualnych. Jak chcesz udowadniać, że mechatronika jest mniej skomplikowana i łatwiejsza w naprawach od kilku cięgieł to chętnie poczytam.
A 4x4 kosztuje ok. 0,5-1l/100km nawet jak nie pracuje, bo to dobrych kilkadziesiąt kg dodatkowej masy i dodatkowe opory mas wirujących. Też mam 4x4 i bynajmniej nie po raz pierwszy.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ