Skoda Superb 2 2008 2.0 125Kw 170z DPF ...
Wyskoczył na kompie błąd nr P2563 Coś z regulatorem Ciśnienia ...
Na desce nic się nie pokazuję ... żadne kontrolki się nie świecą ...
Jest problem z pompą która waruje ... Raz daję -05 bar raz -07 bar a czasmi wkoczy na -09 bara ...
Samochód raz jeździ dynamiczniej raz jak by się zamulał ... Turbo raz bierze mocniej od 1500 ( mniej wiecej ) raz bierze słabiej od 1500 obr ,,, a wcześniej czuć był dopiero przy 2200 ...
Ktoś coś ? Jakieś sugestie ...
Czy to może powodować niesprawna pompa czy coś innego ? A może pompa i coś innego ?
Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :
Wygląda na gruszkę podciśnienia. Typowe. Masz VCDS? Można sprawdzić dokładnie pracę nastawnika.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 13 lut 2015, o 19:42
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 180:)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :
Dziwne.... przy tym błędzie powinien aktywować się tryb awaryjny.
Miałem podobny problem w 1.6 TDi CAYC - zacząłem od gruszki a okazało się ze skoda się nie popisała przy odpowiednim zabezpieczeniu przewodów podających sygnał z regulatora ciśnienia doładowania do ECU. Zaśniedziały (mocno skorodowany) pin przy gruszce powodował zmianę oporności którą ECU odczytywał jako błąd... ale wtedy od razu wywalało tryb awaryjny... Wymiana PINu przy gruszce nie wiele dała bo korozja posunęła się w przewodzie tak daleko że aż do PINu przy ECU ... konieczny był by-pass i nowe piny... dodam że samochód był salonowy, bezwypadkowy.
Ale w twoim wypadku jeżeli przewody będą OK. Nie wykluczałbym
a) zabrudzonej kierownicy turbiny - nie pracującej płynnie.
b) problemu z gruszką który jest dość częsty
c) sprawdź też wszystkie podciśnieniówki
Miałem podobny problem w 1.6 TDi CAYC - zacząłem od gruszki a okazało się ze skoda się nie popisała przy odpowiednim zabezpieczeniu przewodów podających sygnał z regulatora ciśnienia doładowania do ECU. Zaśniedziały (mocno skorodowany) pin przy gruszce powodował zmianę oporności którą ECU odczytywał jako błąd... ale wtedy od razu wywalało tryb awaryjny... Wymiana PINu przy gruszce nie wiele dała bo korozja posunęła się w przewodzie tak daleko że aż do PINu przy ECU ... konieczny był by-pass i nowe piny... dodam że samochód był salonowy, bezwypadkowy.
Ale w twoim wypadku jeżeli przewody będą OK. Nie wykluczałbym
a) zabrudzonej kierownicy turbiny - nie pracującej płynnie.
b) problemu z gruszką który jest dość częsty
c) sprawdź też wszystkie podciśnieniówki
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: Witam Czy ktoś może mi powiedzieć co to :
Dlatego napisałem żeby sprawdzić działanie VCDS-em. Tam, w gruszce jest czujnik halla i na kanale 120 w blokach mierzonych można sprawdzić jak chodzi sztanga i jak ją odczytuje ECU. Oczywiście na kanale 11 sprawdzi się faktyczne ciśnienie doładowania, ale tu błąd pokazuje właśnie problem z czujnikiem położenia. Na kanale 120 silnik zgaszony, zapłon włączony - wartość 3,3 - 3,7V, silnik pracuje na biegu jałowym - 0,7V