Strona 3 z 7

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 16:48
autor: whity
Nie tak do końca elmi, to wyglada w rzeczywistości ;) ale załóżmy, ze tak to powinno działać ;)

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 17:02
autor: Foton
Dzięki za wyjaśnienia, ale gdzie jest ten moment "styku" (połączenia) czujnika z oponą (przestrzenią opony, gdzie jest powietrze)?

Chyba, że ten czujnik jest np, optyczny, który "widzi" pewne odchylenie opony względem np. koła.... i fizycznego połączenia czujnik-opona nie ma.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 17:04
autor: elmi_k
Skopiowałem to ze strony SAP https://www.youtube.com/channel/UCRYn4h ... mvUWSLg5wA czyli wg nich tak to powinno działać.

Nikt nie pytał czy to w rzeczywistości działa czy nie. Mi raz pokazało - ubytek po przebiciu koła. Innym razem FAKE. Nie wiem w jakim przedziale pokazuje, miałem różnicę ok. 0,3bar i nie pokazało.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 17:07
autor: elmi_k
Foton pisze:Dzięki za wyjaśnienia, ale gdzie jest ten moment "styku" (połączenia) czujnika z oponą (przestrzenią opony, gdzie jest powietrze)?

Chyba, że ten czujnik jest np, optyczny, który "widzi" pewne odchylenie opony względem np. koła.... i fizycznego połączenia czujnik-opona nie ma.
W kole nic nie ma. Jak również na styku opony i felgi.

System kontroli ciśnienia szacuje utratę powietrza, wykorzystując systemy ABS i ESP (czujniki ABS). Zasada jest prosta: jeśli jedno koło przez dłuższy czas obraca się wolniej niż pozostałe, to znaczy, że złapaliśmy gumę. Wówczas na desce rozdzielczej pojawia się komunikat informujący o problemie.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 17:15
autor: kamracik
Nie do końca, chodzi o prędkość obrotową, jak masz ubytek powietrza średnica koła jest mniejsza przez co podczas jednego obrotu przebywa drogę krótszą aniżeli koło w pełni napompowane. Jeśli jest różnica w prędkości poszczególnych kół wtedy jest zgłaszany alarm odnośnie zmiany ciśnienia w kołach i należy sprawdzić, które to koło.

System jest prosty i w przeciwieństwie do czujników ciśnienia montowanych w kołach bezobsługowy, potwierdzą to wszyscy co mieli styczność z czujnikami w autach, gdzieś tutaj był właśnie taki wątek :)

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 17:24
autor: elmi_k
kamracik pisze:Nie do końca, chodzi o prędkość obrotową, jak masz ubytek powietrza średnica koła jest mniejsza przez co podczas jednego obrotu przebywa drogę krótszą aniżeli koło w pełni napompowane. Jeśli jest różnica w prędkości poszczególnych kół wtedy jest zgłaszany alarm odnośnie zmiany ciśnienia w kołach i należy sprawdzić, które to koło.

System jest prosty i w przeciwieństwie do czujników ciśnienia montowanych w kołach bezobsługowy, potwierdzą to wszyscy co mieli styczność z czujnikami w autach, gdzieś tutaj był właśnie taki wątek :)
kamracik ale jak napisałem "obraca się wolniej" to oznacza, że przebywa krótszą drogę w jakiejś tam jednostce czasu/odległości(np. 360s/500m), prawda? Czyli napisałeś innymi słowami to co ja wcześniej.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 18:06
autor: montego
elmi_k pisze:jeśli jedno koło przez dłuższy czas obraca się wolniej niż pozostałe, to znaczy, że złapaliśmy gumę. Wówczas na desce rozdzielczej pojawia się komunikat informujący o problemie.
Jeśli złapiemy gumę to koło chyba obraca się szybciej?

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 18:41
autor: Misiek Fisiek
kamracik pisze:System jest prosty i w przeciwieństwie do czujników ciśnienia montowanych w kołach bezobsługowy, potwierdzą to wszyscy co mieli styczność z czujnikami w autach, gdzieś tutaj był właśnie taki wątek :)
Z tą drobną różnicą, że ten z fizycznie istniejącymi czujnikami dla odmiany działa ;)

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 22:11
autor: Enriquez
skodzianowy też działa
w nowszych zegarach pokazuje również które koło trzeba sprawdzić

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 22:59
autor: Camillinhio
W moim nie działa. Po zmianie opon na letnie potrzebował 1500 km, żeby się zorientować ;)

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 1 kwie 2015, o 23:42
autor: kamracik
elmi_k pisze:
kamracik pisze:Nie do końca, chodzi o prędkość obrotową, jak masz ubytek powietrza średnica koła jest mniejsza przez co podczas jednego obrotu przebywa drogę krótszą aniżeli koło w pełni napompowane. Jeśli jest różnica w prędkości poszczególnych kół wtedy jest zgłaszany alarm odnośnie zmiany ciśnienia w kołach i należy sprawdzić, które to koło.

System jest prosty i w przeciwieństwie do czujników ciśnienia montowanych w kołach bezobsługowy, potwierdzą to wszyscy co mieli styczność z czujnikami w autach, gdzieś tutaj był właśnie taki wątek :)
kamracik ale jak napisałem "obraca się wolniej" to oznacza, że przebywa krótszą drogę w jakiejś tam jednostce czasu/odległości(np. 360s/500m), prawda? Czyli napisałeś innymi słowami to co ja wcześniej.
Sorry, śpieszyłem się, aby wyjść z firmy i może coś źle doczytałem ;)

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 2 kwie 2015, o 07:19
autor: Mej
Camillinhio pisze:W moim nie działa. Po zmianie opon na letnie potrzebował 1500 km, żeby się zorientować ;)
Raczej coś się faktycznie zmieniło z ciśnieniami po tych 1500 km, a nie jak piszesz.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 2 kwie 2015, o 07:47
autor: Misiek Fisiek
Jak działa skodzianowy to się przekonałem jak miałem gwoździa w oponie. Sam się zorientowałem, pojechałem do wulkanizacji, opona została naprawiona, nowe ustawienia zapisane i ... przejechałem jeszcze 300 km. I po tych 300 km system się obudził.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 2 kwie 2015, o 08:02
autor: whity
Czujnik w każdym kole jest najlepszym lecz najdroższym rozwiązaniem. Non stop widać jakie ciśnienie...które sie oczywiście zmienia w czasie jazdy i rozgrzania opony.

Re: Czujnik ciśnienia w oponach

: 2 kwie 2015, o 08:09
autor: Misiek Fisiek
Drogim i upierdliwym, ale przynajmniej daje wiarygodne wskazania.