problemy z obrotami i akumulatorem
-
- Posty: 616
- Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.2cdi 170KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
to jak to wytlumaczysz faktem ze jak jest zimne auto to obroty s na poziomie 800 a jak gorace to wzrasta do 1000? nie jest tak zawsze, nie ma na to wplywu temperatura na zewnatrz. co wiecej jak wylacze ogrzewanie zupelnie to i tak nic sie nie zmienia.
malo tego, przy dojechaniu do skrzyzowania oboty na D sa 1000, a jak zgasze samochod i zapale to trzzymaja 800? a po kolejnym dojechaniu znowu 1000.
dzieje zsie tak co jakis czas-bez konkretnych stalych ktore by to powodowaly i na pewno nie wypala wtedy dpf.
malo tego, przy dojechaniu do skrzyzowania oboty na D sa 1000, a jak zgasze samochod i zapale to trzzymaja 800? a po kolejnym dojechaniu znowu 1000.
dzieje zsie tak co jakis czas-bez konkretnych stalych ktore by to powodowaly i na pewno nie wypala wtedy dpf.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Nijak nie wytłumaczę, bo odniosłem się głównie do Twojego pierwszego posta w tym temacie:rafal11 pisze:to jak to wytlumaczysz faktem ze jak jest zimne auto to obroty s na poziomie 800 a jak gorace to wzrasta do 1000? nie jest tak zawsze, nie ma na to wplywu temperatura na zewnatrz. co wiecej jak wylacze ogrzewanie zupelnie to i tak nic sie nie zmienia. malo tego, przy dojechaniu do skrzyzowania oboty na D sa 1000, a jak zgasze samochod i zapale to trzzymaja 800? a po kolejnym dojechaniu znowu 1000.
zdecydowanie bardziej lakonicznego niż obecne uszczegółowienie.witam mam süperb 2009r. 2.0 dsg i mam problem z podwyzszonymi obrotami na biegu jalowym na 1000 obr.nawet jak jest 90 stop.zaczelo sie to pare tygodni temu awiec w warsztacie skody naladowali akumulator i wykasowali bledy ,bylo to w niemczech.po dwu tygodniach pojechalem do polski i znowu to samo awiec wymienilem baterie bo robie w male przebiegi dzienne.po powrocie do niemiec znowu to samo ,pozatym zawsze tez zmiana biegow byla troche zmieniona -na wyzszych obrotach.niewiem co to jest czy alternator czy cos kradnie mi prad ,czy moze jakies inne paskudztwo,alternator raczej nie bo by chyby sie kontrolka zapalila .z gory dziekuje za pomoc!
Cóż, skoro sytuacja wygląda jak wygląda to aby SKUTECZNIE dojść prawdy należy wpiąć diagnozer (VCDS, etc.) dokładnie wtedy gdy obroty są zawyżone i odczytać bloki wartości mierzonych z poszczególnych czujników, a także sprawdzić stan pracy podzespołów mogących wpływać na podwyższenie obrotów biegu jałowego.
Dla wprawnego fachowca postawienie celnej diagnozy nie powinno być większym wyzwaniem, a zgadywanka na forum internetowym w takim przypadku jest trochę bez sensu, co widać między innymi po mojej poprzedniej, raczej jednak chybionej, wypowiedzi ... .
Z tego co teraz napisałeś nawet trudno powiedzieć czy podwyższone obroty są bezpośrednim skutkiem jakiejś anomalii, czy przyczyna leży głębiej, a problem jest bardziej złożony.
Ostatnio zmieniony 9 lut 2015, o 09:48 przez Mej, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 616
- Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.2cdi 170KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
pytam tutaj bo mam wrazenie ze chyba ludzie z forum szybciej pomoga rozwiklac ten problem niz wyspecjalizowany zespol mechanikow z dwoch roznych aso w wawie dysponujacy odpowiednim sprzetem. w obu przypadkach TTTM i wszytsko jest dobrze. co dziwne po gwarancji tez jest dobrze- a myslalem ze jak juz minie ten okres to nagle znajdzie sie przyczyna. a jednak nie.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Miejmy nadzieję, ze Kolega Jarkow podpowie coś mądrego, jednak z uwagi na charakter usterki/"usterki" i tak będzie to tylko hipoteza.
Może poproś go na PW, gdyby sam tutaj nie trafił.
Może poproś go na PW, gdyby sam tutaj nie trafił.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 15:17
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 140
- Imię: robert
- Lokalizacja: velbert
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
dokladanie mam cos takiego jak rafal 11.ale na czwartek umowilem sie z mechanikiem i ma zobaczyc ,jak nieda rada to zostaje jeszcze w serwisie skody .odpisze jak poszlo
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Mej, coś za często wywołujesz mnie do tablicy.. Nic mądrego nie podpowiem. Jeden z kolegów pisał że w niemieckim aso skasowali błędy i zwrócili uwagę na wyładowany akumulator. Drugi ma podobne objawy - tzn. podwyższone obroty w różnych sytuacjach. Bez VCDS będzie ciężko coś gdybać, ale ciekawe jakie jest napięcie ładowania i jakie obciążenie alternatora w %. To, że silnik ciepły, wcale nie znaczy że "farelka" się nie włącza, przecież ona załącza się chyba poniżej 70 stopni, a sterowana jest przez ECU (jej pracę można podejrzeć w blokach mierzonych). Na odległość to chyba tyle, więcej wróżbita Maciej.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Każdy sterownik pod wpływem spadku napięcia, podnosi obroty. Kiedyś w leciwym seicento wskakiwały mi 3000, bo styk skąd brał sterownik pomiar napięcia był zaśniedziały i "wskazywał" 9V.
Trzeba pomierzyć rzeczywiste napięcie alternatora, akumulatora, głównych przekaźników ew. masy.
Auto powypadkowe, tzw. totalschaden?
Trzeba pomierzyć rzeczywiste napięcie alternatora, akumulatora, głównych przekaźników ew. masy.
Auto powypadkowe, tzw. totalschaden?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
to wystarczy multimetrem zmierzyć spadki napięcia i jedną przyczynę można wykluczyć
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Multimetr to chyba jednak za mało. Bardziej istotne jest to, co "widzi" ECU i dlaczego podwyższa obroty.
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 lut 2015, o 15:17
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: 140
- Imię: robert
- Lokalizacja: velbert
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
i dupa mechanik skasowal bledy i powiadomil ze narazie nie wie co w nim jest, ani alternator ani zaden zlodziej pradu ani bateria ,po wykasowaniu bledow autko chodzi jak trzeba bez zarzotow ani wiekrzego spalania ,obrotow po prodtu super ale za to zrobilem termin w skodzie na czwartek niech moze madrzejsi sie zajma tym problemem.tylko nie wiem czy to cos da bo bledy wykasowane,pewnie bede musial poczekac az problem (niedaj boze) powroci,
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: problemy z obrotami i akumulatorem
Szkoda że przed skasowaniem ich nie zapisał. Jak problem (niedaj boze) powróci, to poproś o zapisanie błędów przed skasowaniem.