Elektryka - zaniki zasilania
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 11:54
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: DW/ONY
Elektryka - zaniki zasilania
Hej,
Ostatnimi czasy komputer sporadycznie zaczął pokazywać mi przy starcie "ESP Fault". Na początku było to tylko na 2 sekundy po czy gasło.
W późniejszych objawach ten błąd wyłączał silnik po czym nie można było odpalić silnika (krecił ale brak zaświeconych świec żarowych i samochód nie odpalał).
Po czasie samochód startował i chodził bez problemów.
Ostatnio jednak potrafił zgasnąć w trakcie jazdy z identycznym błędem - tak więc udałem się na diagnostykę, żeby zobaczyć co w logach piszczy...
Tam mnóstwo błędów głównie spowodowanych chwilowymi zanikami sygnałów docierających do komputera oraz rozkodowany sterownik centralnego układu (00907 - interwencja układu zarządzania obciążeniem) sterowniczego.
Serwis pokasował błędy, ponownie zakodował sterownik i stwierdził, że prawdopodobnie była to wina sterownika który mógł (chociaż nie powinien) się rozkodować przy ostatniej wymianie aku (2 miesiące temu). Chłopaki pojeździli autem, nie mogli z reprodukować błędu więc stwierdzili, że wszystko ok.
Ja zadowolony z racji tego, że koszta stosunkowo małe też zrobiłem kilkadziesiąt km i wszystko wskazywało na to, że problem z głowy.
Dzisiejszego chłodnego poranka wsiadam do auta i przy starcie znany komunikat "ESP Fault" - auto zgasło. Tym razem dał się odpalić od razu więc pojechałem do pobliskiego sklepu. W trakcie jazdy moje kochane auto zaskoczyło mnie nową niespodzianką a dokładnie - na łuku drogi na jakieś 1-2 s całe zasilanie zgasło - po czym powróciło i auto jechało dalej
Ewidentnie gdzieś szwankuje elektryka - wiązka silnika a może sam komputer? Jakieś pomysły przed tym zanim jutro wrócę do serwisu?
Z góry dzięki
Ostatnimi czasy komputer sporadycznie zaczął pokazywać mi przy starcie "ESP Fault". Na początku było to tylko na 2 sekundy po czy gasło.
W późniejszych objawach ten błąd wyłączał silnik po czym nie można było odpalić silnika (krecił ale brak zaświeconych świec żarowych i samochód nie odpalał).
Po czasie samochód startował i chodził bez problemów.
Ostatnio jednak potrafił zgasnąć w trakcie jazdy z identycznym błędem - tak więc udałem się na diagnostykę, żeby zobaczyć co w logach piszczy...
Tam mnóstwo błędów głównie spowodowanych chwilowymi zanikami sygnałów docierających do komputera oraz rozkodowany sterownik centralnego układu (00907 - interwencja układu zarządzania obciążeniem) sterowniczego.
Serwis pokasował błędy, ponownie zakodował sterownik i stwierdził, że prawdopodobnie była to wina sterownika który mógł (chociaż nie powinien) się rozkodować przy ostatniej wymianie aku (2 miesiące temu). Chłopaki pojeździli autem, nie mogli z reprodukować błędu więc stwierdzili, że wszystko ok.
Ja zadowolony z racji tego, że koszta stosunkowo małe też zrobiłem kilkadziesiąt km i wszystko wskazywało na to, że problem z głowy.
Dzisiejszego chłodnego poranka wsiadam do auta i przy starcie znany komunikat "ESP Fault" - auto zgasło. Tym razem dał się odpalić od razu więc pojechałem do pobliskiego sklepu. W trakcie jazdy moje kochane auto zaskoczyło mnie nową niespodzianką a dokładnie - na łuku drogi na jakieś 1-2 s całe zasilanie zgasło - po czym powróciło i auto jechało dalej
Ewidentnie gdzieś szwankuje elektryka - wiązka silnika a może sam komputer? Jakieś pomysły przed tym zanim jutro wrócę do serwisu?
Z góry dzięki
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Elektryka - zaniki zasilania
błąd ESP Fault można wyeliminować poprzez wgranie do sterownika ABS nowego oprogramowania - jest odpowiednie TPI na to, chłopaki w ELSIE powinni wyszukać dla Ciebie odpowiednią informację. Problem w tym, że eliminuje on błąd w oprogramowaniu ABS, które objawia się tym, że w chwili zapłonu naturalne jest obniżenie wartości napięcia w instalacji na skutek nagłego obciążenia rozruchem. Tego dotyczy ta poprawka.
U Ciebie występuje to podczas jazdy, co jest trochę innym przypadkiem - zacząłbym przypatrywać się regulatorowi napięcia alternatora. Później bezpieczniki i przekaźnik zacisku 15a. Właściwie przekaźnik możesz wymienić od razu - być może jego styki już nie są pierwszej młodości - jest to pierwszy przekaźnik od słupka A kierowcy POD (NIE NAD) sterownikiem bordnetz.
U Ciebie występuje to podczas jazdy, co jest trochę innym przypadkiem - zacząłbym przypatrywać się regulatorowi napięcia alternatora. Później bezpieczniki i przekaźnik zacisku 15a. Właściwie przekaźnik możesz wymienić od razu - być może jego styki już nie są pierwszej młodości - jest to pierwszy przekaźnik od słupka A kierowcy POD (NIE NAD) sterownikiem bordnetz.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 11:54
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: DW/ONY
Re: Elektryka - zaniki zasilania
Dzięki Enriquez za rady. Az zleciałem od razu do auta, żeby sprawdzić ten przekaźnik - wygląda jak nówka.
O ile patrze na dobry?!
O ile patrze na dobry?!
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Elektryka - zaniki zasilania
sopel to co pokazałeś to bezpiecznik... chyba Enriqezowi nie o to chodziło
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Elektryka - zaniki zasilania
musisz spojrzeć nad pedałem sprzęgła, za schowkiem pod kierownicą
przekaźnik nr. 1
przekaźnik nr. 1
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 11:54
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: DW/ONY
Re: Elektryka - zaniki zasilania
dzięki bardzo - już się trochę do edukowałem za pomocą wujka googla
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Elektryka - zaniki zasilania
tak to wygląda w naturze, co prawda w Octavii, ale u nas jest identyko
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 11:54
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: DW/ONY
Re: Elektryka - zaniki zasilania
@Enriquez masz może trochę więcej informacji odnośnie tego TPI? Dzisiaj po konsultacjach jedno ASO stwierdziło, że dlatego mojego VINu nie ma żadnych akcji ani zaleceń serwisowych. Tak więc może przy atakowałbym ich z konkretnym numerem TPI i porównał wersje softu która mam obecnie?!
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Elektryka - zaniki zasilania
nie, tak na szybko to Ci nie znajdę - jedyne co mi wpadło w oko to jest to, ale radzą wymienić pompę ABS
2024478/1 z dnia 2010-12-03
2024478/1 z dnia 2010-12-03
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 1 lis 2013, o 11:54
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: DW/ONY
Re: Elektryka - zaniki zasilania
Tak dla potomnych... problem zdiagnozowany - okazało się, że jeden z kabelków od wiązki do sterownika silnika był uszkodzony. Udało się go namierzyć dopiero gdy każda wiązka została potraktowana mocniejszym "dotykiem" i się całkiem wykruszyła...
a z innej beczki - spotkał mnie dzisiaj taki psikus (zeby ta navi zaprowadzila ich prosto pod wiezienny prysznic):
Czy jak kupie RNS 510 (taki mialem) to bedzie wszystko gralo? czy musi byc to dostosowane i pozniej zaprogramowane z kierownica itp?
a z innej beczki - spotkał mnie dzisiaj taki psikus (zeby ta navi zaprowadzila ich prosto pod wiezienny prysznic):
Czy jak kupie RNS 510 (taki mialem) to bedzie wszystko gralo? czy musi byc to dostosowane i pozniej zaprogramowane z kierownica itp?
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5813
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Elektryka - zaniki zasilania
Zgłoś na policję, za 30 dni dostaniesz zawiadomienie o umorzeniu i do salonu na montaż nowego z AC.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...