LMB pisze:Nie skumasz pewnie, ale chodzi o to, ze moze nie oslepiasz jak jedziesz po rownej drodze. Problem zrobi sie, jak zaladujesz auto I zapomnisz opuscic swiatla - taki HID bedzie dawal po galach niemilosiernie. I dlatego auto powinno miec samopoziomowanie, a nie czekac, az sobie kierowca przypomni.
Kolego, byłem na stacji diagnostycznej. Diagnosta nie miał zastrzeżeń. A żeby być aż nad to przezornym to i tak światła na regulacji manualnej z kabiny mam opuszczone na sam dół. Nikt mi nie mrugał, nie pokazywał ani nie wymachiwał nic. Robiliśmy też drobny test dla własnej ciekawości... ja jechałem przed Superbem w aucie kolegi, a potem na mijankę z Superbem . Powiem Ci, że nic mnie nie oślepiało a powiem więcej... często gęsto oślepia mnie czyjaś żarówka w lampie refleksyjnej, która nie jest przez diagnostę na maszynie prawidłowo ustawiona i wali po wszystkim tylko nie po drodze. I takie często oślepiają mnie bardziej niż xenon ale to może z innego faktu wynika.
Co więcej, patrząc na to, że mam zawieszenie gwintowane dosyć twarde i mało uginające się, to nawet i samopoziomowanie nie zdawałoby u mnie żadnej lepszej funkcji. A w etce Superba sprawdzałem, soczewka używana w wersji z żarówką i xenonen są takie same.
Niestety 3/4 samochodów nie ma prawidłowo ustawionych lamp i często gęsto nawet podczas przeglądu na diagnostyce,diagności poza dokładnym sprawdzeniem zawieszenia i układu hamulcowego pomijają ustawianie lamp na maszynie. Ludziom wydaje się nawet, że samochody wyjeżdżające z salonu nie potrzebują takiego sprawdzenia i wyregulowania na stacji. A bo to samochód nowy - musi być wszystko dobrze.
Wiem do czego pijecie... tez nie jestem zwolennikiem grzebania i samoróbek tudzież udziwnień jakie często gęsto można spotkać w bolidach typu golf 3 itp. Ja zrobiłem wszystko z głową, bylem też na stacji diagnostycznej a mało tego nawet podczas kontroli policji wieczorem nie wzbudziło nic ich zastrzeżeń. I wolę takie hidy i widzę wszystko na drodze, niż jeździć na żarówce w soczewce i potrącić kogoś idącego poboczem. Kolega ma Punto 2 i też fabrycznie Soczewkę z żarówką - dramat. To się dotyczy chyba większości aut gdzie, ktoś wymyślił żarówkę w soczewce zamiast Xenona.
Za palniki 4300 (czyli fabryczna barwa) + przetwornice zapłaciłem 170 zł.
Montaż spryskiwaczy około 400 zł. ( każda z dysz około 80szt, zbiornik z pompką do lamp 80zł, reszta to koszt węży i elektryki ) Dysze i resztę wszystko na używanych oryginalnych częściach. Ale instalacje zrobiłem sobie włączaną osobno, żeby nie waliło mi na reflektory tak jak jest to w serii z wycieraczkami na szybie po dłuższym przytrzymaniu.
Dodam więcej, to czy masz xenon oryginalny czy hidowski to nie ma wpływu na to czy będziesz oślepiał czy nie. Kwestia leży w lampie, soczewce i ustawieniu lamp. A hidowskie po prostu są mniej trwałe i gorzej wykonane (inaczej wzbudzana jest gaz w palniku, przetwornice są "tandetniejsze" i trochę na innej zasadzie to działa) jak ktoś kupuje lampę tuningową ciul wie jaką i z czego i wsadza chiński xenon to okej... taka mieszanka może mieć różny efekt. Nie każda soczewka i szybka lampy jest dostosowana budową do emitowania xenonu. Ale tutaj mowa o xenonie w oryginalnej lampie.