Strona 4 z 4

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

: 16 gru 2014, o 06:49
autor: rezon
aby zrobić inny silnik to musisz zmienić jeszcze kilka rzeczy - np. wtryskiwacze, zawory, itd..., ale aby na CFFB mieć 170KM to nawet turbiny nie musisz zmieniać tylko oddać autko do tunera. Ja miałem dłubniętego BSY nominalne 140, realne było bodajże 146, a po delikatnym tuningu było 165KM.

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

: 16 gru 2014, o 07:18
autor: Gonzo
No tak sobie myślałem. Prościej niż zmienić silnik byłoby już chyba kupić nowe auto, ale lubię starą budę... Ciekaw jestem, jak program wpływa na cffb, w moim przypadku tuning na pewno byłby delikatny, bo najprawdopodobniej będę autem jeździć do oporu.

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

: 16 gru 2014, o 08:52
autor: rezon
DOBRY tuner poprawia fabryczne oprogramowanie praktycznie bez szkody dla silnika a z dużą dawką przyjemności dla kierowcy ;) Mniejsza turbodziura, większa elastyczność, a nawet jak nie będziesz poganiał koników może być mniejsze zużycie paliwa.

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

: 17 gru 2014, o 14:03
autor: Zaj007
rezon pisze:20% więcej KM to pikuś?
Krótka skrzyna i ok pół tony masy własnej to tez pikuś? Z resztą moc tu nic nie daje. Moment się liczy. I jego dostępności w zakresie niskich obrotów.

Re: 1.8 TSI 4x4 czy 2.0 TDI DSG 4x4

: 17 gru 2014, o 14:47
autor: rezon
wszystko się liczy - moment też był większy i bardziej dostępny. Naprawdę trudno porównywać dwa różne silniki. Aby twierdzić o zasługach zmiennej geometrii - które niewątpliwie są, musiałbyś jednak mieć identyczny silnik i tylko zmieniać turbinę, a nie dwa różne silniki z różnymi turbinami