bład

andrzej666
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: aaa
Lokalizacja: napisz skąd jesteś

bład

Post autor: andrzej666 »

witam
mam problem ponieważ od pewnego czasu pojawia mi się błąd emissing workshop po przekroczeniu około 110 km/h. samochód traci moc ale po zgaszeniu wszystko jest okej chyba ze znowu np. na 4 biegu dłużej przytrzymam gaz bądź na 5 biegu minę około 120km/h po podłaćzeniu pod kompa pojawił się stały bład 16618 przekroczona górna granica regulacji. co do zrobienia?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: bład

Post autor: Mej »

Klasyczny przypadek przyblokowanego mechanizmu zmiennej geometrii łopatek w turbinie.

Koniecznie sprawdź stan wężyka łączącego gruszkę turbiny z zaworkiem sterującym. Nie może być uszkodzony ani "przyłamany".
Jeżeli wszystko będzie OK trzeba podjąć inne kroki.

Najpierw możesz spróbować wypalenia nagarów ale do tego potrzeba kilkuset kilometrów jazdy autostradowej w morderczym stylu a i tak nie ma pewności czy pomoże i ewentualnie na jak długo.

Z metod bardziej pewnych w skutkach proponowałbym zacząć od próby bardzo starannego rozruszania dźwigni mechanizmu zmiennej geometrii.
Trzeba wykręcić gruchę sterującą turbo (tragiczny dostęp) i ruszać dźwignią aż będzie pracowała leciusieńko, bez jakichkolwiek oporów i zacięć.

W razie niepowodzenia lub szybkiego nawrotu stanów serwisowych zostanie Ci już raczej tylko wymiana bądź regeneracja turbiny.

Teoretycznie, ale w silnikach PD zdarza się to niebywale rzadko, problem może wynikać ze zmęczenia zaworka sterującego pracą turbiny (N75). Przed ewentualnym wyrywaniem turbiny lub gdyby się okazało, że dźwignia pracuje lekko i bez zacięć, zdecydowanie warto załatwić sobie taki zaworek na podmianę (dla próby).
Pozdrawiam.
andrzej666
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: aaa
Lokalizacja: napisz skąd jesteś

Re: bład

Post autor: andrzej666 »

dzięki za pomoc.
czujnik n 75 wymieniłem.wiec zostaje turbina do regeneracji.
może znacie gdzie dobrze regenerują w Białymstoku bądź okolice.
Awatar użytkownika
drill
Posty: 108
Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: bład

Post autor: drill »

wystarczy wyczyścić turbo w okolicy kierowniczek... poszukaj na google bo pamiętam, że na forum (chyba) passata była dokładna fotoporada...
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)

Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)

andrzej666
Posty: 9
Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
Imię: aaa
Lokalizacja: napisz skąd jesteś

Re: bład

Post autor: andrzej666 »

jeszcze zauważyłem że takie coś się dzieje tylko na zimnym silniku. ze mi odcina moc.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: bład

Post autor: Mej »

drill pisze:wystarczy wyczyścić turbo w okolicy kierowniczek... poszukaj na google bo pamiętam, że na forum (chyba) passata była dokładna fotoporada...
Stracony czas i uszczelki. To nie jest silnik starszej generacji (90/110 PS). Tam czyszczenie czasami pomaga(-ło). W PD-kach albo łopatki dadzą się rozruszać albo szkoda czyścić na nówkę, bo problem i tak bardzo szybko wróci.
Pozdrawiam.
seba_s1
Posty: 9
Rejestracja: 15 paź 2014, o 19:21
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
Imię: Sebastian

Re: bład

Post autor: seba_s1 »

[*]W razie niepowodzenia lub szybkiego nawrotu stanów serwisowych zostanie Ci już raczej tylko wymiana bądź regeneracja turbiny.[*]

Jaka regeneracja. Po co wywalać kase?? Są zakłady które czyszczą turbiny. Najlepiej byłoby jeszcze zrobić Logi grupy 011.
ODPOWIEDZ