witam
mam problem ponieważ od pewnego czasu pojawia mi się błąd emissing workshop po przekroczeniu około 110 km/h. samochód traci moc ale po zgaszeniu wszystko jest okej chyba ze znowu np. na 4 biegu dłużej przytrzymam gaz bądź na 5 biegu minę około 120km/h po podłaćzeniu pod kompa pojawił się stały bład 16618 przekroczona górna granica regulacji. co do zrobienia?
bład
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: aaa
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: bład
Klasyczny przypadek przyblokowanego mechanizmu zmiennej geometrii łopatek w turbinie.
Koniecznie sprawdź stan wężyka łączącego gruszkę turbiny z zaworkiem sterującym. Nie może być uszkodzony ani "przyłamany".
Jeżeli wszystko będzie OK trzeba podjąć inne kroki.
Najpierw możesz spróbować wypalenia nagarów ale do tego potrzeba kilkuset kilometrów jazdy autostradowej w morderczym stylu a i tak nie ma pewności czy pomoże i ewentualnie na jak długo.
Z metod bardziej pewnych w skutkach proponowałbym zacząć od próby bardzo starannego rozruszania dźwigni mechanizmu zmiennej geometrii.
Trzeba wykręcić gruchę sterującą turbo (tragiczny dostęp) i ruszać dźwignią aż będzie pracowała leciusieńko, bez jakichkolwiek oporów i zacięć.
W razie niepowodzenia lub szybkiego nawrotu stanów serwisowych zostanie Ci już raczej tylko wymiana bądź regeneracja turbiny.
Teoretycznie, ale w silnikach PD zdarza się to niebywale rzadko, problem może wynikać ze zmęczenia zaworka sterującego pracą turbiny (N75). Przed ewentualnym wyrywaniem turbiny lub gdyby się okazało, że dźwignia pracuje lekko i bez zacięć, zdecydowanie warto załatwić sobie taki zaworek na podmianę (dla próby).
Koniecznie sprawdź stan wężyka łączącego gruszkę turbiny z zaworkiem sterującym. Nie może być uszkodzony ani "przyłamany".
Jeżeli wszystko będzie OK trzeba podjąć inne kroki.
Najpierw możesz spróbować wypalenia nagarów ale do tego potrzeba kilkuset kilometrów jazdy autostradowej w morderczym stylu a i tak nie ma pewności czy pomoże i ewentualnie na jak długo.
Z metod bardziej pewnych w skutkach proponowałbym zacząć od próby bardzo starannego rozruszania dźwigni mechanizmu zmiennej geometrii.
Trzeba wykręcić gruchę sterującą turbo (tragiczny dostęp) i ruszać dźwignią aż będzie pracowała leciusieńko, bez jakichkolwiek oporów i zacięć.
W razie niepowodzenia lub szybkiego nawrotu stanów serwisowych zostanie Ci już raczej tylko wymiana bądź regeneracja turbiny.
Teoretycznie, ale w silnikach PD zdarza się to niebywale rzadko, problem może wynikać ze zmęczenia zaworka sterującego pracą turbiny (N75). Przed ewentualnym wyrywaniem turbiny lub gdyby się okazało, że dźwignia pracuje lekko i bez zacięć, zdecydowanie warto załatwić sobie taki zaworek na podmianę (dla próby).
Pozdrawiam.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: aaa
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: bład
dzięki za pomoc.
czujnik n 75 wymieniłem.wiec zostaje turbina do regeneracji.
może znacie gdzie dobrze regenerują w Białymstoku bądź okolice.
czujnik n 75 wymieniłem.wiec zostaje turbina do regeneracji.
może znacie gdzie dobrze regenerują w Białymstoku bądź okolice.
- drill
- Posty: 108
- Rejestracja: 15 wrz 2013, o 11:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: bład
wystarczy wyczyścić turbo w okolicy kierowniczek... poszukaj na google bo pamiętam, że na forum (chyba) passata była dokładna fotoporada...
Pozdrawiam
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)
Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)
Krzysiek
--------------
Jest: Skoda Superb 2 FL (3T - CFFB)
Jest: VW Passat B5FL (3BG - AVB)
Było: Skoda Superb (3U - AWX)
Było: BMW 3 (E46 - M47D20TÜ)
Było: Audi A3 (8L - AGU)
Było: VW Polo II (86c2F - AAU)
Było: VW Golf III (1H1 - AAM)
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 31 maja 2014, o 13:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AJM (115KM)
- Imię: aaa
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: bład
Stracony czas i uszczelki. To nie jest silnik starszej generacji (90/110 PS). Tam czyszczenie czasami pomaga(-ło). W PD-kach albo łopatki dadzą się rozruszać albo szkoda czyścić na nówkę, bo problem i tak bardzo szybko wróci.drill pisze:wystarczy wyczyścić turbo w okolicy kierowniczek... poszukaj na google bo pamiętam, że na forum (chyba) passata była dokładna fotoporada...
Pozdrawiam.
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 15 paź 2014, o 19:21
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVF (130KM, tiptronic)
- Imię: Sebastian
Re: bład
[*]W razie niepowodzenia lub szybkiego nawrotu stanów serwisowych zostanie Ci już raczej tylko wymiana bądź regeneracja turbiny.[*]
Jaka regeneracja. Po co wywalać kase?? Są zakłady które czyszczą turbiny. Najlepiej byłoby jeszcze zrobić Logi grupy 011.
Jaka regeneracja. Po co wywalać kase?? Są zakłady które czyszczą turbiny. Najlepiej byłoby jeszcze zrobić Logi grupy 011.