Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacja
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Mówisz?
nowe Avensisy nie mają najlepszych opinii...
nowe Avensisy nie mają najlepszych opinii...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Toyota ma słabe diesle, reszta jest ok. Mdła, ale dość trwała.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
owszem, wolnossące silniki benzynowe Toyoty są "niezniszczalne", a łańcuch rozrządu nie rozciąga się i nie niszczy silnika
przynajmniej ja takich przypadków nie znam
przynajmniej ja takich przypadków nie znam
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Benzyniaki tak, ale jak już wspomniał Misiek Fisiek - o dieslach D4D można powiedzieć trochę złego
Ja znam dwie osoby które miały 1.8 TSI w Octaviach II. Jedna na razie jeździ bez problemów (ale auto jeszcze niewiele przejechało), druga... Ma od kilku tysięcy km nowy silnik. Awaria napinacza skutkowała przeskoczeniem rozrządu i spotkaniem zaworów z tłokami. Ja jej szczęście producent zgodził się wymienić silnik na nowy w ramach gwarancji, chociaż trochę stresu z ta sytuacja było...
Ja znam dwie osoby które miały 1.8 TSI w Octaviach II. Jedna na razie jeździ bez problemów (ale auto jeszcze niewiele przejechało), druga... Ma od kilku tysięcy km nowy silnik. Awaria napinacza skutkowała przeskoczeniem rozrządu i spotkaniem zaworów z tłokami. Ja jej szczęście producent zgodził się wymienić silnik na nowy w ramach gwarancji, chociaż trochę stresu z ta sytuacja było...
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Właśnie o tym pisałem wcześniej. O awariach silnika 1.8 TSI się słyszy, czyta, ktoś kogoś zna, komus się popsuło, znajomemu, koledze, sąsiadowi itp. itd ..... ale jak do tej pory to nie znalazłem bezpośreniej relacji właściciela takiego samochodu, który by napisał tak mnie się to stało, a wyglądało to tak ........Duracell pisze:Benzyniaki tak, ale jak już wspomniał Misiek Fisiek - o dieslach D4D można powiedzieć trochę złego
Ja znam dwie osoby które miały 1.8 TSI w Octaviach II. Jedna na razie jeździ bez problemów (ale auto jeszcze niewiele przejechało), druga... Ma od kilku tysięcy km nowy silnik. Awaria napinacza skutkowała przeskoczeniem rozrządu i spotkaniem zaworów z tłokami. Ja jej szczęście producent zgodził się wymienić silnik na nowy w ramach gwarancji, chociaż trochę stresu z ta sytuacja było...
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
No tak... ok, ja silnika 1.8 TSI nie mam
Ale jak chcesz to mogę się postarać o relację właściciela tej Octavii w której zawiódł napinacz. A nie jest to wyimaginowany bajkopisarz, a osoba z krwi i kości, która faktycznie miała problem z tym silnikiem
Ale jak chcesz to mogę się postarać o relację właściciela tej Octavii w której zawiódł napinacz. A nie jest to wyimaginowany bajkopisarz, a osoba z krwi i kości, która faktycznie miała problem z tym silnikiem
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Jeśli pozyskasz szczegółowe informacje to napewno będą one przydatne dla włascicieli 1.8 TSI.
Popytaj jakie były objawy, jaki ma kod silnika, data produkcji, jeśli były objawy to ile od tych objawów zajęło czasu do zniszczenia silnika, jaki przebieg, no i przedewszystkim jak wyglądała reklamacja i wymiana.
Popytaj jakie były objawy, jaki ma kod silnika, data produkcji, jeśli były objawy to ile od tych objawów zajęło czasu do zniszczenia silnika, jaki przebieg, no i przedewszystkim jak wyglądała reklamacja i wymiana.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 14 wrz 2012, o 14:53
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Śląsk
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Pamiętam tylko, że auto było z 2009 roku, więc według podanego na początku artykułu wyprodukowane jeszcze przed tą modernizacja..
Jak będę wiedział coś więcej to napisze w tym temacie.
Jak będę wiedział coś więcej to napisze w tym temacie.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Silnik ewidentnie ma wadę fabryczną, ale wychodzi ona może w 5% przypadków, a może i tyle nie. Dlatego VAG nigdy nie ogłosił akcji serwisowej tylko modernizował napinacz w autach na bieżąco produkowanych. Dla świętego spokoju i dwuletniej gwarancji można sobie wymienić rozrząd za 3 kafle w ASO, ale trzeba by naprawdę mieć pecha żeby rozrząd akurat nam przeskoczył.
Na autogaleria.pl jest Tomek Świtalski, który to przerabiał. Możesz założyć sobie tam konto i z nim pogadać.Markus-47 pisze:Jeśli pozyskasz szczegółowe informacje to napewno będą one przydatne dla włascicieli 1.8 TSI.
Popytaj jakie były objawy, jaki ma kod silnika, data produkcji, jeśli były objawy to ile od tych objawów zajęło czasu do zniszczenia silnika, jaki przebieg, no i przedewszystkim jak wyglądała reklamacja i wymiana.
http://www.autogaleria.pl/forum/member. ... -SwitalskiTomek Świtalski pisze: Octavia 1.8 TSI 6G 2009 kupiona w polskim salonie, serwisowana w ASO:
1) wyciek płynu chłodniczego,
2) zacinająca się zapadka w stacyjce,
3) odpadł mechanizm regulacji lusterek,
4) i na deser przy 57 tys km...rozpadł się silnik - puścił napinacz, tłoki uderzyły o zawory,
5) po wymianie silnika na nowy, wyciek oleju.
Opinie o fatalnej jakości wyrobów VAG nie są ani trochę przesadzone.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Dzięki, poczytam.
Wymiana rozrządu w ASO to faktycznie koszt 3 - 3,5 tyś zł, ale samego napinacza w ASO to około 1300 zł.
Moje auto to marzec 2014, ale nie wiem jaki w nim jest napinacz.
Ja mam 4 lata gwarancji i nie wiem czy dla świetego spokoju, pod koniec gwarancji, nie wymienię napinacza na nowy, co da mi kolejne dwa lata gwarancji na ten napinacz. Robię rocznie około 15 tyś km, a więc na koniec gwarancji będę miał 60 tyś km. Jeśli napinacz tyle wytrzyma to nowy zapewne wytrzyma kolejne 4 lata i 60 tyś - więcej raczej tym autem juz nie będę jeżdził - 8 lat to i tak długo
Wymiana rozrządu w ASO to faktycznie koszt 3 - 3,5 tyś zł, ale samego napinacza w ASO to około 1300 zł.
Moje auto to marzec 2014, ale nie wiem jaki w nim jest napinacz.
Ja mam 4 lata gwarancji i nie wiem czy dla świetego spokoju, pod koniec gwarancji, nie wymienię napinacza na nowy, co da mi kolejne dwa lata gwarancji na ten napinacz. Robię rocznie około 15 tyś km, a więc na koniec gwarancji będę miał 60 tyś km. Jeśli napinacz tyle wytrzyma to nowy zapewne wytrzyma kolejne 4 lata i 60 tyś - więcej raczej tym autem juz nie będę jeżdził - 8 lat to i tak długo
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Wymiana samego napinacza dla gwarancji jest bez sensu bo nigdy nie wykażesz, że wina leżała po stronie napinacza. Lepiej już cały rozrząd.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
trzeba wyeliminować przyczynę - a przyczyną jest napinacz
jeśli przy wymianie zlecę dodatkowe sprawdzenie łańcucha i będzie ok, czy to nie wystarczy ?
jeśli przy wymianie zlecę dodatkowe sprawdzenie łańcucha i będzie ok, czy to nie wystarczy ?
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Ale nie ma 100% pewności, że teraz ten napinacz jest ok. To już nawet nie jest druga wersja tylko trzecia czy czwarta. I za każdym razem myśleli, że już będzie dobrze.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Markus-47
- Posty: 293
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 160 KM
- Lokalizacja: WROCŁAW
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Dokładnie, pewnie sami jeszcze nie wiedzą, dopiero w "praniu" wyjdzie. Teraz auta testuje się na klientach
-
- Posty: 215
- Rejestracja: 19 wrz 2013, o 11:33
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Małopolska
Re: Silnik 1,8 TSI – problemy, awarie, historia, eksploatacj
Jak moja kosiarka wytrzyma 100 kkm to dam na msze .Dzisiaj przejeżdżałem przez Żory a tam Pb 98 za 5.01 tak zalałem 50 l tego cuda i albo złudzenie że niby lepsze albo lepsze jakoś tak żwawiej na A4 przyczyniała sobie