programowalna dezaktywacja START/STOP
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
programowalna dezaktywacja START/STOP
Witam
Czy może ktoś udostępnić dokumentację elektryczną i rysunki licznika, konsoli środkowej, przy lewarku zmiany biegów do SII FL. Planuję w wolnym czasie stworzyć projekt systemu dezaktywacji systemu START/STOP. Założenia mam takie:
1. działanie normalne ( przez 10 sek. miga dioda w przycisku na zielono po tym czasie świeci stale na zielono)
2. jeżeli w ciągu 10 sek. nie naciśniemy i nie przytrzymamy powiedzmy 10 sek przycisku system działa jak fabryka, czyli po krótkim naciśnięciu przycisku dezaktywujemy jednorazowo do ponownego uruchomienia silnika.
3. jeżeli w czasie migania diody na zielono naciśniemy i przytrzymamy przez 10 sek. przycisk S/S następuje miganie diody na pomarańczowo i wtedy system automatyczne będzie wyłączał S/S, dioda zapali się na pomarańczowo. Ten stan będzie trwał ciągle do momentu dezaktywacji automatyki poprzez naciśnięcie i przytrzymanie 10 sek. przycisku S/S.
Układ będzie kontrolował uruchomienie silnika np. z kontrolki ładowania albo jakiegoś innego sygnału, na razie jeszcze nie wiem co będzie lepsze. To tyle z założeń, jeżeli ktoś ma uwagi co do idei to uwagi mile widziane.
Czy może ktoś udostępnić dokumentację elektryczną i rysunki licznika, konsoli środkowej, przy lewarku zmiany biegów do SII FL. Planuję w wolnym czasie stworzyć projekt systemu dezaktywacji systemu START/STOP. Założenia mam takie:
1. działanie normalne ( przez 10 sek. miga dioda w przycisku na zielono po tym czasie świeci stale na zielono)
2. jeżeli w ciągu 10 sek. nie naciśniemy i nie przytrzymamy powiedzmy 10 sek przycisku system działa jak fabryka, czyli po krótkim naciśnięciu przycisku dezaktywujemy jednorazowo do ponownego uruchomienia silnika.
3. jeżeli w czasie migania diody na zielono naciśniemy i przytrzymamy przez 10 sek. przycisk S/S następuje miganie diody na pomarańczowo i wtedy system automatyczne będzie wyłączał S/S, dioda zapali się na pomarańczowo. Ten stan będzie trwał ciągle do momentu dezaktywacji automatyki poprzez naciśnięcie i przytrzymanie 10 sek. przycisku S/S.
Układ będzie kontrolował uruchomienie silnika np. z kontrolki ładowania albo jakiegoś innego sygnału, na razie jeszcze nie wiem co będzie lepsze. To tyle z założeń, jeżeli ktoś ma uwagi co do idei to uwagi mile widziane.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
10 sekund to za długo.
Jeśli chodzi o ideę - więcej niż zajebista
Jeśli chodzi o ideę - więcej niż zajebista
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Te 10 sek to złożenie, w praktyce na procku Atmela można zastosować mniejsze czasy, kwestia programu i prób.Jędrula pisze:10 sekund to za długo.
Jeśli chodzi o ideę - więcej niż zajebista
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
walterps pisze:Witam
Czy może ktoś udostępnić dokumentację elektryczną i rysunki licznika, konsoli środkowej, przy lewarku zmiany biegów do SII FL. Planuję w wolnym czasie stworzyć projekt systemu dezaktywacji systemu START/STOP. Założenia mam takie:
1. działanie normalne ( przez 10 sek. miga dioda w przycisku na zielono po tym czasie świeci stale na zielono)
2. jeżeli w ciągu 10 sek. nie naciśniemy i nie przytrzymamy powiedzmy 10 sek przycisku system działa jak fabryka, czyli po krótkim naciśnięciu przycisku dezaktywujemy jednorazowo do ponownego uruchomienia silnika.
3. jeżeli w czasie migania diody na zielono naciśniemy i przytrzymamy przez 10 sek. przycisk S/S następuje miganie diody na pomarańczowo i wtedy system automatyczne będzie wyłączał S/S, dioda zapali się na pomarańczowo. Ten stan będzie trwał ciągle do momentu dezaktywacji automatyki poprzez naciśnięcie i przytrzymanie 10 sek. przycisku S/S.
Układ będzie kontrolował uruchomienie silnika np. z kontrolki ładowania albo jakiegoś innego sygnału, na razie jeszcze nie wiem co będzie lepsze. To tyle z założeń, jeżeli ktoś ma uwagi co do idei to uwagi mile widziane.
Po przeanalizowaniu jeszcze raz algorytmu działania koncepcja się trochę zmienia, poniżej opis algorytmu. Myślę, że tak będzie lepiej.
1. działanie normalne świeci dioda w przycisku na zielono Start/Stop aktywny (konfiguracja fabryczna)
2. naciśnięcie przycisku powoduje zaświecenie diody na pomarańczowo i dezaktywacja Start/Stop (konfiguracja fabryczna)
3. naciśnięcie i przytrzymanie 10sek. przycisku (miganie diody na pomarańczowo przez 10sek. po 10sek dioda zapala się stale na pomarańczowo) automatycze wyłączenie systemu Start/Stop
4. naciśnięcie i przytrzymanie 10sek. przycisku (miganie diody na zielono przez 10sek. po 10sek dioda zapala się stale na zielono) automatycze włączenie systemu Start/Stop
5. po automatycznej aktywacji lub dezaktywacji systemu Start/Stop nie ma możliwości następnej zmiany stanu automatycznego do momentu wyłączenia zapłonu.
Zrezygnowałem z badania stanu pracy silnika ponieważ w oryginale załączenie lub wyłączenie Start/Stop można zrobić po podaniu zasilania.
Zrezygnowałem z migania diody po podaniu zasilania ponieważ są samochody (tak jak mój) na gwarancji i dobrze by było ażeby ASO nie wiedziało o przeróbkach.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
- arturkrakow
- Posty: 1497
- Rejestracja: 14 lip 2014, o 15:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: wreszcie odebrany!
- Imię: Artur
- Lokalizacja: Kraków
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
pomysł zajebisty, jak temat rozgryziecie to jak też takie chce
Skoda Superb II FL Combi 2.0 TDI 170KM DSG White Moon
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
wątek mojej kury: GALERIA
wątek o uchwytach magnetycznych: EASYMOUNT i oficjalna strona: WWW.EASY-MOUNT.PL
trochę moich zdjęć: AR2Rphoto
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Temat jest już rozkminiony, czekam na laminat i właśnie piszę program. Na testach wszysko wypadło prawie wszystko wypadło pozytywnie. Sprawa może się przedłużyć ponieważ nie mogę nigdzie dostać schematu elektrycznego i rysunków jak się dostać do klawisza Start/Stop i wiązki do tego przycisku.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
-
- Posty: 231
- Rejestracja: 29 lip 2014, o 18:09
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 184KM 420Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: LDZ
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
ale przeciez programowo mozna wylaczyc te funkcje juz danwno.
....
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Ściągnij boczek tunelu.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Spacewalker to powiedz jak to zrobić, bo pytałem w wielu miejscach i odpowiedź była jedna Nie Ma Takiej Możliwości. Jeżeli można to dziadostwo wyłączyć na stałe to po co ja się produkuje i wymyślam jakiś sterownik ażeby oszczędzić wydatków iluś tam potencjalnych chętnych którzy nie chcą za szybko wymieniać rozrusznika, akumulatora i Bóg wie czego jeszcze. Mój sterownik (taki zamysł) ma obsługiwać może nawet i większość marek samochodów.
Pytanie do Enriqeza jak zdjąć boczek tunelu ażeby czegoś nie połamać.
Pytanie do Enriqeza jak zdjąć boczek tunelu ażeby czegoś nie połamać.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
no, ale przecież ludzie normalnie vcds'e, wyłączają start/stop, więc nie rozumiem po co te kombinacje
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Możesz podpowiedzieć w którym miejscu bo nie mogę tego namierzyć.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
- walterps
- Posty: 44
- Rejestracja: 9 wrz 2014, o 16:38
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Białystok
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
Vcds'a mam w wersji chyba 12, taki pożyczyłem na chwile od zaprzyjaźnionego mechanika. Na swój czekam aż przyjedzie z Chin.
Pozdrawiam
********************************************
Piotr
********************************************
Piotr
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
iwan-energia pisze:Długo już wisi w innym wątku, dla porządku wrzucam tutaj.
Deaktywacja start/stop
[19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8 (ce-osiem-dwa-zero-ce-osiem).
Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Nie trzeba naciskać przycisku.
Sprawdzone na roczniku 2014.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: programowalna dezaktywacja START/STOP
ja tam siedziałem cicho, bo byłem przekonany, że projekt ma defaultowo wyłączać start/stop przy odpalaniu fury, ale jak się userowi zachce jednak z niego skorzystać, to naciska guzik...
wyłączenie na stałe to już przećwiczone na kilku autach
wyłączenie na stałe to już przećwiczone na kilku autach
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.