[SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
[SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Sorry @Zibo, ale o ile zgadzam się z Tobą, że dpf-y są o dupę potłuc, to w całej Twojej historii wypowiedzi widzę przede wszystkim dorabianie sibie filozofii do obrony tego, na co się napaliłeś, a wszystkie głosy podważające Twoją logikę odrzucasz jako głupie tylko dlatego, że nie pasują do Twojej wizji. Sprawny dpf nie wypuszcza żadnej chmury podczas wypalania.
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Eeee stary, nie urodziłem się wczoraj. Znam życie. Miałem SKP. Poza tym nie napisałem, że się nie da. Napisałem o tendencjach w branży, o ciśnieniu sprzedawców samochodów, o tym co się może dziać. Uwierz lub nie, ale jak w Koninie wystrzelili w kosmos diagnostów za lewiznę, to długo ludzie łazili z dowodami od stacji do stacji, bo nikt ich nie chciał obsłużyć. Znowu przycichło. Ale na jak długo?szms pisze:Konik, szukasz utopii?
W tym kraju wszystko da się zrobić.
Jak wyślesz mi dowód od czegokolwiek i dobrą flachę to odeślę Ci podbity przegląd.
Pozdrawiam
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Maciej
PS Nie śledzę już forum. Jeśli masz pytania, pisz PW.
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Sjak, Jak nie wypuszcza jak wypuszcza
Konik, znam diagnostow, znam przekrety, stacje zamkneli a po dwoch latach znowu otwarta i interes kwitnie. Ja nie mowie, ze nie masz racji, ja mowie, ze i tak da sie zalatwic i tak
Konik, znam diagnostow, znam przekrety, stacje zamkneli a po dwoch latach znowu otwarta i interes kwitnie. Ja nie mowie, ze nie masz racji, ja mowie, ze i tak da sie zalatwic i tak
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
W DE zawsze sie znajdzie życzliwy, który zadzwoni, jak sie komuś za bardzo dymi:) z racji tego ze coraz mniej aut bez dpf-a, bo nie maja pozwolenia do wjazdu do większych miast, raczej sie dymienia z aut nie widzi, oprocz aut na bułgarskich albo rumuńskich rejestracjach
- AaaA
- Posty: 245
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/435Nm
- Lokalizacja: Mladá Boleslav
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
tak samo jak ktoś życzliwy zainteresuje, się autem z rejestracją poza DE parkującym co jakiś czas w sąsiedztwie;)
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Napisz proszę sensowne techniczne argumenty przemawiające za silnikiem 1,4 tsi. Bo na tą chwilę jedyne co czytam to to że powyższa benzyna jest lepsza na krótsze dystanse ale nikt nie potrafi tego technicznie uzasadnić. Wymieniłem główne rozwiązania techniczne obydwu jednostek i z porównania wychodzi mi że 1,6 tdi jest naprawialne i mniej problematyczne. Czy ktoś napisał jakieś kontr argumenty na korzyść benzyny?sjak pisze:Sorry @Zibo, ale o ile zgadzam się z Tobą, że dpf-y są o dupę potłuc, to w całej Twojej historii wypowiedzi widzę przede wszystkim dorabianie sibie filozofii do obrony tego, na co się napaliłeś, a wszystkie głosy podważające Twoją logikę odrzucasz jako głupie tylko dlatego, że nie pasują do Twojej wizji. Sprawny dpf nie wypuszcza żadnej chmury podczas wypalania.
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
Każdy z nich posiada dwumasę, turbinę ze zmienną geometrią, przepływkę, itd itp czyli to co było do tej pory domeną diesli. Plus benzyna posiada wadliwy rozrząd z hydraulicznym napinaczem i nietrwały układ korbowo tłokowy co przy nowych konstrukcjach wymienia się w całości na nowe jak padnie. Diesel dodatkowo posiada egr i DPF plus plastikowy kolektor, ale to są rzeczy naprawialne/usuwalne. Oczywiście trzymajmy się założeń że auto będzie kupione na 12 lat i będzie w sporej większości używane na krótkie dystanse plus ze dwa dalekie wyjazdy w roku.
P.s. Nigdzie nie dałem do zrozumienia w tym wątku, że ktoś napisał coś głupiego. Tak mi się wydaje.
P.s. 2 Ciężko utrzymać sprawnego dpf-a jeżdżąc na krótkie dystanse.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: [SII] Nowy 1.6 TDI czy 2.0 TDI do miasta
Ale w skali 12 lat wyjdzie taniej. 1 szt 3,6 jest tańsza niż 3 szt 1,4
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
Wysłane z ajfona za pomocą tapatoka
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa