Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Proponuję się zapoznać z materiałami z pierwszego semestru mechaniki a nie wypisywać bzdur.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
oki, napisałem do pospring'u zobaczymy co zaproponują
thx
thx
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Enrycze, ale my nie mamy dostępu do takich materiałów (a przynajmniej ja). Oświeć nas.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Dawno to było, ale było bardzo proste więc się mądrzę
Sztywność sprężyny określa wzór:
k = Gr^4/4NR^3
gdzie
G - moduł sprężystości
r - promień drutu
N - liczba zwojów
R - promień sprężyny
G, r jest stałe dla przezwajania sprężyn
Jeżeli ktoś przezwaja sprężynę to albo
zmienia liczbę zwojów N przy tej samej jej średnicy - wtedy zmiana współczynnika jest liniowa
albo zmienia promień sprężyny - wówczas zmiana współczynnika jest funkcją w potędze 3
albo oba na raz...
wówczas
zwiększenie liczby zwojów (czyli ciaśniejsze zwinięcie) albo zwiększenie promienia sprężyny spowoduje, że współczynnik odpowiednio zmaleje
biorąc pod uwagę, że F=kx, czyli x=F/k - zmniejszenie k spowoduje, że przyłożenie tej samej siły spowoduje większe ugięcie sprężyny.
przeciwnie - zmniejszenie średnicy sprężyny i luźniejsze zwinięcie - zmniejszenie liczby zwojów da zwiększenie sztywności sprężyny.
Proste, nie?
Wynika z tego, że Misiek Fisiek miałeś rację.
Sztywność sprężyny określa wzór:
k = Gr^4/4NR^3
gdzie
G - moduł sprężystości
r - promień drutu
N - liczba zwojów
R - promień sprężyny
G, r jest stałe dla przezwajania sprężyn
Jeżeli ktoś przezwaja sprężynę to albo
zmienia liczbę zwojów N przy tej samej jej średnicy - wtedy zmiana współczynnika jest liniowa
albo zmienia promień sprężyny - wówczas zmiana współczynnika jest funkcją w potędze 3
albo oba na raz...
wówczas
zwiększenie liczby zwojów (czyli ciaśniejsze zwinięcie) albo zwiększenie promienia sprężyny spowoduje, że współczynnik odpowiednio zmaleje
biorąc pod uwagę, że F=kx, czyli x=F/k - zmniejszenie k spowoduje, że przyłożenie tej samej siły spowoduje większe ugięcie sprężyny.
przeciwnie - zmniejszenie średnicy sprężyny i luźniejsze zwinięcie - zmniejszenie liczby zwojów da zwiększenie sztywności sprężyny.
Proste, nie?
Wynika z tego, że Misiek Fisiek miałeś rację.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Chyba zrozumiałem . Dzięki za wyjaśnienie.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
4 rowery po ok 12 kg
48 kg + thule belki(WINGBAR EDGE 5,7KG ) + 4 uchwyty i jeszcze zapas do 75kg ładowność belek do superba THULE 9582 (City Crash zatwierdzone do 75 kg, zgodnie z normą ISO.), wingbar edge ma taką ładowność mocowanie roweru za widelec model 561(3,5kg) ta metodę polecam jak pisałem wcześniej do 140k/h i nie ma najmniejszych problemów jedyny minus koło przednie w bagażniku lub można zastosować uchwyt na jedno koło to opcja dla szybciej jeżdżących , druga opcja model 591 (ok 3,5 kg )cały rower na dachu mniejsza prędkość większe szumy powiedzmy 130k/h nie stanowi problemu montaż roweru zajmie mniej niż 1 min , wygodniejszego montażu nie widziałem . Superb na etapach TDF czy innych jest w stanie przewozić po 10 i więcej rowerów fakt ważą podobnie jak moje ok 6kg ale moim zdaniem to najlepsza metoda przewożenia rowerów , montowanie na hak ma sens jak ktoś juz box na dachu i faktycznie każdy cm bagażnika ma znaczenie , na haku w przypadku więcej jak 2 szt zaczyna się problem jak kolega pisze z zawieszeniem i dochodzi podczas deszczu to zabrudzenia roweru , koszty dobrych uchwytów na hak są nie małe , a montowanie słabej jakości uchwytów nie polecam proszę zobaczyć filmiki co się dzieje z rowerami , gdyby ktoś był zainteresowany THULE proszę pisać
wtedy zawieszenie można modyfikować pod styl jazdy nie pod rowery bo moim zdaniem modyfikacja zawieszenia pod hak na rowery nie bardzo , ale to tylko moje rozważania
4uchwyty 14 kg
belki 5kg
zostaje 51 kg na rowery
9szt wysokiej jakości sprzętu
4szt po 12 kg - da się tym jeździć
3szt po 16 kg - wersja marketowa
rowery powyżej 15 kg nie polecam no chyba ze do downhill/freeride
48 kg + thule belki(WINGBAR EDGE 5,7KG ) + 4 uchwyty i jeszcze zapas do 75kg ładowność belek do superba THULE 9582 (City Crash zatwierdzone do 75 kg, zgodnie z normą ISO.), wingbar edge ma taką ładowność mocowanie roweru za widelec model 561(3,5kg) ta metodę polecam jak pisałem wcześniej do 140k/h i nie ma najmniejszych problemów jedyny minus koło przednie w bagażniku lub można zastosować uchwyt na jedno koło to opcja dla szybciej jeżdżących , druga opcja model 591 (ok 3,5 kg )cały rower na dachu mniejsza prędkość większe szumy powiedzmy 130k/h nie stanowi problemu montaż roweru zajmie mniej niż 1 min , wygodniejszego montażu nie widziałem . Superb na etapach TDF czy innych jest w stanie przewozić po 10 i więcej rowerów fakt ważą podobnie jak moje ok 6kg ale moim zdaniem to najlepsza metoda przewożenia rowerów , montowanie na hak ma sens jak ktoś juz box na dachu i faktycznie każdy cm bagażnika ma znaczenie , na haku w przypadku więcej jak 2 szt zaczyna się problem jak kolega pisze z zawieszeniem i dochodzi podczas deszczu to zabrudzenia roweru , koszty dobrych uchwytów na hak są nie małe , a montowanie słabej jakości uchwytów nie polecam proszę zobaczyć filmiki co się dzieje z rowerami , gdyby ktoś był zainteresowany THULE proszę pisać
wtedy zawieszenie można modyfikować pod styl jazdy nie pod rowery bo moim zdaniem modyfikacja zawieszenia pod hak na rowery nie bardzo , ale to tylko moje rozważania
4uchwyty 14 kg
belki 5kg
zostaje 51 kg na rowery
9szt wysokiej jakości sprzętu
4szt po 12 kg - da się tym jeździć
3szt po 16 kg - wersja marketowa
rowery powyżej 15 kg nie polecam no chyba ze do downhill/freeride
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń i porównam to do tego, co umiem dziś to mi się robi słaboszms pisze:Niezłe wywody
aczkolwiek nie pamiętam, żebym musiał kiedykolwiek po studiach użyć kalkulatora z sinusami
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Stare dobre czasy . Mam gdzies zarowno arkusz kalkulacyjny do sprezyny, jak i 3 stronicowe wyliczenie sprezyny - jak ktos bedzie chcial, moge wrzucic.Enriquez pisze:jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń i porównam to do tego, co umiem dziś to mi się robi słaboszms pisze:Niezłe wywody
aczkolwiek nie pamiętam, żebym musiał kiedykolwiek po studiach użyć kalkulatora z sinusami
W sierpniu spotkalem sie ze znajomymi ze studio - az 3 z nich zmierza w kierunku profesora, jeden od wydymki - takze ten calki smiga dalej
Chociaz akurat ja troszke kalkulatora uzywam, I to nie tylko z sinusami. A sprezyny, walki, gwinty, to stety niestety licze juz z poziomu programowego. A czego nie policze to wrzuce do FEA .
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
czy Ty nas nie obrażaszEnriquez pisze:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń ...
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Ta zniewaga krwi wymagasjak pisze:czy Ty nas nie obrażaszEnriquez pisze:
jak sobie przypomnę, że kiedyś umiałem liczyć całki, różniczki, tensory naprężeń ...
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Ja pamiętam tylko modlitwę ... :
sinus, cosinus, daj Boże 3 minus
sinus, cosinus, daj Boże 3 minus