Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdynia
Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Witam,
zamontowałem ostatnio hak do swojego SuperBa Combi. Nie, nie po to by taszczyć przyczepy z gruzem, ale by montować na nim uchwyt na rowery.
Problem jednak z tym, że tył Superba jest dość długi i hak jest dość daleko od tylnej osi, przez co po uwieszeniu 3-4 rowerów mamy dość duży moment siły, który dość dobrze wciska cały tył auta w kierunku ziemi, przez co przy zjeżdżaniu przodem z chodnika, a nawet przy cofaniu z podjazdu do garażu tyłem przy wypłaszczeniu niemal ocieram hakiem o asfalt lub wręcz tłukę nim o asfalt na zeskoku). I to przy niemal pustym bagażniku. Doładowanie bagażnika i jeszcze dociśnięcie go ciężarem spowoduje, że w takich miejscach będę rył tyłem auta o ziemię (oczywiście nie mówię o jeździe normalnie drogą).
W związku z tym chciałbym się Was poradzić czy wzorem Octavii istnieją jakieś możliwości podniesienia zawieszenia tyłu Superba.
Po forach wynalazłem bowiem podkładki dystansowe pod amortyzatory tylne do Octavii (są nawet na Allegro) ale nic podobnego dla Superba nie znalazłem.
Oczywiście chodzi mi o jakiś prostszy i tańszy sposób niż wymiana całego tylnego zawieszenia.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?
Pozdr
Karmel
zamontowałem ostatnio hak do swojego SuperBa Combi. Nie, nie po to by taszczyć przyczepy z gruzem, ale by montować na nim uchwyt na rowery.
Problem jednak z tym, że tył Superba jest dość długi i hak jest dość daleko od tylnej osi, przez co po uwieszeniu 3-4 rowerów mamy dość duży moment siły, który dość dobrze wciska cały tył auta w kierunku ziemi, przez co przy zjeżdżaniu przodem z chodnika, a nawet przy cofaniu z podjazdu do garażu tyłem przy wypłaszczeniu niemal ocieram hakiem o asfalt lub wręcz tłukę nim o asfalt na zeskoku). I to przy niemal pustym bagażniku. Doładowanie bagażnika i jeszcze dociśnięcie go ciężarem spowoduje, że w takich miejscach będę rył tyłem auta o ziemię (oczywiście nie mówię o jeździe normalnie drogą).
W związku z tym chciałbym się Was poradzić czy wzorem Octavii istnieją jakieś możliwości podniesienia zawieszenia tyłu Superba.
Po forach wynalazłem bowiem podkładki dystansowe pod amortyzatory tylne do Octavii (są nawet na Allegro) ale nic podobnego dla Superba nie znalazłem.
Oczywiście chodzi mi o jakiś prostszy i tańszy sposób niż wymiana całego tylnego zawieszenia.
Czy ktoś z Was spotkał się z czymś takim ?
Pozdr
Karmel
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
a jaki hak zamontowałeś???
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
http://sklep.expertmobil.pl/p16154,hak- ... s-348.html
sam uchwyt z kulą jest ładnie wyprofilowany, nie odstaje dużo, ale przy zjeżdżaniu z chidnika, albo cofaniu tyłem pod krawężnik stukam w krawężnik już samym mocowaniem (tam gdzie na 2 śruby sam hak można odkręcić). Ewidentnie cały tył trochę nisko siedzi i stąd chęć podniesienie go trochę.
Tak dla pewności - amory i zawieszenie są sprawne i technicznie wszystko cacy, tylko po prostu jest nieco zbyt miękkie i za bardzo siada jak mu doładuję 3 albo 4 rowery
sam uchwyt z kulą jest ładnie wyprofilowany, nie odstaje dużo, ale przy zjeżdżaniu z chidnika, albo cofaniu tyłem pod krawężnik stukam w krawężnik już samym mocowaniem (tam gdzie na 2 śruby sam hak można odkręcić). Ewidentnie cały tył trochę nisko siedzi i stąd chęć podniesienie go trochę.
Tak dla pewności - amory i zawieszenie są sprawne i technicznie wszystko cacy, tylko po prostu jest nieco zbyt miękkie i za bardzo siada jak mu doładuję 3 albo 4 rowery
- gachul
- Posty: 3888
- Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: CS rullez :P
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Limanowa/Łódź
- Kontakt:
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
ja myśle ze to konstrukcja haka powoduje to przycieranie... ja woże 4 rowery i pełny bagażnik i jeszcze nie tarłem tyłem
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
- bar72
- Posty: 694
- Rejestracja: 11 lis 2013, o 14:07
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Imię: Bartek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
ja śmigam z rowerami na dachu i nie ma problemu na superbie na dach wejdzie myślę 5 szt bez problemu , montowałeś hak tylko z myślą o rowerach ?
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 3 wrz 2014, o 10:22
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
tak, hak montowałem tylko ze względu na rowery - to dla mnie znacznie wygodniejsze niż na dachu.
Ale problemem w wątku nie jest wybór lepszego czy gorszego sposobu przewożenia rowerów (bo każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety i na to możnaby poświęcić oddzielny wątek) tylko to:
Czy i jak można usztywnić/podnieść tyle zawieszenie?
Po innych wątkach widziałem, że inni użytkownicy szukali rozwiązania do tego by zawieszenie obniżyć a ja chciałbym je podnieść.
Tak jak pisałem wcześniej w Octawiach stosuje się tuleje dystansowe pod amortyzator, które o parę cm podnoszą zawieszenie a do Superbów czegoś takiego nie znalazłem. A nie znalazłem bo nie istnieją, albo nie umiałem dotrzeć do czegoś takiego albo istnieje na to jakiś inny patent?
A może ktoś z Was już taką operację wykonywał i podzieli się doświadczeniami?
Ale problemem w wątku nie jest wybór lepszego czy gorszego sposobu przewożenia rowerów (bo każdy ze sposobów ma swoje wady i zalety i na to możnaby poświęcić oddzielny wątek) tylko to:
Czy i jak można usztywnić/podnieść tyle zawieszenie?
Po innych wątkach widziałem, że inni użytkownicy szukali rozwiązania do tego by zawieszenie obniżyć a ja chciałbym je podnieść.
Tak jak pisałem wcześniej w Octawiach stosuje się tuleje dystansowe pod amortyzator, które o parę cm podnoszą zawieszenie a do Superbów czegoś takiego nie znalazłem. A nie znalazłem bo nie istnieją, albo nie umiałem dotrzeć do czegoś takiego albo istnieje na to jakiś inny patent?
A może ktoś z Was już taką operację wykonywał i podzieli się doświadczeniami?
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Zalezy jaki rower. Ale mozna przyjac od 10kg do 20kg.whity pisze:Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
Ten hak tez ma dozwolone max. 100kg nacisku pionowego. Ale ma swoje plusy - nadal mozna trumne wrzucic na dach, a z tylu miec rowery.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Te tuleje to montowali w starej Octavii co miała zawias z waty i urywała często miskę olejową na progach zwalniających.
Tobie jest potrzebna mocniejsza sprężyna. Spróbuj odezwać się tutaj i zapytaj o koszty:
http://pospring.pl/
Tobie jest potrzebna mocniejsza sprężyna. Spróbuj odezwać się tutaj i zapytaj o koszty:
http://pospring.pl/
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5814
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
W Forestrze na dachu woziłem trumnę i 3 rowery. Fakt, że trumna wąska dość...LMB pisze:Zalezy jaki rower. Ale mozna przyjac od 10kg do 20kg.whity pisze:Ile taki rower wazy bar? Z tego co wiem to max 100kg możesz na dach pakować ... A te 100kg jest liczone razem z bagażnikiem dachowym-rowerowym
Ten hak tez ma dozwolone max. 100kg nacisku pionowego. Ale ma swoje plusy - nadal mozna trumne wrzucic na dach, a z tylu miec rowery.
- siemi1
- Posty: 2358
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Odp: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Dlatego ludzie zmieniaki na sprezyny HeavyDuty bo octavia mocni siada jak sie ja zaladuje, ja planuje Lejsfords HD dac na tyl i amorki dac twardze ale wszystko bez obnizania samochodu. Jak chcesz podniesc superba to chyba najlepiej bylo by dac amorki z pakietu na bezdroza.Misiek Fisiek pisze:Te tuleje to montowali w starej Octavii co miała zawias z waty i urywała często miskę olejową na progach zwalniających.
Tobie jest potrzebna mocniejsza sprężyna. Spróbuj odezwać się tutaj i zapytaj o koszty:
http://pospring.pl/
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Nie amorki tylko sprężyny.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- siemi1
- Posty: 2358
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Tak sprezyny. To Lejsfords wlasnie polecane byly w temacie zbiornika na gaz a amorki przy okazji wymieniac bede. A hak to tez dodatkowa masa. Mi zalezy tez na tym aby bylo twardziej ale nie nisko mam hak ale nie mam jeszcze zapasu wiec jak go doloze to kolejne kg dojda.
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
CO DO ZAWIASU:
Naturalnie możesz usztywnić i podnieść. Poszukaj sprężyn z pakietu na bezdroża. Optymalnie będzie wymienić z przodu i z tyłu łącznie z amorami.
Jeszcze można pogdybać nad sprężynami z 4x4 i 4x4 z pakietem na bezdroża.
Fisiek modyfikował sprężyny (rozwinięcie i ponowne nawinięcie). Może u Ciebie taki wariant byłby spoko?
Podkładek jak do O1 nie znajdziesz.
Poza zawieszeniem można jeszcze założyć większe opony (225/50R17 i 205/60R16). Wiadomo, brak homologacji, bla bla bla. Kogo to obchodzi :p kilka osób na forum śmiga na 225/50 zamiast 225/45 i są bardzo zadowoleni.
Naturalnie możesz usztywnić i podnieść. Poszukaj sprężyn z pakietu na bezdroża. Optymalnie będzie wymienić z przodu i z tyłu łącznie z amorami.
Jeszcze można pogdybać nad sprężynami z 4x4 i 4x4 z pakietem na bezdroża.
Fisiek modyfikował sprężyny (rozwinięcie i ponowne nawinięcie). Może u Ciebie taki wariant byłby spoko?
Podkładek jak do O1 nie znajdziesz.
Poza zawieszeniem można jeszcze założyć większe opony (225/50R17 i 205/60R16). Wiadomo, brak homologacji, bla bla bla. Kogo to obchodzi :p kilka osób na forum śmiga na 225/50 zamiast 225/45 i są bardzo zadowoleni.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Hak do przyczepki i podniesienie zawieszenia
Zmiana długości sprężyny powoduje zmianę jej siły. Skoro skrócenie odległości między zwojami powoduje, że sprężyna staje się bardziej miękka to może zwiększenie odległości by ją usztywniło? Naprawdę polecam kontakt z pospring. Fajni kompetentni ludzie.Zaj007 pisze: Fisiek modyfikował sprężyny (rozwinięcie i ponowne nawinięcie). Może u Ciebie taki wariant byłby spoko?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪