Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Witajcie,
odsmażę temat zawieszenia,
mianowicie tył mojej furmanki pięknie pływa na boki aż muszę kierownicą kontrować,
czy jadę sam czy z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem, objawy są te same, tył pływa na boki,
ciśnienie w gumach prawidłowe, byłem na sprawdzeniu geometrii w ASO, tam rozkładają ręce i mówią że Superby tak mają,
samochodem zrobiłem około 3.500 km od czerwca 2014, wtedy go kupiłem w salonie,
czy macie rozwiązanie problemu? przewertowałem forum oraz google i nie znalazłem jednolitego rozwiązania,
dowiedziałem się też ciekawej rzeczy w ASO, a mianowicie, sprężyny do Superbów montują w 3 grupach:
twardość 3 do silników 1.4, 1.6, 1.8
twardość 6 do silników 2.0
twardość 9 do silnika 3.6
u mnie podobno w Czechach zamontowali 3 w związku z czym auto pływa, zaproponowali wymianę na 6 z tyłu, do czego bym musiał dopłacić około 800zł plus montaż
co myślicie, może macie jakieś sugestie?
jeszcze jedno, nie chcę obniżać zawieszenia a jedynie ustabilizować samochód powyżej 140km/h
Pozdrawiam i dziękuję
Andrzej
odsmażę temat zawieszenia,
mianowicie tył mojej furmanki pięknie pływa na boki aż muszę kierownicą kontrować,
czy jadę sam czy z kompletem pasażerów i pełnym bagażnikiem, objawy są te same, tył pływa na boki,
ciśnienie w gumach prawidłowe, byłem na sprawdzeniu geometrii w ASO, tam rozkładają ręce i mówią że Superby tak mają,
samochodem zrobiłem około 3.500 km od czerwca 2014, wtedy go kupiłem w salonie,
czy macie rozwiązanie problemu? przewertowałem forum oraz google i nie znalazłem jednolitego rozwiązania,
dowiedziałem się też ciekawej rzeczy w ASO, a mianowicie, sprężyny do Superbów montują w 3 grupach:
twardość 3 do silników 1.4, 1.6, 1.8
twardość 6 do silników 2.0
twardość 9 do silnika 3.6
u mnie podobno w Czechach zamontowali 3 w związku z czym auto pływa, zaproponowali wymianę na 6 z tyłu, do czego bym musiał dopłacić około 800zł plus montaż
co myślicie, może macie jakieś sugestie?
jeszcze jedno, nie chcę obniżać zawieszenia a jedynie ustabilizować samochód powyżej 140km/h
Pozdrawiam i dziękuję
Andrzej
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Nie kumam samochód na gwarancji a Ty masz za coś dopłacać ? z jakiej racji ?
Sugestia moja : ZMIEŃ ASO.
Sugestia moja : ZMIEŃ ASO.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Z tym pływającym zawiasem to dość częsty problem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norge
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
zagraża to bezpieczeństwu Twojemu i innych więc nie powinno być mowy o dopłacaniu do usunięcia usterki
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Najpierw musi znaleźć takie ASO, gdzie stwierdzą, że to usterka a nie że tak ma i już.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Mogą też powiedzieć, że w PL nie można jeździć powyżej 140 km/h
Ale trochę prawdy w tym jest, że TTTM
Ale trochę prawdy w tym jest, że TTTM
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Mój też ma tendencje do pływania, ale powiedzmy powyżej 200 km/h.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 38
- Rejestracja: 10 sie 2014, o 00:49
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.6TDI CAYC (105KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
właśnie Skoda stwierdziła a konkretnie Pol-Mot bo tam kupiłem auto, że tak ma ten typ na co ja się roześmiałem i spytałem czemu takie bzdury gadają,
wysłałem pismo do Skoda Polska zobaczymy co powiedzą,
mało tego, okazuje się że Superby mają układ jezdny i hamulcowy na "15" cali, co się równa np. tarczom hamulcowym na przód 288 zamiast 312mm,
miałem ostatnio mocno awaryjne hamowanie w Niemczech i oprócz pływania hamulce praktycznie przestały hamować,
w związku z czym wysłałem kolejne pismo do Skody Polska, z zapytaniem:
-dlaczego do samochodu o wadze blisko 1500kg na pusto nie montują w standardzie układu jezdnego i hamulcowego na 16 cali, --dlaczego tarcze mają 288 zamiast 312 co stanowi dużą różnicę podczas nagłego hamowania,
-dlaczego Superb nie ma dodatkowego systemu wspomagającego układ ABS podczas awaryjnego hamowania,
-dlaczego w standardzie nie zalewają układu hamulcowego płynem o podwyższonej max temperaturze co daje nam bezpieczństwo np. podczas zjeżdzania na hamulcu przez 20 minut za austiackim pekaesem na tamtejszych alpejskich serpentynach,
-dlaczego tarcze przednie nie są w standardzie montowane np. nawiercane, przecież róznica w cenie niewielka a w bezpieczeństwie ogromna
jeśli dostanę bzdurną odpowiedź, moim kolejnym krokiem będzie napisanie do centrali grupy VW w Niemczech,
póki co dobrej nocy życzę i do usłyszenia:)
wysłałem pismo do Skoda Polska zobaczymy co powiedzą,
mało tego, okazuje się że Superby mają układ jezdny i hamulcowy na "15" cali, co się równa np. tarczom hamulcowym na przód 288 zamiast 312mm,
miałem ostatnio mocno awaryjne hamowanie w Niemczech i oprócz pływania hamulce praktycznie przestały hamować,
w związku z czym wysłałem kolejne pismo do Skody Polska, z zapytaniem:
-dlaczego do samochodu o wadze blisko 1500kg na pusto nie montują w standardzie układu jezdnego i hamulcowego na 16 cali, --dlaczego tarcze mają 288 zamiast 312 co stanowi dużą różnicę podczas nagłego hamowania,
-dlaczego Superb nie ma dodatkowego systemu wspomagającego układ ABS podczas awaryjnego hamowania,
-dlaczego w standardzie nie zalewają układu hamulcowego płynem o podwyższonej max temperaturze co daje nam bezpieczństwo np. podczas zjeżdzania na hamulcu przez 20 minut za austiackim pekaesem na tamtejszych alpejskich serpentynach,
-dlaczego tarcze przednie nie są w standardzie montowane np. nawiercane, przecież róznica w cenie niewielka a w bezpieczeństwie ogromna
jeśli dostanę bzdurną odpowiedź, moim kolejnym krokiem będzie napisanie do centrali grupy VW w Niemczech,
póki co dobrej nocy życzę i do usłyszenia:)
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
@Andreas
Każda z tych rzeczy podniosła by odrobinę cenę auta. Jakby uwzględnić wszystkie takie postulaty (Tobie się nie podoba to co napisałeś, innemu przeszkadza jakość tapicerki na fotelach, jeszcze innemu jakość plastików na konsoli) to samochód kosztowałby nie 80 000 zł za 1.6 TDi tylko znacznie więcej.
Każda z tych rzeczy podniosła by odrobinę cenę auta. Jakby uwzględnić wszystkie takie postulaty (Tobie się nie podoba to co napisałeś, innemu przeszkadza jakość tapicerki na fotelach, jeszcze innemu jakość plastików na konsoli) to samochód kosztowałby nie 80 000 zł za 1.6 TDi tylko znacznie więcej.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Plywanie tylnego zawieszenia? Nie spotkalem sie z tym w Superbach i nie jest to normalne. Jezdzone przeze mnie calkiem niezle trzymaly sie drogi, choc konbi przy wyzszych predkosciach ma ewidentna wrazliwosc na boczne wiatry.
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:12 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Re: Pływające zawieszenie tylne powyżej 140km/h
Mnie pare punktów tu tez smieszylo, lecz nie chce się wypowiadać