Zalezy w jakim zastosowaniu. Bardzo fajnie daje sobie rade w ramach rowerowych - tu roznica w wadze jest duza miedzy rama stalowa, a cieniowana rama aluminiowa. W mojej branzy uzycie aluminium, ktore ma bezposredni kontakt z promieniowaniem jest zabronione, I nadal uzywa sie starej dobrej nierdzewki. W samolocie znajdziesz duzo aluminium, choc teraz ida w kompozyty. A prywatnie nadal moim ulubionym sa stopy tytanuszms pisze:w sensie odkształceń względem amelinum na przykład
Superb II vs A6 vs C200
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Superb II vs A6 vs C200
Rozpiszę się nawet jeszcze trochę bardziej - sprawa w niektórych segmentach jest tak zaawansowana, że firmy oponiarskie na zamówienie poszczególnych marek produkują opony o ściśle określonej charakterystyce. Np Conti produkowane na zlecenie BMW ma inną sprężystość wzdłużną, choć wygląda tak samo i ma identyczny bieżnik, jak ogólnodostępne na rynku. Oczywiście możesz zastosować oponę "ze sklepu", o takim samym wzorze bieżnika i ofc wymiarach, ale okaże się, że na OEM-owych samochód lepiej się zachowywał
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Odp: Superb II vs A6 vs C200
Bo 2 kg nie będą odczuwalne. Ale wymień całe aluminiowe zawieszenie na stalowe to waga wzrośnie kilkadziesiąt kg i to już zauważysz.LMB pisze: Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponie
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Odp: Superb II vs A6 vs C200
Pisalem - popatrz w googlach. w kilku watkach sa ludzie, ktorzy zwazyli wahacze alu vs stal I np. w siakims BMW pierwszym z brzegu roznica wagi to szalony 1kgMisiek Fisiek pisze:Bo 2 kg nie będą odczuwalne. Ale wymień całe aluminiowe zawieszenie na stalowe to waga wzrośnie kilkadziesiąt kg i to już zauważysz.LMB pisze: Tu nie chodzi o zadna wizje. Podalem prosty przyklad - zmiana z 18" na 16" powinna podniesc komfort znacznie - tak sie jednak nie dzieje. Ciekawe dlaczego? Moze dlatego, ze element zawiasu sa policzone na troche wiecej niz niz +/- 2kg, bo tyle mozna pewnie uzyskac przy zwyklej vs XL oponie
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb II vs A6 vs C200
Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie
Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to wpływ masy nieresorowanej na komfort to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to wpływ masy nieresorowanej na komfort to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Ale piszemy do cholery o aluminiowych wahaczach w A6, ktore to maja uczynic z tego auta duzo bardziej komfortowe. O tym wlasnie mowie. Zawias to nie tylko wahacz . I dlatego pisanie, ze A6 jest bardziej komfortowe, bo ma alu wahacze jest dosc, hmmm, odwazneMisiek Fisiek pisze:Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie
Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Superb II vs A6 vs C200
No ja tak nie pisałem. Oczywiście w A6 chodzi o więcej niż aluminiowe wahacze.LMB pisze:Ale piszemy do cholery o aluminiowych wahaczach w A6, ktore to maja uczynic z tego auta duzo bardziej komfortowe. O tym wlasnie mowie. Zawias to nie tylko wahacz . I dlatego pisanie, ze A6 jest bardziej komfortowe, bo ma alu wahacze jest dosc, hmmm, odwazneMisiek Fisiek pisze:Powiem Ci coś w sekrecie: jeden wahacz to nie całe zawieszenie
Serio LMB, nie ma o czym dyskutować bo to rzecz oczywista i nie budząca kontrowersji.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Idziem troszku za daleko teraz, bo zaczynamy wchodzic w charakterysttyke komponentow. Rownie dobrze mozna by porywnywac teraz ile I jakich drgan jest stlumionych przez stal, itp. itd.sjak pisze:Rozpiszę się nawet jeszcze trochę bardziej - sprawa w niektórych segmentach jest tak zaawansowana, że firmy oponiarskie na zamówienie poszczególnych marek produkują opony o ściśle określonej charakterystyce. Np Conti produkowane na zlecenie BMW ma inną sprężystość wzdłużną, choć wygląda tak samo i ma identyczny bieżnik, jak ogólnodostępne na rynku. Oczywiście możesz zastosować oponę "ze sklepu", o takim samym wzorze bieżnika i ofc wymiarach, ale okaże się, że na OEM-owych samochód lepiej się zachowywał
Ogolnie - niech nikt nie traktuje, ze sie przypier... Ja tylko nie chce, zeby pozniej lazily opinie, ze Supern jest beee, bo siedzi na stali, a A6 super, bo na aluminium. Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Superb II vs A6 vs C200
Ale w czym lepszy ?LMB pisze:Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
Jak dla mnie Superb (z PNB) jest odczuwalnie bardziej sprytny na krętej drodze niż np. Allroad C6 (standardowa pneumatyka, fuj).
Mieszkam w górach i właśnie takich warunków dotyczy moje porównanie.
Obydwa auta są moją własnością (tzn. Allroada już nie mam ale to bez znaczenia dla wątku).
Pozdrawiam.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Superb II vs A6 vs C200
Porównanie z pneumatyką nie jest miarodajne. Osobiście mi to też nie pasuje. Natomiast tradycyjne zawieszenie w Audi - jest nieco lepsze. Bez porównania lepszy jest natomiast układ kierowniczy, i to dla niektórych może być mylące
- radziu
- Posty: 244
- Rejestracja: 6 paź 2014, o 17:59
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: A6 C5 2.7 BiTurbo :)
- Lokalizacja: CH
Re: Superb II vs A6 vs C200
Tak jak Misiek pisał im większa masa elementów nieresorowanych tym większe siły oddziałujące na elementy resorowane t.j buda.
Nieprawda jest że trzeba wykonywać wahacze o większej grubości żeby dorównać wytrzymałościowo stali. Wszystko zależy od wymagań jakie dany element maja spełniać i jakiego rodzaju drgania/naprężenia ma przenosić. Wystarczy wykonać kilka użebrowań o odpowiednim przekroju i odpowiednio dużym promieniu zaokrąglenia aby spełniać wymagania stawiane danym elementom. Zależy to również od kierunkowości formowania materiału w odniesieniu do kierunkowości przenoszonych naprężeń co opisuje się na rys technicznym/wykonawczym. Ogólnie temat rzeka ale waga ściśle wpływa na komfort dlatego aluminiowe wahacze patrz zawieszenie będzie lepiej spełniało swoją role t.j tłumiło drgania przenoszone z powierzchni drogi na tyłek użytkownika tejże drogi.
Nieprawda jest że trzeba wykonywać wahacze o większej grubości żeby dorównać wytrzymałościowo stali. Wszystko zależy od wymagań jakie dany element maja spełniać i jakiego rodzaju drgania/naprężenia ma przenosić. Wystarczy wykonać kilka użebrowań o odpowiednim przekroju i odpowiednio dużym promieniu zaokrąglenia aby spełniać wymagania stawiane danym elementom. Zależy to również od kierunkowości formowania materiału w odniesieniu do kierunkowości przenoszonych naprężeń co opisuje się na rys technicznym/wykonawczym. Ogólnie temat rzeka ale waga ściśle wpływa na komfort dlatego aluminiowe wahacze patrz zawieszenie będzie lepiej spełniało swoją role t.j tłumiło drgania przenoszone z powierzchni drogi na tyłek użytkownika tejże drogi.
MotoGP Forza Rossi !!!
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
Powtorze sie, bo widze czytasz wybiorczo.radziu pisze:Tak jak Misiek pisał im większa masa elementów nieresorowanych tym większe siły oddziałujące na elementy resorowane t.j buda.
Nieprawda jest że trzeba wykonywać wahacze o większej grubości żeby dorównać wytrzymałościowo stali. Wszystko zależy od wymagań jakie dany element maja spełniać i jakiego rodzaju drgania/naprężenia ma przenosić. Wystarczy wykonać kilka użebrowań o odpowiednim przekroju i odpowiednio dużym promieniu zaokrąglenia aby spełniać wymagania stawiane danym elementom. Zależy to również od kierunkowości formowania materiału w odniesieniu do kierunkowości przenoszonych naprężeń co opisuje się na rys technicznym/wykonawczym. Ogólnie temat rzeka ale waga ściśle wpływa na komfort dlatego aluminiowe wahacze patrz zawieszenie będzie lepiej spełniało swoją role t.j tłumiło drgania przenoszone z powierzchni drogi na tyłek użytkownika tejże drogi.
Roznica w wadze jast mala, rzedu 1-2kg. Co daje Ci na jednym amorku ~mniej niz 20N sily. Gdyby takie cos mialo miec znaczenie, auta NIGDY nie wyjechaloby na tych samych elementach zawieszenia, dla kol o srednicy 16", 17", 18", etc. Nie wspomne o wiekszej srednicy tarcz, a co za tym idzie zaciskow, klockow, itp. itd. Ktos, kto to projektowal dal "tolerancje" na roznice, bo cos sie zuzywa, bo opona zalepiona sniegiem...
Co do reszty - na temat wytrzymalosci materialow, projektowania nie bede sie wypowiadal, bo nie o tym watek.
EDIT
Zlazlem do piwnicy I zwazylem kola:
1. Zimowka 205/55R16 dwuletnia - 17.3kg
2. Ta sama zimowka zuzyta w zasadzie ponizej 1.6mm - 16.5kg
3. Letnia opona 225/40R18, dwuletnia - 21kg.
Do kompletu kiedys doloze jeszcze 16" alu. Ale ZTCP, to byly ciezsze od stalowek, jak sie w lape bralo.
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: Superb II vs A6 vs C200
No niestety ale moj Superb zawias ma taki sobie. Roznica miedzy 18" a 16" w komforcie pomijalna, a jesli jakakolwiek, to wynika z ilosci gumy, I np. wjazd na kraweznik nie dzwoni zebami na 16" jak na 18". W trasie, przy wiekszej predkosci roznic w komforcie nie widze. No chyba, ze mowimy o komforcie psychicznym, ze na 16" trudniej uszkodzic oponeMej pisze:Ale w czym lepszy ?LMB pisze:Po prostu - trza przyjac do wiadomosci, ze zawias w A6 jest duzo lepszy od tego w Superbie I tu skonczyc IMO.
Jak dla mnie Superb (z PNB) jest odczuwalnie bardziej sprytny na krętej drodze niż np. Allroad C6 (standardowa pneumatyka, fuj).
Mieszkam w górach i właśnie takich warunków dotyczy moje porównanie.
Obydwa auta są moją własnością (tzn. Allroada już nie mam ale to bez znaczenia dla wątku).
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best