Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
1339 aso wieliczka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
"Rozrząd" można wymieniać w bardzo różnym zakresie. Począwszy od najprostszego zestawu naprawczego (jeden pasek, kilka rolek), aż po cały komplet z pompą wody, wielorowkiem, napinaczem i wszystkimi rolkami osprzętu.
Nikt nie napisał co wchodzi w skład wymiany za ok. 1300 i tej za 3000. Doradzałbym wnikliwie zbadać temat żeby drogo nie okazało się i tak taniej .
Nikt nie napisał co wchodzi w skład wymiany za ok. 1300 i tej za 3000. Doradzałbym wnikliwie zbadać temat żeby drogo nie okazało się i tak taniej .
Pozdrawiam.
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
1300 naprawczy pompa pasek rolki robota
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
No ... to brakuje trochę (wielorowek, napinacz, kola rolek, płyn G13, ja bym obligatoryjnie dołożył termostat).przem00 pisze:1300 naprawczy pompa pasek rolki robota
Wszystko razem nie musi podbijać ceny aż do 3000 tysi, ale jak się wydaje prawda (tzn. cena) leży gdzieś pośrodku między rzetelnym rzemiosłem a lichwą.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
A po co płyn G13 i termostat? Płyn ma swoje interwały wymian, więc niekoniecznie muszą się zgodzić z rozrządem, termostaty jakoś nie padają często - to po co w nich mieszać? Oczywiście kto bogatemu zabroni. Skoro płyn i tak trzeba spuścić, to można i wymienić, jak już jest spuszczony to można i wymienić termostat. Ale pękają też chłodnice - to może przy okazji chłodnicę. A i węże gumowe jakieś stare - to może i węże. A i ..... tak można wymienić pół samochodu.
Wielorowek sprawdza się wizualnie jak wygląda. Rolki wystarczy osłuchać stetoskopem - jak nie ma podwyższonego szumu to zostawić je w spokoju. wymiana paska wielorowkowego i rolek to pół godziny roboty.
Wielorowek sprawdza się wizualnie jak wygląda. Rolki wystarczy osłuchać stetoskopem - jak nie ma podwyższonego szumu to zostawić je w spokoju. wymiana paska wielorowkowego i rolek to pół godziny roboty.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Rezon, daruj sobie ten cynizm i idź pobiegać jeśli źle się spało ... .
Termostat dlatego, że po około 150 - 200 tyś.km, zawsze jest na tyle wypracowany (co odczuwają szczególnie zimą userzy Diesla), że nie domyka się równie dokładnie jak ten niewypracowany i dlatego zbawienne nagrzewanie silnika niepotrzebnie trwa dłużej.
Rolka z napinaczem po 200 tyś.km. zawsze mogą spłatać figla w drodze i dlatego się je wymienia a nie osłuchuje.
Koszt nieporównywalnie niższy od ewentualnych sensacji w trasie.
Świeży płyn po to, żeby zapewnić "sterylne" warunki pracy cholernie czułych na zanieczyszczenia uszczelnień pompy wodnej. G12/G13 jako taki "sam w sobie" wcale się nie starzeje.
Oczywiście możesz tego nie rozumieć ... . Jak sam zauważyłeś - przymusu nie ma.
Termostat dlatego, że po około 150 - 200 tyś.km, zawsze jest na tyle wypracowany (co odczuwają szczególnie zimą userzy Diesla), że nie domyka się równie dokładnie jak ten niewypracowany i dlatego zbawienne nagrzewanie silnika niepotrzebnie trwa dłużej.
Rolka z napinaczem po 200 tyś.km. zawsze mogą spłatać figla w drodze i dlatego się je wymienia a nie osłuchuje.
Koszt nieporównywalnie niższy od ewentualnych sensacji w trasie.
Świeży płyn po to, żeby zapewnić "sterylne" warunki pracy cholernie czułych na zanieczyszczenia uszczelnień pompy wodnej. G12/G13 jako taki "sam w sobie" wcale się nie starzeje.
Oczywiście możesz tego nie rozumieć ... . Jak sam zauważyłeś - przymusu nie ma.
Pozdrawiam.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Tak się składa, że trochę jeżdżę samochodami i ostatni raz termostat wymieniałem kilkanaście lat temu. Jakoś nie było potrzeby nawet przy przebiegach pow. 100-150kkm Więc po diabła wymieniać? Bo kilka osób miało problem? A ile osób nawet nie wie co to termostat bo nie sprawia problemów. Akurat awarię termostatu bardzo łatwo zdiagnozować.
Szum rolek wyraźnie słychać po podniesieniu maski, więc jak mechanik jest ogarnięty to bierze stetoskop i wymienia tę właściwą. Akurat rolki wymieniałem wg potrzeb dwa lata temu - przebieg 140kkm. Jedną z uwagi na łożysko, które zaczynało szumieć, drugą ponieważ wytarta była bieżnia, nie na tyle aby sprawiać problem, ale nie lubię nie do końca sprawnych części. Pewnie mogły chodzić jeszcze kilkadziesiąt kkm, bo szum łożyska to nie to samo co pisk lub terkot, który jest później.
Nie widzę wielkiego prawdopodobieństwa korzystania z lawety bez wymieniania na wszelki wypadek wszystkiego co może się zepsuć.
Jak ktoś by chciał to może dopisać jeszcze do listy:
przepływomierz
turbinę
EGR
przepustnicę
alternator
akumulator
łożyska kół
amortyzatory
....
bo przy przebiegach rzędu 200kkm często sprawiają problemy
Co do sterylności uszczelnień pompy i rzekomej konieczności wlania w tym celu nowego płynu - nawet nie wiesz o czym piszesz
Odnośnie mojego spania czy biegania to z całym szacunkiem - nic ci do tego.
Szum rolek wyraźnie słychać po podniesieniu maski, więc jak mechanik jest ogarnięty to bierze stetoskop i wymienia tę właściwą. Akurat rolki wymieniałem wg potrzeb dwa lata temu - przebieg 140kkm. Jedną z uwagi na łożysko, które zaczynało szumieć, drugą ponieważ wytarta była bieżnia, nie na tyle aby sprawiać problem, ale nie lubię nie do końca sprawnych części. Pewnie mogły chodzić jeszcze kilkadziesiąt kkm, bo szum łożyska to nie to samo co pisk lub terkot, który jest później.
Nie widzę wielkiego prawdopodobieństwa korzystania z lawety bez wymieniania na wszelki wypadek wszystkiego co może się zepsuć.
Jak ktoś by chciał to może dopisać jeszcze do listy:
przepływomierz
turbinę
EGR
przepustnicę
alternator
akumulator
łożyska kół
amortyzatory
....
bo przy przebiegach rzędu 200kkm często sprawiają problemy
Co do sterylności uszczelnień pompy i rzekomej konieczności wlania w tym celu nowego płynu - nawet nie wiesz o czym piszesz
Odnośnie mojego spania czy biegania to z całym szacunkiem - nic ci do tego.
- LOPEZZ83
- Posty: 117
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Dostałem taką odpowiedź
....składa pan zapytanie do serwisu o wymianę rozrządu i pyta czy części będą oryginalne?. Oczywiście
W skład tej czynności zalicza się również wymiana płynu chłodzącego, wymiana pompy wody i zestawu rozrządu: pasek rolki napinacz.
Oferta która panu złożyłem uwzględnia nasz rabat dla tego auta, nie umiem panu odpowiedzieć czy 4service będzie przyznawało rabaty dla tego auta dotyczące rozrządu - to można sprawdzić jedynie podczas wystawiania FV
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA Auto nr 119
A.MACHUDERA , Łęczyca
Koszt to 1400zł.
Czy ktoś ma doświadczenia z tym serwisem? Cena jest atrakcyjna.
....składa pan zapytanie do serwisu o wymianę rozrządu i pyta czy części będą oryginalne?. Oczywiście
W skład tej czynności zalicza się również wymiana płynu chłodzącego, wymiana pompy wody i zestawu rozrządu: pasek rolki napinacz.
Oferta która panu złożyłem uwzględnia nasz rabat dla tego auta, nie umiem panu odpowiedzieć czy 4service będzie przyznawało rabaty dla tego auta dotyczące rozrządu - to można sprawdzić jedynie podczas wystawiania FV
Autoryzowany Salon i Serwis ŠKODA Auto nr 119
A.MACHUDERA , Łęczyca
Koszt to 1400zł.
Czy ktoś ma doświadczenia z tym serwisem? Cena jest atrakcyjna.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
To Aso bardzo miłe.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
koszt zestawu rozrządu z pompą to rząd 700zł - firmowe zamiennki czyli Rouville, SKC, itp. Niczym nie różnią się od ori - oczywiście oprócz znaczków
- LOPEZZ83
- Posty: 117
- Rejestracja: 23 wrz 2014, o 08:55
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Kamil
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
zestaw w promocji
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-sk ... 08640.html
Wnioskuję z tego, że za robociznę zapłacę ok. 800 zł. Czy warto?
http://allegro.pl/rozrzad-pompa-wody-sk ... 08640.html
Wnioskuję z tego, że za robociznę zapłacę ok. 800 zł. Czy warto?
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
LOPEZZ83, jeżeli ktokolwiek da Ci lepszą cenę, będzie zweryfikowanym serwisantem a przede wszystkim wystawi pisemną gwarancję na 24 m-ce lub 210 tyś.km., to oczywiście warto skorzystać.
W przeciwnym razie nie daj sobie wmawiać głupot, że jakieś gówniane Rouville czy inny podobny szit ma cokolwiek wspólnego z jakością oryginałów z ASO.
Spodziewałem się zresztą, ze taki będzie efekt pieprzenia Rezona ale to już sam musisz ocenić gdzie przebiega granica wysraństwa, które prędzej lub później zemści się na Tobie, a nie na "pomagierach" z internetu ... .
Ponadto w tym śmieciowym zestawie z Allegro brakuje jakieś 40% części niezbędnych do profesjonalnego wykonania usługi.
W przeciwnym razie nie daj sobie wmawiać głupot, że jakieś gówniane Rouville czy inny podobny szit ma cokolwiek wspólnego z jakością oryginałów z ASO.
Spodziewałem się zresztą, ze taki będzie efekt pieprzenia Rezona ale to już sam musisz ocenić gdzie przebiega granica wysraństwa, które prędzej lub później zemści się na Tobie, a nie na "pomagierach" z internetu ... .
Ponadto w tym śmieciowym zestawie z Allegro brakuje jakieś 40% części niezbędnych do profesjonalnego wykonania usługi.
Pozdrawiam.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Agresor z Ciebie Mej. Ja za to mam komfortową sytuację. Nie muszę się zastanawiać czy stosować zamienniki czy oryginały bo zamienników po prostu nie ma
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Fisiek, może i u Ciebie nie ma, ale miszcze mogą w sumie wymienić sam pasek w oryginale i zapłacisz 50 zł....
Mej, może łatwiej byłoby jakbyś wskazał np. na Alletanio jakiś rozsądny zestaw, bo widzę że się produkujesz, reszta ma to gdzieś a pożytku żadnego z tej dyskusji.
Mej, może łatwiej byłoby jakbyś wskazał np. na Alletanio jakiś rozsądny zestaw, bo widzę że się produkujesz, reszta ma to gdzieś a pożytku żadnego z tej dyskusji.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Wymiana rozrządu w silniku CR 2.0 CFGB
Musiałbym na głowę upaść żeby części do "rozrządu" kupować na Allegro ... ale fakt, rzeczywiście nie ma sensu tłumaczyć dlaczego.
Pozdrawiam.