Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
No i tak: wymieniono oprogramowanie silnika i uznano że samochód sprawny. Kazano mi jeżdzić by go sprawdzić. I powiem tak - wszystko co było wcześniej ustąpiło. Samochód jechał jak nowy, zero błędów...
Aż do dzisiaj. Dziś na środku drogi nagle zgasł, pojawił się komunikat którego nigdy nie było - ESP fault.
Po przestawieniu na park i próbie zapalenia - zero reakcji, kontrolka ESP fault.
Skrzynia biegów zablokowana w pozycji park, z migającą literką P.
Samochód pojechał z powrotem do serwisu lawetą.
Czuję że zaczyna się początek koszmaru
Aż do dzisiaj. Dziś na środku drogi nagle zgasł, pojawił się komunikat którego nigdy nie było - ESP fault.
Po przestawieniu na park i próbie zapalenia - zero reakcji, kontrolka ESP fault.
Skrzynia biegów zablokowana w pozycji park, z migającą literką P.
Samochód pojechał z powrotem do serwisu lawetą.
Czuję że zaczyna się początek koszmaru
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13607
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Nie łączyłbym pochopnie tych dwóch awarii. Być może coś nowego się spitoliło. Oprócz ESP Fault było coś jeszcze - przewijałeś rolką menu?
Z ESP Fault da się odpalić dziada...
Z ESP Fault da się odpalić dziada...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13607
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Powyżej jest napisane, że właśnie ma.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
No tak. Blokada w P. Nie zwróciłem uwagi. To może kolejny raz mechatronika w DSG7? Objawy te same.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Okazało się że mechatronika.
Będę pisał do Skody, bo to skandal że 2 miesiące po gwarancji, przy szeregu nieprawidłowościach nie naprawianych przez serwis wcześniej przy gwarancji, dzieje się coś takiego, tydzień po przeglądzie i akcji serwisowej skrzyni biegów. Co za bubel. Ceny mi jeszcze nie podali.
Co to jest w ogóle ta mechatronika, czy to jest wina wadliwego elementu, czy generalny problem w tych silnikach?
Czy jest możliwe że te wcześniejsze problemy z palącym się ESP fault i gaśnięciem, oraz szarpaniem były efektem nieprawidłowo działającym tym elementem?
A jak to wymienię to nie pójdzie mi zaraz coś innego?
Pytam się bo miałem samochód zostawić jeszcze dwa lata.
Ale teraz mam wątpliwości, może go naprawię i opchnę, a przed zakupem nowego skonsultuję się z wami na temat silnika i skrzynki (chodzi za mną Passat Alltrack DSG 4x4 diesel 180 km ze skrzynią 6-biegową lub Superb Outdoor z podobnym silnikiem).
Jakie są te samochody?
Bo ten 1,8 TSI z DSG to jakaś pomyłka.
Będę pisał do Skody, bo to skandal że 2 miesiące po gwarancji, przy szeregu nieprawidłowościach nie naprawianych przez serwis wcześniej przy gwarancji, dzieje się coś takiego, tydzień po przeglądzie i akcji serwisowej skrzyni biegów. Co za bubel. Ceny mi jeszcze nie podali.
Co to jest w ogóle ta mechatronika, czy to jest wina wadliwego elementu, czy generalny problem w tych silnikach?
Czy jest możliwe że te wcześniejsze problemy z palącym się ESP fault i gaśnięciem, oraz szarpaniem były efektem nieprawidłowo działającym tym elementem?
A jak to wymienię to nie pójdzie mi zaraz coś innego?
Pytam się bo miałem samochód zostawić jeszcze dwa lata.
Ale teraz mam wątpliwości, może go naprawię i opchnę, a przed zakupem nowego skonsultuję się z wami na temat silnika i skrzynki (chodzi za mną Passat Alltrack DSG 4x4 diesel 180 km ze skrzynią 6-biegową lub Superb Outdoor z podobnym silnikiem).
Jakie są te samochody?
Bo ten 1,8 TSI z DSG to jakaś pomyłka.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
No to trafiłem:) Mechatronika to nie element silnika tylko DSG. Objawy które opisywałeś jako występujące przed awarią dokładnie mogły być spowodowane wadliwym działaniem padającej mechatroniki. Powinni to wykryć na kompie w serwisie już przy pierwszych objawach, i może wykryli ale wobec zbliżającego się końca gwarancji chcieli przeczekać. Mimo to uważam, że Skoda powinna wykonać w tej sytuacji naprawę bezpłatnie w pełnym zakresie. Gdyby się stawiali, a ostatecznie nie wydaje mi się, to w sądzie masz wygraną sprawę.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
A powiedz mi - co w tych silnikach jeszcze może się dziać?
Bo nie wiem czy już sprzedawać...
Bo nie wiem czy już sprzedawać...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Łańcuch i napinacze łańcucha rozrządu. W każdej marce i każdym silniku coś się dzieje. W każdym coś innego.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Steinkjer Norge
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Pewien znajomy pracujący w VW, przy konsultacjach nt auta odradzał mi skrzynie DSG łączone z silnikami benzynowymi, podobno są to inne konstrukcje niż przy dieslach.
"No wlasnie chcialem pisac ze tej wersji DSG nie ma co sie bac bo plywa w oleju benzynowe jednostki maja DSG z 7mioma biegami i suchymi sprzeglami i one lubią się sypnąć"
"No wlasnie chcialem pisac ze tej wersji DSG nie ma co sie bac bo plywa w oleju benzynowe jednostki maja DSG z 7mioma biegami i suchymi sprzeglami i one lubią się sypnąć"
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Problem rozwiązany - i tu duży ukłon dla Skody. Mimo że samochód po gwarancji, to ASO po napisaniu do Skody w Czechach i akceptacji z ich strony wymienili mi mechatronikę na nową i nie zapłaciłem ani złotówki.
Od mechanika dowiedziałem się że po tej akcji serwisowej z wymianą oleju w DSG mechatroniki sypały się masowo - a samochód stanął tydzień po przeglądzie i tej akcji.
Samochód jeździ jak złoto - podejrzewam że w tym aucie od początku były problemy z mechatroniką.
Od mechanika dowiedziałem się że po tej akcji serwisowej z wymianą oleju w DSG mechatroniki sypały się masowo - a samochód stanął tydzień po przeglądzie i tej akcji.
Samochód jeździ jak złoto - podejrzewam że w tym aucie od początku były problemy z mechatroniką.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
No to super, że udało się tak sprawę rozwiązać. Powiem szczerze, że nic poza tym, że niby została przekroczona bezpieczna temperatura w DSG nie wskazywało na to, że winna jest skrzynia!
Nie chcę Cię niepokoić, ale uszkodzona mechatronika może spowodować uszkodzenia zestawu sprzęgieł. Jeśli śmiga to na razie olej temat.
Nie chcę Cię niepokoić, ale uszkodzona mechatronika może spowodować uszkodzenia zestawu sprzęgieł. Jeśli śmiga to na razie olej temat.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Obecnie mam ten sam problem co opisał macius26.
Jadąc pewną ustaloną prędkością na 7 biegu zacząłem odczuwać pewnego rodzaju "falowanie" czyli czułem jak samochód lekko przyspiesza I zwalnia, ale to bardzo lekko, dosłownie +/- 2 km/h. Po tym po jakimś czasie wyskoczył błąd EPC. Spalanie wzrosło nawet na postoju jak zazwyczaj miałem 0,8 l/h tak z błędem EPC około 1,4 l/h. Błąd po zgaszeniu silnika raz się pojawiał a raz nie. Dosłownie ruletka. Czasami błąd EPC powodował, że samochód w mieście na skrzyżowaniach gasł I ciężko odpalał, poźniej po dłuższej przerwie około 10h odpalałem I jeździłem jak gdyby nigdy nic. Przejechałem 2700 km I znowu błąd EPC ze wzmożoną intensywnością. Praktycznie po każdym odpaleniu auta. Pojechałem na computer - "Błąd położenia przepustnicy" czy jakoś tak. Przepustnica po rozebraniu miała coś w rodzaju zaschniętego oleju wewnątrz gdzie pracuje przesłona (klapka) I było widać, że czasami obciera o ten zaschnięty twór z oleju. Wyczyszczono ładnie pięknie, błędy usunięto I 300 km spokój przy czym dzisiaj w 5 km korku praca DSG na 1 I 2 przełożeniu, na początku szarpanko lekkie na 2 przełożeniu, jakbym nie potrafił utrzymać stałej prędkości pojazdu na 2 musiałem albo przyspieszyć albo całkowicie zdjąć nogę z gazu I wtedy znowu I znowu, jak to w korku. Po 20 min wyskakuje podczas tych szarpnięć lekkich błąd EPC I Engine workshop fault.
I o co tu chodzi ??? Jak wymienię przepustnicę bo to może ona zostanie wskazana przez kompa to jednak nie będzie to tylko mechatronika DSG? Samochód mam z 2009r z niemiec był sprowadzony w 2014, w pełni serwisowany. Możliwe, że nie miał wymiany mechatroniki w Raichu? Dodam, że bardzo ładnie trzyma poziom oleju w silniku. Praktycznie na 4000km przejechanych nic nie ubyło.
Jadąc pewną ustaloną prędkością na 7 biegu zacząłem odczuwać pewnego rodzaju "falowanie" czyli czułem jak samochód lekko przyspiesza I zwalnia, ale to bardzo lekko, dosłownie +/- 2 km/h. Po tym po jakimś czasie wyskoczył błąd EPC. Spalanie wzrosło nawet na postoju jak zazwyczaj miałem 0,8 l/h tak z błędem EPC około 1,4 l/h. Błąd po zgaszeniu silnika raz się pojawiał a raz nie. Dosłownie ruletka. Czasami błąd EPC powodował, że samochód w mieście na skrzyżowaniach gasł I ciężko odpalał, poźniej po dłuższej przerwie około 10h odpalałem I jeździłem jak gdyby nigdy nic. Przejechałem 2700 km I znowu błąd EPC ze wzmożoną intensywnością. Praktycznie po każdym odpaleniu auta. Pojechałem na computer - "Błąd położenia przepustnicy" czy jakoś tak. Przepustnica po rozebraniu miała coś w rodzaju zaschniętego oleju wewnątrz gdzie pracuje przesłona (klapka) I było widać, że czasami obciera o ten zaschnięty twór z oleju. Wyczyszczono ładnie pięknie, błędy usunięto I 300 km spokój przy czym dzisiaj w 5 km korku praca DSG na 1 I 2 przełożeniu, na początku szarpanko lekkie na 2 przełożeniu, jakbym nie potrafił utrzymać stałej prędkości pojazdu na 2 musiałem albo przyspieszyć albo całkowicie zdjąć nogę z gazu I wtedy znowu I znowu, jak to w korku. Po 20 min wyskakuje podczas tych szarpnięć lekkich błąd EPC I Engine workshop fault.
I o co tu chodzi ??? Jak wymienię przepustnicę bo to może ona zostanie wskazana przez kompa to jednak nie będzie to tylko mechatronika DSG? Samochód mam z 2009r z niemiec był sprowadzony w 2014, w pełni serwisowany. Możliwe, że nie miał wymiany mechatroniki w Raichu? Dodam, że bardzo ładnie trzyma poziom oleju w silniku. Praktycznie na 4000km przejechanych nic nie ubyło.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Co to znaczy czasami klapka obciera??? Może ma luzy?
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: to, co fabryka dała.
- Imię: Ti
- Lokalizacja: Pruszcz
Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII
Nie luzow nie ma. Jak zdemontowalem przepustnice to recznie ja obracalem i chodzi sztywno z oporem. Pytanie jak ciezko ma sie przemieszczac to tego nie wiem. Oczywiscie klapka jest obracana za pomoca silniczka i malej przekladni pewnie wiec ma troche latwiej niz ja poruszajac silniczek od strony klapki. Luzow na 100 % nie ma.
A te obtarcia byly widoczne na tym zaschnietym oleju wewnatrz przepustnicy wiec przypuszczalem ze moze w momencie malego zapotrzebowania na powietrze ta klapka jest prawie zamknieta ale zanim sie ustali w tej pozycji to najpierw silniczek ja zamknie i lekko otworzy i stad te obtarcia. Nie wiem czy jest konieczna adaptacja tej przepustnicy lub moze ona sama sie adaptuje..?
A te obtarcia byly widoczne na tym zaschnietym oleju wewnatrz przepustnicy wiec przypuszczalem ze moze w momencie malego zapotrzebowania na powietrze ta klapka jest prawie zamknieta ale zanim sie ustali w tej pozycji to najpierw silniczek ja zamknie i lekko otworzy i stad te obtarcia. Nie wiem czy jest konieczna adaptacja tej przepustnicy lub moze ona sama sie adaptuje..?