Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

macius26
Posty: 37
Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: macius26 »

No i tak: wymieniono oprogramowanie silnika i uznano że samochód sprawny. Kazano mi jeżdzić by go sprawdzić. I powiem tak - wszystko co było wcześniej ustąpiło. Samochód jechał jak nowy, zero błędów...
Aż do dzisiaj. Dziś na środku drogi nagle zgasł, pojawił się komunikat którego nigdy nie było - ESP fault.
Po przestawieniu na park i próbie zapalenia - zero reakcji, kontrolka ESP fault.
Skrzynia biegów zablokowana w pozycji park, z migającą literką P.
Samochód pojechał z powrotem do serwisu lawetą.
Czuję że zaczyna się początek koszmaru
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: Enriquez »

Nie łączyłbym pochopnie tych dwóch awarii. Być może coś nowego się spitoliło. Oprócz ESP Fault było coś jeszcze - przewijałeś rolką menu?
Z ESP Fault da się odpalić dziada...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: sko89 »

Nie masz przypadkiem DSG?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: Enriquez »

Powyżej jest napisane, że właśnie ma.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: sko89 »

No tak. Blokada w P. Nie zwróciłem uwagi. To może kolejny raz mechatronika w DSG7? Objawy te same.
macius26
Posty: 37
Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: macius26 »

Okazało się że mechatronika.
Będę pisał do Skody, bo to skandal że 2 miesiące po gwarancji, przy szeregu nieprawidłowościach nie naprawianych przez serwis wcześniej przy gwarancji, dzieje się coś takiego, tydzień po przeglądzie i akcji serwisowej skrzyni biegów. Co za bubel. Ceny mi jeszcze nie podali.
Co to jest w ogóle ta mechatronika, czy to jest wina wadliwego elementu, czy generalny problem w tych silnikach?
Czy jest możliwe że te wcześniejsze problemy z palącym się ESP fault i gaśnięciem, oraz szarpaniem były efektem nieprawidłowo działającym tym elementem?
A jak to wymienię to nie pójdzie mi zaraz coś innego?
Pytam się bo miałem samochód zostawić jeszcze dwa lata.
Ale teraz mam wątpliwości, może go naprawię i opchnę, a przed zakupem nowego skonsultuję się z wami na temat silnika i skrzynki (chodzi za mną Passat Alltrack DSG 4x4 diesel 180 km ze skrzynią 6-biegową lub Superb Outdoor z podobnym silnikiem).
Jakie są te samochody?
Bo ten 1,8 TSI z DSG to jakaś pomyłka.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: sko89 »

No to trafiłem:) Mechatronika to nie element silnika tylko DSG. Objawy które opisywałeś jako występujące przed awarią dokładnie mogły być spowodowane wadliwym działaniem padającej mechatroniki. Powinni to wykryć na kompie w serwisie już przy pierwszych objawach, i może wykryli ale wobec zbliżającego się końca gwarancji chcieli przeczekać. Mimo to uważam, że Skoda powinna wykonać w tej sytuacji naprawę bezpłatnie w pełnym zakresie. Gdyby się stawiali, a ostatecznie nie wydaje mi się, to w sądzie masz wygraną sprawę.
macius26
Posty: 37
Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: macius26 »

A powiedz mi - co w tych silnikach jeszcze może się dziać?
Bo nie wiem czy już sprzedawać...
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: sko89 »

Łańcuch i napinacze łańcucha rozrządu. W każdej marce i każdym silniku coś się dzieje. W każdym coś innego.
trix
Posty: 151
Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Steinkjer Norge

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: trix »

Pewien znajomy pracujący w VW, przy konsultacjach nt auta odradzał mi skrzynie DSG łączone z silnikami benzynowymi, podobno są to inne konstrukcje niż przy dieslach.

"No wlasnie chcialem pisac ze tej wersji DSG nie ma co sie bac bo plywa w oleju ;) benzynowe jednostki maja DSG z 7mioma biegami i suchymi sprzeglami i one lubią się sypnąć"
macius26
Posty: 37
Rejestracja: 8 maja 2014, o 18:11
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: macius26 »

Problem rozwiązany - i tu duży ukłon dla Skody. Mimo że samochód po gwarancji, to ASO po napisaniu do Skody w Czechach i akceptacji z ich strony wymienili mi mechatronikę na nową i nie zapłaciłem ani złotówki.
Od mechanika dowiedziałem się że po tej akcji serwisowej z wymianą oleju w DSG mechatroniki sypały się masowo - a samochód stanął tydzień po przeglądzie i tej akcji.
Samochód jeździ jak złoto - podejrzewam że w tym aucie od początku były problemy z mechatroniką.
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: Zaj007 »

No to super, że udało się tak sprawę rozwiązać. Powiem szczerze, że nic poza tym, że niby została przekroczona bezpieczna temperatura w DSG nie wskazywało na to, że winna jest skrzynia!

Nie chcę Cię niepokoić, ale uszkodzona mechatronika może spowodować uszkodzenia zestawu sprzęgieł. Jeśli śmiga to na razie olej temat. :)
Obrazek
derek
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: to, co fabryka dała.
Imię: Ti
Lokalizacja: Pruszcz

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: derek »

Obecnie mam ten sam problem co opisał macius26.

Jadąc pewną ustaloną prędkością na 7 biegu zacząłem odczuwać pewnego rodzaju "falowanie" czyli czułem jak samochód lekko przyspiesza I zwalnia, ale to bardzo lekko, dosłownie +/- 2 km/h. Po tym po jakimś czasie wyskoczył błąd EPC. Spalanie wzrosło nawet na postoju jak zazwyczaj miałem 0,8 l/h tak z błędem EPC około 1,4 l/h. Błąd po zgaszeniu silnika raz się pojawiał a raz nie. Dosłownie ruletka. Czasami błąd EPC powodował, że samochód w mieście na skrzyżowaniach gasł I ciężko odpalał, poźniej po dłuższej przerwie około 10h odpalałem I jeździłem jak gdyby nigdy nic. Przejechałem 2700 km I znowu błąd EPC ze wzmożoną intensywnością. Praktycznie po każdym odpaleniu auta. Pojechałem na computer - "Błąd położenia przepustnicy" czy jakoś tak. Przepustnica po rozebraniu miała coś w rodzaju zaschniętego oleju wewnątrz gdzie pracuje przesłona (klapka) I było widać, że czasami obciera o ten zaschnięty twór z oleju. Wyczyszczono ładnie pięknie, błędy usunięto I 300 km spokój przy czym dzisiaj w 5 km korku praca DSG na 1 I 2 przełożeniu, na początku szarpanko lekkie na 2 przełożeniu, jakbym nie potrafił utrzymać stałej prędkości pojazdu na 2 musiałem albo przyspieszyć albo całkowicie zdjąć nogę z gazu I wtedy znowu I znowu, jak to w korku. Po 20 min wyskakuje podczas tych szarpnięć lekkich błąd EPC I Engine workshop fault.

I o co tu chodzi ??? Jak wymienię przepustnicę bo to może ona zostanie wskazana przez kompa to jednak nie będzie to tylko mechatronika DSG? Samochód mam z 2009r z niemiec był sprowadzony w 2014, w pełni serwisowany. Możliwe, że nie miał wymiany mechatroniki w Raichu? Dodam, że bardzo ładnie trzyma poziom oleju w silniku. Praktycznie na 4000km przejechanych nic nie ubyło.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: sko89 »

Co to znaczy czasami klapka obciera??? Może ma luzy?
derek
Posty: 31
Rejestracja: 5 wrz 2015, o 14:51
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: to, co fabryka dała.
Imię: Ti
Lokalizacja: Pruszcz

Re: Prblem ze sterowaniem silnika i kontrolą spalin w SII

Post autor: derek »

Nie luzow nie ma. Jak zdemontowalem przepustnice to recznie ja obracalem i chodzi sztywno z oporem. Pytanie jak ciezko ma sie przemieszczac to tego nie wiem. Oczywiscie klapka jest obracana za pomoca silniczka i malej przekladni pewnie wiec ma troche latwiej niz ja poruszajac silniczek od strony klapki. Luzow na 100 % nie ma.
A te obtarcia byly widoczne na tym zaschnietym oleju wewnatrz przepustnicy wiec przypuszczalem ze moze w momencie malego zapotrzebowania na powietrze ta klapka jest prawie zamknieta ale zanim sie ustali w tej pozycji to najpierw silniczek ja zamknie i lekko otworzy i stad te obtarcia. Nie wiem czy jest konieczna adaptacja tej przepustnicy lub moze ona sama sie adaptuje..?
ODPOWIEDZ