Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Kondzio
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, o 20:19
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Aktualnie: 180KM

Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: Kondzio »

Witam,

jestem tu nowy i może był już podobny wątek jeśli tak proszę o przekierowanie mnie.

Mam pytanie do użytkowników Superbów 2.5 TDI V6 mianowicie jak wam odpalają te silniki?

Ja mam model 2.5 TDI 163KM (obecnie 180KM) z grudnia 2006roku końcówka silnika BDG także ostatnie wypusty tego motoru,
regenerowałem pompe wtryskową ustawiony był kąt wtrysku i działało jak marzenie, odpalał wręcz na dotyk.
Po jakimś czasie znów zaczął mi sporadycznie długo kręcić ok 5 - max 10sekund po czym leciał lekki biały dym z rury.
Pojechałem do znajomych na warsztat okazało się że jeden przelew był nieszczelny, dokręcony i znów wszystko hulało jak należy.

Ostatnio problem sporadycznego dłuższego odpalania powrócił, będę musiał znowu pokombinować co może być problemem..
na pierwszy rzut oka jak zajrzałem pod maskę wszystko jest OK

Auto zazwyczaj dłużej mi kręci po paru godzinnych przerwach w jeżdżeniu np pojadę do pracy, odpalam go po 6h i wtedy jest to długie kręcenie. Z rana po nocy, czy po paru 2,3,4h odpala bez problemu.

Czytałem trochę w internecie o zapowietrzaniu 2.5tdi ale tam więcej teorii niż z praktyki..
Dlatego czekam na informacje od was Panowie
karola
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 2014, o 19:28
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Imię: Karolina

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: karola »

Witam. U mnie jest tak samo. Silnik również BDG 163 KM.Mechanik nie stwierdził nic niepokojącego. Akumulator oczywiście masz sprawny? Jeżeli auto nie odmawia posłuszeństwa nie warto zawracać głowę. Nie kręcisz długo, nic nie uszkodzisz.
Awatar użytkownika
tekus
Posty: 106
Rejestracja: 3 gru 2013, o 16:25
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: LDZ

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: tekus »

Miałem taki objaw przy 1.9 Tdi, ustąpiło po wymianie akumulatora.

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
karola
Posty: 11
Rejestracja: 19 kwie 2014, o 19:28
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Imię: Karolina

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: karola »

Jeżeli posiadasz miernik sprawdź akumulator podczas spoczynku - bez obciążenia,oraz podczas rozruchu.
Awatar użytkownika
bednar676
Posty: 126
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:04
Samochód: Superb I
Silnik: 1.8 AWT (150KM)
Imię: Dominik
Lokalizacja: Kielce

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: bednar676 »

Kolego ja tak miałem w audi. U mnie okazała sie zle zregenerowana pompa wtryskowa :) Układ paliwowy sie nie zapowietrza ?
Kondzio
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, o 20:19
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Aktualnie: 180KM

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: Kondzio »

Witam panowie ponownie, dzięki za odpowiedzi.

Nie mam miernika żeby sprawdzić ale akumulator jest raczej w porządku, ponad rok temu był wymieniany nie sprawiał problemów nawet w ostatnią zimę także chyba jest ok.

Również miałem regenerowaną pompę wtryskową, po ustawieniach kątów wtrysków itd. wszystko chodziło i chodzi idealnie jedyny minus to że czasem dłużej zakręci ok 5sekund..
i zazwyczaj towarzyszy temu lekki biały - przejrzysty dym, nie mgła.
To dłuższe odpalanie jest bardzo rzadko, może raz na 2-3 miesiące.

Źle zregenerowanej pompy raczej bym nie podejrzewał. Była robiona u poleconego przez mojego mechanika fachowca z którym współpracował nie raz i zawsze wszystko było OK.
Zaufany mechanik mówił że to na pewno nie jest wina pompy tylko jakiś innych czynników. Choć oczywiście wszystko jest możliwe i takiej kwestii też nie można wykluczyć..
Tylko czy jeśli byłaby źle zregenerowana to czy nie działo by się tak częściej, i dopiero po około półtora roku od regeneracji?

Teraz ma przejechane 158tysięcy kupiłem jak miał 133tys. (przebieg 100% oryginał) wiadomo że nie jest to już nowy silnik i osprzęt, i dlatego najbardziej podejrzewałbym że niektóre części jak wtryski, przelewy, dopływy do filtra paliwa, miedziane blaszki itp mogą już trochę szwankować z upływu lat i np. czasem się zapowietrzy lub coś innego i dlatego tak się dzieje.

BEDNAR a Tobie co się dzieje z tym odpalaniem, masz tak często czy raz na jakiś czas.
Dawno temu regenerowałeś pompę? i całą czy tylko elektronikę? jaki masz motor, model?

KAROLA rozmawiałem ze znajomym który miał taki sam silnik 163KM i mówił że czasem też dłużej zakręcił, z kolei zaprzyjaźniony mechanik znając dobrze moje auto (serwisuje u nich samochody od ponad 6lat) mówił że niektóre 2.5tdi to po pół minuty - minute kręcą zanim odpalą także u mnie jest bajka i nie ma powodów do obaw, czyli dokładnie tak jak mówiłeś..

Pompa wtryskowa jest piętą achillesową tego motoru także niestety musimy się chyba do tego przyzwyczaić że czasem się trochę zapowietrzy lub dłużej pomieli ale wiadomo jest to trochę drażniące, zawsze by się chciało żeby było Tip top.

Do usłyszenia!
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: Mej »

Niestety ale sprawa z silnikami BDG wcale nie jest prosta, a obsługa układu wtryskowego wykracza zdecydowanie ponad wiedzę praktyczną i możliwości serwisowe większości przeciętnych mechaników.
Pod tym linkiem : http://a6forum.pl/post1438.html?hilit=BDG#p1438 w punkcie "V. ROCZNIKI MODELOWE 2004 oraz 2005" znajduje się dosyć szczegółowy opis problemów, z jakimi powszechnie trapią się użytkownicy tych "wspaniałych" jednostek ... . Miłej lektury :) .

"Na skróty" - w kwestii dymienia i trudnego rozruchu - 9 przypadków na 10 bierze swoje przyczyny od wyjątkowo wadliwych i nietrwałych wtryskiwaczy paliwa, o które warto pieczołowicie zadbać.
W razie zaniechania istnieje realne zagrożenie (między innymi) uszkodzeniem (wypaleniem) komór wirowych tłoków.
Pozdrawiam.
Kondzio
Posty: 3
Rejestracja: 21 lip 2013, o 20:19
Samochód: Superb I
Silnik: 2.5TDI V6 BDG (163KM)
Aktualnie: 180KM

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: Kondzio »

Dzięki MEJ za podesłanie świetnego artykułu, dużo czasu spędziłem w internecie na szukaniu i czytaniu na temat tych silników ale tego artykułu nie znalazłem..
Wychodzi na to, że tak jak napisałeś bardzo ciężko jest oszacować przyczynę problemów..
Pozostaje nam chyba tylko na bieżąco dobrze dbać o te motory i zapobiegać im prawdopodobnym usterkom.

A co do wtrysków, jak wiadomo m.in. duży wpływ ma lane paliwo..

Co sądzicie na temat ropy, czy warto jest lać te teoretycznie lepszą, droższą, ulepszoną ropę ze stacji np. Orlen Verva, BP Ultimate, Shell V-Power itd.. czy tankować tą "zwykłą" ON ?

W poprzednim aucie Citroen C4 1.6HDI tankowałem te ulepszone mikstury ale teraz tankuję zazwyczaj zwykły olej napędowy (raz na jakiś czas naleje tej lepszej) głównie na Shellu, Lukoil, Orlen, Bliska..

Staram się unikać jakiś prywatnych stacji gdzieś na uboczu ze względu na większe prawdopodobieństwo chrzczonego paliwa, ale jak wiadomo że i na tych znanych teoretycznie lepszych stacjach, trzymających standardy nie można być do końca pewnym jakości..

Słyszałem różne zdania, że te ulepszone paliwo to jest to samo co zwykłe tylko że droższe i nie ma różnicy a się tylko przepłaca..
Z drugiej strony że te Vervy, Ultimate, V-Powery są lepsze, że auto mniej pali, że chronią wtryski..
Z kolei że tankowanie raz tego, raz tamtego wpływa jakoś źle na wtryskiwacze, pompowtryskiwacze, pompę jej elektronikę itd..
że podobno te mieszanki się tak od siebie różnią że to ma zły wpływ na dłuższy czas eksploatacji.. no ale z drugiej strony przecież gdy za każdym razem tankujemy to ta mieszanka nie jest zawsze idealnie taka sama.

A jakie jest wasze zdanie, jakie paliwo Wy tankujecie u siebie?
motogold
Posty: 286
Rejestracja: 22 paź 2012, o 19:15
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 163/370
Imię: Sławek
Lokalizacja: Rumia

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: motogold »

Mój brat do swojego autka, lał przez 4 lata ropkę z jednej stacji paliw.Po tym okresie u niego i jego szefa (ta sama stacja,brane paliwo na firmę,takie samo autka),wypaliło tłoki.Finał-silniki do wymiany.A autka to bmw jakieś tam w dieslu.Po tygodniu padł im kolejny samochód,vw transporter-finał-wypalone tłoki.Wszyscy stwierdzili,że winne paliwo,że jakiś dodatek stosowali i silniki tego nie wytrzymały.Stacja firmowa,nie jakaś tam po pgr-owska na zadupiu.Także z tym paliwem,to różnie bywa.
Awatar użytkownika
sjak
Posty: 2521
Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
Imię: Sławek
Lokalizacja: Ryki lubelskie
Kontakt:

Re: Odpalanie 2.5 TDI V6 180KM

Post autor: sjak »

Kondzio pisze: ...

Co sądzicie na temat ropy, czy warto jest lać te teoretycznie lepszą, droższą, ulepszoną ropę ze stacji np. Orlen Verva, BP Ultimate, Shell V-Power itd.. czy tankować tą "zwykłą" ON ?

...
Słyszałem różne zdania, że te ulepszone paliwo to jest to samo co zwykłe tylko że droższe i nie ma różnicy a się tylko przepłaca..
Z drugiej strony że te Vervy, Ultimate, V-Powery są lepsze, że auto mniej pali, że chronią wtryski..
Z kolei że tankowanie raz tego, raz tamtego wpływa jakoś źle na wtryskiwacze, pompowtryskiwacze, pompę jej elektronikę itd..
Powiem tak - z obserwacji, ponieważ trochę tego paliwa w różnych samochodach przepaliłem:

Zależy od konkretnego egzemplarza. Nawet nie typu silnika, co właśnie egzemplarza. Jeździłem samochodami, które rzeczywiście odwdzięczały się za lepsze paliwo cichszą pracą i nieco niższym spalaniem, ale również w wielu przypadkach nie było żadnej różnicy. Miałem kiedyś 2 Fiaty Punto - z tej samej partii produkcyjnej, odebrane tego samego dnia od dilera. Jeden pięknie reagował na v-power, drugi wcale.
Powiem więcej - mój sprinter doskonale reaguje na v-power, ale na vervę wcale. W ogóle paliwo z Shella akurat mu pasuje. Dla odmiany Viano nie reaguje na żadne z powyższych, a w Subaru wyczuwam różnicę jedynie na Vervie. Więc IMO nie ma absolutnie żadnej reguły, trzeba sprawdzić organoleptycznie :)
ODPOWIEDZ