Strona 2 z 3

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 10 kwie 2014, o 17:10
autor: Mej
ketivv pisze:Yeti ale technicznie to to samo, różnica dotyczy rodzaju (mocy) silnika w Superbie występuje tak samo konfiguracja 4x4 z TDI 140 jak i 170
(jak TDI CR170 KM +4x4+ DSG nie występował w Superbie nie występował też w Yeti)
Wiem, że Yeti (technicznie) w co najmniej 90% to to samo co SII i ich protoplasta Octa II (i nawet ośmieliłem się skrobnąć o tym parę słów w tej kwestii w kilku kolejnych postach: viewtopic.php?f=16&t=1947&p=80918&hilit=Yeti#p80918 ) , ale widać jakieś różnice jednak są ;) .
Oprócz SIIFL też mam Yeti'ka 4x4 (2.0 TDi 110 PS CFHF) z 2012 roku i tak samo jak Ty mam w nim pompę podciśnienia z końcówką G.

Ketivv - ponieważ wszystko co dotychczas nabazgroliłem w tym topiku dotyczy wyłącznie poliftowego SII (tylko to miałem czas posprawdzać w ETCE jak na razie) - postaram się dzisiaj lub jutro przysiąść nad modelami SII przed FL i nad naszymi Yetikami też ;) . Potrzebna mi tylko chwila czasu (i drugi lapek) żeby głupot nie powypisywać ale na pewno się odezwę.

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 11 kwie 2014, o 07:13
autor: grzesiu26
grzesiu26 pisze:Ja sprawdzę na pewno.
U mnie jest ta - czyli "J". Przedlift, 2011 r., TDI 170 KM, 4x4, bez DSG.
Mej pisze:
2. Widok pompy z końcówką "J" :

Obrazek

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 11 kwie 2014, o 07:55
autor: Mej
Sprawdziłem. Za ETKĄ:

1. Wszystkie Superby 2.0 TDi z silnikami CBBB: pompa podciśnienia z końcówką "F" .

2. Wszystkie Superby 2.0 TDi z napędem na przednią oś /naturalnie z wyjątkiem CBBB/: pompa podciśnienia z końcówką "G" .

3. Wszystkie Superby z silnikami 1.6 TDi : pompa podciśnienia z końcówką "G" .

4. Wszystkie Superby 2.0 TDi z napędem 4x4 (z wyjątkiem CBBB): pompa podciśnienia z końcówką "J" .

Ketivv - zainteresowałem się też Yeti'kami i w tym przypadku wszystkie egzemplarze z silnikami 2.0 TDi - bez względu na napęd (FWD i 4x4) - powinny być wyposażone w pompę podciśnienia z końcówką "F".

Ponieważ pompy z końcówką "F" są bardzo podobne (a może nawet takie same ?) do pomp z końcówką "G" - nie wolno sugerować się samym wyglądem i trzeba doczytać końcówkę numeru "z natury" (żaden kłopot - jest wybita na tylnej pokrywie).

Yeti 1.6 TDi pracuje na pompach z końcówką "G" .

grzesiu26 pisze: U mnie jest ta - czyli "J". Przedlift, 2011 r., TDI 170 KM, 4x4, bez DSG.
Prawidłowo. Tym samym potwierdzasz rzetelność ETKI ;) ... .

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 11 kwie 2014, o 11:09
autor: ketivv
Mej pisze:2.0 TDi - bez względu na napęd (FWD i 4x4) - powinny być wyposażone w pompę podciśnienia z końcówką "F"
dzięki za wyjaśnienie, jest F

niby Octa, Superb czy Yeti to technicznie to samo ale jednak ;-)

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 19:45
autor: Etranger
Jednak jest to jakaś wada konstrukcyjna. Dzisiaj w samochodzie, którym jeżdzę pojawiła się ta sama kontrolka (hamulec) + 3 piski ostrzegawcze + (po chwili) kontrolka abs.

W serwisie, który tym się zajmował, a mają autoryzację na wszelkie modele VAG: Seat, Audi, VW, Skoda, dowiedziałem się, że był okres, gdy zmieniali masowo po 2-3 pompy tygodniowo w różnych modelach z grupy.

Dziennik awarii modelu, którym jeżdżę składa się już z wielu wydarzeń:

05/2014 przy 106 kkm - wymiana czujnika różnicy ciśnień (700 zł)
07/2014 przy 112 kkm - lawinowy wysyp spalonych żarówek (>20 kod błędu); gratis - awaria sama się wykasowała zanim ASO podpięło pod komputer
11/2014 przy 116 kkm - poluzowana śruba mocująca lewy amortyzator; podobno najechałem na dziurę; gratis - 5 minut pracy mechanika w ASO
02/2015 przy 136 kkm - pompa podciśnienia vacuum nie daje ciśnienia; koszt szacowany wymiany we wtorek to 1100 zł + robocizna (30 minut)

średnio jedna awaria co 5 kkm lub co 10 tygodni.

Skoda powinna dodać do swojej książki serwisowej następującą informację:

"Naturalnym jest, że nasze samochody zużywają do 0,5l oleju na x km oraz ulegają awariom średnio co 5 kkm lub 10 tygodni."

We wcześniejszych samochodach, poza rutynowymi wizytami w serwisach na przeglądy wymieniałem średnio jakąś część co 14 miesięcy lub 50 kkm. Model, którym teraz jeżdżę psuje się znacznie częściej.

Zostawiam tą wiadomość dla tych, którzy wchodzą tutaj, aby poznać słabe i mocne punkty tych samochodów. Natomiast reszta może zająć się pisaniem dowcipów lub wymianą zdjęć lub umawianiem się na spoty, bo przecież poziom wiedzy technicznej na tym forum stanowi ok. 4% wartości jaką można znaleźć na www.vortex.com

Zmierzyłem to jako czas zdanego pytania do uzyskania poprawnej odpowiedzi: na moje pytanie jak zmienić żarówkę w popielniczce tutaj nie odpowiada nikt, a na vortex.com dostałem cenne wskazówki w ciągu 2 dni. Za miesiąc wskaźnik tego forum spadnie do 2% i pewnie przestanę tutaj zaglądać.

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 19:57
autor: whity
Poco czekać miesiąc...lepiej teraz sie pożegnaj :lol:

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 20:08
autor: Misiek Fisiek
To fora mają jakieś wskaźniki?

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 20:25
autor: szms
Ja aż się wzruszyłem czytając to. Etranger, korzystając ze wskaźników dowiesz sie jakie male jest to forum. To nie jest forum typowo techniczne tylko towarzysko-opiniotworcze. To nie jest forum golfa, gdzie w ciagu dnia pada wiecej postow niz tutaj przez czly rok.

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 22:52
autor: pab567
Etranger muszę Cie wyprowadzić z błędu- to nie było, nie jest, i prawdopodobnie nigdy nie będzie forum stricto techniczne. Jeśli takiego szukasz to na przykład jak już sam wcześniej zauważyłeś vortex. Szczególnie, że jak widzę piszesz najczęściej wtedy, gdy masz problemy. My tu nie mamy czarodziejskich sposobów na ogarnięcie wszelkich usterek. My tu dajemy czadu. A jak się od czasu do czasu uda pomóc to walimy flaszkę bo tacy już jesteśmy. Ma Ci to prawo nie pasować - ale tez nikt Cię to nie zapraszał i do niczego nie przymuszał. Więc wyluzuj prosze...

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 23:02
autor: Matt
Z tymi popowodziowymi autami zawsze było sporo problemów.
Wskaźnik dowcipów nam zmalał

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 18 lut 2015, o 23:12
autor: Docent83
za to mamy wysoki wskaźnik sarkazmu i ironii ... o ironio :D

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 22 mar 2015, o 10:01
autor: Camillinhio
Temat mojej pompy w końcu zamknięty viewtopic.php?f=18&t=4013&hilit=pompa+p ... 40#p155826

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 27 lip 2015, o 08:44
autor: Waldek
Witam dokładnie ta sama usterka - naprawiona w Chorwacji w ASO ( assistance skoda) - po kilku dniach w kraju ten sam problem - wcześniej zadnych napraw ( 46000 przebiegu) poza planowym przeglądem - coś nie jest chyba tak zobaczymy co zrobi nasz autoryzowany serwis ...

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 10 sty 2019, o 20:29
autor: alien1817
Witam Państwa. Jestem nowy na tym forum. Od jakiegoś czasu mam podobny problem zgodny z wątkiem. Komunikat ten sam. Kasowałem kilkukrotnie błąd, jednak problem wraca kiedy silnik chodzi dłuższą chwilę na biegu jałowym. Nigdy w żadnej innej sytuacji się to nie zdarza. Wystarczy, że zostawię na kilka minut odpalone auto i znów wyskakuje awaria wzmacniacza. Co rodzicie? Faktycznie mam nie ten typ pompy. Bawić się w zamiennik czy bulić za oryginał? Jaka jest pewność, że wymiana usunie błąd na dobre? Dodam, że auto mam piliftowe, z 2013, model 2014, 4x4 dsg, kombi.

Re: SuperB 2.0 TDI DSG 4x4 - awaria wzmacniacza siły hamowan

: 11 sty 2019, o 08:49
autor: alien1817
Panowie, dziś szukałem pompy z końcówką J. Wychodzi na to, że jest również dedykowana do 1.2 TDI, czy to możliwe?