S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DPF

Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Zaj007 »

Mej, mógłbyś wytłumaczyć na czym polega różnica między otwartym a zamkniętym DPFem?
Owszem, czytałem i słyszałem o przypadkach, że auta z filtrami starszej generacji potrafiły dymić na biało.
Ja jeżdżę z silnik, jak w profilu, CBBB a więc jak dobrze pamiętam euro 4 i nie gdy dymienia nie zaobserwowałem.
Obrazek
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Zaj007 pisze:Mej, mógłbyś wytłumaczyć na czym polega różnica między otwartym a zamkniętym DPFem?
Nie znam aż takich szczegółów budowy DPF ale podejrzewam, że różnice nie są wcale duże i prawdopodobnie dotyczą wielkości porowatych otworów w strukturze filtra i/lub poszczególnych warstw platyny i innych związków pokrywających kanały wkładu DPF.
Owszem, czytałem i słyszałem o przypadkach, że auta z filtrami starszej generacji potrafiły dymić na biało.
Biały bądź niebieski dym to nic innego jak niedopalone paliwo, co przede wszystkim świadczy o problemach technicznych silnika lub osprzętu, a nie DPF.
Ja jeżdżę z silnik, jak w profilu, CBBB a więc jak dobrze pamiętam euro 4 i nie gdy dymienia nie zaobserwowałem.
I dopóki układ wtryskowy pozostanie sprawny - nie zaobserwujesz ;) .

Dymienie z wydechu w przypadku samochodów z suchymi DPF'ami to niebywała rzadkość i zawsze świadczy nie tylko o głębokiej awarii ale też zazwyczaj o zaniedbaniu użytkownika.
Cokolwiek by się nie działo - od nieszczelności układu dolotowego poczynając, poprzez problemy z niedomykającym się EGR'em lub fałszywymi sygnałami od sondy lambda czy pozostałych czujników, aż po uszkodzenie układu wtryskowego - w 99 przypadkach na 100 - zawsze najpierw zapali się check silnika, potem zazwyczaj kontrolka DPF, a dopiero na koniec pojawią się niepokojące wyziewy z auspufu.
Pozdrawiam.
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

no to lecimy :)
Cały dzień chodziłem podekscytowany faktem, że to dzisiaj jest ten dzień gdy mój kurak puszczający dymki/obłoczki trafi do autoryzowanej stacji obsługi ASO GALL ICM Wrocław ul. Aleja Armii Krajowej 46. Byłem umówiony na 15 lecz z całego tego podniecenia byłem już o 14:30.
Fajna du*a w recepcji kazała mi poczekać aż przyjdzie jak się później okazało Heniu :) i wystawi zlecenie na kuraka puszczającego dymka. Opisałem wszystkie usterki, które zaobserwowałem podczas 10-cio dniowego użytkowania kuraka, tj.:
-dymek
-problem z geometrią
-niezwijająca się roleta w bagażniku
-problem z grzaniem siedziska w fotelu kierowcy oraz pasażera
Po prawie 5 godzinach !! usłyszałem, że z DPF wszystko ok, że geometrii nie ustawili bo to auto wymaga ponad 2h aby ustawić geometrię!! Roletka działa - nasmarowali jakimś mazidłem, który mało estetycznie wygląda. Fotele hmm no tak mata grzewcza ale trzeba czekać 2 tyg bo nie ma w pięknym naszym kraju a jak będą to auto trzeba zostawić na 2 dni bo do tapicera bla bla bla a o zastępczym mogę pomarzyć - a dodać muszę, że auto na gwarancji!!

Wracając do DPF i problemu dymka. Poprosiłem o wydruk dla mnie. Usłyszałem - nie ma opcji..mogę tylko zobaczyć !!
I zobaczyłem wydruk a tam tylko 3 pozycje
Od ostatniego wypalania 241km
Ilość zmierzona 2
ilość obliczona 13
i to wszystko. Poruszyłem temat a gdzie ilość popiołu i Heniu yyy się zawiesił...no wie Pan .. trzeba yyyyyyyyy no yyyyyyyy zaraz wracam..i wrócił w podskokach!! Że trzeba auto jeszcze raz podpiąć.
Uprzejmie zapytałem czy mogę wejść z nim na halę i popatrzeć na wszystkie parametry: No wie Pan mam tylu klientów i brak czasu...rozglądam się po salonie a tam jeden klient, który zostawił auto o 9 i miał je odebrać o 15 a byłą 19:30 :)
Więc nie ma opcji!!!!!!
Auto wjechało na halę a Ja jak ten debil patrzyłem przez szybkę a tam Heniu stał cały czas przy aucie - a podobno taki zabiegany
I dostałęm wydruk Ilość popiołu 60ml a norma to do 384ml
Pytam w takim razie a gdzie wydruk z ciśnienia yyyyy no ale Z DPF WSZYSTKO JEST OK!!
ii NA KONIEC USŁYSZAŁEM, ŻE NORMĄ JEST, ŻE SUPERB 2 PUSZCZA DYMKA !!
I tak zakończyła się moja przygoda z GALL ICM NIE POLECAM BRAK PROFESJONALIZMU. SERWIS TO KPINA, RECEPCJA OBIECUJE, ŻE ODDZWONI A NIE ODDZWANIA.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Enriquez »

Im większy serwis i więcej Panów Heniów na recepcji tym bardziej sztywno i jak się nie przyjechało na wymianę oleju to nic nie wiedzą.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
saszkin
Posty: 50
Rejestracja: 8 lut 2014, o 08:09
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Szczecin

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: saszkin »

masakra... takie wrazenie, ze w autoryzowanych serwisach pracuje zbieranina zamiataczy zamiast wykwalifikowanych fachowcow. i chyba to jest niestety NORMA, od ktorej niema nawet najmniejszych wyjatkow. kupujac auto z dopiskiem "serwisowane w ASO", trzeba chyba to bedzie odbierac jako wade, zamiast zalety
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odp: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalani

Post autor: noso »

Cinecki1984 pisze:no to lecimy :)
Cały dzień chodziłem podekscytowany faktem, że to dzisiaj jest ten dzień gdy mój kurak puszczający dymki/obłoczki trafi do autoryzowanej stacji obsługi ASO GALL ICM Wrocław ul. Aleja Armii Krajowej 46. Byłem umówiony na 15 lecz z całego tego podniecenia byłem już o 14:30.
Fajna du*a w recepcji kazała mi poczekać aż przyjdzie jak się później okazało Heniu :) i wystawi zlecenie na kuraka puszczającego dymka. Opisałem wszystkie usterki, które zaobserwowałem podczas 10-cio dniowego użytkowania kuraka, tj.:
-dymek
-problem z geometrią
-niezwijająca się roleta w bagażniku
-problem z grzaniem siedziska w fotelu kierowcy oraz pasażera
Po prawie 5 godzinach !! usłyszałem, że z DPF wszystko ok, że geometrii nie ustawili bo to auto wymaga ponad 2h aby ustawić geometrię!! Roletka działa - nasmarowali jakimś mazidłem, który mało estetycznie wygląda. Fotele hmm no tak mata grzewcza ale trzeba czekać 2 tyg bo nie ma w pięknym naszym kraju a jak będą to auto trzeba zostawić na 2 dni bo do tapicera bla bla bla a o zastępczym mogę pomarzyć - a dodać muszę, że auto na gwarancji!!

Wracając do DPF i problemu dymka. Poprosiłem o wydruk dla mnie. Usłyszałem - nie ma opcji..mogę tylko zobaczyć !!
I zobaczyłem wydruk a tam tylko 3 pozycje
Od ostatniego wypalania 241km
Ilość zmierzona 2
ilość obliczona 13
i to wszystko. Poruszyłem temat a gdzie ilość popiołu i Heniu yyy się zawiesił...no wie Pan .. trzeba yyyyyyyyy no yyyyyyyy zaraz wracam..i wrócił w podskokach!! Że trzeba auto jeszcze raz podpiąć.
Uprzejmie zapytałem czy mogę wejść z nim na halę i popatrzeć na wszystkie parametry: No wie Pan mam tylu klientów i brak czasu...rozglądam się po salonie a tam jeden klient, który zostawił auto o 9 i miał je odebrać o 15 a byłą 19:30 :)
Więc nie ma opcji!!!!!!
Auto wjechało na halę a Ja jak ten debil patrzyłem przez szybkę a tam Heniu stał cały czas przy aucie - a podobno taki zabiegany
I dostałęm wydruk Ilość popiołu 60ml a norma to do 384ml
Pytam w takim razie a gdzie wydruk z ciśnienia yyyyy no ale Z DPF WSZYSTKO JEST OK!!
ii NA KONIEC USŁYSZAŁEM, ŻE NORMĄ JEST, ŻE SUPERB 2 PUSZCZA DYMKA !!
I tak zakończyła się moja przygoda z GALL ICM NIE POLECAM BRAK PROFESJONALIZMU. SERWIS TO KPINA, RECEPCJA OBIECUJE, ŻE ODDZWONI A NIE ODDZWANIA.
Proponuje zadzwonić na infolinię skody złożyć reklamacje przesla formularz na maila gwarantuje że.znajdzie się samochód zastępczy o zostanie wszystko. zweryfikowane

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Cinecki1984 »

Uczynię to jutro. To co mnie bardziej martwi to ta różnica miedzy ilością zmierzoną a obliczona. Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie ale wyczytałem na forum, że taka różnica wskazuje na problem z czujnikami lub/z DPF
Awatar użytkownika
gachul
Posty: 3888
Rejestracja: 16 paź 2010, o 11:35
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CS rullez :P
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Limanowa/Łódź
Kontakt:

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: gachul »

ja dzisiaj zaliczyłem wawe ze szwagrem w a4 na ogonie... oświadczył mi że jak wyjechaliśmy na ślimak autostradowy w strykowie i docisnołem palnik ( wcześniej 20 km przez Łodź w korkach) to mi mocno zakopcił na biało-siwo . Nalatane mam 93 tys i zero problemów z dpf-em dotychczas. Póżniej już nic nie zaobserwował
...prawdziwy mężczyzna nie je miodu...prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły...
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Enriquez »

Cinecki1984 pisze:Uczynię to jutro. To co mnie bardziej martwi to ta różnica miedzy ilością zmierzoną a obliczona. Poprawcie mnie jeżeli jestem w błędzie ale wyczytałem na forum, że taka różnica wskazuje na problem z czujnikami lub/z DPF

nie, tym akurat się nie masz co martwić - to normalne
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

gachul pisze:ja dzisiaj zaliczyłem wawe ze szwagrem w a4 na ogonie... oświadczył mi że jak wyjechaliśmy na ślimak autostradowy w strykowie i docisnołem palnik ( wcześniej 20 km przez Łodź w korkach) to mi mocno zakopcił na biało-siwo . Nalatane mam 93 tys i zero problemów z dpf-em dotychczas. Póżniej już nic nie zaobserwował
Myśle, że taka jednorazowa chmura jest całkiem możliwa (za SSP336 o aktywnej regeneracji):
W ekstremalnym ruchu miejskim z mocno zmieniającym się obciążeniem silnika i dużym udziałem hamowania
silnikiem są potrzebne specjalne procesy w celu oczyszczenia filtra.
[...]
W fazie hamowania silnikiem, przy kącie obrotu
wału korbowego ok. 35° za górnym punktem zwrotnym
tłoka, wtryskiwana jest nieznaczna ilość
paliwa.
Ponieważ wtrysk główny nie następuje w górnym
punkcie zwrotnym tłoka, paliwo to nie spala się
w cylindrze, lecz tylko odparowuje
.
Powstałe w ten sposób pary paliwa spalają się
dopiero w filtrze cząstek stałych.
W wyniku
powstającego przy tym ciepła spaliny uzyskują
temperaturę konieczną do regeneracji filtra cząstek
stałych.
Być może gdy poruszałeś się w gęstym ruchu miejskim ECU akurat wtedy wymyśliło sobie aktywną regenerację, a jak dałeś w palnik to odparowana ropka ("zmagazynowana" w DPFie) zamieniła się w białą chmurkę :shock: :?:
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Merc87 »

Ja dziś z rana wyjechałem z parkingu pod lotniskiem, po 5min dojechałem na obwodnicę... Rozpędziłem auto do ok 120-130km i tak równo jechałem przez 20km nie widząc nic dziwnego, po pierwszym zatrzymaniu się na światłach i ruszeniu zauważyłem niebieski dym... Dodanie mu w palnik nie zwiększa ilości dymu a wręcz znika on całkowicie ale pojawia się przy każdym odpuszczeniu gazu i jego ponownym dodaniu... Pojawia się również przy każdym ruszeniu z dolnych obrotów i zaraz znika... Ale pierwszy moment zostawia niebieski dym jak z trabanta... Wcześniej nic takiego nie zauważyłem, dziś pierwszy raz... Błędów żadnych. Jakieś sugestie? Mam się już przeżegnać?
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Mej »

Mej pisze: Jakieś sugestie? Mam się już przeżegnać?
Przeżegnać się trzeba było zanim ruszyłeś w drogę ;). Nie byłoby teraz problemu ... .

Myślę, że za wcześnie na poważne zmartwienia. Obserwuj czy problem/"problem" wróci i na razie (IMO) tyle w temacie.

[+]
Chyba, że masz wyrżnięty DPF lub inna tfurczą "przeróbkę" to warto zainteresować się natychmiast.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: przem00 »

Dym masz stąd, ze jeszcze wpalał a nie było ciągu w wydechu, stałeś. U mnie jak się wypalania zacznie w mieście to jest to norma na każdych światłach. Z dupy siwo, nie przejmować się i latać daje.
Awatar użytkownika
Merc87
Posty: 94
Rejestracja: 28 wrz 2015, o 17:10
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Michał
Lokalizacja: Rumia (Trójmiasto)
Kontakt:

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: Merc87 »

Ja ochłonąłem w domu, auto przed domem... Napisałem posta, minęło trochę czasu, wziąłem auto na przejażdżkę i ku mojemu zdziwieniu, nic... Kompletnie nic!!! Z wydechu jedynie małe ilości czystej pary jak z czajnika!
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: S2 2010 Problem z grzanymi fotelami oraz z wypalaniem DP

Post autor: przem00 »

Nóż Ci napisałem wyżej, jak to wygląda.
ODPOWIEDZ