(SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: sko89 »

Ja nie mam webasto i u mnie też słychać takie odgłosy kilka minut po wyłączeniu silnika. Później samo się wyłącza.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: szms »

TSI same się chłodzą, po wyłączeniu bardzo często, więc u Ciebie to trochę inna bajka :roll:
jarkow
Posty: 469
Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Jarek
Lokalizacja: Ostrowiec Św

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: jarkow »

Pisałem że to dotyczy diesli. Benzyna nagrzewa się dużo szybciej od tdi i tam nie trzeba stosować dogrzewaczy.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Mej »

chudy pisze:
Mej pisze:
...

Regeneracja filtra jest możliwa tylko do 2500 obr/min wyrównanej jazdy z możliwie stałą prędkością.

...
To zdanie mnie zaciekawiło. Czy to oznacza, że jeśli jedziemy sobie po autostradzie non stop z prędkością, przy której obroty silnika są większe niż 2500 obr/min, to filtr nie ma szans się wypalić aktywnie?
Dokładnie tak jak sam napisałeś - na regenerację aktywną powyżej 2500 obr/min. nie ma najmniejszych szans.
Oczywiście w takich warunkach (obroty silnika powyżej 2500/min.) filtr wciąż ma szanse zregenerować się pasywnie (bez udziału ECU) jeżeli tylko "zapewnisz" odpowiednio długotrwałe obciążenie silnika skutkujące "samoistnym" dopalaniem cząstek sadzy od gorących spalin.

Przywołane przez Kolegę Enriquez'a SSP wskazują, że pasywna regeneracja jest możliwa już od 350*C ale wystarczy kilka razy przejechać się na autostradzie z odpalonym VASS'em (lub VCDS'em) "na kolanach" żeby stwierdzić, iż poniżej 500 - 600 *C sadzy jakoś nie bardzo chce ubywać ;), a w silnikach V6 fajnie robi się powyżej 700 "C .
Enriquez pisze:Mej, w jakim dokumencie można przeczytać, że powyżej 2500 obr/min regeneracja czynna nie następuje?
Nic takiego nie znalazłem... (zeszyty 336 dla DPF i 403 dla 2.0 TDI CR).
Gdybym tylko wiedział gdzie tego szukać miałbyś od razu ... ale nie wiem czy te informacje w ogóle są dostępne w internecie. .. :shock: .

Moim zdaniem to i tak jest bardzo wyśrubowana granica (te 2500 obr/min) dla układu wtryskowego, skoro tak często w ciągu jednej minuty każdy wtrysk paliwa udaje się skutecznie podzielić na wielofazową dawkę wstępną, główną i dopalającą, z czego jeszcze poszczególne fazy muszą być od siebie wystarczająco "oddalone".
Warto wspomnieć, że silniki nieco starszej generacji z normą EU4 (ale zanim nastały suche DPF) skutecznie dzieliły wtrysk paliwa jedynie na dawkę wstępną i zasadniczą ale "też" tylko do 2000 obr/min.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Enriquez »

No właśnie, czyli te 2500 to takie wyssane z palca... bo tak mi się wydawało.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Mej »

Enriquez pisze:No właśnie, czyli te 2500 to takie wyssane z palca... bo tak mi się wydawało.


Napisałem jedynie, że nie wiem gdzie tego szukać w internecie (na codzień korzystam z innych, bardziej wiarygodnych źródeł wiedzy), ale niech Ci będzie, że wyssałem to sobie z palca :lol: :lol: .

Przy takim podejđciu sugeruję nie wychodzići poza ramy instrukcji obsugi samochodu - szczęśliwie jest dostępna w internecie i mówi żeby jazdę regeneracyjną DPF wykonać w zakresie 1800 - 2500 obr/min. .
Nigdy Cię nie zastanowiło co autor miał na myśli ;) :?: .
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Enriquez »

Nie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: dato »

Mistrz ciętej riposty ;-)

Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13601
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: Enriquez »

nie ma o czym gadać...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: szms »

:lol: :lol: :lol:
rafal11
Posty: 616
Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.2cdi 170KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: rafal11 »

a czy podczas wypalania wlaczane sa jakies dodatkowe odbiorniki duzego pradu? ogrzewnie lusterek, szyby tylnej?
whity

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: whity »

A poco?
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: szms »

pewnie żeby obciążyć silnik i zwiększyć temperaturę wypalania ;)
rafal11
Posty: 616
Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.2cdi 170KM
Lokalizacja: Warszawa

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: rafal11 »

no wlasnie po to :)
są?
whity

Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie

Post autor: whity »

To najlepiej jeszcze wycieraczki włączyć i światła drogowe, na dodatek na hamulcu jechać :)
ODPOWIEDZ