(SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Ja nie mam webasto i u mnie też słychać takie odgłosy kilka minut po wyłączeniu silnika. Później samo się wyłącza.
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
TSI same się chłodzą, po wyłączeniu bardzo często, więc u Ciebie to trochę inna bajka
-
- Posty: 469
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 20:51
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Jarek
- Lokalizacja: Ostrowiec Św
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Pisałem że to dotyczy diesli. Benzyna nagrzewa się dużo szybciej od tdi i tam nie trzeba stosować dogrzewaczy.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Dokładnie tak jak sam napisałeś - na regenerację aktywną powyżej 2500 obr/min. nie ma najmniejszych szans.chudy pisze:To zdanie mnie zaciekawiło. Czy to oznacza, że jeśli jedziemy sobie po autostradzie non stop z prędkością, przy której obroty silnika są większe niż 2500 obr/min, to filtr nie ma szans się wypalić aktywnie?Mej pisze:
...
Regeneracja filtra jest możliwa tylko do 2500 obr/min wyrównanej jazdy z możliwie stałą prędkością.
...
Oczywiście w takich warunkach (obroty silnika powyżej 2500/min.) filtr wciąż ma szanse zregenerować się pasywnie (bez udziału ECU) jeżeli tylko "zapewnisz" odpowiednio długotrwałe obciążenie silnika skutkujące "samoistnym" dopalaniem cząstek sadzy od gorących spalin.
Przywołane przez Kolegę Enriquez'a SSP wskazują, że pasywna regeneracja jest możliwa już od 350*C ale wystarczy kilka razy przejechać się na autostradzie z odpalonym VASS'em (lub VCDS'em) "na kolanach" żeby stwierdzić, iż poniżej 500 - 600 *C sadzy jakoś nie bardzo chce ubywać , a w silnikach V6 fajnie robi się powyżej 700 "C .
Gdybym tylko wiedział gdzie tego szukać miałbyś od razu ... ale nie wiem czy te informacje w ogóle są dostępne w internecie. .. .Enriquez pisze:Mej, w jakim dokumencie można przeczytać, że powyżej 2500 obr/min regeneracja czynna nie następuje?
Nic takiego nie znalazłem... (zeszyty 336 dla DPF i 403 dla 2.0 TDI CR).
Moim zdaniem to i tak jest bardzo wyśrubowana granica (te 2500 obr/min) dla układu wtryskowego, skoro tak często w ciągu jednej minuty każdy wtrysk paliwa udaje się skutecznie podzielić na wielofazową dawkę wstępną, główną i dopalającą, z czego jeszcze poszczególne fazy muszą być od siebie wystarczająco "oddalone".
Warto wspomnieć, że silniki nieco starszej generacji z normą EU4 (ale zanim nastały suche DPF) skutecznie dzieliły wtrysk paliwa jedynie na dawkę wstępną i zasadniczą ale "też" tylko do 2000 obr/min.
Pozdrawiam.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
No właśnie, czyli te 2500 to takie wyssane z palca... bo tak mi się wydawało.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Enriquez pisze:No właśnie, czyli te 2500 to takie wyssane z palca... bo tak mi się wydawało.
Napisałem jedynie, że nie wiem gdzie tego szukać w internecie (na codzień korzystam z innych, bardziej wiarygodnych źródeł wiedzy), ale niech Ci będzie, że wyssałem to sobie z palca .
Przy takim podejđciu sugeruję nie wychodzići poza ramy instrukcji obsugi samochodu - szczęśliwie jest dostępna w internecie i mówi żeby jazdę regeneracyjną DPF wykonać w zakresie 1800 - 2500 obr/min. .
Nigdy Cię nie zastanowiło co autor miał na myśli .
Pozdrawiam.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Nie.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
Mistrz ciętej riposty
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-I9505 przy użyciu Tapatalka
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13601
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
nie ma o czym gadać...
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 616
- Rejestracja: 21 maja 2013, o 18:05
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.2cdi 170KM
- Lokalizacja: Warszawa
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
a czy podczas wypalania wlaczane sa jakies dodatkowe odbiorniki duzego pradu? ogrzewnie lusterek, szyby tylnej?
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
pewnie żeby obciążyć silnik i zwiększyć temperaturę wypalania
Re: (SII) Obroty biegu jalowego / Spalanie
To najlepiej jeszcze wycieraczki włączyć i światła drogowe, na dodatek na hamulcu jechać