KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
poprawa trakcji na śniegu ?
a jak by dać 185 to jeszcze by wzrosła ?
a jak by dać 185 to jeszcze by wzrosła ?
- Muminek
- Posty: 39
- Rejestracja: 26 paź 2013, o 21:12
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
nie jest aż tak źle na suchym - fakt nie trzymają tak jak letnie, ale nie do tego zmieniamy opony na zimówki . Na 205 jeżdżę już w 4 skodzie (jeszcze były 2 Octavki) i nie narzekam. Dla mnie jest to wystarczająca szerokość
Pozdrawiam
Krzysztof
Krzysztof
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Ale nie jest tak, że mniejsza szerokość to poprawa na mokrym. Wręcz przeciwnie, na mokrym będzie gorzej na węższej oponie bo powierzchnia styku opony z asfaltem jest mniejsza. Jedynie w deszczu, przy prędkości na tyle wysokiej że opona ma problem z odprowadzeniem wody węższa opona będzie lepsza.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Wąska opona jest wskazana jedynie na.... lodzie.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Na lodzie to akurat szersza - ma większą powierzchnię styku. Ja mam węższe aby przy wyższym profilu mieć podobną średnicę koła. Różnica w trzymaniu na suchym to moim zdaniem bardziej wynika ze zmiany bieżnika i mieszanki niż szerokości. Nie porównujemy przecież 185 do 235 tylko minimalne różnice.
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Skoro tak, to na asfalt węższa... ?rezon pisze:Na lodzie to akurat szersza - ma większą powierzchnię styku.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Ale przy zastosowaniu tego samego modelu opony od tego samego producenta 225 będą miały lepszą przyczepność niż 205. 225 to złoty środek dla auta rozmiarów Superba.rezon pisze:Różnica w trzymaniu na suchym to moim zdaniem bardziej wynika ze zmiany bieżnika i mieszanki niż szerokości. Nie porównujemy przecież 185 do 235 tylko minimalne różnice.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Przecież spokojnie daje radę Nawet różnicę w zużyciu paliwa wyraźnie widać pomiędzy szerszymi (wyższe) i węższymi (niższe). Coś za coś. Lepsza kontrola nie bierze się przecież z powietrza tylko z oporu.bezduszny pisze:Skoro tak, to na asfalt węższa... ?rezon pisze:Na lodzie to akurat szersza - ma większą powierzchnię styku.
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
No tak.. ten 1 litr na 100km dla kogoś, kto wykłada ponad 100k na nowe auto jest istotny
Zawsze można tez zmniejszyć masę auta... przez redukcje wyposażenia. Można też nie używać klimy....
... aaa
i najtańsza zimówką w hurtowni (na chwile obecną) 205/55/16 to 142,30 PLN ze spedycją do domu
Zawsze można tez zmniejszyć masę auta... przez redukcje wyposażenia. Można też nie używać klimy....
... aaa
i najtańsza zimówką w hurtowni (na chwile obecną) 205/55/16 to 142,30 PLN ze spedycją do domu
-
- Posty: 1365
- Rejestracja: 27 cze 2013, o 16:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Anglia, NW
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
No wiec tak. Ta teorie znasz doskonale:rezon pisze:Przecież spokojnie daje radę Nawet różnicę w zużyciu paliwa wyraźnie widać pomiędzy szerszymi (wyższe) i węższymi (niższe). Coś za coś. Lepsza kontrola nie bierze się przecież z powietrza tylko z oporu.bezduszny pisze:Skoro tak, to na asfalt węższa... ?rezon pisze:Na lodzie to akurat szersza - ma większą powierzchnię styku.
T = u*N, gdzie T to sila tarcia, u wspolczynnik tarcia, i N sila nacisku.
Z tej teorii wynika, ze sila tarcia NIE zalezy od powierzchni nacisku. Teoria szeroko stosowana. Niestety jest ona uproszczona. Z pamieci teraz nie podam, bo ksiazek mam w domu, ale sa znacznie dokladniejsze wzory od tego powyzej i one uwzgledniaja powierzchnie nacisku.
Zreszta jak dla mnie ma to sporo sensu (i po raz pierwszy sie zgadzam z bezdusznym) - waska opona tylko na lod. Zrobmy takie proste doswiadczenie. Postawmy na lodzie gwozdz, a na nim kilogram cukru. A potem polozmy narte i na niej polozmy kilogram cukru. Tylko jedno pojedzie
Oczywiscie teoria mocno uproszczona, ale powinna z grubsza oddac o co mi biega.
A poniewaz w swoim zyciu doswiadczylem siskiej nawierzchni o wiele czesciej, niz sniegu, dlatego zakladam waskiego kapciocha, zeby jednostkowa sila nacisku byla jak najwieksza .
Tyle mojej teorii i praktyki - jak sie kto nie zgadza, to niech sie nie zgadza
"In 1969 I gave up women and alcohol - it was the worst 20 minutes of my life."
Powered by George Best
Powered by George Best
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Ale jeśli ktoś porusza się z prędkościami po mokrym i błocie/śniegu z prędkościami wykraczającymi poza zdolność opony 225, to co ma zrobić? Zwolnić czy zmniejszyć szerokość opony?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
To już chyba do wyboru kierownika. Ja bym zwolnił. Zawsze jest jakiś kompromis bo przecież opony kupujemy jedne na sezon i nie zmieniamy w zależności od pogody. Więc albo będziemy jechać wolniej w deszczu albo na suchym.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
zwolnić.. to przeżyjeSebastian_M26 pisze:Ale jeśli ktoś porusza się z prędkościami po mokrym i błocie/śniegu z prędkościami wykraczającymi poza zdolność opony 225, to co ma zrobić? Zwolnić czy zmniejszyć szerokość opony?
bo jak nawet węższa opona będzie stawiać mniejszy opór na błocie pośniegowym, to w razie hamowania droga się mocno wydłuży
no i nie wiem co miałeś na myśli pisząc: wykraczającymi poza zdolność opony 225
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: KTO juz zmienil oponki...na zimowe ? I jakie...
Na 205 szybciej osiągniemy 100km/h w trudnych warunkach gdzie na jezdni spotykamy śnieg, błoto śniegowe i odcinki powstałego lodu, jakie u nas można spotkać, w porównaniu do 225, to samo dotyczy się hamowania i prędkości w zakręcie oraz w warunkach opadów. Sprawa nie dotyczy się asfaltu wilgotnego i/lub przesychającego, gdzie czasem 245 przydało by się.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...