START/STOP a TURBINA ?

westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: westberg »

No właśnie. Brak jest wiążących opinii opartych o doświadczenie z kilkuletniego użytkowania. Ja będę użytkował prywatnie, raczej dłużej niż krócej, więc wolałbym nie mieć problemów pogwarancyjnych. Dlatego chyba też każdorazowo będę dziękował systemowi za współpracę.

Gdyby jednak ktoś wyjaśnił mi tę kwestię chłodzenia turbiny przy wyłączonym silniku, to miałbym pełnię wiedzy.
Adamm
Posty: 127
Rejestracja: 24 sie 2013, o 10:45
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Adamm »

Miałem wziąć Mazdę 6 z benzyną 2.5 192KM, świetne auto. Ostatecznie zdecydowały napęd na 4 łapy, duży rabat i zadowolenie z obecnie posiadanego Superba.

Mazda robi świetne silniki benzynowe. Na pewno nie mogą się z nimi równać pralki typu 1.0 czy 1.4. Ogólnie 3 i 6 to najlepsze auta w swojej klasie, obecnie.

Silnik bez turbo, to dodatkowo mniejsze nakłady finansowe, bo w przypadku "eco terrorusta-eco busta" turbina pewnie padnie przy 120 tys.

A czytając ten test, można śmiać się fordzikowi i ekologom w twarz. A tak sprzedawca zachwalał litrowy silnik jak jeździłem Focusem :lol: :lol:
whity

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: whity »

rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic :)

http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: westberg »

whity pisze:rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic :)

http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
A wiecie, że wystarczy pasa nie zapiąć, żeby to cholerstwo dezaktywować? Wprawdzie wówczas nam brzęczy, ale jak pobrzęczy to przestanie, a start/stop nie działa. ;)
whity

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: whity »

Co jak co, ale żeby narażać zdrowie żeby to gówno się nie wylaczylo?? No nie wiem...

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk
westberg
Posty: 242
Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
Samochód: Superb II
Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: westberg »

whity pisze:Co jak co, ale żeby narażać zdrowie żeby to gówno się nie wylaczylo?? No nie wiem...

Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk
Kto każe Koledze mieć wypadek? ;)
Awatar użytkownika
Camillinhio
Posty: 5897
Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: Wrocław

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Camillinhio »

Nikt nie każe. Wystarczy samobójca jadący z naprzeciwka ;)
Obrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Sebastian_M26 »

westberg pisze: Gdyby jednak ktoś wyjaśnił mi tę kwestię chłodzenia turbiny przy wyłączonym silniku, to miałbym pełnię wiedzy.
TSI ma dodatkową elektryczną pompę płynu, chłodzącą turbinę (cały układ), niezależnie od kluczyka w stacyjce. Tylko, że układ smarowania "stoi", teoretycznie olej syntetyczny powinien wytrzymywać do 200C, ale niestety syntetyka ani fabryka, ani jakikolwiek serwis nie oferuje, a więc OFF.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
kaspersky
Posty: 1
Rejestracja: 22 maja 2014, o 12:49
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Octavia
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: kaspersky »

whity pisze:rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic :)

http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
Cześć, jestem tu nowy, ale przywitałem się już w odpowiednim dziale :D

Ten post to był impuls, który kazał mi się zarejestrować, przyznaję, że czytam forum od dawna.

Panowie, to urządzenie na 99,9% będzie pasować do Superba, Octy, wszsytkiego co ma kółka i pochodzi od VAG. Szczerze mówiąc myślałem już o zbudowaniu tego samemu - zasada działania jest prosta. Tak, jak podejrzewałem, ktoś już wcześniej na to wpadł i trzepie kasę :)
Po włączeniu zapłonu i podaniu 12V na wejście (np. od radia, czerwony przewód), "wchodzi" przekaźnik czasowy t=4s i podaje impuls 12V na (biały) przewód wpięty pod przycisk (A)OFF, emulując działanie przycisku. To tyle.
Zastanawiałem się, na jakiej zasadzie działa oryginalny przycisk, wychodzi, że nie na zasadzie zmiany oporności z X na Y, tylko prostego zwarcia-rozwarcia obwodu.

Cena jest zaporowa, ale średnio zaawansowany elektronik zrobi to bez problemu.
I to jest ostateczne rozwiązanie kwestii Start/Stopu!
omegataxi
Posty: 2
Rejestracja: 1 cze 2014, o 12:51
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: omegataxi »

Mnie też irytuje ten system. Uważam, że jest źle zaprogramowany. W ASO złożyłem pisemną prośbę o wyłączenie go. Mam pisemną odpowiedź, że nie mogą.
whity

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: whity »

A czego oczekiwales? Żeby dostać wyjątkowa zgodę na podwyższeniu średniej co2?;)
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13609
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

Proponuję spróbować jednej z tych metod:

Ktoś chce przetestować u siebie?

http://vcds.greg-roberts.com/view-entries/details/1/18

There a currently a couple of ways to fool the start system in to not activating.

By changing temperature conditions:

Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MaximaleTemperatur" from -50 to 50
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MinimaleTemperatur" from -50 to 50
By changing minimum battery charge:

Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
Start_stop_voltage_limit from 7.6v to 12v
Link for battery: http://www.golfmk7.com/forums/showpost. ... stcount=35
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
trix
Posty: 151
Rejestracja: 21 mar 2014, o 15:13
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: Steinkjer Norge

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: trix »

Marcin linki nie działają
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13609
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

powinno teraz hulać/
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
iwan-energia
Posty: 46
Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: iwan-energia »

Witam, pierwszy post, ale będzie z grubej rury, mam nadzieję, że komuś się przyda.
Na początek część oficjalna:

UWAGA - DISCLAIMER
Ten post mówi tylko o tym, co zadziałało u mnie. Nie mam pojęcia, czy w Twoim samochodzie będzie to działać. Jeśli zdecydujesz się spróbować tej metody i zniszczysz sobie z tego tytułu cokolwiek, nie odpowiadam za szkody.

Wyłączenie start/stopu powoduje:
- utratę gwarancji,
- utratę Euro 5.

Do rzeczy.

How to trwale zdeaktywować start/stop.
(celowo będzie bez screenshotów, bardzo skromny opis - jeśli ktoś nie zrozumie, to może nie powinien się w to bawić...)
Jest to metoda wspomniana przez Enriqueza, przeniesiona z Golfa 7, z tym, że tam jest pełna opisówka do kanałów adaptacji, a u nas nie ma (przynajmniej w VCDS 12.12). No, ale nic straconego, robimy tak:

VCDS; [19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8. Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.

Odpalamy kurę i jedziemy.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Pacjentem była kura z 07.2014.

Miłej jazdy, tylko pamiętajcie, że statystycznie każdy kilometr bez s/s zabija 0,00924 misia polarnego... :cry:
ODPOWIEDZ