START/STOP a TURBINA ?
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: START/STOP a TURBINA ?
No właśnie. Brak jest wiążących opinii opartych o doświadczenie z kilkuletniego użytkowania. Ja będę użytkował prywatnie, raczej dłużej niż krócej, więc wolałbym nie mieć problemów pogwarancyjnych. Dlatego chyba też każdorazowo będę dziękował systemowi za współpracę.
Gdyby jednak ktoś wyjaśnił mi tę kwestię chłodzenia turbiny przy wyłączonym silniku, to miałbym pełnię wiedzy.
Gdyby jednak ktoś wyjaśnił mi tę kwestię chłodzenia turbiny przy wyłączonym silniku, to miałbym pełnię wiedzy.
-
- Posty: 127
- Rejestracja: 24 sie 2013, o 10:45
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: START/STOP a TURBINA ?
Miałem wziąć Mazdę 6 z benzyną 2.5 192KM, świetne auto. Ostatecznie zdecydowały napęd na 4 łapy, duży rabat i zadowolenie z obecnie posiadanego Superba.
Mazda robi świetne silniki benzynowe. Na pewno nie mogą się z nimi równać pralki typu 1.0 czy 1.4. Ogólnie 3 i 6 to najlepsze auta w swojej klasie, obecnie.
Silnik bez turbo, to dodatkowo mniejsze nakłady finansowe, bo w przypadku "eco terrorusta-eco busta" turbina pewnie padnie przy 120 tys.
A czytając ten test, można śmiać się fordzikowi i ekologom w twarz. A tak sprzedawca zachwalał litrowy silnik jak jeździłem Focusem
Mazda robi świetne silniki benzynowe. Na pewno nie mogą się z nimi równać pralki typu 1.0 czy 1.4. Ogólnie 3 i 6 to najlepsze auta w swojej klasie, obecnie.
Silnik bez turbo, to dodatkowo mniejsze nakłady finansowe, bo w przypadku "eco terrorusta-eco busta" turbina pewnie padnie przy 120 tys.
A czytając ten test, można śmiać się fordzikowi i ekologom w twarz. A tak sprzedawca zachwalał litrowy silnik jak jeździłem Focusem
Re: START/STOP a TURBINA ?
rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic
http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: START/STOP a TURBINA ?
A wiecie, że wystarczy pasa nie zapiąć, żeby to cholerstwo dezaktywować? Wprawdzie wówczas nam brzęczy, ale jak pobrzęczy to przestanie, a start/stop nie działa.whity pisze:rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic
http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
Re: START/STOP a TURBINA ?
Co jak co, ale żeby narażać zdrowie żeby to gówno się nie wylaczylo?? No nie wiem...
Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk
Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk
-
- Posty: 242
- Rejestracja: 14 mar 2014, o 10:24
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: START/STOP a TURBINA ?
Kto każe Koledze mieć wypadek?whity pisze:Co jak co, ale żeby narażać zdrowie żeby to gówno się nie wylaczylo?? No nie wiem...
Gesendet von meinem GT-I9505 mit Tapatalk
- Camillinhio
- Posty: 5897
- Rejestracja: 8 wrz 2013, o 09:56
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
TSI ma dodatkową elektryczną pompę płynu, chłodzącą turbinę (cały układ), niezależnie od kluczyka w stacyjce. Tylko, że układ smarowania "stoi", teoretycznie olej syntetyczny powinien wytrzymywać do 200C, ale niestety syntetyka ani fabryka, ani jakikolwiek serwis nie oferuje, a więc OFF.westberg pisze: Gdyby jednak ktoś wyjaśnił mi tę kwestię chłodzenia turbiny przy wyłączonym silniku, to miałbym pełnię wiedzy.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- kaspersky
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 maja 2014, o 12:49
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Octavia
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
Cześć, jestem tu nowy, ale przywitałem się już w odpowiednim dzialewhity pisze:rozwiazanie zeby deaktywowac start/stop, w sumie dla Audi, ale Enriquez pewnie to moze przerobic
http://www.media-cartec.de/product_info ... -Audi.html
Ten post to był impuls, który kazał mi się zarejestrować, przyznaję, że czytam forum od dawna.
Panowie, to urządzenie na 99,9% będzie pasować do Superba, Octy, wszsytkiego co ma kółka i pochodzi od VAG. Szczerze mówiąc myślałem już o zbudowaniu tego samemu - zasada działania jest prosta. Tak, jak podejrzewałem, ktoś już wcześniej na to wpadł i trzepie kasę
Po włączeniu zapłonu i podaniu 12V na wejście (np. od radia, czerwony przewód), "wchodzi" przekaźnik czasowy t=4s i podaje impuls 12V na (biały) przewód wpięty pod przycisk (A)OFF, emulując działanie przycisku. To tyle.
Zastanawiałem się, na jakiej zasadzie działa oryginalny przycisk, wychodzi, że nie na zasadzie zmiany oporności z X na Y, tylko prostego zwarcia-rozwarcia obwodu.
Cena jest zaporowa, ale średnio zaawansowany elektronik zrobi to bez problemu.
I to jest ostateczne rozwiązanie kwestii Start/Stopu!
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 1 cze 2014, o 12:51
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
Re: START/STOP a TURBINA ?
Mnie też irytuje ten system. Uważam, że jest źle zaprogramowany. W ASO złożyłem pisemną prośbę o wyłączenie go. Mam pisemną odpowiedź, że nie mogą.
Re: START/STOP a TURBINA ?
A czego oczekiwales? Żeby dostać wyjątkowa zgodę na podwyższeniu średniej co2?;)
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
Proponuję spróbować jednej z tych metod:
Ktoś chce przetestować u siebie?
http://vcds.greg-roberts.com/view-entries/details/1/18
There a currently a couple of ways to fool the start system in to not activating.
By changing temperature conditions:
Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MaximaleTemperatur" from -50 to 50
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MinimaleTemperatur" from -50 to 50
By changing minimum battery charge:
Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
Start_stop_voltage_limit from 7.6v to 12v
Link for battery: http://www.golfmk7.com/forums/showpost. ... stcount=35
Ktoś chce przetestować u siebie?
http://vcds.greg-roberts.com/view-entries/details/1/18
There a currently a couple of ways to fool the start system in to not activating.
By changing temperature conditions:
Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MaximaleTemperatur" from -50 to 50
"Start/Stopp AußentemperaturVorgabe-MinimaleTemperatur" from -50 to 50
By changing minimum battery charge:
Go to [19] CAN-Gateway
Go to Adaptation Channels
Change the following entries:
Start_stop_voltage_limit from 7.6v to 12v
Link for battery: http://www.golfmk7.com/forums/showpost. ... stcount=35
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13609
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
powinno teraz hulać/
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- iwan-energia
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
Witam, pierwszy post, ale będzie z grubej rury, mam nadzieję, że komuś się przyda.
Na początek część oficjalna:
UWAGA - DISCLAIMER
Ten post mówi tylko o tym, co zadziałało u mnie. Nie mam pojęcia, czy w Twoim samochodzie będzie to działać. Jeśli zdecydujesz się spróbować tej metody i zniszczysz sobie z tego tytułu cokolwiek, nie odpowiadam za szkody.
Wyłączenie start/stopu powoduje:
- utratę gwarancji,
- utratę Euro 5.
Do rzeczy.
How to trwale zdeaktywować start/stop.
(celowo będzie bez screenshotów, bardzo skromny opis - jeśli ktoś nie zrozumie, to może nie powinien się w to bawić...)
Jest to metoda wspomniana przez Enriqueza, przeniesiona z Golfa 7, z tym, że tam jest pełna opisówka do kanałów adaptacji, a u nas nie ma (przynajmniej w VCDS 12.12). No, ale nic straconego, robimy tak:
VCDS; [19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8. Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.
Odpalamy kurę i jedziemy.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Pacjentem była kura z 07.2014.
Miłej jazdy, tylko pamiętajcie, że statystycznie każdy kilometr bez s/s zabija 0,00924 misia polarnego...
Na początek część oficjalna:
UWAGA - DISCLAIMER
Ten post mówi tylko o tym, co zadziałało u mnie. Nie mam pojęcia, czy w Twoim samochodzie będzie to działać. Jeśli zdecydujesz się spróbować tej metody i zniszczysz sobie z tego tytułu cokolwiek, nie odpowiadam za szkody.
Wyłączenie start/stopu powoduje:
- utratę gwarancji,
- utratę Euro 5.
Do rzeczy.
How to trwale zdeaktywować start/stop.
(celowo będzie bez screenshotów, bardzo skromny opis - jeśli ktoś nie zrozumie, to może nie powinien się w to bawić...)
Jest to metoda wspomniana przez Enriqueza, przeniesiona z Golfa 7, z tym, że tam jest pełna opisówka do kanałów adaptacji, a u nas nie ma (przynajmniej w VCDS 12.12). No, ale nic straconego, robimy tak:
VCDS; [19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8. Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.
Odpalamy kurę i jedziemy.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Pacjentem była kura z 07.2014.
Miłej jazdy, tylko pamiętajcie, że statystycznie każdy kilometr bez s/s zabija 0,00924 misia polarnego...