START/STOP a TURBINA ?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 22 lip 2014, o 21:20
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: START/STOP a TURBINA ?
A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
W O3 też się udało dziś to dziadostwo wyłączyć
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- grzesiu26
- Posty: 2705
- Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Szczecin
Re: START/STOP a TURBINA ?
No ok... Tylko po co zużywać i narażać np. rozrusznik na uszkodzenia z powodu n-liczby częstszych odpaleń auta ?jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
Osobiście gdyby miał wybierać też bym to wyłączył.
Czyli nie takie dziadostwo trudne do wyłączenia jak je malowaliEnriquez pisze:W O3 też się udało dziś to dziadostwo wyłączyć
- iwan-energia
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
No to mnie wystarczyło 230 metrów. Wyjechałem od dealera, gorąc, +32C, w środku chyba z +50, klima na 20, pierwsze czerwone światło... START/STOP. O nie, kochany, tak się nie będziemy bawić. Sorry, ale to ma być decyzja użytkownika, czy chce z tego korzystać. BMW poszło po rozum do głowy dając ludziom opcję stabilnego wyłączenia tego przyciskiem. VAG nie daje, bo widać jeszcze nie musi. O jakiej automatyce mówisz? O tej, która jest mgliście zakodowana na rezygnację ze start/stopu poniżej -50C? Poniżej 7,6V napięcia na akumulatorze? Jak już nawet radio nie zadziała? O tej automatyce, która wyłącza Ci radośnie silnik na bramkach w sekundę po tym, jak skończyłeś pałować turbinę na autostradzie? Tak to jest zakodowane. Projektant sterownika przewidział odpowiednie furtki do uwzględnienia warunków działania tego systemu, ale ten, kto to kodował, zrobił to na zasadzie "jeśli koła nie odpadły, to start/stop ma działać". Dalszy komentarz zbędny.jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
Enriquez: A w O3 są opisy do adaptacji [19]? Metoda ta sama?
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: START/STOP a TURBINA ?
Tak są. Tyle że ja używam oryginału.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- AaaA
- Posty: 245
- Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/435Nm
- Lokalizacja: Mladá Boleslav
Re: START/STOP a TURBINA ?
Z drugiej strony system jak system ma swoje plusy dodatnie i ujemne (osobiście uważam, że same warunki na podstawie których podejmowana jest decyzja nie są dobrane prawidłowo szczególnie temperatura silnika/oleju i ostatnie obciązenie - o ile w ogóle jest brane pod uwagę) jeśli ktoś uważa, że w danych warunkach lepiej żeby silnik się nie wyłączał to można potrzymać sprzęgło stojąc w mieście albo wcisnąć przycisk np. jadąc po autostradzie, po jakimś czasie można przywyknąć tak jak do za ciasnych butów.
- iwan-energia
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
To raczej niezbyt dobry pomysł ze względu na łożysko oporowe sprzęgła, a także panewkę oporową wału korbowego.AaaA pisze:można potrzymać sprzęgło stojąc w mieście
Ja wiem, według mnie buty kupione za 100+ k PLN raczej nie powinny cisnąćAaaA pisze:...po jakimś czasie można przywyknąć tak jak do za ciasnych butów
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: START/STOP a TURBINA ?
A ja mam "start-stop" gdzieś... Muszę tylko pamiętać, że po uruchomieniu auta mam wcisnąć jeden przycisk więcej.
Ale co to jest jeden przycisk w porównaniu do innej maszyny w której aby uruchomić silniki mam do przestawienia (włączenia) minimum 50 sztuk
Ale co to jest jeden przycisk w porównaniu do innej maszyny w której aby uruchomić silniki mam do przestawienia (włączenia) minimum 50 sztuk
- iwan-energia
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
No to wyobraź sobie, że masz tam jeszcze start/stopkoniu1973 pisze:Ale co to jest jeden przycisk w porównaniu do innej maszyny w której aby uruchomić silniki mam do przestawienia (włączenia) minimum 50 sztuk
- koniu1973
- Posty: 1414
- Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Dęblin
Re: START/STOP a TURBINA ?
no fakt, chyba bym się pogubił...iwan-energia pisze:No to wyobraź sobie, że masz tam jeszcze start/stop
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: START/STOP a TURBINA ?
Ale po mieście tych 230 000 nie przejechałeś.jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 15
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 19:55
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysiek
Re: START/STOP a TURBINA ?
Operacja ze zmianą temp wykonana pomyślnie - kura 06.2014.
Przy puszczeniu sprzęgła na luzie przekreślone A.
Przy puszczeniu sprzęgła na luzie przekreślone A.
- iwan-energia
- Posty: 46
- Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Katowice
Re: START/STOP a TURBINA ?
No i prawidłowokrebacz pisze:Operacja ze zmianą temp wykonana pomyślnie - kura 06.2014.
Przy puszczeniu sprzęgła na luzie przekreślone A.
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: START/STOP a TURBINA ?
Rozmrażam kotleta :
Auto z marca 2014 roku, kessy i dsg jeśli ma to jakieś znaczenie.
Wszystko bangla jak trzeba, zero błędów po jeździe próbnej.
Zostało oduczyć się nawyku wyłączania S-S ... .
Iwan-energia, dzięki wielkie za wyjątkowo prostą opisówkę ...
... i Serdeczne Pozdrowienia o ile czasami jeszcze tu zaglądasz
W końcu i ja znalazłem chwilkę (ponad dwa lata od zakupu auta) i potwierdzam, że powyższa operacja trwa nie więcej niż 10 sekund z podłączeniem fejsa do samochodu.iwan-energia pisze:How to trwale zdeaktywować start/stop.
(celowo będzie bez screenshotów, bardzo skromny opis - jeśli ktoś nie zrozumie, to może nie powinien się w to bawić...)
Jest to metoda wspomniana przez Enriqueza, przeniesiona z Golfa 7, z tym, że tam jest pełna opisówka do kanałów adaptacji, a u nas nie ma (przynajmniej w VCDS 12.12). No, ale nic straconego, robimy tak:
VCDS; [19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8. Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.
Odpalamy kurę i jedziemy.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Pacjentem była kura z 07.2014.
Auto z marca 2014 roku, kessy i dsg jeśli ma to jakieś znaczenie.
Wszystko bangla jak trzeba, zero błędów po jeździe próbnej.
Zostało oduczyć się nawyku wyłączania S-S ... .
Iwan-energia, dzięki wielkie za wyjątkowo prostą opisówkę ...
... i Serdeczne Pozdrowienia o ile czasami jeszcze tu zaglądasz
Pozdrawiam.