START/STOP a TURBINA ?

Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5814
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: pab567 »

Biedne misie...
jp_gliwice
Posty: 1
Rejestracja: 22 lip 2014, o 21:20
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: jp_gliwice »

A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

W O3 też się udało dziś to dziadostwo wyłączyć :D
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
grzesiu26
Posty: 2705
Rejestracja: 30 sty 2011, o 19:15
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Grzesiek
Lokalizacja: Szczecin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: grzesiu26 »

jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
No ok... Tylko po co zużywać i narażać np. rozrusznik na uszkodzenia z powodu n-liczby częstszych odpaleń auta ?
Osobiście gdyby miał wybierać też bym to wyłączył.
Enriquez pisze:W O3 też się udało dziś to dziadostwo wyłączyć :D
Czyli nie takie dziadostwo trudne do wyłączenia jak je malowali :D
Awatar użytkownika
iwan-energia
Posty: 46
Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: iwan-energia »

jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
No to mnie wystarczyło 230 metrów. Wyjechałem od dealera, gorąc, +32C, w środku chyba z +50, klima na 20, pierwsze czerwone światło... START/STOP. O nie, kochany, tak się nie będziemy bawić. Sorry, ale to ma być decyzja użytkownika, czy chce z tego korzystać. BMW poszło po rozum do głowy dając ludziom opcję stabilnego wyłączenia tego przyciskiem. VAG nie daje, bo widać jeszcze nie musi. O jakiej automatyce mówisz? O tej, która jest mgliście zakodowana na rezygnację ze start/stopu poniżej -50C? Poniżej 7,6V napięcia na akumulatorze? Jak już nawet radio nie zadziała? O tej automatyce, która wyłącza Ci radośnie silnik na bramkach w sekundę po tym, jak skończyłeś pałować turbinę na autostradzie? Tak to jest zakodowane. Projektant sterownika przewidział odpowiednie furtki do uwzględnienia warunków działania tego systemu, ale ten, kto to kodował, zrobił to na zasadzie "jeśli koła nie odpadły, to start/stop ma działać". Dalszy komentarz zbędny.

Enriquez: A w O3 są opisy do adaptacji [19]? Metoda ta sama?
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13606
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

Tak są. Tyle że ja używam oryginału.


Wysłane z Tapatoka - może nie być polskich liter.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
AaaA
Posty: 245
Rejestracja: 3 maja 2013, o 10:14
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 204KM/435Nm
Lokalizacja: Mladá Boleslav

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: AaaA »

Z drugiej strony system jak system ma swoje plusy dodatnie i ujemne (osobiście uważam, że same warunki na podstawie których podejmowana jest decyzja nie są dobrane prawidłowo szczególnie temperatura silnika/oleju i ostatnie obciązenie - o ile w ogóle jest brane pod uwagę) :) jeśli ktoś uważa, że w danych warunkach lepiej żeby silnik się nie wyłączał to można potrzymać sprzęgło stojąc w mieście albo wcisnąć przycisk np. jadąc po autostradzie, po jakimś czasie można przywyknąć tak jak do za ciasnych butów.
Obrazek
Awatar użytkownika
iwan-energia
Posty: 46
Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: iwan-energia »

AaaA pisze:można potrzymać sprzęgło stojąc w mieście
To raczej niezbyt dobry pomysł ze względu na łożysko oporowe sprzęgła, a także panewkę oporową wału korbowego.
AaaA pisze:...po jakimś czasie można przywyknąć tak jak do za ciasnych butów
Ja wiem, według mnie buty kupione za 100+ k PLN raczej nie powinny cisnąć ;)
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: koniu1973 »

A ja mam "start-stop" gdzieś... Muszę tylko pamiętać, że po uruchomieniu auta mam wcisnąć jeden przycisk więcej.
Ale co to jest jeden przycisk w porównaniu do innej maszyny w której aby uruchomić silniki mam do przestawienia (włączenia) minimum 50 sztuk :D
Awatar użytkownika
iwan-energia
Posty: 46
Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: iwan-energia »

koniu1973 pisze:Ale co to jest jeden przycisk w porównaniu do innej maszyny w której aby uruchomić silniki mam do przestawienia (włączenia) minimum 50 sztuk :D
No to wyobraź sobie, że masz tam jeszcze start/stop :D
Awatar użytkownika
koniu1973
Posty: 1414
Rejestracja: 16 lis 2013, o 10:00
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Marek
Lokalizacja: Dęblin

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: koniu1973 »

iwan-energia pisze:No to wyobraź sobie, że masz tam jeszcze start/stop :D
no fakt, chyba bym się pogubił... :lol:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Misiek Fisiek »

jp_gliwice pisze:A ja przejechałem ze Start-Stopem 230 tysięcy i wszystko działa bez zarzutu. Co prawda w Audi @6 ale ten sam silnik 2.0 TDI. Teraz przesiadam się na SII z tym silnikiem i nie obawiam się o trwałość tym bardziej ze automatyka dba by nie zawsze on działał.
Ale po mieście tych 230 000 nie przejechałeś.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
krebacz
Posty: 15
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 19:55
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Krzysiek

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: krebacz »

Operacja ze zmianą temp wykonana pomyślnie - kura 06.2014.
Przy puszczeniu sprzęgła na luzie przekreślone A.
Awatar użytkownika
iwan-energia
Posty: 46
Rejestracja: 21 lip 2014, o 23:31
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Katowice

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: iwan-energia »

krebacz pisze:Operacja ze zmianą temp wykonana pomyślnie - kura 06.2014.
Przy puszczeniu sprzęgła na luzie przekreślone A.
No i prawidłowo :)
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Mej »

Rozmrażam kotleta :
iwan-energia pisze:How to trwale zdeaktywować start/stop.
(celowo będzie bez screenshotów, bardzo skromny opis - jeśli ktoś nie zrozumie, to może nie powinien się w to bawić...)
Jest to metoda wspomniana przez Enriqueza, przeniesiona z Golfa 7, z tym, że tam jest pełna opisówka do kanałów adaptacji, a u nas nie ma (przynajmniej w VCDS 12.12). No, ale nic straconego, robimy tak:

VCDS; [19] CAN Gateway
Long Adaptation - 0A
Kanał 13
Wartość fabryczna kodowania będzie 002000, u góry mamy obie temperatury ustawione na -50.0 C.
Zmieniamy na C820C8. Uwaga, u mnie nie chciało się wpisać z klawiatury, proponuję skopiować stąd i wkleić Ctrl+V do okienka w VCDS.
Test, obie temperatury zmienią się na (plus)50.0 C.
Save. Read dla pewności.
Wychodzimy ze sterownika i z VCDS.

Odpalamy kurę i jedziemy.
Na każdym postoju w prawym górnym rogu Maxi-Dota wyświetla nam się przekreślone (A), start/stop nie działa. Przycisk podświetlony na zielono.
Pacjentem była kura z 07.2014.
W końcu i ja znalazłem chwilkę (ponad dwa lata od zakupu auta) i potwierdzam, że powyższa operacja trwa nie więcej niż 10 sekund z podłączeniem fejsa do samochodu.
Auto z marca 2014 roku, kessy i dsg jeśli ma to jakieś znaczenie.

Wszystko bangla jak trzeba, zero błędów po jeździe próbnej.
Zostało oduczyć się nawyku wyłączania S-S :lol: ... .

Iwan-energia, dzięki wielkie za wyjątkowo prostą opisówkę ...
... i Serdeczne Pozdrowienia o ile czasami jeszcze tu zaglądasz :D :!:
Pozdrawiam.
ODPOWIEDZ