START/STOP a TURBINA ?

rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: rezon »

sko89 pisze:No i co w związku z tym?? Myślicie, że ja zmienię swoje subiektywne zdanie na temat kessy i przyjmę Waszą subiektywną opinię? Nie możecie zrozumieć, że w przypadku odczuć eksploatacyjnych każdy ma prawo wyrazić swoją opinie na dany temat? Ja pozostaje przy swoim, że dla mnie kessy to bardziej gadżet niż faktycznie przydatna funkcja. Nie można go nawet w minimalnym zakresie porównać do skoku jakościowego jaki nastąpił przy wprowadzeniu centralnego zamka zdalnie sterowanego z pilota wraz z autoalarmem w porównaniu do zwykłych zamków mechanicznych otwieranych kluczykiem. To było znaczne ułatwienie i skrócenie czasu. A kessy co? że zamiast nacisnąć przycisk w kluczyku muszę dotknąć klamki a kluczyk i tak mieć ze sobą? że zamiast przekręcić kluczyk w stacyjce muszę nacisnąć przycisk? Gdyby jeszcze w Superbie była funkcja otwierania bagażnika machnięciem nogą to ok. Ale nie ma. Biorąc pod uwagę, że układ elektroniczny kessy jest o wiele bardziej rozbudowany to statystycznie awaryjność jego po gwarancji będzie bardziej dotkliwa ilościowo i kosztowo.
Gdybym miał kartę jak Volvo, to jak padł mi akumulator - zostawiłem podłączoną lodówkę w bagazniku - to kląłbym na czym świat stoi, a tak rozłożyłem tradycyjny kluczyk, zdjąłem zaślepkę, otworzyłem autko, klapę i ładowałem akumulator.Ciekawe jak to zrobić kartą? Wszystko ma swoje plusy. Bardziej denerwuje mnie przypadkowe otwieranie się kluczyka w kieszeni niż konieczność noszenia go. Oszczędność masz taką, że nie musisz szukać tego kluczyka po kieszeniach, wystarczy, że w którejś jest. Użyteczne przy zajętych rękach - może nie tak jak klapa otwierana kopem, ale ja jednak widzę wystarczająco dużo przewag, aby kessy było na liście obowiązkowego wyposażenia. Może dlatego, że S2 to trzecie moje auto z takim wynalazkiem i jakoś przyzwyczaiłem się do tego tak samo jak do 4x4, które jest jeszcze wyżej na liście
Zuber - kluczyk do kessy niczym się nie różni zewnętrznie od zwykłego. Typowy scyzoryk.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13608
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

najdłuższa operacja - docięcie bębenka stacyjki do posiadanego kluczyka
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Misiek Fisiek »

rezon pisze: Gdybym miał kartę jak Volvo, to jak padł mi akumulator - zostawiłem podłączoną lodówkę w bagazniku - to kląłbym na czym świat stoi
Nie wiem jak w Volvo ale na pewno u niektórych producentów karty mają wysuwany grot w środku. Więc problemu nie ma.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Cinecki1984
Posty: 96
Rejestracja: 26 sty 2014, o 09:05
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Marcin
Lokalizacja: wpisz skąd jesteś

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Cinecki1984 »

Potwierdzam. Jeździłem nowym Is'em 250 i kluczyk był z wyciąganym grotem
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: sko89 »

W Volvo S80 nie ma karty tylko jest podobny pilot jak S2, nieco mniejszy, tyle że grot kluczyka jest wsunięty w pilota a nie jak w Skodzie rozkładany. To prawda niekiedy w kieszeni kluczyk od S2 potrafi się rozłożyć to dla mnie dodatkowy minus dla kessy. Gdyby było tak jak pisze Zuber, że karta z wsuniętym grotem kluczyka plus jeszcze bagażnik reagujący na machnięcie nogą to bym był zwolennikiem kessy. Ale Skoda ma blokadę od VW na bycie doskonałą:(((( I tak się cieszę, że nie mam start/stop.
Na dodatek kessy nie potrafią obsługiwać w ASO Skody. Albo, pomimo uprzedzenia, ze to kessy, odruchowo i z uporem usiłują włożyć kluczyk w przycisk albo przycisk nacisną na ułamek sekundy i obrócą tylko rozrusznik. Inna sprawa, że kessy w tym ostatnim względzie jest niedopracowana. Bo jeżeli naciśnięty jest pedał hamulca to naciśnięcie przycisku nawet na ułamek sekundy powinno zainicjować pełną sekwencję odpalenia samochodu a nie, że trzeba trzymać dłużej przycisk jak wajchę w małym Fiacie:)) No i oczywiście szkoda, że nie można z kessy zrezygnować przy zamówieniu. Za 1500 zł wolałbym dobrać sobie coś innego.
Nie jest też prawdą co piszą w instrukcji, że po 90 godzinach bezczynności kessy dezaktywuje się celem oszczędzania akumulatora i można otworzyć tylko z pilota. Wyjechałem na 3 tyg wróciłem i kessy działał normalnie. Dodatkowe obciążenie akumulatora podczas postoju to kolejny minus kessy. Przy okazji nie jest też prawdą, że Amundsen+ blokuje się po odłączeniu akumulatora i trzeba wstukać kod. Odłączyłem na całą noc a po podłączeniu A+ odpalił bez kodu. A nie powinno tak być bo w ASO system wygenerował kod dla mojego A+ i mam wpisany w gwarancji.
ketivv
Posty: 13
Rejestracja: 14 mar 2014, o 18:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: ketivv »

sko89 pisze:Przy okazji nie jest też prawdą, że Amundsen+ blokuje się po odłączeniu akumulatora i trzeba wstukać kod. Odłączyłem na całą noc a po podłączeniu A+ odpalił bez kodu. A nie powinno tak być bo w ASO system wygenerował kod dla mojego A+ i mam wpisany w gwarancji.
jak go zamontujesz w innym aucie to zapyta o kod
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: sko89 »

W instrukcji jest napisane, że wystarczy aby odłączyć akumulator, czyli gdy A+ czy inne fabryczne radio straci napięcie. Tak miałem w poprzedniej Skodzie.
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13608
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

No to odepnij akumulator jeszcze raz i spróbuj go uruchomić bez przekręcania kluczyka w stacyjce a się przekonasz, że zapyta o kod.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: sko89 »

Nie mam stacyjki, mam kessy:)))) Ok. teraz już nie pamiętam czy wówczas włączyłem zapłon czy nie przed włączeniem radia. Ale jeżeli tak to działa to nie mam uwag:)))
Awatar użytkownika
Enriquez
Administrator
Posty: 13608
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
Samochód: Inny
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Imię: Marcin
Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Enriquez »

tak to właśnie działa - radio pozbawione prądu przy pierwszym uruchomieniu szuka VINu zgodnego z ostatnim jaki ma w pamięci. VIN ten jest w liczniku, jeżeli go nie znajdzie to woła o kod PIN
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: rezon »

sko89 pisze:W instrukcji jest napisane, że wystarczy aby odłączyć akumulator, czyli gdy A+ czy inne fabryczne radio straci napięcie. Tak miałem w poprzedniej Skodzie.
Nic podobnego. Po padnięciu aku prawie do zera trzymał nawet zapamiętane stacje.
A co do karty - to zdecydujcie się. Karta to nie pilot. Pilota do portfela się nie włoży. Też miałem wysuwany kluczyk w Mitsu czy Suzuki - ale z pilota, które żadnym sposobem do portfela by mi nie weszły. I tak samo woziłem je w kieszeni jak skodowski. jedyny plus - nie otwierały się w kieszeni. Po za tym żadnych różnic
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
adamski
Posty: 632
Rejestracja: 7 sie 2012, o 18:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Imię: Adam
Lokalizacja: Kalisz

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: adamski »

No ale karta nie jest tak cienka jak zwykła karta bankowa i do portfela nie łatwo ją wcisnąć, no chyba że ktoś ma gruby portfel :). W poprzednim aucie kartę nosiłem w tylnej kieszeni spodni i niestety od wyginania przy siadaniu się uszkodziła.
adamski - sąsiedzi mówią na mnie Skodziarz....
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Misiek Fisiek »

Tak sobie myślę, że ten start/stop nie może być taki straszny bo przecież w hybrydach silnika gaśnie i zapala się na okrągło. I jeździ to bezawaryjnie przez pół miliona km.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: szms »

a kto tyle na hybrydzie przejechał? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: START/STOP a TURBINA ?

Post autor: Misiek Fisiek »

Hybryda to nie taki cud techniki jak Vectra 3.0 CDTI, w której silnik chłodzi się olejem a smaruje płynem chłodniczym (co jest ciekawym pomysłem ale na krótko), ale te pół bańki jakoś przejeżdża resztkami sił.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ