S2 Combi - montaż świateł LED na tył z Superba 2014
: 17 sie 2013, o 21:43
Zaczynamy od sprawdzenia, czy nasz obecny bordnetz obsłuży LEDY.
Należy zmienić wartość bajtu 18 CECM na 05 [HEX]
Obserwujemy zachowanie tylnych lamp KONIECZNIE PRZY ZAMKNIĘTYM BAGAŻNIKU
I tak, pozycyjne - powinny świecić jedynie dwie skrajne żarówki - bez stopu i przecwmgielnych
Sprawdzamy później czy jest stop, czy jest przeciwmgielne po PRAWEJ stronie
Sprawdzamy czy są światła cofania.
Jeżeli jest OK, to przechodzimy do zakupów, czyli lamp ledowych - mnie się udało wyrwać w cenie 2 x 300 PLN.
Ważne, aby kupić lampy kontynentalne - NIE angielskie.
Jeżeli nie, to trzeba wymienić bordnetz, ja kupiłem 1K0 937 087 AN z najnowszego Superba.
Lampy ledowe posiadają tylko jedno przeciwmgielne, kontynentalne po lewej stronie i angielskie po prawej. Nie da się uruchomić przeciwmgielnego po lewej stronie w lampach angielskich, gdyż fizycznie nie ma tam żadnych ledów.
Nasz kochany Superb ma niestety odwrotnie, niż reszta VW wpięte przeciwmgielne - prawe do lewego i lewe do prawego, jak to już wcześniej zauważyła Kayah. W związku z tym, konieczne jest, aby to zamienić. I teraz są dwie opcje:
1. W bordnetz zamieniamy miejscami piny A6 i C47 - należy wypiąć z nich piny i je zamienić. Kabelki będą napięte jak baranie jaja, ale da się - u mnie się dało
2. Przecinamy i lutujemy odpowiednie kabelki przy lampach, przeciągamy - wiecie o co chodzi.
Dla mnie pierwszy sposób był szybszy, ale kto co lubi. Po tej operacji skałdamy wszytko do kupy i cieszymy się takim efektem:
UWAGA: Jeżeli masz fabryczną elektryczną klapę i kupiłeś bordnetz fabrycznie nowy, bądź z samochodu, gdzie tego nie było - dobrze jest zlecić wymianę bordnetza w ASO!!! Jeżeli chcesz to zrobić sam, musisz mieć głowicę VAS5054a z softem wyższym niż 19.52 dla Skody. Podpowiedzi dla ASO, jakby nie wiedzieli jak to się robi:
- funkcje prowadzone, wymiana sterownika, zakodować jak stary
- po kodowaniu wyskoczy zapytanie, czy jest elektryczna klapa, dach panramiczny itp.
- na koniec - diagnoza własna, zakodować ręcznie bajt 18 na wartość 05 (HEX)
---------------------- EDIT 30.01.2014 --------------------------------------------
1. Bordnetza nowego nie trzeba kupować - można obecny (z końcówką P, AB) przeflashować na AN - wszystko hula jak należy, niestety trzeba mieć system ODIS (ASO posiada) oraz odpowiedni plik z wsadem do AN - też powinni mieć, ale mogą nie chcieć zrobić , ponieważ zmieni się sam numer bordnetza na AN.
2. Po wymianie bordnetza w ASO, często nie działa klapka wlewu paliwa - należy poprosić, aby zakodowali bordnetz wybierając model samochodu 2014, ale tym razem muszą użyć VAS offline, reszta bez zmian.
---------------------- EDIT 18.08.2014 --------------------------------------------
1. Bordnetza nie trzeba w ogóle wymieniać - obojętne jakiego. Mam narzędzia i metodę jak zmusić dowolnego bordnetza do obsługi LEDów. Łącznie z Sedanem.
Należy zmienić wartość bajtu 18 CECM na 05 [HEX]
Obserwujemy zachowanie tylnych lamp KONIECZNIE PRZY ZAMKNIĘTYM BAGAŻNIKU
I tak, pozycyjne - powinny świecić jedynie dwie skrajne żarówki - bez stopu i przecwmgielnych
Sprawdzamy później czy jest stop, czy jest przeciwmgielne po PRAWEJ stronie
Sprawdzamy czy są światła cofania.
Jeżeli jest OK, to przechodzimy do zakupów, czyli lamp ledowych - mnie się udało wyrwać w cenie 2 x 300 PLN.
Ważne, aby kupić lampy kontynentalne - NIE angielskie.
Jeżeli nie, to trzeba wymienić bordnetz, ja kupiłem 1K0 937 087 AN z najnowszego Superba.
Lampy ledowe posiadają tylko jedno przeciwmgielne, kontynentalne po lewej stronie i angielskie po prawej. Nie da się uruchomić przeciwmgielnego po lewej stronie w lampach angielskich, gdyż fizycznie nie ma tam żadnych ledów.
Nasz kochany Superb ma niestety odwrotnie, niż reszta VW wpięte przeciwmgielne - prawe do lewego i lewe do prawego, jak to już wcześniej zauważyła Kayah. W związku z tym, konieczne jest, aby to zamienić. I teraz są dwie opcje:
1. W bordnetz zamieniamy miejscami piny A6 i C47 - należy wypiąć z nich piny i je zamienić. Kabelki będą napięte jak baranie jaja, ale da się - u mnie się dało
2. Przecinamy i lutujemy odpowiednie kabelki przy lampach, przeciągamy - wiecie o co chodzi.
Dla mnie pierwszy sposób był szybszy, ale kto co lubi. Po tej operacji skałdamy wszytko do kupy i cieszymy się takim efektem:
UWAGA: Jeżeli masz fabryczną elektryczną klapę i kupiłeś bordnetz fabrycznie nowy, bądź z samochodu, gdzie tego nie było - dobrze jest zlecić wymianę bordnetza w ASO!!! Jeżeli chcesz to zrobić sam, musisz mieć głowicę VAS5054a z softem wyższym niż 19.52 dla Skody. Podpowiedzi dla ASO, jakby nie wiedzieli jak to się robi:
- funkcje prowadzone, wymiana sterownika, zakodować jak stary
- po kodowaniu wyskoczy zapytanie, czy jest elektryczna klapa, dach panramiczny itp.
- na koniec - diagnoza własna, zakodować ręcznie bajt 18 na wartość 05 (HEX)
---------------------- EDIT 30.01.2014 --------------------------------------------
1. Bordnetza nowego nie trzeba kupować - można obecny (z końcówką P, AB) przeflashować na AN - wszystko hula jak należy, niestety trzeba mieć system ODIS (ASO posiada) oraz odpowiedni plik z wsadem do AN - też powinni mieć, ale mogą nie chcieć zrobić , ponieważ zmieni się sam numer bordnetza na AN.
2. Po wymianie bordnetza w ASO, często nie działa klapka wlewu paliwa - należy poprosić, aby zakodowali bordnetz wybierając model samochodu 2014, ale tym razem muszą użyć VAS offline, reszta bez zmian.
---------------------- EDIT 18.08.2014 --------------------------------------------
1. Bordnetza nie trzeba w ogóle wymieniać - obojętne jakiego. Mam narzędzia i metodę jak zmusić dowolnego bordnetza do obsługi LEDów. Łącznie z Sedanem.