wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrznych
-
- Posty: 41
- Rejestracja: 28 wrz 2012, o 15:50
- Samochód: Superb I
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1.9 TDI 105 KM BSV
- Lokalizacja: WArszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
wyczytalem gdzies na forum vw ze to wina sterownika skrzyni dsg 2 mialo problem i dwom to pomoglo http://forum.vw-passat.pl/threads/32878 ... post351381
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Yyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy ale na stronie z linka jest głównie mowa o szarpaniu a tylko jeden post mówi o wibracji. To dwie zupełnie różne rzeczy.ciechan78 pisze:wyczytalem gdzies na forum vw ze to wina sterownika skrzyni dsg 2 mialo problem i dwom to pomoglo http://forum.vw-passat.pl/threads/32878 ... post351381
Z resztą nie ma opcji żeby mechatron powodował takie wibracje. Bieg zapięty masz na Tipie dodajesz gazu i auto się rozpędza. Mechatronika utrzymuje tylko włączone jedno sprzęgło a drugie wyłączone.
-
- Posty: 52
- Rejestracja: 26 lip 2013, o 21:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI BMP (140KM)
- Aktualnie: 171KM 398NM
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
I tu miałeś racje byłem po powrocie z urlopu w rperformance i to zrobili do tego zamienili koła z przodu na tyłszms pisze:Ender, a może źłe wyważone koła?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Drodzy Koledzy, kolejne 1500 kilometrów przejechane na urlopie. Szarpanie lub wibracje /jedno i drugie oddaje sens pracy DSG/ powtarza się jak tylko zespół napędowy rozgrzeje się. Obszar wyrażnie zauważanego szarpania występuje w obszarze 2 i 3 biegu. Biegi powyżej - tj. 4,5,6 bez zastrzeżeń.Zamierzam kolejny raz poradzić się serwisu Skoda.
- maku2
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 sty 2012, o 20:44
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Ja byłem w serwisie ale nic nie zdiagnozowali. Powiedzieli żebym jeździł dalej tak aby usterka "zaczęła być widoczna". Poniekąd ich rozumiem, bo to jak usterka się objawia to trochę jak SF
Tak więc zacząłem robić testy na ciepłym motorze. U mnie objaw pojawia się tylko przy przyspieszaniu na 2 biegu z niskich obrotów (ok 1,5).
Powtarzałem taki manewr na placu chyba z 50 razy - tylko 2 razy samochód wpadał z znaczne drgawki a obrotomierz zachowywał się wtedy tak, jak by sprzęgło się ślizgało. Obroty rosły, wibracje się wzmagały a prędkość nie rosła. Co więcej wydaje mi się, że objaw występuje tylko w momencie kiedy DSG wrzuci bieg 2 jadąc bardzo wolno, np. toczymy się w korku na 1, zaraz wpada 2. Jak wtedy damy gazu aby ruszyć podwyższają się obroty i w tym momencie może wystąpić wibracja.
Dodatkowy test polegał na tym, że wykonywałem manewr przyspieszenia tak jak poprzednio ale na skręconych kołach i tu objaw wystąpił 9 razy!. Koła skręcone na 1,5 obrotu kierownicy. Czyli skręt w zakręt ostry na 2 biegu z powolnym przyspieszaniem.
Dla mnie całe te wibracje stają się czarną dziurą. Nie mogę znaleźć żadnego konkretnego punktu zaczepienia (z wyjątkiem DSG i 2 biegu). Chyba faktycznie pozostaje czekać aż się coś mocniej posypie
Tak więc zacząłem robić testy na ciepłym motorze. U mnie objaw pojawia się tylko przy przyspieszaniu na 2 biegu z niskich obrotów (ok 1,5).
Powtarzałem taki manewr na placu chyba z 50 razy - tylko 2 razy samochód wpadał z znaczne drgawki a obrotomierz zachowywał się wtedy tak, jak by sprzęgło się ślizgało. Obroty rosły, wibracje się wzmagały a prędkość nie rosła. Co więcej wydaje mi się, że objaw występuje tylko w momencie kiedy DSG wrzuci bieg 2 jadąc bardzo wolno, np. toczymy się w korku na 1, zaraz wpada 2. Jak wtedy damy gazu aby ruszyć podwyższają się obroty i w tym momencie może wystąpić wibracja.
Dodatkowy test polegał na tym, że wykonywałem manewr przyspieszenia tak jak poprzednio ale na skręconych kołach i tu objaw wystąpił 9 razy!. Koła skręcone na 1,5 obrotu kierownicy. Czyli skręt w zakręt ostry na 2 biegu z powolnym przyspieszaniem.
Dla mnie całe te wibracje stają się czarną dziurą. Nie mogę znaleźć żadnego konkretnego punktu zaczepienia (z wyjątkiem DSG i 2 biegu). Chyba faktycznie pozostaje czekać aż się coś mocniej posypie
Jest SuperB Combi 2.0 TDi 170KM 4x4 DSG Platinum (2014),
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
Było SuperB Combi 1.8TSI DSG Platinum (2012)
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Sprzęgła do wymiany. Typowa usterka DSG. Częściej DSG7 niż DSG6.
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
nIESTETY sprzęgła były u mnie wymieniane - przypomnę : mechatronik , sprzęgła i koło dwumasowe. Wymieniono takze jeden przegub wewnętrzny a drugi wzrokowo sprawdzono.Szarpanie/wibracje nadal występują w obszarze 2/3 biegu po nagrzaniu zespołu napędowego - nie ma wpływu skręt kół - szczególnie wyrażnie po podczepieniu przyczepy campingowej.
Z pozdrowieniami
Zbyszek.
Z pozdrowieniami
Zbyszek.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
U mnie przy przejściu z 1 na 2 też jest wyczuwalne szarpnięcie, które nie zawsze występuje, A mam dopiero niecałe 5 tys przebiegu. Wibracji nie ma, ani drgań. Szarpnięcie występuje dokładnie w takich samych okolicznościach jak opisałeś. I tylko na przejściu z 1 na 2. W pozostałych biegach nie. Wg mnie przejście z 1 na 2 jest za szybko. Przynajmniej tak wynika z wyświetlacza na tablicy. W momencie zmiany 1 na 2 na wyświetlaczu nie ma szarpnięcia, występuje ono 1 - 2 sek później w trakcie przyspieszania na 2 ale jeszcze przed przełączeniem na 3. Wg mnie albo wyświetlacz przekłamuje i sygnalizuje zmianę biegu z 1 na 2 za wcześnie a faktyczne przełączenie biegu jest nieco później - i to jest to szarpnięcie. Albo przełączenie jest dokładnie wówczas gdy pokazuje wyświetlacz a są pewne luzy w zespole sprzęgieł, które tak się objawiają na 2. A dlaczego na 2? Bo na 1 i 2 jest przenoszony największy moment obrotowy i zmiany przełożeń będą najbardziej wyczuwalne. Tak samo jest w ręcznej skrzyni biegów. Ale to nie tłumaczy drgań, o których piszesz. Może w trakcie ostatniej naprawy skrzynia dsg została źle skalibrowanie i źle zestrojona? Albo masz do czynienia z ponowną awarią sprzęgła 2 biegu. Ja bym raczej stawiał na niezbyt dokładną regulacje po naprawie, która wraz z eksploatacją sprzęgieł nasila się. Naprawa a szczególnie niezwykle dokładna kalibracja skrzyni DSG po naprawie jest niezmiernie ważne. A nie sądzę aby mechanicy z młotkiem i przecinakiem w herbie nagle wykazali się finezją jak robią błędy przy wymianie oleju.
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 5 wrz 2013, o 14:04
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: 59-300 Lubin
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
nieraz czuje zmiany biegow..gownie wlasnei 1-2 nieraz 2-3 zawsz ena pelnej zmule jadac z 2 ogniem zero problemu, wibracji jako takich nei czuje nigdy wiec panowie w czym problem to auto to mechanika, jesli skrzynia zmienai biegi przy 1700obr to logiczne jest ze zdazy sie ze poczujemy ta zmiane. predzej na zimnej skrzyni, mniej na rozgrzanej..jednak patrzac po forach lizylem sie z tym ze 1-2 i nieraz 2-3 czuc jesli reszta chodzi plynnie, nic mi nei wibruje nie szarpie przy deptaniu auta to nie bardzo wiem czego sie czepiac ?
Silnik wpadajacy w drgawki przy 1500 obr i przyspieszaniu to niekoniecznei dsg
to samo na skreconych kolach .. tym bardziej wepnij reczna zmiane i rob to przy 2000 obr i napisz czy temat pozostal ?
jak dla mnie kazdy diesel przy za niskich obrotach i naglym obciazeniu motoru (wieksze na skrecie) bedzie mial tendencje do wibracji.
Problem dsg jak dla mnie to pomysl na jazde na 1300obr albo 2500 w s brakuje ludzkiej opcji co by woz nei schodzil ponizej 1700-1900 po zmianie biegu ale zapewne konstruktorzy wypadli na pomysl ze czesc ludzi bedzie sie cieszyla z oszczednosci paliwa
Silnik wpadajacy w drgawki przy 1500 obr i przyspieszaniu to niekoniecznei dsg
to samo na skreconych kolach .. tym bardziej wepnij reczna zmiane i rob to przy 2000 obr i napisz czy temat pozostal ?
jak dla mnie kazdy diesel przy za niskich obrotach i naglym obciazeniu motoru (wieksze na skrecie) bedzie mial tendencje do wibracji.
Problem dsg jak dla mnie to pomysl na jazde na 1300obr albo 2500 w s brakuje ludzkiej opcji co by woz nei schodzil ponizej 1700-1900 po zmianie biegu ale zapewne konstruktorzy wypadli na pomysl ze czesc ludzi bedzie sie cieszyla z oszczednosci paliwa
r5 20vt
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
To prawda. Jazda na zbyt niskich obrotach może jest ekonomiczna ale na pewno nie za dobra dla silnika. Wówczas na panewkach działają duże siły. I jest to katowanie dwumasu. Pada najczęściej właśnie w wozach, w których kierowcy jeżdżą ekonomicznie.
Smoli - czy na nastawieniu Sport w DSG te objawy też występują?
Smoli - czy na nastawieniu Sport w DSG te objawy też występują?
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Dzięki za zainteresowanie... w czasie prób jezdziłem na D i Sport. Objawy bardzo podobne. Czy jednakowe ?---nie mogę określić. Z pozdrowieniami....
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
wW. WYMIANY realizowane były przy przebiegu 85 000 km , a obecnie mam 105 000km.Pozdrawiam
-
- Posty: 34
- Rejestracja: 28 lip 2011, o 10:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Zbyszek
- Lokalizacja: Gdynia
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Koledzy "nie z branży samochodowej" sugerują mi sprawdzenie poziomu oleju w DSG. Podobno serwis robi to niechlujnie....a wg nich biegi 123 są od dołu skrzyni... Narazie chcę w przyszłym tygodniu podjechać do serwisu...
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: wibracje przy rozpędzaniu - wymiana przegubów wewnetrzny
Sprawdzić olej nie zaszkodzi, masz DSG6. Może po naprawie zalali za mało oleju albo niewłaściwy. Bo rozumiem, że wycieków nie widać?