Wymiana paska rozrządu.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana paska rozrządu.
Trzeba też zrozumieć, iż dany producent typu INA, produkując dla kilkunastu marek i kilkudziesięciu silników, nie przestawia linii produkcyjnych na lepsze OE i za 5 minut gorsze aftermarket. W większości przypadków, dana część w pudełku VAG, nie ma nawet oznaczenia VW.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: Wymiana paska rozrządu.
Czy przestawia czy nie... to już kwestia tego, kto jest "właścicielem części".
Jeżeli dana część jest z katalogu oferty INA, to nie przestawia... bo VAG wykorzystał gotowy ich produkt.
Jeżeli dana część jest robiona na zamówienie VAG'a i pod ich specyfikację....... to nie mogą robić dokładnie tego samego pod inna nazwą.
Jeżeli dana część jest z katalogu oferty INA, to nie przestawia... bo VAG wykorzystał gotowy ich produkt.
Jeżeli dana część jest robiona na zamówienie VAG'a i pod ich specyfikację....... to nie mogą robić dokładnie tego samego pod inna nazwą.
Re: Wymiana paska rozrządu.
Przykład....
Amortyzatory z systemem IDS+ do Vectra C
Nie ma zamienników na rynku.... bo GM nie uwolnił licencji na nie. Nie ma i nie będzie.
Mają jakiś tam swój patent na zmianę ich twardości i tyle.. są tylko oryginały za 1500 PLN od sztuki.
Amortyzatory z systemem IDS+ do Vectra C
Nie ma zamienników na rynku.... bo GM nie uwolnił licencji na nie. Nie ma i nie będzie.
Mają jakiś tam swój patent na zmianę ich twardości i tyle.. są tylko oryginały za 1500 PLN od sztuki.
Re: Wymiana paska rozrządu.
Bezduszny... jak ja się cieszę, że tego nie miałem... ludziska kupują takie, wypaśne z DE, a potem lamentują, jakie g*wno Opel, bo tyle trzeba płacić, a nie ma chinoli w zastępstwo... Byłem świadkiem, jak przyjechał taką facet dopiero co po kupnie, wyrwana za grosze do zrobienia - IDS, dwumasa, klima... dziękuję i dobranoc.
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Wymiana paska rozrządu.
Panowie, tak czytam sobie ten temat z usmiechem na twarzy i mysle sobie w duchu ze po prostu niepotrzebnie panikujecie i siejecie zamet dla innych czytelnikow.
Czy dobry zamiennik czy orginal??? Otoz powiem tak,ze Ci co maja gwarancje i tak pewnie pojada do ASO na wymiane zeby miec pieczatke i spac spokojnie a tym ktorym gwarancja sie skonczyla mowie ze nie trzeba przeplacac i bac sie dobrych zamiennikow mowie tu o zestawach: CONTITECH, GATES, RUVILLE, SKF, DAYCO, INA, SNR. Tak jak juz przedmowcy wczesniej napisali czasami zamiennik bedzie lepszy niz to co dostaniemy w ASO lub bedzie to zupelnie to samo.
Zamontowalem juz niezliczona ilosc zestawow rozrzadu i nigdy z dobrymi zamiennikami nie bylo zadnych problemow. Nawet przy zmianie nie widac by pasek byl popekany, pozrywany itp. Jedynie slady zuzycia nosza rolka prowadzaca i napinacz. Pompe wody nalezy stanowczo wymieniac razem z paskiem rozrzadu gdyz na 99% nie dozyje ona do nastepnej wymiany paska i zacznie ciec, a z racji tego ze w SII kreci sie na pasku rozrzadu wiec zaplacimy te same pieniadze za wymiane samej pompy jak za caly rozrzad. Do zerwan paskow rorzadu dochodzi rzadko i sam osobiscie nigdy sie z tym przypadkiem niespotkalem, ale slyszalem od kolegow z branzy ze dochodzilo do tego gdy ktos nagminnie przekroczyl termin wymiany rozrzadu lub w ramach oszczednosci zakladal jakis zestaw " no name".
Chyba wazniejsza zecza od samego zestawu rozrzadu bedzie to kto nam taki rozrzad bedzie zakladal, bo tak naprawde tylko chyba wtedy mozemy spodziewac sie klopotow i obawiac sie ze taki rozrzad nam nie dojezdzi do nastepnej wymiany. Ale jesli ktos zle zalozy rozrzad to raczej silnik szlag trafi po pierwszym odpaleniu jesli bedzie przestawiony o zabek to odczujemy to na niepoprawnej pracy silnika lub dymieniu, wiec jesli robimy to poza ASO to u kogos do kogo mamy zaufanie i kto ma o tym pojecie. Oczywiscie po wymianie rozrzady nalezy sprawdzic VCDSem/VASem korekcję synchronizacji.
Czy dobry zamiennik czy orginal??? Otoz powiem tak,ze Ci co maja gwarancje i tak pewnie pojada do ASO na wymiane zeby miec pieczatke i spac spokojnie a tym ktorym gwarancja sie skonczyla mowie ze nie trzeba przeplacac i bac sie dobrych zamiennikow mowie tu o zestawach: CONTITECH, GATES, RUVILLE, SKF, DAYCO, INA, SNR. Tak jak juz przedmowcy wczesniej napisali czasami zamiennik bedzie lepszy niz to co dostaniemy w ASO lub bedzie to zupelnie to samo.
Zamontowalem juz niezliczona ilosc zestawow rozrzadu i nigdy z dobrymi zamiennikami nie bylo zadnych problemow. Nawet przy zmianie nie widac by pasek byl popekany, pozrywany itp. Jedynie slady zuzycia nosza rolka prowadzaca i napinacz. Pompe wody nalezy stanowczo wymieniac razem z paskiem rozrzadu gdyz na 99% nie dozyje ona do nastepnej wymiany paska i zacznie ciec, a z racji tego ze w SII kreci sie na pasku rozrzadu wiec zaplacimy te same pieniadze za wymiane samej pompy jak za caly rozrzad. Do zerwan paskow rorzadu dochodzi rzadko i sam osobiscie nigdy sie z tym przypadkiem niespotkalem, ale slyszalem od kolegow z branzy ze dochodzilo do tego gdy ktos nagminnie przekroczyl termin wymiany rozrzadu lub w ramach oszczednosci zakladal jakis zestaw " no name".
Chyba wazniejsza zecza od samego zestawu rozrzadu bedzie to kto nam taki rozrzad bedzie zakladal, bo tak naprawde tylko chyba wtedy mozemy spodziewac sie klopotow i obawiac sie ze taki rozrzad nam nie dojezdzi do nastepnej wymiany. Ale jesli ktos zle zalozy rozrzad to raczej silnik szlag trafi po pierwszym odpaleniu jesli bedzie przestawiony o zabek to odczujemy to na niepoprawnej pracy silnika lub dymieniu, wiec jesli robimy to poza ASO to u kogos do kogo mamy zaufanie i kto ma o tym pojecie. Oczywiscie po wymianie rozrzady nalezy sprawdzic VCDSem/VASem korekcję synchronizacji.
Re: Wymiana paska rozrządu.
No to podajcie listę zamienników "lepszych niż seria ale w niższej cenie". Do tego wypadało by napisać jakieś krótkie uzasadnienie (merytoryczne).
Co by nie mówić i nie pisać...
to kiedyś zamienniki były lepszej jakości. Teraz te znane marki robią większość swoich produktów w chinach... bo tam jest taniej.
Co by nie mówić i nie pisać...
to kiedyś zamienniki były lepszej jakości. Teraz te znane marki robią większość swoich produktów w chinach... bo tam jest taniej.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana paska rozrządu.
Przeczytawszy Wasze opinie zdecydowałem się odroczyć wymianę rozrządu.
BTW 4. strona tematu i nie ma offtopu
BTW 4. strona tematu i nie ma offtopu
- Vedius
- Posty: 458
- Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: WojtAS
- Lokalizacja: Zagłębie
Re: Wymiana paska rozrządu.
Sebastian_M26 pisze:Jak widać w pudełkach VAG, jest pasek Conti, rolki INA (grupa Schaeffler), napinacz Litens z łozyskiem INA. Jak coś to wymieniony rozrząd się rozsypie po następnych 70-100 tyś km, co na "fakturę" jest więcej jak rok czasu, a dla klienta "paragonowego" więcej niż 2 lata.
Taka konfiguracja jest idealna, bez kłopotu do kupienia poza ASO, więc po co przepłacać Gwarancja u nas to osobna saga do czytania a właściwie thriller
Re: Wymiana paska rozrządu.
Właśnie...
w przypadku takich składanych zestawów możemy w zasadzie pożegnać się z gwarancją, choć na papierze oczywiście ją mieć będziemy.
W przypadku awarii... zawsze winny będzie inny element układu.. innego producenta (w przypadku rozrządu), a nie ten uszkodzony
... ale w końcu ma być tanio.
Bo chyba nikt nie liczy na to, że kupując tanio będzie miał pełną ochronę gwarancyjną i co najważniejsze.... finansową...... na awarie i jej skutki.
w przypadku takich składanych zestawów możemy w zasadzie pożegnać się z gwarancją, choć na papierze oczywiście ją mieć będziemy.
W przypadku awarii... zawsze winny będzie inny element układu.. innego producenta (w przypadku rozrządu), a nie ten uszkodzony
... ale w końcu ma być tanio.
Bo chyba nikt nie liczy na to, że kupując tanio będzie miał pełną ochronę gwarancyjną i co najważniejsze.... finansową...... na awarie i jej skutki.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
Zaj007 pisze:Przeczytawszy Wasze opinie zdecydowałem się odroczyć wymianę rozrządu.
BTW 4. strona tematu i nie ma offtopu
No i dobrze zrobisz
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana paska rozrządu.
Chyba jestem przewrażliwiony na tym punkcie
Dawno temu mój dziadek kupił fabrycznie nową Astrę I, wiśniowy metalic, 1,4 Benz. Zawsze bardzo dba o samochody, ale długi czas był w przeświadczeniu tylko ASO. Mają autoryzację, znają się itd. Wszystkich zaleceń producenta przestrzegał jak oka w głowie i... 2 razy kapitalny remont silnika Astry z powodu zerwanego paska...
Dla porównania później miał Polo 1.2 (chyba). 2 Golfy IV: 1,4 którego z powodu zbyt słabego silnika zamienił na identycznego, ale 1,9 ASZ (115km) i te auta również serwisów al w ASO zgodnie z wytycznymi producenta i nigdy z paskiem problemu nie było.
Dawno temu mój dziadek kupił fabrycznie nową Astrę I, wiśniowy metalic, 1,4 Benz. Zawsze bardzo dba o samochody, ale długi czas był w przeświadczeniu tylko ASO. Mają autoryzację, znają się itd. Wszystkich zaleceń producenta przestrzegał jak oka w głowie i... 2 razy kapitalny remont silnika Astry z powodu zerwanego paska...
Dla porównania później miał Polo 1.2 (chyba). 2 Golfy IV: 1,4 którego z powodu zbyt słabego silnika zamienił na identycznego, ale 1,9 ASZ (115km) i te auta również serwisów al w ASO zgodnie z wytycznymi producenta i nigdy z paskiem problemu nie było.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
W Astrze 1 był pasek jak guma w majtkach więć się nie ma co dziwić. Twój pasek jest szeroki bardzo i dodatkowo wzmacniany. 150 dokula jak nic. Gorzej z pompą
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana paska rozrządu.
Tylko, że producenci pasków zalecają wymianę co przebieg i/lub 5 lat.
Sam osobiście znam przypadek, że firma Bosch, zgodziła się na naprawę silnika, z winy zerwanego paska.
Sam osobiście znam przypadek, że firma Bosch, zgodziła się na naprawę silnika, z winy zerwanego paska.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana paska rozrządu.
Właśnie, Seba!!! Mi głównie o latka chodzi. Myślę, że w przyszłym roku trzeba będzie obowiązkowo zmienić, bo 5 stukanie.
@neck Bardzo możliwe. Ja miałem wtedy jednocyfrową liczbę lat na karku, co to pasek rozrządu-wiedziałem, ale jakiej jakości to już nie.
W odniesieniu do Twojego wcześniejszego posta: przejrzałem instrukcję obsługi i nie znalazłem interwału wymiany paska. W książce serwisowej jest taka informacja czy jak
@neck Bardzo możliwe. Ja miałem wtedy jednocyfrową liczbę lat na karku, co to pasek rozrządu-wiedziałem, ale jakiej jakości to już nie.
W odniesieniu do Twojego wcześniejszego posta: przejrzałem instrukcję obsługi i nie znalazłem interwału wymiany paska. W książce serwisowej jest taka informacja czy jak
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
Nie wiem czy w książce obsługi czy w dodatkowej książeczce ale jest napewno. Kiedy rozrząd kiedy płyn hamulcowy etc..
Sprawdzę i zeskanuje
Sprawdzę i zeskanuje