Wymiana paska rozrządu.
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Wymiana paska rozrządu.
Panowie, minęły 4 latka i prawie 70 000km. W mojej ocenie to najwyższy czas na wymianę paska. W związku z powyższym nasuwa się pytanie: co i jakiej firmy żeby dobrze było. Do ASO raczej się nie wybieram.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
a po co już po 70kkm wymieniać? wg instrukcji jest chyba 120kkm. Ale jak miałbyś się gorzej czuć, to kto bogatemu zabroni
Re: Wymiana paska rozrządu.
Paski to.... Gates lub Conti
Choć mimo wszystko wybrał bym się do ASO i dowiedział ile kosztuje u nich...
bo dzięki temu masz: gwarancję na pasek, gwarancję na robotę i gwarancję na ewentualne szkody.
.. ale po za paskiem, to co z rolkami, pompą wody i resztą ?
Choć mimo wszystko wybrał bym się do ASO i dowiedział ile kosztuje u nich...
bo dzięki temu masz: gwarancję na pasek, gwarancję na robotę i gwarancję na ewentualne szkody.
.. ale po za paskiem, to co z rolkami, pompą wody i resztą ?
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
ja kupowałem komplet SKF - w komplecie był pasek Gates, rolki SKF. Dodatkowo wymieniałem pompę wody - Rouville. Krezusów jeżdżących kurami często jednak stać na to aby sobie zrobić wymianę w ASO i mieć gwarancję na części i robociznę. Nie to co np. Mitsu 4,5kzł z materiałami lub 650zł bez materiałów w BSY czyli prawie BKD
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Wymiana paska rozrządu.
Pasek Conti, rolki napinacze, pakowacza Rouvile i będzie to samo co w pudełku OE, za pół ceny OE.
Pompy bym nie ruszał, ale jak chcesz to pudełko Hepu lub SKF (tam powinien być OE producent).
Z doświadczenia wiem, że u wielu pakowaczy można spotkać ten sam produkt, często z zamazanym oznaczeniem VAG, produkowany przez jednego producenta, który wszystkim sprzedaje. Piszę oczywiście o średnio-wyższej półce cenowej.
Pompy bym nie ruszał, ale jak chcesz to pudełko Hepu lub SKF (tam powinien być OE producent).
Z doświadczenia wiem, że u wielu pakowaczy można spotkać ten sam produkt, często z zamazanym oznaczeniem VAG, produkowany przez jednego producenta, który wszystkim sprzedaje. Piszę oczywiście o średnio-wyższej półce cenowej.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana paska rozrządu.
Ja bym robił w ASO na oryginalnych częściach. Rozrząd to jednak poważna sprawa. A gwarancja ASO na części i robociznę warta jest dopłacenia.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Wymiana paska rozrządu.
Dziękuje za podpowiedzi.
Może przebieg faktycznie jest niewielki, ale lata robią swoje. W mojej ocenie max. 5.
Pakiet, który podał Sebastian wydaje się sensowny.
Jak w ASO to musiał bym non stop stać przy samochodzie i patrzeć. Mam zaufanego mechanika, ale musiałbym zapytać jakie ma doświadczenie z 2.0 16v. To jest jeszcze sprawa do przemyślenia, bo gwarancja wydaje się kusząca.
Dodam tylko, że prawdopodobnie czeka mnie ingerencja w zawias. Na moje ucho łożyska kolumn są do wymiany. Przy skrętach i przejeździe przez nierówności słychać pojedyncze, głuche stuknięcie. Trochę takie "PONG!" Zastanawiam się, czy przy tej okazji amorków nie podmienić na "lepciejsze"
Wszystko jest jeszcze do przedyskutowania i jestem otwarty na uwagi i sugestie.
Może przebieg faktycznie jest niewielki, ale lata robią swoje. W mojej ocenie max. 5.
Pakiet, który podał Sebastian wydaje się sensowny.
Jak w ASO to musiał bym non stop stać przy samochodzie i patrzeć. Mam zaufanego mechanika, ale musiałbym zapytać jakie ma doświadczenie z 2.0 16v. To jest jeszcze sprawa do przemyślenia, bo gwarancja wydaje się kusząca.
Dodam tylko, że prawdopodobnie czeka mnie ingerencja w zawias. Na moje ucho łożyska kolumn są do wymiany. Przy skrętach i przejeździe przez nierówności słychać pojedyncze, głuche stuknięcie. Trochę takie "PONG!" Zastanawiam się, czy przy tej okazji amorków nie podmienić na "lepciejsze"
Wszystko jest jeszcze do przedyskutowania i jestem otwarty na uwagi i sugestie.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
W twojej juz siedzi ztcw pasek dayco. One sa szersze i dodatkowo wzmacniane. Wydlozyl sie tez okres do 150 tys. Sprawdz sobie w instrukcji. W o2 2007 juz mialem dayco i 120tys.
- Vedius
- Posty: 458
- Rejestracja: 16 lip 2012, o 23:25
- Samochód: Superb II combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: WojtAS
- Lokalizacja: Zagłębie
Re: Wymiana paska rozrządu.
rezon pisze:ja kupowałem komplet SKF - w komplecie był pasek Gates, rolki SKF. Dodatkowo wymieniałem pompę wody - Rouville. Krezusów jeżdżących kurami często jednak stać na to aby sobie zrobić wymianę w ASO i mieć gwarancję na części i robociznę. Nie to co np. Mitsu 4,5kzł z materiałami lub 650zł bez materiałów w BSY czyli prawie BKD
Zgadzam się w 100% z tymi opiniamiSebastian_M26 pisze:Pasek Conti, rolki napinacze, pakowacza Rouvile i będzie to samo co w pudełku OE, za pół ceny OE.
Pompy bym nie ruszał, ale jak chcesz to pudełko Hepu lub SKF (tam powinien być OE producent).
Z doświadczenia wiem, że u wielu pakowaczy można spotkać ten sam produkt, często z zamazanym oznaczeniem VAG, produkowany przez jednego producenta, który wszystkim sprzedaje. Piszę oczywiście o średnio-wyższej półce cenowej.
Wymieniałem rozrząd w romku w serwisie nieautoryzowanym grupy VAG i goście mieli oryginała u siebie. Koszt z robocizną wyniósł mnie 2/3 wartości w ASO
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Wymiana paska rozrządu.
Gorzej jak rozrząd zerwie się przed czasem. A to się zdarza. Np. Sjakowi w Subaraku się zdarzyło i silnik praktycznie do wymiany.
Wymieniaj na Bilsteiny modzone w Zerkopolu. Są boskie. Dato potwierdzi, jak zamontuje do siebie.Zaj007 pisze:
Zastanawiam się, czy przy tej okazji amorków nie podmienić na "lepciejsze"
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Re: Wymiana paska rozrządu.
Koszt w aso to 1350zł po max rabatach.
Aha i najważniejsze gwarancja obejmuje zerwanie paska ale nie skutki jakie to zerwanie pociągnie czyli de facto nic nie daje.
Wymiana co 150k km, niestety u mnie uszczelka pompy wody wytrzymała nieco ponad 120k km czyli tuż po gwarancji.
Robić poza aso i spokojnie w 700-800 się zmieścisz na oryginalnych częściach bez logo skody.
Aha i najważniejsze gwarancja obejmuje zerwanie paska ale nie skutki jakie to zerwanie pociągnie czyli de facto nic nie daje.
Wymiana co 150k km, niestety u mnie uszczelka pompy wody wytrzymała nieco ponad 120k km czyli tuż po gwarancji.
Robić poza aso i spokojnie w 700-800 się zmieścisz na oryginalnych częściach bez logo skody.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
Ja kupie ori w aso bo na allegro same przeterminowane sa. Chodzi glownie o paski. Montaz u siebie. Jak bedziesz szukal warsztatu spytaj czy po zmianie rozdzadu sprawdzaja komputerem kat zaplonu. Jak beda robic oczy uciekaj z tego warsztatu, jak powiedza ze oczywiscie mozesz u nich robic.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: Wymiana paska rozrządu.
Poczytaj sobie forum OCP - dużo jest wypowiedzi takich co nie wymieniali pompy, a później narzekali. Koszt jest niewielki ok. 150zł za pompę, a koszt ew. robocizny aby tylko ją wymienić niemal jak przy wymianie paska i rolek. Jakoś nie widzę sensu oszczędzania na pompie.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Wymiana paska rozrządu.
Zgadzam sie z rezonem. Pompa obowiazkowo z rozrzadem. Nie ma innej opcji. Pompa 2 rozrzadow nie wytrzyma. Demontarz pompy to robota jak rozrzad
Re: Wymiana paska rozrządu.
Jeeeezuuu... o czym ja tu czytam... brrrrrrrrrr. Zawiasy i oleje co kilka tysięcy, a na pompy w rozrządzie żydzić... czuję się jak na forum golfa mk1
Bez jaj, podobnie jak z dwumasą, ludzie żydzą na wysprzęglika, sprzęgłach... a potem płacz i lament jak znowu trzeba rozbierać.
Ten temat chyba jest zbyt oczywisty, żeby debatować ile pompa wytrzyma, nie przy tej wartości auta, żeby gdybać czy dojedzie.
Bez jaj, podobnie jak z dwumasą, ludzie żydzą na wysprzęglika, sprzęgłach... a potem płacz i lament jak znowu trzeba rozbierać.
Ten temat chyba jest zbyt oczywisty, żeby debatować ile pompa wytrzyma, nie przy tej wartości auta, żeby gdybać czy dojedzie.