Strona 13 z 17

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 09:11
autor: Gonzo
A jak wygląda sprawa włożenia aku przewidzianego do auta ze start/stop do auta bez? Bo najbardziej zbliżony parametrami do mojego obecnego aku jest ten: http://www.iparts.pl/czesc/akumulator-v ... 6d852.html Jest jakaś różnica?

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 09:12
autor: CLO27
Gonzo pisze:A jak wygląda sprawa włożenia aku przewidzianego do auta ze start/stop do auta bez? Bo najbardziej zbliżony parametrami do mojego obecnego aku jest ten: http://www.iparts.pl/czesc/akumulator-v ... 6d852.html Jest jakaś różnica?
A jest jakaś różnica w cenie istotna?

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 09:16
autor: kamracik
Gonzo pisze:A jak wygląda sprawa włożenia aku przewidzianego do auta ze start/stop do auta bez? Bo najbardziej zbliżony parametrami do mojego obecnego aku jest ten: http://www.iparts.pl/czesc/akumulator-v ... 6d852.html Jest jakaś różnica?
Trzeba by parametry poczytać, na logikę ten do SS powinien być przystosowany do częstszego uruchamiania silnik (większy prąd na starcie?), ale ile w tym prawdy to czort wie, może być tylko chwyt marketingowy. Jeśli różnica w cenie istotna to weź spróbuj, tragedii nie powinno być.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 09:29
autor: Sebastian_M26
Dużo bzdur tu się pojawiło dlatego chciałem napisać, iż podstawowym zadaniem sterownika jest utrzymanie pełnego naładowania akumulatora, nawet kosztem pozostałych odbiorników. Przy starcie na mrozie napięcie może wynosić 14,8V, a w lato w upale i długiej jeździe 13,9V. Nie ma znaczenia jaką pojemność ma aku. Najlepsze parametry użytkowe ma AGM i też dlatego taki założyłem i przy tej technologii pozostaje. Najbardziej w dupę dostają aku w autach z webasto jeśli ktoś intensywnie korzysta, rozładowanie-szybkie ładowanie.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 10:36
autor: chudy
Czyli rozumiem, że np. taki AGM można bez problemu do auta bez start/stop załadować i będzie git?

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 11:17
autor: kamracik
Nie mam zbyt dużego doświadczenia, ale moim zdaniem w najgorszym wypadku skróci się jego żywotność.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 13:43
autor: Sebastian_M26
Żywotność czego, na razie trwa 3 lata w złych warunkach, długie postoje, rozładowywany nonstop gsm/gps, odcinki po 10min. Ani varta blue ani futura nie dawały radę.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 15:02
autor: chudy
No właśnie jak już go montować, to dla dłuższej trwałości myślałem.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 15:45
autor: kamracik
Niestety nigdzie nie znalazłem opisów czym faktycznie się różnią akumulatory pod SS. Mogę tylko strzelać, więc ciężko powiedzieć.

Odnośnie żywotności aku to mam na myśli to, że częściej taki aku będzie jeździć niedoładowany, więcej cykli będzie ładowania/rozładowania, więc w teorii ten nie pod SS ma szanse szybciej odpaść, ale to tylko teoria.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 15:47
autor: Gonzo
A jak jest z odpornością aku AGM na wysokie temperatury w komorze silnika?

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 16:08
autor: kamracik
Nie mam pojęcia, ale zakładałbym, że producent przewidział, że akumulator może trafić do samochodu 8-)

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 16:23
autor: Gonzo
Właśnie niekoniecznie do komory silnika: http://motofocus.pl/informacje/nowosci/ ... cie-centry

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 16:53
autor: sko89
Aku do SS można założyć do samochodu bez SS. Ale odwrotnie nie. Aku AGM są problematyczne przy montażu w komorze silnika ponieważ lepiej od klasycznego znoszą niskie temperatury ale w związku z tym są mnie j odporne na ewentualne przegrzanie. Z tego powodu np. w BMW taki akumulator montowany jest w bagażniku. Ale nie wiem jak w Skodzie bo na całe szczęście nie mam SS.
AGM ma 4 razy dłuższą trwałość niż zwykły akumulator i jak wspomniałem, jest bardziej odporny na niskie temperatury. To zalety, które przy małej różnicy ceny przemawiają za AGM. Jeżeli Skoda montuje swoje AGM w modelach z SS w komorze silnika, to znaczy, że mniej dbają o jego trwałość ale skalkulowali, że nie ma to istotnego wpływu na jego strategiczną kondycję. W takim przypadku można też montować bez problemu w samochodzie bez SS.
Jak słusznie pisze Sebastian nie należy przy tym przesadzić z przewartościowaniem pojemności akumulatora bo sterownik jest zaprogramowany do pojemności dedykowanego akumulatora i znaczna przesada w pojemności nic korzystniejszego nie przyniesie a może doprowadzić do skrócenia czasu eksploatacji.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 2 lut 2017, o 18:56
autor: Sebastian_M26
Agm w komorze, bez obudowy ochronnej jak w S2, blisko turbina bez osłony cieplnej oraz osłona od spodu. Aku rozgrzewa się do 50-60C. Zmieniam pojemności z 62 na 77 lub 45 na 82, ale czasem się nie da bo jak w S2 obudowa jest na 278mm. AGM jest najbardziej odpornym aku wykorzystywanym i w miarę normalnej cenie, niestety li-ion czy li-po nie ma w powszechnej motoryzacji. Transport 20paro kg kloca z kwasem na dystansie 200 tys i więcej, przy obecnej technologii jest dla mnie nie zrozumiałe.

Re: [S2] Akumulator - wymiana

: 5 lut 2017, o 19:25
autor: Gonzo
No i skończyło się na Varcie E39 AGM. Póki co bez zarzutu. Superb niby duże auto ale pod maską poupychane wszystko tak że do śruby mocującej aku ciężko się dostać.