[S2] Akumulator - wymiana
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [S2] Akumulator - wymiana
I dalej jest, bo niski poziom elektrolitu świadczy też o rozładowanym aku. Naładuj do 100% prostownikiem mikroprocesorowym i potem patrz. Ja jeszcze nie widziałem aku poniżej 5 L z brakiem wody.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 05:04 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: [S2] Akumulator - wymiana
elmi_k pisze:Bo mało który ma korki. I bez rozwiercania(lub inne metody) ciężko zajrzeć do środka.
Ale właśnie obsługowy jest lepszy a nie jakieś "magic eye".
magic eye może być, ale odkręcane korki dają jakieś pole manewru (szybsze ładowanie, ewentualnie dolanie wody jeśli aku przeżyje te 5-6 lat)
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Zabrałem się za akumulator i muszę powiedzieć, że się zdziwiłem - po 45 min ładowania prądem 4A był pełen. Fakt, że od tych mrozowych akcji sporo jeździłem (zrobiłem w sumie ponad 1000km) i to całkiem szybko, więc możliwe, że się do tego stopnia podładował w trakcie jazdy? (jaką wydajność ma superbowy alternator?) W listopadzie przy okazji czyszczenia wtrysków sprawdzili mi też aku jakimś tam miernikiem i wynik był dobry, tylko kazali podładować. Widzę tu takie opcje: albo jest tak, jak wcześniej napisałem, czyli aku się naładował i niewiele mu brakowało do pełna, albo ma już mniejszą pojemność i zbyt dużo prądu nie wchodzi do niego. Albo problemy z odpaleniem wzięły się z czego innego (dopiero podłączenie pod kompa by pokazało, co znaczyły te sprężynki), tyle że teraz pali i jeździ bez problemu. No i magiczne oko jest ok.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Superbowy alternator wystarczy do stopienia aku, moc jakieś 1.5- 2.0 kW.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Dziś z ciekawości zmierzyłem zapięcie na aku i małe zdziwienie: 11,9V.
Zamknąłem drzwi (wyłączone oświetlenie wnętrza) wzrosło do 12,1V i po zablokowaniu zamków było podobnie.
Więc zmierzyłem prąd i wahał się 10-40mA.
Wziąłem aku do piwnicy, żeby go naładować i zostawiłem go na chwilę żeby się ogrzał i napięcie wzrosło do 12,3.
Po prądzie jaki szedł w aku przy ładowaniu wnioskuję, że nie był mocno rozładowany. (ładowarka daje max. 4A i w ciągu 3 minut napięcie wzrosło do 14V a prąd spadł do 0,5A).
Auto ma rok i był to pierwszy mój kontakt z aku w Superbie.
Fabryczne aku to Varta 60Ah 480A SAE/280A DIN i chyba nie są one specjalnej jakości (nie znalazłem w katalogach varty aku o tak małym prądzie rozruchowym dla podobnej pojemności). Szybko w mojej opinii tracił napięcie.
Rano po podłączeniu zmierzę jeszcze napięcie ładowania, ale jestem lekko zawiedziony zaplanowaniem elektryki w tym aucie.
Widać, że aku mocno dostaje w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd...
No i ten aku wydaje się słaby.
Dodam, że sposób eksploatacji jest wg mnie OK - codziennie w dni robocze 2x35km do i z pracy, ewentualny postój na zakupy.
Zamknąłem drzwi (wyłączone oświetlenie wnętrza) wzrosło do 12,1V i po zablokowaniu zamków było podobnie.
Więc zmierzyłem prąd i wahał się 10-40mA.
Wziąłem aku do piwnicy, żeby go naładować i zostawiłem go na chwilę żeby się ogrzał i napięcie wzrosło do 12,3.
Po prądzie jaki szedł w aku przy ładowaniu wnioskuję, że nie był mocno rozładowany. (ładowarka daje max. 4A i w ciągu 3 minut napięcie wzrosło do 14V a prąd spadł do 0,5A).
Auto ma rok i był to pierwszy mój kontakt z aku w Superbie.
Fabryczne aku to Varta 60Ah 480A SAE/280A DIN i chyba nie są one specjalnej jakości (nie znalazłem w katalogach varty aku o tak małym prądzie rozruchowym dla podobnej pojemności). Szybko w mojej opinii tracił napięcie.
Rano po podłączeniu zmierzę jeszcze napięcie ładowania, ale jestem lekko zawiedziony zaplanowaniem elektryki w tym aucie.
Widać, że aku mocno dostaje w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd...
No i ten aku wydaje się słaby.
Dodam, że sposób eksploatacji jest wg mnie OK - codziennie w dni robocze 2x35km do i z pracy, ewentualny postój na zakupy.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: [S2] Akumulator - wymiana
A znasz jakiś samochód od 2000r. żeby aku nie dostawał w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd....? Bo ja nie.... Zaplanowanie elektryki w S2 jakoś specjalnie nie odbiega od innych mi znanych.
A masz jakieś problemy z rozruchem - raczej nie, więc aku jest zupełnie wystarczający. Czasy nadmiarowych aku niestety się skończyły - w każdej marcejqr pisze: ...Po prądzie jaki szedł w aku przy ładowaniu wnioskuję, że nie był mocno rozładowany. (ładowarka daje max. 4A i w ciągu 3 minut napięcie wzrosło do 14V a prąd spadł do 0,5A).
Auto ma rok i był to pierwszy mój kontakt z aku w Superbie.
Fabryczne aku to Varta 60Ah 480A SAE/280A DIN i chyba nie są one specjalnej jakości (nie znalazłem w katalogach varty aku o tak małym prądzie rozruchowym dla podobnej pojemności). Szybko w mojej opinii tracił napięcie.
Rano po podłączeniu zmierzę jeszcze napięcie ładowania, ale jestem lekko zawiedziony zaplanowaniem elektryki w tym aucie.
Widać, że aku mocno dostaje w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd...
No i ten aku wydaje się słaby.
Dodam, że sposób eksploatacji jest wg mnie OK - codziennie w dni robocze 2x35km do i z pracy, ewentualny postój na zakupy.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Nie wiem od czego to zależy w Skodach, ale były też montowane w Dieslach ~74 Ah (dokładnie nie pamiętam). Pewnie co mają pod ręką to dają, bo potrafili też do Diesla wrzucić i te Varty 60 Ah
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Masz pewnie rację. W moim poprzednim P307 1.6hdi z 2006 zużycie prądu do momentu włączenia świec żarowych było znikome, za to służbowe Megane z 2013 żłopie akumulator jak opentane.rezon pisze:A znasz jakiś samochód od 2000r. żeby aku nie dostawał w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd....? Bo ja nie.... Zaplanowanie elektryki w S2 jakoś specjalnie nie odbiega od innych mi znanych.
A masz jakieś problemy z rozruchem - raczej nie, więc aku jest zupełnie wystarczający. Czasy nadmiarowych aku niestety się skończyły - w każdej marce
Problemów z rozruchem nie mam, ale wróżę 2-3 lata życia aku, pomimo prawidłowej eksploatacji.
Ciekawi mnie, czy da się wycisnąć z ASO wymianę aku po tych 2-3 latach w ramach gwarancji ?
Po naładowaniu sprawdzałem napięcie ladowania i po odpaleniu było 14,7 V, pod pełnym obciążeniem (światłą i grzanie wszystkiego 14,4), czyli sporo i chyba dobrze.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2016, o 20:11 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.
- jqr
- Posty: 206
- Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 211KM & 321Nm
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: far far away
Re: [S2] Akumulator - wymiana
chudy pisze:Nie wiem od czego to zależy w Skodach, ale były też montowane w Dieslach ~74 Ah (dokładnie nie pamiętam). Pewnie co mają pod ręką to dają, bo potrafili też do Diesla wrzucić i te Varty 60 Ah
Myślę, że zależą od silnika i wyposażenia.
u mnie aku 60Ah ma 24cm długości, czy do komory wejdzie 28cm ? troche miejsca jest
Bo wtedy można znaleźć 80Ah/800A SAE, a alternator jak zauważyłem u mnie jest zrobiony z duuuużym zapasem i większy aku może trochę pomóc.
-
- Posty: 1002
- Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
- Kontakt:
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Od silnika właśnie nie, bo potrafili dać 60 Ah do 2.0 TDI. Może od wyposażenia, tego już nie sprawdzę dokładnie.
W każdym razie jako ciekawostkę podam fakt, że w 2.0 TDI z 2010r. wyposażony we wszystkie te elektryczne pożeracze (grzane fotele, klapa elektryczna itd.) pracuje od początku ten sam akumulator Bannera 74 Ah i na razie ma się dobrze
W każdym razie jako ciekawostkę podam fakt, że w 2.0 TDI z 2010r. wyposażony we wszystkie te elektryczne pożeracze (grzane fotele, klapa elektryczna itd.) pracuje od początku ten sam akumulator Bannera 74 Ah i na razie ma się dobrze
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [S2] Akumulator - wymiana
U mnie fabrycznie było 74Ah. Jakość tradycyjnych aku jest coraz bardziej fatalna. 2 letnia Futura 77Ah już nie domaga przy -2C. To był już mój ostatni zakupiony akumulator. Wszystko co następne tylko i wyłącznie AGM.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Osobiście jak już kupuję to Bosha Silver lub Gold i z nimi nie ma żadnego problemu, nawet jak było -20 i auto stało tydzień.
- Puch4
- Posty: 536
- Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)
Re: [S2] Akumulator - wymiana
też z Boshem Silver nie miałem nigdy problemu
SKODA Superb III FL 2.0 TDI
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: [S2] Akumulator - wymiana
Bo jak często jeździ to nie ma długo problemu, jak mało albo stanie na tydzień z alarmem z dużym mrozem to po 2 latach problem. Ogólnie te akumulatory są robione na 2 lata i pod procesorowe testery gdzie 780A jest wyliczane.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...