[S2] Akumulator - wymiana

Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Sebastian_M26 »

I dalej jest, bo niski poziom elektrolitu świadczy też o rozładowanym aku. Naładuj do 100% prostownikiem mikroprocesorowym i potem patrz. Ja jeszcze nie widziałem aku poniżej 5 L z brakiem wody.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
elmi_k
Posty: 2548
Rejestracja: 9 sty 2014, o 20:06
Samochód: Toyota Hilux
Silnik: 3.0 D-4D (171KM)

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: elmi_k »

Ostatnio zmieniony 25 lip 2016, o 05:04 przez elmi_k, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: jqr »

elmi_k pisze:Bo mało który ma korki. I bez rozwiercania(lub inne metody) ciężko zajrzeć do środka.

Ale właśnie obsługowy jest lepszy a nie jakieś "magic eye".

magic eye może być, ale odkręcane korki dają jakieś pole manewru (szybsze ładowanie, ewentualnie dolanie wody jeśli aku przeżyje te 5-6 lat)
Awatar użytkownika
Gonzo
Posty: 336
Rejestracja: 3 lut 2013, o 20:24
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Gonzo »

Zabrałem się za akumulator i muszę powiedzieć, że się zdziwiłem - po 45 min ładowania prądem 4A był pełen. Fakt, że od tych mrozowych akcji sporo jeździłem (zrobiłem w sumie ponad 1000km) i to całkiem szybko, więc możliwe, że się do tego stopnia podładował w trakcie jazdy? (jaką wydajność ma superbowy alternator?) W listopadzie przy okazji czyszczenia wtrysków sprawdzili mi też aku jakimś tam miernikiem i wynik był dobry, tylko kazali podładować. Widzę tu takie opcje: albo jest tak, jak wcześniej napisałem, czyli aku się naładował i niewiele mu brakowało do pełna, albo ma już mniejszą pojemność i zbyt dużo prądu nie wchodzi do niego. Albo problemy z odpaleniem wzięły się z czego innego (dopiero podłączenie pod kompa by pokazało, co znaczyły te sprężynki), tyle że teraz pali i jeździ bez problemu. No i magiczne oko jest ok.
Głosuj na mnie wtedy dostaniesz
prawie za darmo każde śniadanie
Człowiek na odpowiednim miejscu
powiedzie ciebie ku szczęściu
Kult "Kesitszen kepet onmagarol"
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Sebastian_M26 »

Superbowy alternator wystarczy do stopienia aku, moc jakieś 1.5- 2.0 kW.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: jqr »

Dziś z ciekawości zmierzyłem zapięcie na aku i małe zdziwienie: 11,9V.
Zamknąłem drzwi (wyłączone oświetlenie wnętrza) wzrosło do 12,1V i po zablokowaniu zamków było podobnie.
Więc zmierzyłem prąd i wahał się 10-40mA.
Wziąłem aku do piwnicy, żeby go naładować i zostawiłem go na chwilę żeby się ogrzał i napięcie wzrosło do 12,3.

Po prądzie jaki szedł w aku przy ładowaniu wnioskuję, że nie był mocno rozładowany. (ładowarka daje max. 4A i w ciągu 3 minut napięcie wzrosło do 14V a prąd spadł do 0,5A).

Auto ma rok i był to pierwszy mój kontakt z aku w Superbie.
Fabryczne aku to Varta 60Ah 480A SAE/280A DIN i chyba nie są one specjalnej jakości (nie znalazłem w katalogach varty aku o tak małym prądzie rozruchowym dla podobnej pojemności). Szybko w mojej opinii tracił napięcie.

Rano po podłączeniu zmierzę jeszcze napięcie ładowania, ale jestem lekko zawiedziony zaplanowaniem elektryki w tym aucie.
Widać, że aku mocno dostaje w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd...
No i ten aku wydaje się słaby.
Dodam, że sposób eksploatacji jest wg mnie OK - codziennie w dni robocze 2x35km do i z pracy, ewentualny postój na zakupy.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: rezon »

A znasz jakiś samochód od 2000r. żeby aku nie dostawał w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd....? Bo ja nie.... Zaplanowanie elektryki w S2 jakoś specjalnie nie odbiega od innych mi znanych.
jqr pisze: ...Po prądzie jaki szedł w aku przy ładowaniu wnioskuję, że nie był mocno rozładowany. (ładowarka daje max. 4A i w ciągu 3 minut napięcie wzrosło do 14V a prąd spadł do 0,5A).
Auto ma rok i był to pierwszy mój kontakt z aku w Superbie.
Fabryczne aku to Varta 60Ah 480A SAE/280A DIN i chyba nie są one specjalnej jakości (nie znalazłem w katalogach varty aku o tak małym prądzie rozruchowym dla podobnej pojemności). Szybko w mojej opinii tracił napięcie.

Rano po podłączeniu zmierzę jeszcze napięcie ładowania, ale jestem lekko zawiedziony zaplanowaniem elektryki w tym aucie.
Widać, że aku mocno dostaje w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd...
No i ten aku wydaje się słaby.
Dodam, że sposób eksploatacji jest wg mnie OK - codziennie w dni robocze 2x35km do i z pracy, ewentualny postój na zakupy.
A masz jakieś problemy z rozruchem - raczej nie, więc aku jest zupełnie wystarczający. Czasy nadmiarowych aku niestety się skończyły - w każdej marce :(
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: chudy »

Nie wiem od czego to zależy w Skodach, ale były też montowane w Dieslach ~74 Ah (dokładnie nie pamiętam). Pewnie co mają pod ręką to dają, bo potrafili też do Diesla wrzucić i te Varty 60 Ah
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: jqr »

rezon pisze:A znasz jakiś samochód od 2000r. żeby aku nie dostawał w kość jeszcze przed odpaleniem - oświetlenie, pompa paliwa, itd....? Bo ja nie.... Zaplanowanie elektryki w S2 jakoś specjalnie nie odbiega od innych mi znanych.

A masz jakieś problemy z rozruchem - raczej nie, więc aku jest zupełnie wystarczający. Czasy nadmiarowych aku niestety się skończyły - w każdej marce :(
Masz pewnie rację. W moim poprzednim P307 1.6hdi z 2006 zużycie prądu do momentu włączenia świec żarowych było znikome, za to służbowe Megane z 2013 żłopie akumulator jak opentane.

Problemów z rozruchem nie mam, ale wróżę 2-3 lata życia aku, pomimo prawidłowej eksploatacji.
Ciekawi mnie, czy da się wycisnąć z ASO wymianę aku po tych 2-3 latach w ramach gwarancji ?

Po naładowaniu sprawdzałem napięcie ladowania i po odpaleniu było 14,7 V, pod pełnym obciążeniem (światłą i grzanie wszystkiego 14,4), czyli sporo i chyba dobrze.
Ostatnio zmieniony 6 sty 2016, o 20:11 przez jqr, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
jqr
Posty: 206
Rejestracja: 23 sie 2014, o 14:45
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 211KM & 321Nm
Imię: Janusz
Lokalizacja: far far away

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: jqr »

chudy pisze:Nie wiem od czego to zależy w Skodach, ale były też montowane w Dieslach ~74 Ah (dokładnie nie pamiętam). Pewnie co mają pod ręką to dają, bo potrafili też do Diesla wrzucić i te Varty 60 Ah

Myślę, że zależą od silnika i wyposażenia.
u mnie aku 60Ah ma 24cm długości, czy do komory wejdzie 28cm ? troche miejsca jest

Bo wtedy można znaleźć 80Ah/800A SAE, a alternator jak zauważyłem u mnie jest zrobiony z duuuużym zapasem i większy aku może trochę pomóc.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: chudy »

Od silnika właśnie nie, bo potrafili dać 60 Ah do 2.0 TDI. Może od wyposażenia, tego już nie sprawdzę dokładnie.
W każdym razie jako ciekawostkę podam fakt, że w 2.0 TDI z 2010r. wyposażony we wszystkie te elektryczne pożeracze (grzane fotele, klapa elektryczna itd.) pracuje od początku ten sam akumulator Bannera 74 Ah i na razie ma się dobrze ;)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Sebastian_M26 »

U mnie fabrycznie było 74Ah. Jakość tradycyjnych aku jest coraz bardziej fatalna. 2 letnia Futura 77Ah już nie domaga przy -2C. To był już mój ostatni zakupiony akumulator. Wszystko co następne tylko i wyłącznie AGM.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
kamracik
Zasłużony
Posty: 7444
Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Lokalizacja: Łódź

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: kamracik »

Osobiście jak już kupuję to Bosha Silver lub Gold i z nimi nie ma żadnego problemu, nawet jak było -20 i auto stało tydzień.
Awatar użytkownika
Puch4
Posty: 536
Rejestracja: 20 maja 2014, o 07:46
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2023
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Piotrek
Lokalizacja: Warszawa (Bemowo)

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Puch4 »

też z Boshem Silver nie miałem nigdy problemu
SKODA Superb III FL 2.0 TDI Obrazek
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: [S2] Akumulator - wymiana

Post autor: Sebastian_M26 »

Bo jak często jeździ to nie ma długo problemu, jak mało albo stanie na tydzień z alarmem z dużym mrozem to po 2 latach problem. Ogólnie te akumulatory są robione na 2 lata i pod procesorowe testery gdzie 780A jest wyliczane.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
ODPOWIEDZ