olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

ksyrius772
Posty: 3
Rejestracja: 6 gru 2020, o 14:11
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: ksyrius772 »

Witam

Kupiłem superba 2018r. 2.0 tdi 4x4 , 53k przebiegu
Chciałbym wymienić olej w haldexie ,jakieś namiary i dane oleju, filtru ,po ilu km,jaki olej, ile oleju, jaki filtr?
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

ksyrius772 pisze:Witam

Kupiłem superba 2018r. 2.0 tdi 4x4 , 53k przebiegu
Chciałbym wymienić olej w haldexie ,jakieś namiary i dane oleju, filtru ,po ilu km,jaki olej, ile oleju, jaki filtr?
Cieszymy się Twoim szczęściem... ta radość z zakupu chyba przysłoniła Ci posty wyżej...
Jak to mówią "Nie rób wiochy" po fatyguj się wyżej :-)

Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka


Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

Wziąłem się wczoraj za tę pompkę. Przebieg 250tysi... i o dziwo nie tak źle. Farfocle jak na Video Krzynola, ale po takim przebiegu... to chyba i tak nieźle. Mam takie wrażenie, że to jest całkiem OK zaprojektowane. Żeby to się całkiem zapachało... to trzeba 500.000km i więcej... czyli auto się rozpadnie ;-)
I jeszcze jedno! Oringi sprzedawane za kupę kasy, niby oryginał... TO ŚCIEMA! Przychodzą niby oryginały, ale mają taką samę średnicę, a pompka ma dwa stopnie/różne średnice. Widziałem podobny komentarz na zagranicznym forum, ale chciałem sprawdzić i faktycznie... przyszły jednakowe. I jeszcze jedno. Miałem zostawionego trochę oleju w butelce i po dwóch latach... zrobiła się zupa na dole. Niby jak potrzepałem zaczęło się rozpuszczać, ale... dla mnie to dowód, że trzeba ten olej często zmieniać, bo on sam z siebie się ... bryluje....dziwne.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

Mauro, o jakich oringach piszesz? 2 oringi do 4 gena w opakowaniu foliowym? nr 106930?
Mr Haldex
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

hubi_pl pisze: 21 paź 2023, o 10:51 Mauro, o jakich oringach piszesz? 2 oringi do 4 gena w opakowaniu foliowym? nr 106930?
Ja kupiłem na allegro ale niby u dealera Skody.
Mam woreczek oryginalnie zapakowany:
0AY 598 395
Made in Hungary
Volkswagen Group
Dicht.satz/dichsatzt

Fota:


Obrazek
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

ok, nie wiem ile zapłaciłeś ale oringi występują:
gen 1-3: zewnętrzny i wewnętrzny
gen 4/5/6: zewnętrzny = wewnętrzny

i tak, są one zawsze jednakowej średnicy, po prostu jeden z nich jest naciągnięty bardziej na pompie. Tak to wygląda w procesie produkcji pompy i nie jest to oszustwo/ściema itp.
Mr Haldex
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

hubi_pl pisze: 21 paź 2023, o 11:36 ok, nie wiem ile zapłaciłeś ale oringi występują:
gen 1-3: zewnętrzny i wewnętrzny
gen 4/5/6: zewnętrzny = wewnętrzny

i tak, są one zawsze jednakowej średnicy, po prostu jeden z nich jest naciągnięty bardziej na pompie. Tak to wygląda w procesie produkcji pompy i nie jest to oszustwo/ściema itp.
Hmm...
Zapłaciłem 120 zeta.
To trochę dziwne i nie logiczne, aby naciągać oring...
Jak się dobiera takie uszczelnienia do pod konkretny wymiar "rowka".
Dziwne jak dla mnie z punktu widzenia czysto inżynieryjnego...

No ale jak wiemy siedzisz w temacie, to pewnie tak jest... po prostu Skoda Simple Clever ;-)
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

to nie Skoda ;) Skoda rykoszetem dostała te napędy :D
myślę że nie jeden inżynier nad tym siedział, pewnie nie ma większego znaczenia przy tych genach, no ale 1/2/3 tam już zawsze szły dwa różne oringi, zapewne różnica była zbyt duża aby użyć jeden.
120 zł, dobra marża :p
Mr Haldex
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 430
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: krzynol »

i już jaśniej w temacie :D
jak dobrać takie oringi? to wtedy taki zestaw 10x taniej, bo śrubki się dobierze, nawet w ASO od filtra
będę zmieniał na dniach w b7 alltracku i gość będzie miał taki zestaw, to się przyjrzę
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

śrub do pomp jeszcze nie mamy, ale tak naprawdę to nie jest jakieś niezbędne do wymiany.
Oringi są proste do dobrania, wystarczy znać generację, zapewne masz 4, więc co potrzebujesz to olej, filtr, oringi do 4 gena. tyle.
Jak coś to pisz to Ci pomogę.
Mr Haldex
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

a znasz wymiary tych oringów?
Ja generalnie złożyłem na tych samych bo wszystko było OK / żadnych uszkodzeń.
Nic się nie leje - gra i bangla.

Chociaż nadal nie rozumiem jak można stosować ten sam oring... do dwóch średnic...

A jeszcze jedno pytanie.
Da się te małe śrubki na torxa kupić? Bo... niby odkręcają się, ale nie wyglądają dobrze...
Warto byłoby je chyba zmienić w razie W.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

Nie mam, nigdy nie wnikamy w to. Otrzymujemy gotowe produkty, te same co są montowane są na taśmie w fabryce. Dlatego zawsze dobieramy nie po rozmiarach, ale konkretnie produkcie do którego były zastosowane - tutaj generacji.

To nie jest tak że zawsze oring nie będzie się nadawał do ponownego użycia, ja zawsze jednak polecam zmienić, bo to są małe pieniądze w stosunku do całego serwisu.

Jakie śrubki? do pompy czy do filtra?
Mr Haldex
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

No ja też planowałem zmienić, raz na 250k km to żadne koszt ;-), ale nie spodobały mi się te różne średnice.

śrubki do pompki - dlatego piszę torx ( a nie hex).
Pompka jest mocowana na hex, ale ma też takie małe torxy - żeby odkręcić obudowę silnika.
O te małe, tycie torxy pytam.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
Awatar użytkownika
hubi_pl
Posty: 175
Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 400
Imię: Hubert
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: hubi_pl »

Niestety ale nie mamy tych małych, ponieważ producent nie przewiduje rozkręcania pompy.
Mr Haldex
maureliusz
Posty: 1882
Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 200KM / 398Nm
Imię: Maro
Lokalizacja: Myślenice / wioska obok

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: maureliusz »

Haha... to mnie uspokoiłeś :-D
To faktycznie...olać...xD
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
ODPOWIEDZ