olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:09 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Etranger
Posty: 51
Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
Samochód: Superb II 4x4
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: Etranger »

pab567 pisze:Torsen. To inna bajka - jak dla mnie najlepsze rozwiązanie w samochodach osobowych, tylko niestety cholera drogie...
Czy widzisz jakieś znaczące różnice pomiędzy TS a Haldex? Pytam, bo to mój pierwszy haldex. Wcześniej jedynie TS. Czeka mnie pierwsza zima na polskich bezdrożach, to znaczy drogach krajowych/powiatowych etc. i chętnie zbiorę opinie. Czy można temu układowi zaufać, tak jak torsen?
.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

w normalnej jeździe ja tam nie widzę różnicy między rodzajami napędów.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: pab567 »

rezon pisze:w normalnej jeździe ja tam nie widzę różnicy między rodzajami napędów.
Jeździłem samochodami osobowymi z różnymi rodzajami napędów: Torsenem (Mitsubishi, Audi), wiskozą (Subaru), Haldexem (VW, Skoda). W normalnej jeździe, na suchym, różnicę widać w zużyciu paliwa - ponieważ Torsen i wiskoza działają non-stop (czyli że zawsze jakaś część momentu jest rozłożona pomiędzy osie) to powodują określone straty w układzie napędowym przez co zużycie paliwa rośnie. Daje to przewagę Haldexowi właśnie przy takiej "normalnej" jeździe.

Im bardziej ślisko tym zwiększa się przewaga Torsena i wiskozy. Posiadając Subaru miałem możliwość uczestniczenia w kursach SJS na torze w Miedzianej Górze - zarówno latem, jak i zimą - dzięki czemu mogłem porównać zachowanie różnych napędów na drodze "organoleptycznie" :) Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

Miałem na myśli nie suchy asfalt tylko mokry czy śliski, ale jazdę nie wyczynową. Przy bardzo szybkiej i krętej na pewno różnice będą widoczne.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

pab567 pisze:...Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
różnice w tych samochodach to przecież nie tylko napęd, ale i zawias, hamulce, rozkład mas, itd... każde z wymienionych przecież coś dorzuca do zachowania na drodze. Porównywanie WRX czy Evo do Octavii to tak jak araba do perszerona ;) - każdy ma cztery kopyta, łeb i ogon.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: pab567 »

rezon pisze:
pab567 pisze:...Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
różnice w tych samochodach to przecież nie tylko napęd, ale i zawias, hamulce, rozkład mas, itd... każde z wymienionych przecież coś dorzuca do zachowania na drodze. Porównywanie WRX czy Evo do Octavii to tak jak araba do perszerona ;) - każdy ma cztery kopyta, łeb i ogon.
Niekoniecznie... przejeżdżałem ten sam zaśnieżony zakręt moim Foresterem i Octavią. Obydwa bez ESP. Foresterem pokonałem zakręt bez problemu, Octavia po załączeniu się tyłu pomimo jazdy z mniejszą prędkością zrobiła kawałek bączka - a uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: Sebastian_M26 »

Ale esp w 99% zastępuje 4x4 przy normalnej jeździe, no chyba, że chcemy z każdego zakrętu wychodzić kilkanaście km szybciej od rwd na naprawdę śliskiej drodze, wiadomo esp nie zastąpi funkcji napędowej.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: szms »

pab, jak to Octavia :D
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

pab567 pisze:.... uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.
wierzę. Ale też miałem sytuację, w której Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti przejechałem bez żadnych problemów. Teoretycznie Outlander ma lepszy napęd 4x4 ;) fakt, że z włączonymi systemami.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: szms »

rezon pisze:Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti
przed i po śnieżycy się nie liczy :D
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: pab567 »

rezon pisze:
pab567 pisze:.... uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.
wierzę. Ale też miałem sytuację, w której Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti przejechałem bez żadnych problemów. Teoretycznie Outlander ma lepszy napęd 4x4 ;) fakt, że z włączonymi systemami.
Który Outlander? Stare miały porządny napęd ale nowe to już Haldex więc jeśli to był nowy to wcale się nie dziwię że wyleciałeś - napęd taki sam a samochód cięższy.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

Outlander II czyli jeszcze bez haldexa. Po prostu ESP działało z dużym opóźnieniem w stosunku do załączenia tyłu. Droga 10-tej kolejności odśnieżania - jechałem na testy Yeti i szła ładnie jak po sznurku, a później dla sprawdzenia przejechałem tą samą trasą Outkiem, na zakręcie w lewo tak mi pociągnął załączającym się tyłem, że musiałem mocno skontrować, aby nie wylecieć. Outek był taki trochę "narowisty" - trzeba było dobrze kierownicę trzymać czasami, aby nie zrobił jakiegoś głupiego manewru. Kapcie Bridgestona (nie pamiętam już dokładnie które) 235/55/18. S2 na 16" Dunlopa jest znacznie bardziej przewidywalny.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
Awatar użytkownika
pab567
Ekspert
Posty: 5816
Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
Imię: Paweł
Lokalizacja: Warszafka (Ochota)

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: pab567 »

Porządny napęd AWD miał tylko pierwszy Outlander - dwójka miała już Haldex dlatego jak Ci dołączyło tył to musiałeś ratować się kontrą. Dokładnie tak samo reagowała tamta Octavia :)

Edit: chyba źle napisałem. To nie jest Haldex ale coś podobnego - tak naprawdę jedziesz z napędem na przód a tył się dołącza tylko przy uślizgu.
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...

Post autor: rezon »

Tak jak poprawiłeś to nie był Haldex, ale na pewno też nie Torsen. Teoretycznie ok. 5% momentu w trybie 4WD Auto było na tyle cały czas. Tak jak pisałem Outek był w ogóle takim "narowistym" samochodem czasami wyrywającym kierownicę z rąk - więc zarzucenie tyłem było do opanowania, bo kierownicę trzeba było zawsze trzymać. Jeszcze raz zaznaczę, że jechałem z włączoną elektroniką, więc to zupełnie inna sytuacja niż testy na torze z wyłączoną. Przy włączonych systemach stabilizacji toru jazdy tzn. normalnej jeździe IMHO różnice między napędami odczuwane przez kierowcę są niewielkie.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
ODPOWIEDZ