olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
- Zapp
- Posty: 943
- Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: więcej
- Lokalizacja: ze wsi (OPO)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 17:09 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
-
- Posty: 51
- Rejestracja: 13 kwie 2014, o 15:55
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Czy widzisz jakieś znaczące różnice pomiędzy TS a Haldex? Pytam, bo to mój pierwszy haldex. Wcześniej jedynie TS. Czeka mnie pierwsza zima na polskich bezdrożach, to znaczy drogach krajowych/powiatowych etc. i chętnie zbiorę opinie. Czy można temu układowi zaufać, tak jak torsen?pab567 pisze:Torsen. To inna bajka - jak dla mnie najlepsze rozwiązanie w samochodach osobowych, tylko niestety cholera drogie...
.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
w normalnej jeździe ja tam nie widzę różnicy między rodzajami napędów.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Jeździłem samochodami osobowymi z różnymi rodzajami napędów: Torsenem (Mitsubishi, Audi), wiskozą (Subaru), Haldexem (VW, Skoda). W normalnej jeździe, na suchym, różnicę widać w zużyciu paliwa - ponieważ Torsen i wiskoza działają non-stop (czyli że zawsze jakaś część momentu jest rozłożona pomiędzy osie) to powodują określone straty w układzie napędowym przez co zużycie paliwa rośnie. Daje to przewagę Haldexowi właśnie przy takiej "normalnej" jeździe.rezon pisze:w normalnej jeździe ja tam nie widzę różnicy między rodzajami napędów.
Im bardziej ślisko tym zwiększa się przewaga Torsena i wiskozy. Posiadając Subaru miałem możliwość uczestniczenia w kursach SJS na torze w Miedzianej Górze - zarówno latem, jak i zimą - dzięki czemu mogłem porównać zachowanie różnych napędów na drodze "organoleptycznie" Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Miałem na myśli nie suchy asfalt tylko mokry czy śliski, ale jazdę nie wyczynową. Przy bardzo szybkiej i krętej na pewno różnice będą widoczne.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
różnice w tych samochodach to przecież nie tylko napęd, ale i zawias, hamulce, rozkład mas, itd... każde z wymienionych przecież coś dorzuca do zachowania na drodze. Porównywanie WRX czy Evo do Octavii to tak jak araba do perszerona - każdy ma cztery kopyta, łeb i ogon.pab567 pisze:...Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Niekoniecznie... przejeżdżałem ten sam zaśnieżony zakręt moim Foresterem i Octavią. Obydwa bez ESP. Foresterem pokonałem zakręt bez problemu, Octavia po załączeniu się tyłu pomimo jazdy z mniejszą prędkością zrobiła kawałek bączka - a uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.rezon pisze:różnice w tych samochodach to przecież nie tylko napęd, ale i zawias, hamulce, rozkład mas, itd... każde z wymienionych przecież coś dorzuca do zachowania na drodze. Porównywanie WRX czy Evo do Octavii to tak jak araba do perszerona - każdy ma cztery kopyta, łeb i ogon.pab567 pisze:...Dodatkowo w swoim gronie znajomych miałem osoby mające auta z różnymi napędami - Torsen (Evo, S4, RS6), wiskoza (WRX, STI), Haldex (Octavia, któeś z Volvo - już nie pamiętam modelu). Nie raz i nie dwa robiliśmy sobie pojeżdżawki - szczególnie zimą. Różnice są naprawdę duże. Jak dla mnie najlepszy napęd to zdecydowanie Torsen, potem wiskoza, na końcu Haldex - jednak podkreślę jeszcze raz: dopiero na śliskim się one uwidaczniają.
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Ale esp w 99% zastępuje 4x4 przy normalnej jeździe, no chyba, że chcemy z każdego zakrętu wychodzić kilkanaście km szybciej od rwd na naprawdę śliskiej drodze, wiadomo esp nie zastąpi funkcji napędowej.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
wierzę. Ale też miałem sytuację, w której Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti przejechałem bez żadnych problemów. Teoretycznie Outlander ma lepszy napęd 4x4 fakt, że z włączonymi systemami.pab567 pisze:.... uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
przed i po śnieżycy się nie liczyrezon pisze:Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Który Outlander? Stare miały porządny napęd ale nowe to już Haldex więc jeśli to był nowy to wcale się nie dziwię że wyleciałeś - napęd taki sam a samochód cięższy.rezon pisze:wierzę. Ale też miałem sytuację, w której Outkiem mało nie wyleciałem z zakrętu, na którym pół godziny wcześniej Yeti przejechałem bez żadnych problemów. Teoretycznie Outlander ma lepszy napęd 4x4 fakt, że z włączonymi systemami.pab567 pisze:.... uwierz mi, że potrafię dość sprawnie obracać kierownicą i wiem, w którą stronę kręcić żeby auto jechało tam, gdzie chcę.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Outlander II czyli jeszcze bez haldexa. Po prostu ESP działało z dużym opóźnieniem w stosunku do załączenia tyłu. Droga 10-tej kolejności odśnieżania - jechałem na testy Yeti i szła ładnie jak po sznurku, a później dla sprawdzenia przejechałem tą samą trasą Outkiem, na zakręcie w lewo tak mi pociągnął załączającym się tyłem, że musiałem mocno skontrować, aby nie wylecieć. Outek był taki trochę "narowisty" - trzeba było dobrze kierownicę trzymać czasami, aby nie zrobił jakiegoś głupiego manewru. Kapcie Bridgestona (nie pamiętam już dokładnie które) 235/55/18. S2 na 16" Dunlopa jest znacznie bardziej przewidywalny.
- pab567
- Ekspert
- Posty: 5816
- Rejestracja: 12 lis 2012, o 14:54
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 421 KM / 524 Nm
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Warszafka (Ochota)
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Porządny napęd AWD miał tylko pierwszy Outlander - dwójka miała już Haldex dlatego jak Ci dołączyło tył to musiałeś ratować się kontrą. Dokładnie tak samo reagowała tamta Octavia
Edit: chyba źle napisałem. To nie jest Haldex ale coś podobnego - tak naprawdę jedziesz z napędem na przód a tył się dołącza tylko przy uślizgu.
Edit: chyba źle napisałem. To nie jest Haldex ale coś podobnego - tak naprawdę jedziesz z napędem na przód a tył się dołącza tylko przy uślizgu.
-
- Posty: 3475
- Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220KM 440Nm
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Rzeszów
Re: olej do Haldex'a 4 ciąg dalszy...
Tak jak poprawiłeś to nie był Haldex, ale na pewno też nie Torsen. Teoretycznie ok. 5% momentu w trybie 4WD Auto było na tyle cały czas. Tak jak pisałem Outek był w ogóle takim "narowistym" samochodem czasami wyrywającym kierownicę z rąk - więc zarzucenie tyłem było do opanowania, bo kierownicę trzeba było zawsze trzymać. Jeszcze raz zaznaczę, że jechałem z włączoną elektroniką, więc to zupełnie inna sytuacja niż testy na torze z wyłączoną. Przy włączonych systemach stabilizacji toru jazdy tzn. normalnej jeździe IMHO różnice między napędami odczuwane przez kierowcę są niewielkie.