Zaj007 pisze:Fajnie by było. Tylko podziel się rezultatami!
A co byś chciał wiedzieć? Mam na sumieniu 2 sekcje bi-ksenonów z S2.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Co się w tych czujnikach konkretnie psuje i jakie mogą być przyczyny awarii. I czy możliwa jest jakaś forma prewencji.
A poza tym, tak się zastanawiam, czy w 4ro letnim aucie warto soczewki wyczyścić. Świecą dobrze.
Ja z ksenonami nie mam doświadczenia, więc każda wskazówka jest cenna. Wiem tylko, że żarnik i nie lubią częstego zapalania i gaszenia.
W samej lampie nie ma czujników - co najwyżej potencjometry do określenia położenia gdzie aktualnie jest skierowana soczewka. Zepsuć się może w zasadzie kilka rzeczy na skutek wilgoci. Silniczek prawo-lewo ma płytkę drukowaną - nieszczelną. Góra - dół to już zamknięty unit. Nie pamiętam dokładnie, ale przetwornica i moduł skrętu jest na spodniej ściance reflektora, co za tym idzie ich wtyczki mogą być zalane wodą i może dojść do korozji czy zwarcia. Same czujniki poziomowania znajdują się na wahaczach z przodu i z tyłu. Trapią je usterki typowo mechaniczne - bądź co bądź - piach, sól, woda robią swoje. Najczęściej wyrabia się przegub kulowy. Elektrycznie raczej trwałe. Nie wiem, co można zrobić by uniknąć uszkodzenia.
Soczewkę możesz of course wyczyścić, dużo z tym roboty nie ma.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
O ile masz w rodzinie ginekologa - da się - osobiście wytargałem to g.... z lampy bez rozbierania, aczkolwiek nie montowałem z powrotem i robota to raczej rzeźnia. Mam dwa prawe na strychu, ale Ci się raczej nie przydadzą, bo masz coś z lewą lampą - a prawe się nie nadadzą bo są symetryczne
Radziłbym poszukać kompletnej lampy - ja kupiłem do zabawy za 150 zł, kompletną nieuszkodzoną z przetwornicami bez żarówek. Choć z drugiej strony błąd intermittent, czyli dopiero zaczyna się coś dziać - być może wystarczy osuszyć i zabezpieczyć styki.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Panowie ja podczas deszczu mam lewy zaparowany reflektor.
Auto nie jest na gwarancji więc ogólnie jak się za to zabrać żeby nie zepsuć w
sensie chociaż wyjąć go.
Jak można sprawdzić samo poziomowanie świateł?
U mnie te czujniki na wahaczu dość ciężko chodzą nie chcę czegoś urwać.
Gdy mam na auto ustawione światła niby góra-dół i lewo-prawo światła się poziomują.
Jeszcze chciałbym wiedzieć jak można wyczyścić soczewki ?
1. Czyszczenie soczewek - nie wiem czy jest sens
2. Parowanie reflektora - jeśli nie widzisz różnicy pomiędzy reflektorami to olej temat
3. Sprawdzenie samo-poziomowania - najlepiej na stacji kontroli, albo u mechanika, który ma dobrze wyregulowany sprzęt i dociążając tył.