Przy takich przebiegach piszesz to w ogóle nie powinieneś mieć dylematu czy brać TSI czy TDI tylko brać benzynę. 40kkm rocznie to jest mniej więcej przebieg od którego warto rozważać TDI. Pomijam opinie tych, którzy nawet przy 5kkm rocznie kupią diesla, bo "oszczędny". Aby znać zużycie to nie pytaj na forum - zwłaszcza "traktorzystów" - bo niektórzy zaraz zaczną spuszczać paliwo, takie mają oszczędne silniki. Jakoś mało kto wrzucił w podpis ikonkę zużycia, a ona daje jakieś pojęcie przy rzetelnym wprowadzaniu danych.zubrzyk pisze:Księgowa mi zakomunikowała, że jestem głupi i mam wziąć automat - po pijaku mnie wozić w manualu nie będzie... Wydaje mi się, że DQ250 jest pomimo trochę wyższych kosztów obsługi lepsza i na nią się zdecyduję.
Pociągnijmy teraz dalej w tym wątku: 2.0TDI czy 2.0TSI... w życiu nie miałem tylu problemów przy wyborze fury. Jak dzisiaj tego nie dociągnę do końca to jadę zamówić Avensisa
Spalanie przy 140 ? TDI - 7.5 / TSI - 10
Miasto ? TDI - 8 / TSI - 11
Średnio ? TDI - 7.5 / TSI - 10.5
Dobrze liczę ?
Zwrot TDI mam po ok 40kkm, czyli gdzieś po 3 latach a potem każdy rok +1.5k na niekorzyść TSI, ale jak kształtują się koszty przeglądów i wizje ew. problemów z TDI? DPF, dwumas (mają chyba obydwa), co jeszcze?
Jak pisałem, dużo nie jeżdżę ale nie kupuje też fury na 2 lata i wybór musi być rozsądny.
TSI ze strony spritmonitor.de 8.58l/100 (91 samochodów), TDI 6.91 (226 samochodów). Czyli różnica niespełna dwa litry. U mnie średnie z 14kkm TSI 4x4 wychodzi 9.3, a na pewno nie należę do oszczędnych kierowców. Czyli na 100km masz ok. 10zł różnicy, aby zwrócił się 170KM diesel musisz przejechać ok. 100tys.km. Zużycie możesz popatrzeć też na motostat.pl, ale oni nie podają zbiorczych dla typu.
4x4 vs DSG jak jeździsz cały rok po różnych drogach to bezdyskusyjnie 4x4 jest znacznie lepszym rozwiązaniem. Doceniam je zwłaszcza obecnie - drogi są różne. Jak turlasz się głównie po mieście, więcej jak ciepło - to DSG. Ja jeżdżę cały rok, więcej zimą - więc brałem 4x4. Ale to kosztuje nie tylko 9kzł, ale i 0,5-1l/100km więcej. Dla mnie warto dopłacać.
Przy podanych przez Ciebie danych 70/30 miasto/trasa ja osobiście brałbym benzynę z DSG - czy 1.8 czy 2.0 to kwestia drugorzędna, nie wykorzystasz zbyt często przy takim układzie przebiegu nawet mocy 1.8.