Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 22:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 125kw
- Lokalizacja: Polska
Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Podzielę się jeszcze z Kolegami jednym trapiącym mnie problemem. Zauwżyłem , że śmigając moją Skodiczką znosi mnie na prawo. W ASO chłopcy powiedzieli mi , że tak ma być i że to jest pożądane, aby auto delikatnie zbaczało na prawo. Nie palili sie do dalszej diagnozy. Jednak na tyle mnie to irytowało , ze uzbierałem 200 pln i zleciłem robotę. Okazało się , ze jest pewien parametr nie do wyregulowania ( WSZ : lewy 7 st 06 min i nieprawidłowy prawy 6 st 45 min). Nie wiem co to znaczy , ale po regulacji geometrii auto nadal zbacza na prawo ). W serwisie usłyszałem , że tego nie da sie prawdopodonie zrobić nawet po wymianie zawieszenia. Dalszej regulacji zawieszenia w ramach gwarancji czy tez odpłatnie nie zaproponowali. Na pytanie moje co jest przyczyną tej nieusuwalnej usterki powiedzieli mi , że pewnie dziury w drogsch i , że pewnie zaliczyłem uderzenie boczne ( sic!) w prawe koło. BZDRUA!! czy to możliwe? Zastanawiam sie czy u kolegów na autostradzie też delikatnie na prawo zaiwania?
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Nic nie zaiwania. Pewnie masz wahacz uszkodzony, podjedź do warsztatu, zapytaj i sprawdź.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Na mcphersonach nie ma za bardzo możliwości regulacji i trzeba zmienić wadliwą część. Musisz iść do dobrego specjalisty od geometrii a nie dzwonków z aso. Prawdopodobnie wahacz albo zwrotnica są do wymiany.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 538
- Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KOL
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
koda a tak poza tym to gdzie kupowałeś swoje auto???
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 4 sty 2013, o 08:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 204KM/415Nm
- Lokalizacja: Poznań
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
A ja, całkiem poważnie, polecę Tobie zmianę kół stronami, o ile nie są kierunkowe. Jeśli są zamień przód z tyłem. Później sprawdź dokładnie ciśnienie i jedź na próbę. Daj znać jak wyszło.
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Zależy jak bardzo znosi na to prawo... bo tak jak mówią ma prawo lekko znosić w prawo z racji spadków nawierzchni na zewnątrz, podobno im dokładniejsza geometria tym może być bardziej czułe na promilowe spady drogi
Troche przekoloryzowałem, ale "ściąganie" to często też subiektywne odczucie.
Może udałoby Ci się nagrać filmik jak to ściąga?
Troche przekoloryzowałem, ale "ściąganie" to często też subiektywne odczucie.
Może udałoby Ci się nagrać filmik jak to ściąga?
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 22:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 125kw
- Lokalizacja: Polska
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
dziękuję Kolegom za życzliwe podpowiedzi. prawdopodobnie w piątek zrobię kolejne podejście regulacji zawieszenia w innym ASO i/ lub w jakims innym niezależnym punkcie. Mam jeszcze jedno zapytanie-czy to możliwe, żę auto większość czasu zbacza a tylko sporadycznie jedzie prosto? (zaprzyjażniony mechanik twierdzi ,że to niemożliwe) . Tego objawu w aso nie podałem , bo póki co jest to moje supersubiektywne spostrzeżenie
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Odp: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Auto, które najczęściej zbacza czasem trafi na asfalt o krzywiźnie takiej, która to skoryguje. Olej aso, poszukaj w necie dobrego serwisu specjalizującego się w geometrii i zawieszeniu. Dobrego, czyli polecanego, z dobrymi opiniami.
- sjak
- Posty: 2521
- Rejestracja: 20 sie 2011, o 14:17
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 240 KM, 350 Nm
- Imię: Sławek
- Lokalizacja: Ryki lubelskie
- Kontakt:
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
A zacznij od czegoś tańszego - podjedź do dobrego oponiaża (ale takiego z prawdziwego zdarzenia i z odpowiednim wyposażeniem) i zleć test drogowy. Może skończyć się na zamianie opon miejscami.
-
- Posty: 37
- Rejestracja: 21 gru 2012, o 22:48
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 125kw
- Lokalizacja: Polska
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
ale ja mam na wydruku na czerwono ,że pewien parametr po regulacji geometrii jest nadal nieprawidłowy - myślę , że sprawa jest bardziej poważna ( tym bardziej , że serwisant twierdził, że nie ma gwarancji aby nawet wymiana zawieszenia dała poprawny na drukowany na zielono wynik).
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Skoro jest kilkanaście minut różnicy między prawa a lewą stroną to kombinowanie z oponami nic nie wniesie. A mcphersonow się nie ustawia. Tylko wymiana wadliwego elementu. Istotne jest tez ile brakuje Ci do tolerancji producenta. To powinno wynikać z wydruku. Jeśli auto masz na gwarancji to serwis po prostu kombinuje żeby nic nie zrobić.
Żeby skrzywic wachacz lub zwrotnice o kilkanaście minut to wystarczy solidnie przyłożyć w coś kołem, wpaść w wielką dziurę. A najgorsze jest to że skrzywienie jest potem tak niewielkie że po demontażu trudno ocenić która część jest wadliwa. I trzeba wymieniać na chybil-trafil
Żeby skrzywic wachacz lub zwrotnice o kilkanaście minut to wystarczy solidnie przyłożyć w coś kołem, wpaść w wielką dziurę. A najgorsze jest to że skrzywienie jest potem tak niewielkie że po demontażu trudno ocenić która część jest wadliwa. I trzeba wymieniać na chybil-trafil
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- sz00gun
- Posty: 46
- Rejestracja: 14 kwie 2016, o 22:14
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2014
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Facelifting, chip
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: PL w UK
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
@koda, i jak udało się naprawić tą usterkę? Ja mam identyczny problem, zacznę od nowych kół, balansu i zbieżności, zobaczę czy to coś da...
Od niedawna mam Superb 2, czy koledzy użytkownicy mają problem ze zdzieraniem się przednich opon od zewnątrz? Moja Avensis miała z tym wielki problem, ciekawe jak to będzie z Superb...
Od niedawna mam Superb 2, czy koledzy użytkownicy mają problem ze zdzieraniem się przednich opon od zewnątrz? Moja Avensis miała z tym wielki problem, ciekawe jak to będzie z Superb...
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13606
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Ze zdzieraniem nie. Ale zawias w S2 do idealnych się nie zalicza. Mnie przeszkadza zachowanie dupy po wjechaniu w studzienkę na przykład. Mam wrażenie, że delikatnie zarzuca w lewo. Ale tak jest od nowości o tak samo było w octavii.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
-
- Posty: 55
- Rejestracja: 20 mar 2015, o 22:48
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
mam podobny problem w s2, tez sciaga w prawo, przy normalnej jezdzie nie jest az tak odczuwalne ale przy predkosciach autostradowych i powyzej puszczając kierownice bardzo szybko mozna sie znaleźć na pasie po prawej lub poboczu...
jak koda ogarniesz problem to daj znać co było, też się do tego przymierzam, na oponach letnich i zimowych mam to samo,na alusach i na stalówkach to samo, być może jeszcze coś w zawiasie się urwało ale raczej nic nie slychać.
jak koda ogarniesz problem to daj znać co było, też się do tego przymierzam, na oponach letnich i zimowych mam to samo,na alusach i na stalówkach to samo, być może jeszcze coś w zawiasie się urwało ale raczej nic nie slychać.
- kamracik
- Zasłużony
- Posty: 7444
- Rejestracja: 10 paź 2014, o 10:52
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Lokalizacja: Łódź
Re: Geometria zawieszenia-brak możliwości wyregulowania
Ściąganie na prawą stronę to standard, można z tym walczyć albo się przyzwyczaić, najwytrwalsi rozwiązywali problem po różnych zabiegach (wymiana wahaczy, poduszek silnika, pół osi, przegubów i kij wie czego jeszcze). Można w VCDS włączyć TSC i to trochę zmniejsza intensywność ściągania, ale w moim przypadku nie rozwiązało go do końca.
Generalnie stanowisko całego VAG jest takie, że TTTM, bo według nich to wynika z różnej długości pół osi.
Generalnie stanowisko całego VAG jest takie, że TTTM, bo według nich to wynika z różnej długości pół osi.