CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
rezon
Posty: 3475
Rejestracja: 10 lip 2012, o 10:17
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220KM 440Nm
Imię: Krzysiek
Lokalizacja: Rzeszów

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: rezon »

Super_Be pisze:... A faktem jest, że niejeden użytkownik diesla byłby zaskoczony, ile zalet wspólnych z dieslami mają TSI. Ale kto chce, ten sprawdzi choćby biorąc jazdę próbną w salonie, a kto nie chce - jego wybór.
Ja tam za wiele wspólnych zalet nie widzę 8-) - za to wspólne wady i owszem. Wrażliwe wtryskiwacze, dwumasa, turbina.... aż się nie chce wszystkich wymieniać. :? szms - ekonomia diesla - policzyłeś wszystko? U mnie jakoś przy przebiegach rzędu 40kkm rocznie i planie sprzedaży przy 150kkm nie wychodziło zdecydowanie na diesla przy takiej samej cenie ON i Pb, różnicy zużycia +2l/100km i cenie zakupu -13kzł. Próg opłacalności był ok. 100kkm czyli tylko 50kkm na + i to w trzecim roku eksploatacji. Gdybym planował jeździć 200kkm lub więcej to i owszem TDI rules..., ale patrząc na koszty napraw TDI czy TSI (wtryskiwacze w obydwu) to aż strach tyle jeździć - 1.9TDI 90KM i 0,5 mln km bez naprawy se ne vrati.
Opinie o awaryjności TDI zawdzięczamy nie tylko kręceniu liczników, ale przede wszystkim rocznikom 2004-2007 - głowice leciały mocno w 2.0, wpadka z napędem pompy oleju dotyczyła głównie Audi - ale też była mocna i właściwie nie rozwiązana do końca. znajomy ma ostatnio dzięki "kapeluszniczej" technice jazdy w trasach problem z turbiną w 2.0 TDI już po niespełna 70kkm - chyba mu się zakleja i nie mogę go w żaden sposób namówić na niewrzucanie przez min. 200km czwartego i wyżej biegu, albo wyskok do Wrocka i z powrotem :twisted: , a on swoje - bo zużycie paliwa mu wzrośnie. Wyda 1,5kzł na regenerację turbiny to może nauczy się jeździć dieslem - czyli awaryjność ma również podłoże braku dopasowania samochodu do techniki jazdy oraz tras/miasta. O jakości paliw to już szkoda nawet pisać... Nawet dyszel nie chciał mi kiedyś jechać po tankowaniu na stacji, którą omijam szerokim łukiem od tej pory, chociaż zazwyczaj mniej wybredny był niż benzynowe :) i trawił wszystko. TDI nie jest wg mnie gorsze ani lepsze od TSI - jest na pewno inne. Tak jak pisałem - na nowo uczę się wyprzedzać, bo po przejechaniu 155kkm TDI - 3tys. obr. jakoś wciąż mnie przeraża ;) , a w TSI jestem w połowie możliwości. TSI na razie mnie mile zaskoczyło w jeździe autostradowej - "tylko" nieco ponad 10l/100km. Spodziewałem się więcej jak na 4x4 i średnią 122km/h . S2 lubi stałą prędkość, nawet dużą :) W Outku 2.0 TDI miałem przy takich prędkościach też ponad 9l/100, ale to kiosk Ruchu z silnikiem, więc nic dziwnego.

Co do Autka - popytaj o gwarancję, bo nic w opisie nie ma o niej. Wg mnie jak jest i nie miało solidnego dzwona to w tej opcji to dobra cena. Nowy porównywalny to min. +25kzł. Jesli nie ma gwarancji to nie kupiłbym go nawet za niższą cenę - możliwe powody utraty to np. zalanie.
Był S2 1,8TSI 4x4 2012 Obrazek
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: szms »

O diesla trzeba bardziej dbać pod względem używania - trzeba umieć się nim obsługiwać, a jak ktoś jeździ krótkie dystanse, niedogrzewa, męczy na obrotach zarówno niskich jak i wysokich to potem są problemy. Jeżeli chodzi o skomplikowanie tsi to do tdi brakuje mu już tylko DPFa... turbo, dwumasy, wtryski, jak pisałeś, obie jednostki są na to narażone. Mi sie zwraca, kupując nowe auto nie zakładam od razu awarii, bo dotyczhcas z tymi jednostkami nie miałem problemów. :) Planowany przebieg dla SII to w okolicach 200 tys. :) A jadąc w trasie, między tsi a tdi jest dużo większa różnica niż 2 l. Rzecz jasna wszystko zależy od nogi :)
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Super_Be »

rezon pisze:Mowa jest zresztą o konkretnej używce posiadającej taki, a nie inny silnik .
Poza tą jedną wypowiedzią, z której cała "poboczna" dyskusja się wzięła:
budsan pisze:Więc sprawa do przemyślenia, ale musi być 4x4 i 170KM innego nie ma sensu kupować ;)
A co do:
rezon pisze:Ja tam za wiele wspólnych zalet nie widzę 8-)
Chodzi mi o sposób rozwijania mocy, zwłaszcza od najniższych obrotów. Np. ja po paru latach "przejeżdżonych" dieslem w ogóle nie brałem pod uwagę wolnossącej benzyny. A takie 1.8TSI jeśli chodzi o dynamikę zadziwiająco wręcz przypomina do 3000 obrotów mojego poprzedniego Avensisa - druga sprawa, że wartość maksymalna momentu była taka sama, a moc kończyła się w Toyocie niewiele wyżej i na wartości 110KM :mrgreen: , a tu nieco inaczej sprawa wygląda. Więc takie TDI 170KM i TSI jeżdżą oczywiście inaczej, ale jazda na niskich obrotach jest w obu przypadkach bardzo komfortowa w porównaniu z wolnossącą benzyną. I jeśli dla kogoś to jest główny powód wyboru diesla, to odrzucanie z góry TSI "bo to benzyna", bez przynajmniej jednej jazdy próbnej, może być pochopną decyzją.

A ja akurat zdążyłem się już pozbyć wstrętu do obrotów >3000, tym bardziej że naprawdę rzadko są mi potrzebne. :)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:59 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: szms »

Że jedziesz sobie na niskich obrotach i jeśli chcesz przyspieszyć to nie musisz redukowac o 2 biegi, tak mi się wydaje :)
W wolnossących benzynach jest to trochę irytując, bo nawet lekki podjazd wymusza redukcję :)
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Sebastian_M26 »

Przy esp, asr, xds i innych systemach, dalej nie widzę sensu stosowania 4x4, poza funkcją dynamicznego startu na śliskiej nawierzchni, tylko czy to jest warte 9tyś?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:58 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Super_Be »

Zapp pisze:Moim zdaniem to stwierdzenie jest zbyt ogólne.
Chodzi o to, że jazda jest komfortowa, czy że wolnossąca benzyna też może dobrze ciągnąć od dołu? Co do tego drugiego, to oczywiście zgoda, ale twierdzę, że to raczej nieliczne wyjątki. Jeden z nich, z jakim miałem do czynienia, to... Panda 1,2l 8V 8-) . Tam naprawdę jeździło się jak dieslem, łącznie z tym, że powyżej 2500 obr./min. przyspieszało - jak na benzynę - fatalnie. Drugi: Subaru Outback 2,5l, którego kupna byłem bliski - 4-cylindrowy bokser. Ale tu swoje robiły garnki o ponad 10-centymetrowej średnicy. Natomiast w jednym i drugim przypadku spalanie w stosunku do osiągów było masakryczne. I jednocześnie żaden nie umywał się do TSI jeśli chodzi o moc przy ruszaniu z miejsca i ogólnie jeździe na obrotach w okolicy 2000.
szms pisze:Że jedziesz sobie na niskich obrotach i jeśli chcesz przyspieszyć to nie musisz redukowac o 2 biegi, tak mi się wydaje :)
W wolnossących benzynach jest to trochę irytując, bo nawet lekki podjazd wymusza redukcję :)
Dokładnie - w Suzuki SX4 mojej żony (1,6 120KM) przy 80km/h na 5-tce jest ok. 2500 obr./min., a wciśnięcie gazu do dechy wywołuje wtedy efekt... no właśnie, praktycznie żadnego nie wywołuje :( . I nie mówię o wyprzedzaniu, bo w taki sposób się nie wyprzedza, ale po prostu zwiększenie prędkości. Praktycznie żeby poczuć, że to przyspiesza, potrzeba 4000obr./min., a to już i akustycznie i ekonomicznie zaczyna boleć. I ani trochę nie przesadzę pisząc, że u mnie przyspieszenie przy 80km/h jest lepsze na 6-tce, przy obrotach w okolicach 1500, niż w Suzuki na 5-tce - a biorąc pod uwagę różnicę w masie (1500 vs. 1100 kg), większa moc w Skodzie tego nie tłumaczy do końca.

Te typowe, wysokoobrotowe benzyny mają taką właściwość, że przy obrotach, na których da się jechać w miarę ekonomicznie ze stałą prędkością, wciśnięcie gazu do końca nie daje praktycznie żadnego zauważalnego przyspieszenia. Zupełnie inaczej ma się sprawa w dieslu, a TSI w tym względzie zdecydowanie bardziej przypomina diesla, niż "wolnossaka" - wystarczy trzymać ok. 2000obr./min. i wciśnięcie do dechy na którymkolwiek biegu daje efekt natychmiastowy. I żeby było jasne: nigdzie nie napisałem, że przy takich obrotach 1.8TSI przyspiesza tak samo (czy nawet prawie tak samo) jak 2.0TDI, tylko że odczuwalna różnica jest mniejsza niż się wielu zagorzałym zwolennikom diesli może wydawać.
Zapp pisze:Nie we wszystkich 8-) Może w Toyocie 110KM.
Bardziej chodziło mi o porównanie: 160-konna benzyna bez turbo kontra 160-konne TSI.
Zapp pisze:Ale skoro rozmowa o SII, to FSI chyba jest jedynym wolnossącym - wg. wykresu Miśka ma ok. 300Nm przy 1900obr.
Dlatego napisałem, że to trochę zbyt ogólne.
Zgadza się, to też jeden z tych nielicznych wyjątków. Chociaż i tu widać pewną "barierę" do pokonania przy ok. 1800 obr./min. Dla niektórych bez znaczenia, dla innych - zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca - wręcz przeciwnie. No i mówimy o pewnym ekstremum, jeśli chodzi o pojemność - silnik o tego typu charakterystyce i mocy podobnej do tych, o których mowa w tym wątku, już nie będzie aż tak żwawy od dołu.
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: szms »

Zapp, mówimy o normalnych jednostkach, a nie o czymś mocniejszym. Porównujemy do jednostek dla zwykłych śmiertelników :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: jjumbo »

uderz w stół :lol: :lol: :lol: :lol:
tylko tdi , ktoś jak kupuje superba w tsi nie zna się na motoryzacji
w tdi tkwi moc :lol: :lol: :lol: :lol:
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: szms »

jjumbo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Albo podziel się z nami tym co masz, albo przestań :mrgreen: :mrgreen:


Super-Be

Podobny problem jest w Tojce Yaris 1,3 - jedziesz 80km/h na piątce i wciskasz gaz, a tam nic :)
Awatar użytkownika
Zapp
Posty: 943
Rejestracja: 14 lut 2012, o 08:45
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: więcej
Lokalizacja: ze wsi (OPO)

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Zapp »

.
Ostatnio zmieniony 9 lis 2015, o 18:58 przez Zapp, łącznie zmieniany 1 raz.
Był: Benzinový 3,6litrový vidlicový šestiválec
Jest: Das V6-Aggregat - Vorsprung durch Technik
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Super_Be »

Zapp pisze:A tego o barierze 3,6 FSI przy ruszaniu nie rozumiem:
...Chociaż i tu widać pewną "barierę" do pokonania przy ok. 1800 obr./min. Dla niektórych bez znaczenia, dla innych - zwłaszcza przy ruszaniu z miejsca...
Tak tylko wnioskuję z wykresu - widać wyraźne przegięcie krzywej, tzn. poniżej tych 1800 jest dużo, dużo mniej momentu. Nie jeździłem osobiście 3,6FSI, ale zwykle taka charakterystyka oznacza "dziurę" charakterystyczną wręcz dla, jak to nazwałeś, "suszarek" ;) . I pewnie przy tej pojemności, a zwłaszcza przy automacie nie ma to znaczenia, ale mnie czasem przeszkadzało nawet w toyotowskim D-4D (tym pierwszej generacji, który ja miałem), który jak na nowoczesnego diesla tę dziurę niestety miał odczuwalną.
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 714
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: rowerek »

Kurde, kolejny spam :|

Nie wiem o co takie bicie piany. Prawda jest taka, że w 90% przypadków wybór silnika uzasadniony jest przebiegami. Robisz ~30-40+ tyś. km rocznie bierzesz diesla, robisz ~20 tyś km rocznie bierzesz benzynę... Chyba, że mamy tu taki dobrobyt, że ktoś kto robi po 40 tyś rocznie bierze benzynę tylko z powodu "bo nie będzie jeździł traktorem". VW dał dupy z pierwszymi 2.0tdi, teraz je poprawili i jest względny spokój, "a jak ktoś ma pecha to i palec w dupie złamie".
Dynamika też sprawa sporna. Diesel bardziej kopie ale się szybciej biegi kończą. Benzyna jest bardziej liniowa. Do setki w 2.0tdi trzeba trzeciego biegu, tsi robi setkę na dwójce. Miałem na weekend SII 2.0tdi 170KM kombi, jeździło się bardzo sympatycznie, wrażenia z przyspieszenia subiektywnie lepsze (właśnie przez te bardziej wyczuwalne 'kopnięcia') ale porównując z 1.8tsi to 'czasowo' jakichś specjalnych różnic nie ma.
jjumbo pisze:uderz w stół :lol: :lol: :lol: :lol:
tylko tdi , ktoś jak kupuje superba w tsi nie zna się na motoryzacji
w tdi tkwi moc :lol: :lol: :lol: :lol:
Zmień dilera albo bierz połowę :ugeek:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: CHCĘ KUPIĆ TO AUTO, CO O NIM SĄDZICIE ?

Post autor: Misiek Fisiek »

Dobrze prawisz Rowerku.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ