(S1) Problem pompowtryski

piteq12
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2012, o 08:43
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Jelenia Góra

(S1) Problem pompowtryski

Post autor: piteq12 »

Witam,

od około miesiąca auto na wolnych obrotach pali na 3 cylindry.Po wizycie u wielu mechaników stwierdzono padający pompowtrysk. Sam przeskanowałem autko kompem i jest błąd przerwa w zapłonie na cylindrze 1. Wymieniłem wcześniej listwę zasilającą i przeczyściłem styki ale nic nie pomogło. Mam jakieś dziwne pompki o symbolu 038130073BB których nigdzie nie mogę znaleźć. Już mnie moje autko powoli denerwuje:(
patrykk
Posty: 63
Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Aktualnie: 165KM / 385Nm
Imię: Patryk
Lokalizacja: Kraków / Zamość

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: patrykk »

Nie ma sensu wymieniać całych pompek wystarczą same końcówki. Jeśli potrafisz to są zestawy naprawcze boscha jeśli nie to poszukaj kontaktu do cowboy'a z forum golfa.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
piteq12
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2012, o 08:43
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: piteq12 »

Tylko problem leży po stronie cewki która przerywa a nie w końcówce:(
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

Witam w nowym roku,

mam problem z autem..... .....pompowtryski do wymiany??

duuuzo pali (okolo 10l/100km w trasie), nie ma mocy, ale za to nie kopci, odpala normalnie jak zawsze, pracuje równo, normalnie.

po podpieciu pod VCDS, wyskakują mi błędy wszystkich czterech pompek, wszystkie o tej samej tresci,
przekroczona ganica/limit regulacji (17669 to jeden z kodów)

troche mnie to przytłacza, głównie ewentualnie koszty, ale nie przesądzam że to pompki do wymiany. Nie zdaża sie chyba żeby wszystki padły w jednym momencie, nagła utrata mocy, a nie stopniowa. Wiem że to nagle bo obsesyjnie dosc czesto podłączam autko pod VCDSa i wczesniej nic sie nie działo, nie pojawiało.

może wie ktoc co to może być?

pozdrawiam,
Paweł
piteq12
Posty: 4
Rejestracja: 18 sty 2012, o 08:43
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
Lokalizacja: Jelenia Góra

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: piteq12 »

Ja już naprawiłem swoją niunie:) wymieniałem 1 pompowtryskiwacz przez który autko chodziło nie równo. A u ciebie może być listwa zasilająca pompki przyśniedziała i blaszki w pomkach trzeba przeczyścić tylko jest dziwnie że normalnie autko pracuje. Ja u siebie wymieniłem też listwe ale to nie pomogło i skończyło się na wymianie pompki:(
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

to jest jakas listwa tam? ja nic takiego nie widzialem, myslalem z tylko w tdi CR takie cos jest.
dodatkowo, nie wiem czy ma to zwiazek, ale nie moge dogrzac auta. wiem, zaraz beda pytania o termostat, ale wlasnie go wymienilem, dalej silnik osiaga max 70-75stopni. czujnik temp nowy. ALE czy np. uszkodzony EGR moze sprawic ze nie dogrzeje sie autko? albo ze wyskocza bledy ma pompkach?
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

Nastepny raz jestem zmuszony sam sobie odpowiadac na wlasne pytanie...

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 261/004705" onclick="window.open(this.href);return false;

^tu jest odpowiedz^ ,
Kupilem juz nowa listwe z przewodami do pompek, przy okazji wymiany zerkne na zuzycie walka rozrzadu i ocenie. A moze trzeba kupic zestaw naprawczy i wymienic czesci wspolpracujace wtryskiwacza z dzwigienka...
Moze tylko regulacja...
ocenie, to napisze.
pozdro
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

czesc,
wymieniłem wiązkę przewodów do pompek w głowicy.
Przy okazji sprawdziłem na oko stan wałka (krzywek) oraz dźwigienek pompowtryskiwaczy. wszystko wygląda jak nowe, nie ma wytartych miejsc, nie ma luzu na dźwigienkach.
wymiana w/w wiązki nie pomogła.
będę jeszcze sie chciał dostać do ECU i popatrzeć na tamtą wiązkę/kostkę - może tam sie coś dowiem.
pozdro
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

Znowu sobie sam odpowiadam....

siemanko!

musze wymienić jednak wszystkie pompki. "dłubanie" przy ECU nie dało nic.
Błędy w VCDS pojawiają sie pojedyńczo a nie wszystkie na raz. np najpierw 2, potem 3 potem 1, potem 4 cylinder wywala błąd na wtryskiwaczu.
Pytanie jest więc następujące:
czy można sobie tak poprostu założyć pompki od AWX, czy nie da to nic bez zmian w komputerze/sterowniku silnika. Czy można sobie włożyć po prostu mocniejsze pompowtryskiwacze i jezdzić?

Mam nadzieje że na to pytanie pomoże mi ktoś znaleźć odpowiedź.
Pozdrawiam,
Paweł
kam2136
Posty: 44
Rejestracja: 2 maja 2011, o 15:20
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Lokalizacja: Iława

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: kam2136 »

Niestety przy zmianie pompek na wieksze musi zajsc ingerencja w soft.Firma zajmujaca sie chip-tuningiem w twojej okolicy powina ci pomoc ;) A tak z ciekawosci probowales ustawic wtryski na nowo i moze glupie pytanie zastosowales jakis srodek czyszczacy??Moze zalales jakis syf?Moze to bedzie glupie ale slyszlalem o takich przypadkach.Sprawdziles pompe paliwa ?Moze to ona siadla ?Diesel ma taki ciag ze sam zasie paliwo.Dziwne jest to ze stalo sie to u ciebie tak odrazu.
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

lałem środek czyszczący do wtrysków ale dopiero po ty, jak mi wywalilo błąd. Co do paliwa, to powiem,że raczej powinno być ok - mieszkam w Wielkiej Brytanii. Kupowałem rope na texaco, BP, SHELL. nie ma różnicy. mi to wygląda na elektroniczny błąd jednej pompki, który powoduje błędy na reszcie.
kupie uzywane pompki i zobacze czy pomoże. jak nie to je oddam i wezme kase. pompa paliwowa dziala. po przekreceniu kluczyka pompuje (słychac) i leje (widać jak sie zdejmie przewód). Chyba że mechaniczna pompa ( ta razem z vacuum)...
kupie pompki i zobacze i dam znac.
dzieki za zainteresowanie koleszko.
pozdrawiam,
Paweł
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

No i zamontowalem nowe ( uzywane ) pompowtryski. Sam sobie wymienilem bo to nic trudnego.
Wlozylem wtryskiwacze BE cxyli bodajze od AWX-a. Samochod odzyskal swoja dusze i moc. A moze nawet jest lepiej niz bylo. Nie ingerowalem nic w soft, wiec moge obalic mity o przymusie takiej operacji. Moge jedynie powuedziec ze takie cos moze jedynie pomoc we wzroscie mocy. Zadne bledy mi sie nie swieca, a grupy 13, 18 i 23 w blokach pomiarowych sa okej. Moze jedynie dlatego ze kupilem uzywane pompki BIP-y sa podwyzszone.
220 km/h osiagam bez górki-na prostej.
Spalanie w normie - ani wyzsze ani nizsze.
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: Matt »

220 km/h to ja chyba nie osiągam w awx'ie.
Awatar użytkownika
pgasper
Posty: 85
Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
Samochód: Superb I
Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
Imię: Paweł
Lokalizacja: Londyn, Warszawa

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: pgasper »

Tyle bylo. Moze masz zamulonego awx-a....
Po co mam klamac lub opowiadac bajki. Tak mi pokazal predkosciomierz dzis rano na a2 w anglii jak jechalem do pracy.pozdrawiam
Awatar użytkownika
Matt
Posty: 1763
Rejestracja: 19 sie 2011, o 23:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 323/463

Re: (S1) Problem pompowtryski

Post autor: Matt »

Może Ci sporo licznik przekłamuje? :D
awx według książki idzie 205 km/h, jechałem 215, na więcej potrzebne jest z 10 kilometrów prostej.
avb jedzie 185, 35km/h przyrostu po samej wymianie pompowtryskiwaczy jest raczej nierealne. Spróbuj sprawdzić jeszcze raz, ale nie patrząc na prędkościomierz, tylko na nawigację
ODPOWIEDZ