(S1) Problem pompowtryski
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 sty 2012, o 08:43
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Jelenia Góra
(S1) Problem pompowtryski
Witam,
od około miesiąca auto na wolnych obrotach pali na 3 cylindry.Po wizycie u wielu mechaników stwierdzono padający pompowtrysk. Sam przeskanowałem autko kompem i jest błąd przerwa w zapłonie na cylindrze 1. Wymieniłem wcześniej listwę zasilającą i przeczyściłem styki ale nic nie pomogło. Mam jakieś dziwne pompki o symbolu 038130073BB których nigdzie nie mogę znaleźć. Już mnie moje autko powoli denerwuje:(
od około miesiąca auto na wolnych obrotach pali na 3 cylindry.Po wizycie u wielu mechaników stwierdzono padający pompowtrysk. Sam przeskanowałem autko kompem i jest błąd przerwa w zapłonie na cylindrze 1. Wymieniłem wcześniej listwę zasilającą i przeczyściłem styki ale nic nie pomogło. Mam jakieś dziwne pompki o symbolu 038130073BB których nigdzie nie mogę znaleźć. Już mnie moje autko powoli denerwuje:(
-
- Posty: 63
- Rejestracja: 15 maja 2011, o 10:58
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 165KM / 385Nm
- Imię: Patryk
- Lokalizacja: Kraków / Zamość
Re: (S1) Problem pompowtryski
Nie ma sensu wymieniać całych pompek wystarczą same końcówki. Jeśli potrafisz to są zestawy naprawcze boscha jeśli nie to poszukaj kontaktu do cowboy'a z forum golfa.
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
Witam w nowym roku,
mam problem z autem..... .....pompowtryski do wymiany??
duuuzo pali (okolo 10l/100km w trasie), nie ma mocy, ale za to nie kopci, odpala normalnie jak zawsze, pracuje równo, normalnie.
po podpieciu pod VCDS, wyskakują mi błędy wszystkich czterech pompek, wszystkie o tej samej tresci,
przekroczona ganica/limit regulacji (17669 to jeden z kodów)
troche mnie to przytłacza, głównie ewentualnie koszty, ale nie przesądzam że to pompki do wymiany. Nie zdaża sie chyba żeby wszystki padły w jednym momencie, nagła utrata mocy, a nie stopniowa. Wiem że to nagle bo obsesyjnie dosc czesto podłączam autko pod VCDSa i wczesniej nic sie nie działo, nie pojawiało.
może wie ktoc co to może być?
pozdrawiam,
Paweł
mam problem z autem..... .....pompowtryski do wymiany??
duuuzo pali (okolo 10l/100km w trasie), nie ma mocy, ale za to nie kopci, odpala normalnie jak zawsze, pracuje równo, normalnie.
po podpieciu pod VCDS, wyskakują mi błędy wszystkich czterech pompek, wszystkie o tej samej tresci,
przekroczona ganica/limit regulacji (17669 to jeden z kodów)
troche mnie to przytłacza, głównie ewentualnie koszty, ale nie przesądzam że to pompki do wymiany. Nie zdaża sie chyba żeby wszystki padły w jednym momencie, nagła utrata mocy, a nie stopniowa. Wiem że to nagle bo obsesyjnie dosc czesto podłączam autko pod VCDSa i wczesniej nic sie nie działo, nie pojawiało.
może wie ktoc co to może być?
pozdrawiam,
Paweł
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 18 sty 2012, o 08:43
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Lokalizacja: Jelenia Góra
Re: (S1) Problem pompowtryski
Ja już naprawiłem swoją niunie:) wymieniałem 1 pompowtryskiwacz przez który autko chodziło nie równo. A u ciebie może być listwa zasilająca pompki przyśniedziała i blaszki w pomkach trzeba przeczyścić tylko jest dziwnie że normalnie autko pracuje. Ja u siebie wymieniłem też listwe ale to nie pomogło i skończyło się na wymianie pompki:(
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
to jest jakas listwa tam? ja nic takiego nie widzialem, myslalem z tylko w tdi CR takie cos jest.
dodatkowo, nie wiem czy ma to zwiazek, ale nie moge dogrzac auta. wiem, zaraz beda pytania o termostat, ale wlasnie go wymienilem, dalej silnik osiaga max 70-75stopni. czujnik temp nowy. ALE czy np. uszkodzony EGR moze sprawic ze nie dogrzeje sie autko? albo ze wyskocza bledy ma pompkach?
dodatkowo, nie wiem czy ma to zwiazek, ale nie moge dogrzac auta. wiem, zaraz beda pytania o termostat, ale wlasnie go wymienilem, dalej silnik osiaga max 70-75stopni. czujnik temp nowy. ALE czy np. uszkodzony EGR moze sprawic ze nie dogrzeje sie autko? albo ze wyskocza bledy ma pompkach?
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
Nastepny raz jestem zmuszony sam sobie odpowiadac na wlasne pytanie...
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 261/004705" onclick="window.open(this.href);return false;
^tu jest odpowiedz^ ,
Kupilem juz nowa listwe z przewodami do pompek, przy okazji wymiany zerkne na zuzycie walka rozrzadu i ocenie. A moze trzeba kupic zestaw naprawczy i wymienic czesci wspolpracujace wtryskiwacza z dzwigienka...
Moze tylko regulacja...
ocenie, to napisze.
pozdro
http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 261/004705" onclick="window.open(this.href);return false;
^tu jest odpowiedz^ ,
Kupilem juz nowa listwe z przewodami do pompek, przy okazji wymiany zerkne na zuzycie walka rozrzadu i ocenie. A moze trzeba kupic zestaw naprawczy i wymienic czesci wspolpracujace wtryskiwacza z dzwigienka...
Moze tylko regulacja...
ocenie, to napisze.
pozdro
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
czesc,
wymieniłem wiązkę przewodów do pompek w głowicy.
Przy okazji sprawdziłem na oko stan wałka (krzywek) oraz dźwigienek pompowtryskiwaczy. wszystko wygląda jak nowe, nie ma wytartych miejsc, nie ma luzu na dźwigienkach.
wymiana w/w wiązki nie pomogła.
będę jeszcze sie chciał dostać do ECU i popatrzeć na tamtą wiązkę/kostkę - może tam sie coś dowiem.
pozdro
wymieniłem wiązkę przewodów do pompek w głowicy.
Przy okazji sprawdziłem na oko stan wałka (krzywek) oraz dźwigienek pompowtryskiwaczy. wszystko wygląda jak nowe, nie ma wytartych miejsc, nie ma luzu na dźwigienkach.
wymiana w/w wiązki nie pomogła.
będę jeszcze sie chciał dostać do ECU i popatrzeć na tamtą wiązkę/kostkę - może tam sie coś dowiem.
pozdro
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
Znowu sobie sam odpowiadam....
siemanko!
musze wymienić jednak wszystkie pompki. "dłubanie" przy ECU nie dało nic.
Błędy w VCDS pojawiają sie pojedyńczo a nie wszystkie na raz. np najpierw 2, potem 3 potem 1, potem 4 cylinder wywala błąd na wtryskiwaczu.
Pytanie jest więc następujące:
czy można sobie tak poprostu założyć pompki od AWX, czy nie da to nic bez zmian w komputerze/sterowniku silnika. Czy można sobie włożyć po prostu mocniejsze pompowtryskiwacze i jezdzić?
Mam nadzieje że na to pytanie pomoże mi ktoś znaleźć odpowiedź.
Pozdrawiam,
Paweł
siemanko!
musze wymienić jednak wszystkie pompki. "dłubanie" przy ECU nie dało nic.
Błędy w VCDS pojawiają sie pojedyńczo a nie wszystkie na raz. np najpierw 2, potem 3 potem 1, potem 4 cylinder wywala błąd na wtryskiwaczu.
Pytanie jest więc następujące:
czy można sobie tak poprostu założyć pompki od AWX, czy nie da to nic bez zmian w komputerze/sterowniku silnika. Czy można sobie włożyć po prostu mocniejsze pompowtryskiwacze i jezdzić?
Mam nadzieje że na to pytanie pomoże mi ktoś znaleźć odpowiedź.
Pozdrawiam,
Paweł
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2 maja 2011, o 15:20
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Lokalizacja: Iława
Re: (S1) Problem pompowtryski
Niestety przy zmianie pompek na wieksze musi zajsc ingerencja w soft.Firma zajmujaca sie chip-tuningiem w twojej okolicy powina ci pomoc A tak z ciekawosci probowales ustawic wtryski na nowo i moze glupie pytanie zastosowales jakis srodek czyszczacy??Moze zalales jakis syf?Moze to bedzie glupie ale slyszlalem o takich przypadkach.Sprawdziles pompe paliwa ?Moze to ona siadla ?Diesel ma taki ciag ze sam zasie paliwo.Dziwne jest to ze stalo sie to u ciebie tak odrazu.
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
lałem środek czyszczący do wtrysków ale dopiero po ty, jak mi wywalilo błąd. Co do paliwa, to powiem,że raczej powinno być ok - mieszkam w Wielkiej Brytanii. Kupowałem rope na texaco, BP, SHELL. nie ma różnicy. mi to wygląda na elektroniczny błąd jednej pompki, który powoduje błędy na reszcie.
kupie uzywane pompki i zobacze czy pomoże. jak nie to je oddam i wezme kase. pompa paliwowa dziala. po przekreceniu kluczyka pompuje (słychac) i leje (widać jak sie zdejmie przewód). Chyba że mechaniczna pompa ( ta razem z vacuum)...
kupie pompki i zobacze i dam znac.
dzieki za zainteresowanie koleszko.
pozdrawiam,
Paweł
kupie uzywane pompki i zobacze czy pomoże. jak nie to je oddam i wezme kase. pompa paliwowa dziala. po przekreceniu kluczyka pompuje (słychac) i leje (widać jak sie zdejmie przewód). Chyba że mechaniczna pompa ( ta razem z vacuum)...
kupie pompki i zobacze i dam znac.
dzieki za zainteresowanie koleszko.
pozdrawiam,
Paweł
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
No i zamontowalem nowe ( uzywane ) pompowtryski. Sam sobie wymienilem bo to nic trudnego.
Wlozylem wtryskiwacze BE cxyli bodajze od AWX-a. Samochod odzyskal swoja dusze i moc. A moze nawet jest lepiej niz bylo. Nie ingerowalem nic w soft, wiec moge obalic mity o przymusie takiej operacji. Moge jedynie powuedziec ze takie cos moze jedynie pomoc we wzroscie mocy. Zadne bledy mi sie nie swieca, a grupy 13, 18 i 23 w blokach pomiarowych sa okej. Moze jedynie dlatego ze kupilem uzywane pompki BIP-y sa podwyzszone.
220 km/h osiagam bez górki-na prostej.
Spalanie w normie - ani wyzsze ani nizsze.
Pozdrawiam
Wlozylem wtryskiwacze BE cxyli bodajze od AWX-a. Samochod odzyskal swoja dusze i moc. A moze nawet jest lepiej niz bylo. Nie ingerowalem nic w soft, wiec moge obalic mity o przymusie takiej operacji. Moge jedynie powuedziec ze takie cos moze jedynie pomoc we wzroscie mocy. Zadne bledy mi sie nie swieca, a grupy 13, 18 i 23 w blokach pomiarowych sa okej. Moze jedynie dlatego ze kupilem uzywane pompki BIP-y sa podwyzszone.
220 km/h osiagam bez górki-na prostej.
Spalanie w normie - ani wyzsze ani nizsze.
Pozdrawiam
- pgasper
- Posty: 85
- Rejestracja: 1 sty 2012, o 16:33
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AVB (100KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Londyn, Warszawa
Re: (S1) Problem pompowtryski
Tyle bylo. Moze masz zamulonego awx-a....
Po co mam klamac lub opowiadac bajki. Tak mi pokazal predkosciomierz dzis rano na a2 w anglii jak jechalem do pracy.pozdrawiam
Po co mam klamac lub opowiadac bajki. Tak mi pokazal predkosciomierz dzis rano na a2 w anglii jak jechalem do pracy.pozdrawiam
Re: (S1) Problem pompowtryski
Może Ci sporo licznik przekłamuje?
awx według książki idzie 205 km/h, jechałem 215, na więcej potrzebne jest z 10 kilometrów prostej.
avb jedzie 185, 35km/h przyrostu po samej wymianie pompowtryskiwaczy jest raczej nierealne. Spróbuj sprawdzić jeszcze raz, ale nie patrząc na prędkościomierz, tylko na nawigację
awx według książki idzie 205 km/h, jechałem 215, na więcej potrzebne jest z 10 kilometrów prostej.
avb jedzie 185, 35km/h przyrostu po samej wymianie pompowtryskiwaczy jest raczej nierealne. Spróbuj sprawdzić jeszcze raz, ale nie patrząc na prędkościomierz, tylko na nawigację