Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Nowości, fakty, ciekawostki. Dyskusje na temat artykułów i informacji prasowych publikowanych w sieci. Nie tylko o Superb'ie
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: przem00 »

Zastąpi go 1.4 TSI twicharger 160 KM 240 nM.
Więcej tutaj - w tym porównanie silników.
http://www.auto.cz/volkswagen-passat-1- ... rger-71163" onclick="window.open(this.href);return false;
Awatar użytkownika
forrestas
Posty: 220
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 14:34
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Imię: Adam
Lokalizacja: wielkopolskie

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: forrestas »

No to biegiem do salonu po S2 1.8TSI (kto planuje) bo niedługo pewnie ta sama "choroba" dotknie Skodę. W Golfie VI już uskutecznili tą politykę (poza modelami specjalnymi np. GTI nie ma silnika większego niż 1.4TSI 160KM w ofercie). Był to jeden z powodów dla których kolega zrezygnował z Golfa Highline i kupił Octavie Elegance.
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Super_Be »

No tak, skoro silnikiem roku została fordowska litrówka, to po prostu wstyd w Golfa, czy Passata w "cywilnych" wersjach montować takie monstrum, jak 1.8 :roll: . W końcu era downsizingu...

Z tymi 160KM to nawet pewnie będzie jeździć, chociaż już dochodzi parę istotnych elementów do potencjalnego zużywania się. Ale ciekaw jestem, co z tego będą umieli wyczarować tunerzy - i jak długo pojeździłby taki twincharger zrobiony np. na 200KM :geek:
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Misiek Fisiek »

Niedługo się okaże, bo na pewno chętni się znajdą.
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: szms »

Niedługo krowy typu Superb będą jeździć z pojemnościami porówywalnymi do czinkłeczento czy też matiza.
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: chudy »

Czy też Johny Walker'a :D
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Big »

No to nie jest zbyt dobra wiadomość, bo jak by nie było 1.8 TSI to świetny silnik. Przede wszyskim choplernie elastyczny co jest jego gigantycznym plusem.
Co do małych silniczków. Wczoraj jeździłem Renault Clio IV z 3 cylindorwym 0.9. Tce pod maską (90KM i 135 Nm).
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: szms »

Silnik udany, poza tym, że najbardziej z niego cieszą się producenci olejów do silnika z racji większego zapotrzebowania w tej jednostce na takowy ;)
Taka mała dygresja, nie atakujcie mnie :P


I jak tym Clio, jedzie się pewnie fajnie, ładnie pięknie... :) Tylko w tym całym downsizingu czynnikiem odstraszającym jest jego żywotność, przynajmniej na samym początku...

Czy jest ktoś, kto z czystym sumieniem zdecydowałby się na superaśnego Mondeo z 1,0 litrem pod maską?
Chyba pytanie retoryczne...
Big
Posty: 1592
Rejestracja: 7 kwie 2012, o 17:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Lublin

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Big »

Szms, zaraz wkleję cały opis, to sobie poczytasz :)
jjumbo
Posty: 538
Rejestracja: 26 mar 2011, o 03:15
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KOL

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: jjumbo »

a może odchodzą od tych motorów bo po czasie widać że stają się awaryjne i są z nimi problemy
fiat cinquecento , polonez caro , citroen xsara ,skoda octavia I , fiat seicento , citroen c8 , skoda octavia II , yamaha fz6 s fazer , ford transit , skoda superb II
chudy
Posty: 1002
Rejestracja: 12 mar 2010, o 22:26
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Kontakt:

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: chudy »

Heh. To by prędzej tego 1.4 wycofali.
Jakby mieli wycofywać, te które w początku produkcji były wadliwe, to by im został chyba 1.6 MPI, no i może jeszcze 1.9 TDI :P :D (którego już niestety nie produkują...)
Awatar użytkownika
przem00
Posty: 628
Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: KWI

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: przem00 »

bo i może jeszcze 1.9 TDI :P :D (którego już niestety nie produkują...)
Oj jestem tego samego zdania ! W jettcie miałem i był nie do zajechania pomimo 105 KM fabrycznych
Super_Be
Posty: 379
Rejestracja: 1 paź 2012, o 09:37
Samochód: Superb II combi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 218KM@309NM
Imię: Marek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Super_Be »

szms pisze:Silnik udany, poza tym, że najbardziej z niego cieszą się producenci olejów do silnika z racji większego zapotrzebowania w tej jednostce na takowy ;)
A cóż to za bzdury 8-) ? Może jak się nie ma cierpliwości do właściwego docierania, ale na mnie jakoś żaden producent oleju zbytnio nie zarobił, biorąc pod uwagę dolewkę aż pół litra na 15 tys. km ;) (do pierwszej wymiany)
jjumbo pisze:a może odchodzą od tych motorów bo po czasie widać że stają się awaryjne i są z nimi problemy
Jak z 1.8TSI są problemy, to przejście na twinchargera to jak przesiadka ze skutera na ścigacza - bo skuter niebezpieczny w razie kolizji :roll:
szms
Zasłużony
Posty: 15316
Rejestracja: 13 maja 2012, o 10:59
Samochód: Inny
Silnik: Inny

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: szms »

Zaraz bzdury, znam dwóch użytkowników tego silnika i do każdej wymiany "wymieniają prawie cały" olej dolewkami, co najlepsze w instrukcji napisane, że to normalne :mrgreen: :mrgreen:

Może trochę przekoloryzowane, ale ten silnik bierze olej, po prostu. Przecież się nie czepiam 8-) 8-)
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: Koniec silników 1.8 TSI w Passacie

Post autor: Misiek Fisiek »

1.8 tsi to bardzo fajny silnik. Zakresem użytecznych prędkości obrotowych (maksymalny moment obrotowy) miazdzy 2.0 tdi. Dzięki temu nie trzeba wachlowac biegami tak jak w dieslu. Kultura pracy jest wspaniała.

Ale faktycznie w wersji CDAA potrafi brać olej. Zazwyczaj około litra do przeglądu ale pewnie zdarza się, że więcej. Nie on jeden bo 2.0 tfsi potrafiły brać litr na 1000 km. 2.0 tdi na pompowtryskach też lubiły wypić.

Więc nie poprawiajcie sobie humoru użytkownicy klekotow krytykujac nasze silniczki bo my jesteśmy z nich zadowoleni ;)
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
ODPOWIEDZ