Strona 1 z 3

Superb II Comfort - prosba o radę

: 4 lis 2012, o 22:29
autor: konrad000
Witam,
Od kilku dni jestem posiadaczem Skody Superb II Comfort z 2008 roku 2.0 TDI (140km).
W związku z tym, że jest to wersja Comfort jest niestety dość uboga. I tutaj mam pytanie do wszystkich forumowiczów którzy posiadają takową wersję. Co warto dodać/ulepszyć? Mam wersję z duzym moniotrem , bez navi... , pomyślałem więc o Navi, moze ksenony? (chociaż tutaj to duzy koszt...) Będę wdzięczny za wszystkie rady.
Pozdrawiam,

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 4 lis 2012, o 23:02
autor: Super_Be
Witaj w comfortowym klubie 8-) . Nie wiem, czy już zabierałeś się za "wzbogacanie" swojej bryki przy pomocy kabelka i VCDS'a. Z opcji których Comfort nie miał w standardzie jest np. doświetlanie zakrętów. Co do bardziej wyrafinowanych modów, to chyba najpopularniejszym (przede wszystkim w Octaviach, ale i naszych "gołych" Superbów to dotyczy) jest tempomat. W porównaniu z Octaviami mamy tylko o tyle trudniej, że oprócz dołożenia samej dźwigienki trzeba przeciągnąć jeden kabelek między kolumną kierownicy a kompem silnika - chociaż nie jestem pewny, czy każdej wersji silnikowej to dotyczy, na pewno 1.8 i 1.4 TSI. Jeżeli np. masz czujnik deszczu/zmierzchu, a nie masz lusterka fotochromatycznego, to nie jest wielkim problemem dołożenie go. Osobiście wstawiłem u siebie też czujnik poziomu płynu spryskiwacza - wymaga wycięcia dziury w zbiorniczku. To chyba wszystko, co otrzymał mój Comfort już po wyjeździe z salonu ;) .

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 07:59
autor: forrestas
@Super_Be: Możesz napisać parę słów o lusterku fotochromatycznym? To tylko wymiana P&P czy trzeba jeszcze jakieś kabelki dorabiać (brać zasilanie z lampki w podsufitce, albo coś w tym stylu...)?

Co do głównego tematu (bezinwazyjna modyfikacja) - możesz jeszcze wymienić kierownicę na MF (jeśli takiej jeszcze nie posiadasz). Koszty to zakup kierownicy i sterownika pod kierownicę w odpowiedniej wersji.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 09:17
autor: Super_Be
forrestas pisze:@Super_Be: Możesz napisać parę słów o lusterku fotochromatycznym? To tylko wymiana P&P czy trzeba jeszcze jakieś kabelki dorabiać (brać zasilanie z lampki w podsufitce, albo coś w tym stylu...)?
Tak zupełnie P&P jak np. tempomat, to się nie da - kwestia, właśnie tak jak piszesz, pociągnięcia kabelków z lampki. Lusterko mocuje się dokładnie jak to "zwykłe", na ramce czujnika, ale podłącza się je oddzielną wiązką, której u nas niet. Zresztą VW postarał się, żeby dorobienie kabelków nie było zbyt proste i gniazdo w stopce lusterka jest na tyle małe i głęboko schowane, że podpięcie tam po prostu pojedynczych kabli to zegarmistrzowska robota. Oczywiście można kupić oryginalną wtyczkę, ale to w wersji minimum koszt 40 zł, a i tak drugi koniec kabli będzie trzeba "sztukować". Ale dla chcącego nic trudnego - rozstaw pinów w lusterku wręcz idealnie odpowiada... wtyczce do dysków twardych IDE :D . Wystarczy "odkroić" z niej 3 rzędy pinów i mamy wtyczkę. Co prawda taka taśma do dysków nie przeniesie zbyt dużego prądu, ale lusterko nie jest zbyt prądożerne. A kable prowadzimy obok tych od czujnika i pięknie się chowają w "tunelu" pod szybą.

Oprócz zasilania przyda się pociągnięcie sygnału zapalonego oświetlenia wnętrza - też można znaleźć w module lampki, wejście w lusterku reaguje na pojawienie się masy i tak też jest sterowana lampka wewnętrzna. Bez tego, jeżeli np. podczas cofania na ciasnym parkingu otworzymy sobie drzwi, żeby lepiej dojechać bokiem, to w tym momencie lusterko mamy dosłownie czarne - lampka świeci prosto w czujnik. Fabrycznie zamontowane lusterko ma na taką okoliczność jeszcze jeden cymes: w ogóle po wrzuceniu wstecznego przestaje się przyciemniać. Niestety tego zbyt łatwo nie obejdziemy - doprowadzenie do lusterka sygnału biegu wstecznego to już rzeźba raczej nie warta świeczki. Tak więc nie jest to już mod dla elektrycznych laików, ale też nie trzeba być jakąś złotą rączką - jeśli skorzystamy z jakichś zaciskowych szybkozłączy, to nawet lutownicy nie potrzeba, wystarczy prosty miernik, żeby wiedzieć, gdzie się podpiąć. A takie lusterko naprawdę uprzyjemnia jazdę w nocy, o bezpieczeństwie nie wspominając.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 09:48
autor: szymi81
Największym brakiem według mnie są ksenony, ale ich montaż jest stosunkowo drogi - trzeba by szukać używanych lamp na alle a to dopiero początek tematu ba są jeszcze czujniki na wahaczach, albo wrzucić hid-a, mając świadomość, że to nie jest do końca legalne (pomijam wszystkie za i przeciw, bo to jak dyskusja na temat Świąt).
Najłatwiej coś grzebnąć VCDS-em - poczytaj wątek.
Można też niektóre żarówki na jakieś ledy wymienić, ale to już kwestia estetyki - każdy ma inny gust - też było na forum, także czytaj i przeglądaj.

PS: popraw profil, bo masz kombika 170KM

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 13:17
autor: Big
Ja bym dołozył ori ksenony, ale bez poziomowania (sprski już masz). Dołozyłbym również multi kierę i ochornne nakładki na wewnętrzne progi drzwi oraz chromowane listwy ozdobne drzwi. Można by też pokombinować z tylnim podłokietnikiem i wymienić go na ten ze schowkiem i uchwytami na puszki z wersji Elegance.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 20:10
autor: rowerek
Big pisze:Ja bym dołozył ori ksenony, ale bez poziomowania (sprski już masz).
Nie jest to powiedziane. W comfort a teraz w active nie ma sprysków w standardzie (dopłata 800zł). Zamiast tego są zaślepki, przez co z zewnątrz nie do rozróżnienia czy spryski są czy nie.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 5 lis 2012, o 21:35
autor: konrad000
Wielkie Dzieki za rady.
JEstem laikiem, więc musze sporo poczytać odnosnie VCDS - bo zupełnie nie mam pojecia z czym to sie je.
Jesli chodzi o modyfikacje ja na "pierwszy rzut oka" myślalem o:
- doświetlane zakręty - czy to jest kwestia zmiany parametrów, czy zupełna zmiana świateł
- kierownica multifunkcyjna - tutaj najbardziej niepokoi mnie koszt - obawiam sie ze moze to troche kosztować
- nawigacja - czy to jest kwestia wgrania programu i ustawień? Mam moniotrek na desce, jednak nie mam navi. Przy okazji czy mozna wgrać dodatkowe oprogramowania, z tego co zdąrzyłem zobaczyc przez 2 h jazdy jest standard - radio i cd. Nie ma dvd, zestawu glosnomowiącego etc.
- myslalem tez o czujnikach parkowaniach z przodu (mam tylko z tyłu)

"Można by też pokombinować z tylnim podłokietnikiem i wymienić go na ten ze schowkiem i uchwytami na puszki z wersji Elegance" - z tyły będzie moja żona z niemowlakiem, dlatego przydałoby mi się coś takiego - orientujesz się jaki jest koszt takiej modyfikacji?

Reszte rzeczy wyjdzie w praniu. Auto jest aktualnie w serwisie skody, w aucie nie byl wymieniany rozrząd a ma przejechane 130k, wiec nie chcialem czekać.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 06:01
autor: Big
konrad000 pisze:- doświetlane zakręty - czy to jest kwestia zmiany parametrów, czy zupełna zmiana świateł
Niech wypowie się ktos mądrzejszy, ale wydaje mi się ze wystarczy uruchomic tę funkcje w VDCS
konrad000 pisze:- nawigacja - czy to jest kwestia wgrania programu i ustawień? Mam moniotrek na desce, jednak nie mam navi. Przy okazji czy mozna wgrać dodatkowe oprogramowania, z tego co zdąrzyłem zobaczyc przez 2 h jazdy jest standard - radio i cd. Nie ma dvd, zestawu glosnomowiącego etc.
No niestety musisz mieć system z newigacją. Będzie to albo Amundsen/Amundsen +, albo Columbus.
rowerek pisze:Można by też pokombinować z tylnim podłokietnikiem i wymienić go na ten ze schowkiem i uchwytami na puszki z wersji Elegance" - z tyły będzie moja żona z niemowlakiem, dlatego przydałoby mi się coś takiego - orientujesz się jaki jest koszt takiej modyfikacji?
Kosztów takij oparacji nie znam. Myslże że bedize to ok. 600-700 zł (przy założeniu zakupu uzywanego podłokietnika). Taka modyfikacja nie powinna być spejalnie skomplikowana.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 07:43
autor: forrestas
konrad000 pisze: - kierownica multifunkcyjna - tutaj najbardziej niepokoi mnie koszt - obawiam sie ze moze to troche kosztować
Witaj, drogi są dwie. Tańsza i droższa. W wersji tańszej musisz upolować na allegro potrzebne części. Są to sterownik pod kierownicę, kierownica, (manetki, jeżeli będziesz chciał tempomat). Sterownik z manetką widziałem nawet za 100PLN ale normalna cena za używkę (ster.+manetka) to ok 400PLN. Kierownica nowa trójramienna to wydatek 600PLN -700PLN (ceny używanej Ci nie podam bo nie szukałem, kupowałem wszystko nowe na firmę więc mogłem odjąć VAT).

No i ktoś musiałby Ci to zamontować. Ja zrobiłem jedno podejście do ASO - ale przez 3h, na które zostawiłem im samochód, nie zdołali nawet podłączyć komputera, żeby sprawdzić wersję sterownika więc dałem sobie spokój. Usługę wycenili na ok 300PLN, ale wydaje mi się że by to ich przerosło (Poznań-Skodex). Najlepiej rozejrzeć się na forum, albo po prostu spytać kto w twojej "okolicy" mógłby się za to zabrać. Cena zależna od dogadania się obydwu stron.

Zaznaczam, że podane kwoty to moje prywatne obserwacje (plus ceny z paru linków, które dostałem od jednego kolegi z forum) na moment kiedy instalowałem kierownicę (jakieś pół roku temu). Teraz może to wyglądać trochę inaczej.

Pozdrawiam.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 08:17
autor: Misiek Fisiek
Emilio przekładał kierownicę. Może on mógłby kogoś polecić w okolicach wawy.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 09:31
autor: Super_Be
forrestas pisze:
konrad000 pisze: - kierownica multifunkcyjna - tutaj najbardziej niepokoi mnie koszt - obawiam sie ze moze to troche kosztować
Witaj, drogi są dwie. Tańsza i droższa. W wersji tańszej musisz upolować na allegro potrzebne części. Są to sterownik pod kierownicę, kierownica, (manetki, jeżeli będziesz chciał tempomat).
Nie wiem, czy sterownik jest u nas konieczny. Ja np. sprawdzałem na wsiakij słuczaj, jaki jest u mnie i okazuje się, że jest jeden z tych, które multifunkcję obsługują. W Octavkach zwykle jest inaczej, ale w Superbie akurat nie dziadowali na sterownikach, nawet jeżeli w danej wersji wystarczyłyby niższe wersje. Więc trzeba by to w VCDS'ie sprawdzić w konkretnym egzemplarzu.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 11:48
autor: forrestas
Dokładnie, w każdym może być inaczej. W moim był Midline i nie obyło się bez wymiany. Na pewno wersja zależy też od pozostałego wyposażenia. Np. Kessy nie zależnie od wersji wymusza sterownik w wersji Highline.

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 6 lis 2012, o 22:24
autor: Enriquez
jakby kto potrzebował sprysków to mam takie używane na zbyciu za zgrzewkę browara... o ile pamietam to oba prawe (ale chyba się niczym nie różnią).
co do ksenonów, jak bym teraz ich nie miał i nie miał za bardzo siana na komplet to zrobiłbym tak jak mówi Big, to znaczy założył same oryginalne reflektory bez poziomowania i zbierał kasę i kompletował części do poziomowania. Koszt samych reflektorów to mniej więcej 500 PLN za komplet jeżeli ma się fuksa i dobrze kupi na Allegro. Ja taki reflektor kiedyś kupiłem za 180 PLN dobry, nieuszkodzony nieporysowany - komplet ze spryskiwaczem, przetwornicą itp. Został rozłupany do testów (sic!). Do tego dochodzą palniki 2x135 PLN.

A co do pomysłów na mody to najprostrza metoda to otwierasz cennik Superba, zaznaczasz mazakiem wszystkie pozycjie jakie różnią Cię od Platinium, wykreślasz te zbędne, 3 najdroższe, 3 niemożliwe, zostawiasz 3 niezbędne i resztę robisz....

Re: Superb II Comfort - prosba o radę

: 7 lis 2012, o 08:03
autor: szymi81
Enriquez pisze:A co do pomysłów na mody to najprostrza metoda to otwierasz cennik Superba, zaznaczasz mazakiem wszystkie pozycjie jakie różnią Cię od Platinium, wykreślasz te zbędne, 3 najdroższe, 3 niemożliwe, zostawiasz 3 niezbędne i resztę robisz....
DOBRE :lol: