Różnice w TDI skoda&vw
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- Costek
- Posty: 2
- Rejestracja: 26 lip 2012, o 11:18
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Poznań/Paczkowo
Różnice w TDI skoda&vw
Witam
Ostatnio w prasie przeczytałem ze silnik TDI, CR 140 KM, jeżeli jest montowany w VW to jest wyposażony w wałki wywyżające, a ten sam silnik w Skodzie już nie. Czy potwierdzacie ta wersje wydarzeń?
Jeżeli tak to czy wiecie coś o wersji tego silnika 170 KM, czy jest ta sama analogia?
Ostatnio w prasie przeczytałem ze silnik TDI, CR 140 KM, jeżeli jest montowany w VW to jest wyposażony w wałki wywyżające, a ten sam silnik w Skodzie już nie. Czy potwierdzacie ta wersje wydarzeń?
Jeżeli tak to czy wiecie coś o wersji tego silnika 170 KM, czy jest ta sama analogia?
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: GSM II i Bluetooth 4.0
Tak w audi wiem ze byly. Na cale szczescie w skodzie nie. Z tymi walkami byl totalby fackup
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: Różnice w TDI skoda&vw
Zawsze audi jako pierwsze potem vw dostaja najnowsze rozwiazania. Bo to marki premium vag-a. Skoda seat dostaja pozniej. Jest to o tyle fajne ze to co nowe i sie dupczy w audi i vw trafia poprawione juz do skody. Tak bylo z 2.0 tdi i zabierakami pomp. Silniki stawaly po 100 tys. Skoda dostala 2 litrowki juz poprawione tak ze mi to pasuje ze beta testerami sa wlasciciele audi/vw
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Odp: Różnice w TDI skoda&vw
neck99 pisze:Zawsze audi jako pierwsze potem vw dostaja najnowsze rozwiazania. Bo to marki premium vag-a. Skoda seat dostaja pozniej. Jest to o tyle fajne ze to co nowe i sie dupczy w audi i vw trafia poprawione juz do skody. Tak bylo z 2.0 tdi i zabierakami pomp. Silniki stawaly po 100 tys. Skoda dostala 2 litrowki juz poprawione tak ze mi to pasuje ze beta testerami sa wlasciciele audi/vw
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Jestes pewny neck99 ze 2.0 tdi 140km i 170km w skodzie sa juz wolne od najgorszej wady w tym silniku jaka byl zabierak pompy oleju??? Nie sadze, ten silnik przeszedl kilka modernizacji, ale pompa oleju i zabierak jest taki sam. jedynie co zmodyfikowali na przelomie lat to to ze 6 czy 7 razy modernizowali ten zabierak, a wlasciwie wykonywali go z coraz innego materialu, bardziej twardszego i odpornego na scieranie, ale nie wiem czy do konca udalo im sie wyeliminowac ten problem. To prawda te silniki przejezdzaja znacznie dluzej po modernizacji, ale nie jestem pewien czy ten problem zostal do konca wyeliminowany.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Różnice w TDI skoda&vw
2.0 TDI 140 ps montowany w S1 to też niezły kibel. Ale mniejszy niż to co montowali wcześniej w audi. Za to dobrym przykładem jest 2.5 TDI - w Superbie 1 jest w miarę dopracowany, w audi wiele osób narzeka.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: Różnice w TDI skoda&vw
Zabierak zmodernizowali w 2006/2007 roku. Zrezygnowali z rozwiazania pompy za pomoca lancuszka ktore byly w pierwszych 2.0 tdi audi. Modernizacja ZTCW polegala na wroceniu do rozwiazania z 1.9 tdi. Od tego czasu nie ma juz z tym problemu. Bo problem nie istnieje.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Różnice w TDI skoda&vw
Wszystko sie zgadza zmodernizowali stara pompe ze zamiast lancuszka sa teraz kola zebate, ale wcale nie jest ona taka sama jak w 1.9TDI-wlasnie porownywalem te pompy w Etce, no chyba ze mowimy tu o 2.0TDI BKD "IND" to tak ta pompa jest taka sama jak w 1,9, ale silniki 2.0 TDI BMP, CBBB i CFFB,CFGB,CLJA "IND" maja praktycznie takie same pompy napedzane zabierakiem.
Tutaj fajny artykol i podsumowanie 2.0TDI http://m.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi, no i fakt ze te nowsze 2.0 TDI CR jezdza juz znacznie dluzej i jakos mniej sie slyszy o problemie pompy oleju, ale musze poszukac bo gdzies na forum albo Audi lub Passata ktos mial dalej problem z pompa w aucie po 2008 z 2.0 TDI 140km.
Tutaj fajny artykol i podsumowanie 2.0TDI http://m.auto-swiat.pl/1-wszystko-o-silniku-20-tdi, no i fakt ze te nowsze 2.0 TDI CR jezdza juz znacznie dluzej i jakos mniej sie slyszy o problemie pompy oleju, ale musze poszukac bo gdzies na forum albo Audi lub Passata ktos mial dalej problem z pompa w aucie po 2008 z 2.0 TDI 140km.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Odp: Różnice w TDI skoda&vw
Skodaman dokładnie. Zgadza sie. Co do zabierakow oleju to powiem szczerze nie zagłebialem sie w rozwiazanie CR CFGB. Nie sadze ze nauczony ogromna wpadka koncern VAG znow popełnił by ten sam bład. Wiec albo cos zmodyfikowali albo zastosowane materiały sa na wysokim poziomie. Z zrodła VAG choc nie bezpośrednio eiem ze VAG nowymi jednostkami CR chce oczyścić zszargane imie TDI. Nie ma co ukrywac pierwsze 2.0 TDI miały wiele bolączek od pomp po głowice i dpf-y. VAG zdaje sobie sprawe ze poł świata jezdzi tymi jednostkami i kolejne wpadki na pewo by dyskwalifikowaly juz te jednostki na dobre. Za granica juz maja natłuczone auta ponad 200 tys i zero infa o problemach. Przy wadliwych info poszlo w internet juz nawet po 80 tys.
Swoja droga np CFGB jest tez w audi ale nie wiem czy ma walki wyrownowazajace. Przy CR to chyba zbedny bajer bo wtrysk CR inaczej niz PD ma kilka faz wtrysku niezleznego od układu korbowo tłokowego. Tak ze CR em steruje elektronika nie mechanika i on juz rowno pracuje. Wałki sa tu IMHO zbedne.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2
Swoja droga np CFGB jest tez w audi ale nie wiem czy ma walki wyrownowazajace. Przy CR to chyba zbedny bajer bo wtrysk CR inaczej niz PD ma kilka faz wtrysku niezleznego od układu korbowo tłokowego. Tak ze CR em steruje elektronika nie mechanika i on juz rowno pracuje. Wałki sa tu IMHO zbedne.
Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2