Dlaczego tyle pali
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Dlaczego tyle pali
Mam serdeczna prosbe. Jak by byla taka mozliwosc albo skanu, albo zdjec albo wypisac co przy jakim przebiegu bylbym bardzo wdzieczny.Kaloteck pisze:Tak, u nich mówią na to "histoire de service complet" czyli pełna historia serwisowa. Trochę to wszystko kosztowało, nie da się ukryć, ale poprzedni właściciel bardzo dbał. Natomiast przez te podnóżki z tyłu to jakby trochę mniej miejsca jednak jest, nie żebym narzekał (zwłaszcza po przesiadce z poprzedniej generacji Nissana Primery), ale chyba je wywalę, tym bardziej że to auto raczej użytkowe a nie jakiś Maybach czy inny Rolls Royce
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Dlaczego tyle pali
Zuber to wszystko zalezy od przebiegów.
Ze dsg padlo to mnienie dziwi. Ze turbo nie zdziwi mnie jak przy przebiegu ok 200. Ze dwumasa tez mnie nie dziwi balaczka wszytkich samochodow z duzym niutonem z dolu. Ale 150 tys powinno wytrzymac wiec ciekawe czemu 2 wymiany. Ciekaw jestem co z wtryskami. Wiesz ze aso nawet jak by szlo naprawic przeczyscic wtrysk woli wymienic komplet. Wiec ciekaw jestem przebiegu
Ze dsg padlo to mnienie dziwi. Ze turbo nie zdziwi mnie jak przy przebiegu ok 200. Ze dwumasa tez mnie nie dziwi balaczka wszytkich samochodow z duzym niutonem z dolu. Ale 150 tys powinno wytrzymac wiec ciekawe czemu 2 wymiany. Ciekaw jestem co z wtryskami. Wiesz ze aso nawet jak by szlo naprawic przeczyscic wtrysk woli wymienic komplet. Wiec ciekaw jestem przebiegu
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Dlaczego tyle pali
A jako był powód wymiany skrzyni? DSG ma modułową budowę i nie ma problemu z jej naprawą. Koszt jest zdecydowanie mniejszy przy naprawie. Najdroższy element skrzyni to mechatronika-8000pln a cała skrzynia kosztuje w granicach 20 000pln. Gdzie tu ekonomia? Chyba, że usterka sterownika spowodowała uszkodzenia mechaniczne. Wtedy naprawa może okazać się nieopłacalna.
Neck dmf mógł być wymieniony przy diagnozowaniu usterki DSG.
Neck dmf mógł być wymieniony przy diagnozowaniu usterki DSG.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Dlaczego tyle pali
Dlatego Zaj mnie ciekawi przy jakich przebiegach co. Bo wiesz ze aso nie lubi sie rozdrabniac. Przyjedziesz autem ktore ma czkawke z powodu zapchania filtra a oni ci wymienia wtryski
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dlaczego tyle pali
No cóż, temat pochodzenia i serwisowania tego egzemplarza jest trochę skomplikowany, ale ciekawy. Jeździł nim Czech, który pracuje we Francji u dealera Skody. Pracuje też tam moja siostra i gdyby nie ona, nie mógłbym teraz się pewnie cieszyć moim Superbem, bo trafiłby pewnie do kogoś innego. Wspomniany Czech miał trochę bzika na punkcie prawidłowego, pedantycznego wręcz serwisowania, a że miał (i wciąż pewnie ma) jakieś zniżki pracownicze różnego rodzaju, to wymieniał co się dało. Nie wiem z jakiego powodu, ale fakt jest faktem :
Kompletne DSG przy 120 tys km
Wszystkie wtryski przy 145 tys km
Turbo przy 188 tys km
Dwumasa pierwszy raz przy 111 tys km
Dwumasa drugi raz przy 214 tys km
Kompletne DSG przy 120 tys km
Wszystkie wtryski przy 145 tys km
Turbo przy 188 tys km
Dwumasa pierwszy raz przy 111 tys km
Dwumasa drugi raz przy 214 tys km
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Dlaczego tyle pali
Kaloteck dzieki ..
Wydaje mi sie ze ów czech świrował i wymieniał elementy wypełni sprawne bo sobie "potrafił zakombinować" z racji możliwości. Twój opis na to by wskazywał
Kompletne DSG przy 120 tys km - za szybko choć z DSG różnie bywa
Wszystkie wtryski przy 145 tys km - na pewno nie padły wszystkie przy tym przebiegu chyba ze cos dziwnego przeleciało przez bak.. Ale raczej nie wierze. Nawet ferelne siemensy w pierwszych VAGowych TDI dawały rade więcej.
Turbo przy 188 tys km - jest możliwe ze zaczęło byc je słychać stąd wymiana
Dwumasa pierwszy raz przy 111 tys km
Dwumasa drugi raz przy 214 tys km - hmm.. co 100 tys to też raczej profilaktyka. Bo obecnie montowane sa znacznie trwalsze niż stare montowane w pierwszych 2.0 TDI które wytrzymywały właśnie ok 100-150 w manualu i 60-100 w DSG. Mysle ze na takie szybkie wymiany dwumas mogła mieć też wpływ DSG która była wymieniona przy 120 tys. Moze faktycznie była felerna i zniszczyła 1 dwumase i zapoczątkowała koniec drugiej.
Mimo wszytko dzięki
P.S wszytko w ramach gwarancji sie odbyło ? czy czech bulił z kieszeni ? zajmuje tam wysokie stanowisko ?
Wydaje mi sie ze ów czech świrował i wymieniał elementy wypełni sprawne bo sobie "potrafił zakombinować" z racji możliwości. Twój opis na to by wskazywał
Kompletne DSG przy 120 tys km - za szybko choć z DSG różnie bywa
Wszystkie wtryski przy 145 tys km - na pewno nie padły wszystkie przy tym przebiegu chyba ze cos dziwnego przeleciało przez bak.. Ale raczej nie wierze. Nawet ferelne siemensy w pierwszych VAGowych TDI dawały rade więcej.
Turbo przy 188 tys km - jest możliwe ze zaczęło byc je słychać stąd wymiana
Dwumasa pierwszy raz przy 111 tys km
Dwumasa drugi raz przy 214 tys km - hmm.. co 100 tys to też raczej profilaktyka. Bo obecnie montowane sa znacznie trwalsze niż stare montowane w pierwszych 2.0 TDI które wytrzymywały właśnie ok 100-150 w manualu i 60-100 w DSG. Mysle ze na takie szybkie wymiany dwumas mogła mieć też wpływ DSG która była wymieniona przy 120 tys. Moze faktycznie była felerna i zniszczyła 1 dwumase i zapoczątkowała koniec drugiej.
Mimo wszytko dzięki
P.S wszytko w ramach gwarancji sie odbyło ? czy czech bulił z kieszeni ? zajmuje tam wysokie stanowisko ?
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Dlaczego tyle pali
Chyba ktoś części chachmęcił, albo właściciel uskuteczniał stałą wymianę krytycznych elementów. Albo po prostu miał pecha. Wszystko ma prawo szybciej się zepsuć, ale takie combo ustrzelić jest raczej trzeba mieć powołanie
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Dlaczego tyle pali
No tak mysle Zaj ze to wiesz .... "korzystając z okazji"
Jak kolega Kaloteck potwierdzi ze to było wszytko w ramach gwarancji co by pasowało oznacza to ze profilaktyka No chyba ze wyskakiwał z dutków ale był jakimś wysoko postawionym kolesiem i było go stać na takie zabawy
Jak kolega Kaloteck potwierdzi ze to było wszytko w ramach gwarancji co by pasowało oznacza to ze profilaktyka No chyba ze wyskakiwał z dutków ale był jakimś wysoko postawionym kolesiem i było go stać na takie zabawy
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dlaczego tyle pali
Nie znam przyczyny z jakiej to wszystko było wymienione, ale biorąc pod uwagę, że gość miał duuuuuże rabaty na usługi serwisowe, to na pewno sporą część stanowiła tzw. profilaktyka, być może również połączona z szeroko rozumianym "kombinowaniem". Ja w każdym razie się z tego cieszę, tym bardziej że ten egzemplarz zostanie u mnie na dłużej. Bo gdzie znajdę takie przestronne wnętrze za takie pieniądze? No właśnie...
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dlaczego tyle pali
Właśnie się dowiedziałem, że wymiana DSG trwała aż 4 dni. Ot, taka mała ciekawostka...
-
- Posty: 107
- Rejestracja: 25 gru 2012, o 16:25
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 1.6TDI (120KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dlaczego tyle pali
Z cyklu "nie chwal dnia przed zachodem słońca" , chyba wtryski , bo na zimnym silniku trzesię i falują dziwnie obroty, jakby tego było mało jeszcze dziwny zapach z wydechu...