Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Drugi i czwarty podskoczył znacznie. Hmm.. ciekawe.
Wiesz u ciebie widać to, że masz chipa. Wtryski muszą więcej podlewać więc i czasy masz zawyżone. Tak, że nie ma się co martwić na zapas Wklej za kolejne 5 tys poobserwujemy co się będzie działo
Wiesz u ciebie widać to, że masz chipa. Wtryski muszą więcej podlewać więc i czasy masz zawyżone. Tak, że nie ma się co martwić na zapas Wklej za kolejne 5 tys poobserwujemy co się będzie działo
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
To zgodnie z prośbą wyniki z dziś + historyczne - ciekaw jestem analizy bo to nadal dla mnie czarna magia i fusy:
Przebieg ponad 21tys:
Przebieg blisko 18tys:
Przebieg 8011km:
Przebieg ponad 21tys:
Przebieg blisko 18tys:
Przebieg 8011km:
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Dato dzięki serdecznie ... nawet nie wiesz czego dokonałes
Wklelaj sukcesywnie po 5-10 tyś jesteś dobrym materiałem
Wartości spadały i rosly szok. Byłem pewien ze ida tylko w górę. Wykluczam tu zastosowanie środków bo jedne malały drugie rosły. Kurcze .. jest temat
Wklelaj sukcesywnie po 5-10 tyś jesteś dobrym materiałem
Wartości spadały i rosly szok. Byłem pewien ze ida tylko w górę. Wykluczam tu zastosowanie środków bo jedne malały drugie rosły. Kurcze .. jest temat
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Ty mi powiedz czy mam się martwić czy nie, a nie kręcisz - o co kaman ?
I rozpisz się, bo przestanę wklejać
Ostatnie kilka baków nie leję LM bo mi jeden został. Może przy następnym tankowaniu.
I rozpisz się, bo przestanę wklejać
Ostatnie kilka baków nie leję LM bo mi jeden został. Może przy następnym tankowaniu.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Nie nie masz sie co martwić Ja sie martwie ze info które mam na ten temat jest mylne ?
Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
No i podbijam - poniżej wtryski po kolejnym 1kkm - ogarniaj temat, bo w sumie to mnie bardziej interesuje niż dpf. Ten zawsze mogę zregenerować, albo ostatecznie wyciąć.
Przebieg 22222km, auto z końcówki kwietnia br.
Masz mi poopowiadać o co chodzi jak się już douczysz - więc znów pracowicie daję materiałneck99 pisze:Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
Przebieg 22222km, auto z końcówki kwietnia br.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Jeszcze pamiętaj, że w czasie Chorwacji było z 1,5 baku ch&&&wego paliwa, a standardowo i prawie zawsze zwykłą gnojówkę z Orlenu leję - ona ma jakieś 10% bio dodatków podobno...neck99 pisze:Nie nie masz sie co martwić Ja sie martwie ze info które mam na ten temat jest mylne ?
Napisze Ci wsio o co kaman już niebawem.. chce podzwonić/ podpytać w tej sprawie ..
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
gsh pisze:Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.
Jak to ???? na gwarancji miałeś zmieniane ? dlaczego i jaki przebieg. Ty masz pompki. Szok ze wymiana była.
Dato więc tak w skrócie bo chyba zaszło nieporozumienie. Ale złapałem chyba babola. To co pisałem na 1 stronie sprzedał mi jeden z znajomych. Co prawda dotyczyło to diagnozy piezo wtrysków 3.0 TDI ale uznaliśmy ze piezo 3.0 a 2.0 to to samo. Poza większą dyszą działanie sie jakoś diametralnie nie zmieniło. I skoro można je diagnozować to nasze 2.0 też. No więc informacja jest taka, że wtrysk stopniowo sie zużywa. Widać to na czasach wtrysku niskim średnim i wysokim można tak powiedzieć. Pierwszy i drugi to te niskie a trzeci wysoki mniej znaczący bo przy dużym ciśnieniu nawet zepsuty da rade. Więc należy sie skupić na dwóch pierwszych czasach. Książkowo ponoć jak ich wartość jest wyższa niż -45 dla pierwszego
(np. -50, -60 itd. ) i -15 (np. -20 -25 -30 itd.) dla drugiego wtrysk do wymiany. Nie dało mi spokoju to, że w nowym aucie z przebiegiem niespełna 10 tyś wartości u Ciebie były już bliskie granicy. Bo pojawiały się wartości okolic -36. Dodatkowo nie dawało mi spokoju to, ze porównując twoje wyniki zauważyłem ze wartości które były np. -36 spadały do -20. Takie coś nie mogło przecież mieć miejsca bez regeneracji wtrysku. Dzwoniłem pytałem i wszyscy Milcza. Nawet Wojtek mówi ze nie ogarnął czasów w nowych 2.0 TDI piezo i wzoruje się na tym co wyżej napisałem. Jak mu powiedziałem ze wartości potrafiły spaść to był mega zaskoczony.
Wczoraj przeglądając wyniki Dato i innych ludków z sieci z 3.0 TDI zauważyłem ze oni podają wartości w milisekundach bo takie sa w blokach pomiarowych. U nas w zaawansowanych blokach pomiarowych wartości są nie w milisekundach a mikro sekundach.
Biorac pod uwage ze np. U ciebie na jednym jest -36,6 (mikrosekund) to 36,6 mikro sekund = 0,03666 milisekundy. VCDS zaokrągla do 1 miejsca po przecinku więc wychodzi na to że masz 0.0. igła wtryski.
P.S jeszcze nie odpuszczę bo jeszcze widzę różnice w nazewnictwie. Przy tych 3.0 w ms pojawia się : injection time corr – co można interpretować jako czas korekcji wtrysku. U nas w zaawansowanych jest rail pressure calibration point - co można interpretować jako punkt kalibracji ciśnienia wtrysku. Nie wiem czy sa to tożsame wartości. Niestety nie ma nic w sieci na ten temat. Dlatego Dato zaatakuj swojego tunera. Może coś podpowie lub jak będzie na oleju w Pszczynie niech jakiś kumaty serwisant ci sprawdzi wtryski i powie co i jak. Ja też będę walczył w temacie.
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
to podobnie jak z blokami pomiarowymi przy DPF - przebieg od ostatniej regeneracji niby w kilometrach a tak naprawdę w metrach (!)
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Neck, czyli podsumowując, jak gdzieś mi wartość wskoczy w setki to mam zacząć o tym myśleć ?
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Jeżeli to jest te miejsce to tak :
45 milisekund to jest 45000 mikrosekund więc zacząc martwić się mozesz jak będziesz widział powyżej 30000us. na razie masz srednio ok 20us biorąc pod uwage ze nowe miałes ok 10us.
45 milisekund to jest 45000 mikrosekund więc zacząc martwić się mozesz jak będziesz widział powyżej 30000us. na razie masz srednio ok 20us biorąc pod uwage ze nowe miałes ok 10us.
- gsh
- Posty: 242
- Rejestracja: 27 lut 2011, o 12:52
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Lokalizacja: Bytom
Re: Sprawdzanie kondycji wtrysku CR
Tak, na gwarancji a w zasadzie już po gwarancji ( dłuższa historia i moja walka z ASO i SAP, opisywałem na forum ) wymienili mi wszystkie pompowtryski. Nakręciłem dokładnie jakieś 35-37 tyś km na nowych, musiałbym dokładnie poszukać jaki miałem wtedy przebieg ( ok 92-95 tyś km ).neck99 pisze:gsh pisze:Ciekawe jak tam moje wtryski po wymianie, niedługo będzie 30tyś km jak na nich nakręciłem.
Jak to ???? na gwarancji miałeś zmieniane ? dlaczego i jaki przebieg. Ty masz pompki. Szok ze wymiana była.