W takim razie napiszę Ci i innym jak u mnie wyglądały zawsze i wyglądać będą wymiany oleju.
Z racji tego, że mam gwarancje więc obowiązkowo muszę być na oleju przy 30 60 90 i 120 tyś bo mam 4 lata gwary.
Oleje pośrednie będę robił u mojego machera Alwernia (obok Krakowa).
Ceny podałem z InterCarsu. Pi razy oko takie mam więc nie ma problemu zamówić większą ilość. Może jakiś dodatkowy rabat dostanę.
Tak, że jak ktoś chętny zapraszam
Wymiana poza ASO :
1.Na gorący silnik zalewam środek z LiqyMoly ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662 35zł
Kod: Zaznacz cały
Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla.
Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.
Zastosowanie:
Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.
2.Zlewamy olej, wysysamy, wydmuchujemy poprzez wlew oleju silnym strumieniem sprężonego powietrza. Czyścimy węże olejowe chłodnice oleju.
Cel: Wyrzucić jak najwięcej starego zużytego oleju aby nie mieszał się z nowym. Po takiej wymianie wchodzi prawie 5L świeżego oleju. Który nawet po 2 tyś jest dalej klarowny i brązowy a nie czarny. W ASO leja na to wyleją ile wyleci zazwyczaj 3,5L zaleją nowy olej który od razu się zmiesza z litrem starego który siedzi w chłodniczce, węzach etc. i mamy czarny olej zaraz po zmianie.
3. Lejemy olej + Dodatek Ceratec. W moim wydaniu jest to :
LiqyMoly Top Tec 4200 5W-30 2693 225zł
Kod: Zaznacz cały
Top Tec 4200 5W-30 Jest nowoczesnym całorocznym olejem typu lekki bieg, przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych VW/AUDI (z wyłączeniem silników R5, V10 TDI wyprodukowanych do 06.2006) można go również stosować w samochodach Mercedes-Benz, BMW, Renault itp.
Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowejopartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje doskonałą ochronę przed zużyciem, zmniejszenie zużycia paliwa oraz oleju i szybki opływ oleju w silniku.
Jeżeli istnieją stosowne dopuszczenia producenta samochodu można wydłużyć interwał wymiany tego oleju do 50.000 km lub co dwa lata.
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)
Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00
LiqyMoly Ceratec 3721 93zł
Kod: Zaznacz cały
CERA TEC to najnowocześniejsza ochrona dla każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym. Zapobiega bezpośredniemu kontaktowi metal o metal i dzięki temu znacząco wydłuża żywotność silnika.
Efekt "lekkiego biegu" przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Mieszalny z każdym olejem silnikowym.
Zastosowanie:
Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego, mieszanie następuje samoczynnie.
4. Podczas wymiany filtra paliwa LiqyMoly 2666 55zł :
1.9/2.0 TDI PD
2 węze idące od baku odłączam od obudowy filtra i łącze razem, W ich miejsce wstawiam 2 rurki które wkładam do LiqyMoly 2666. 30 minut silnik przepala całą butelkę.
Kod: Zaznacz cały
Usuwa osady jakie gromadzą się we wtryskiwaczach, pompie wtryskowej, w komorze spalania. Rozwiązuje problemy związane z nierównomierną pracą silnika. Czyste wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa zapewniają optymalne osiągi oraz równomierna pracę silnika. Zapobiega korozji.
Zastosowanie:
Do zastosowania w każdym silnika Diesla.
Po rozmowie z PH LiqyMoly dowiedziałem się, że CR nie pociągnie z butli jak PD. Więc w tym przypadku po zmianie filtra paliwa zaleje obudowę filtra zawartością 2666 i tyle.
Cel: ma na celu oczyścić układ paliwowy szczególnie w ololicach pompo/wtryskiwaczy i całej szyny. Oczyszcza też końcówki pompo/wtryskiwaczy w celu prawidłowego rozpylania.
Wymiana w ASO. Ze względu na ograniczenia :
1. pomijam
2. pomijają w ASO
3. Po wyjeździe z ASO zaraz leje do oleju Cerateca
4. Po wyjeździe z ASO zaraz leje do baku 2666
FILTRY :
Ja stosuje ORI bo mam dobry rabat 17% a ASO. Więc np filtr oleju wychodzi 34zł. Ale poza ORI można kupić KNEHT-a bo jest fabrycznym odpowiednikiem. Bądz bardzo dobrego BOSCHA. Zawsze obowiązkowo zmieniam korek olejowy 5zł w ASO. Ale dzięki temu się gwint miski nie naciąga.
PALIWO :
Dodatkowo poza serwisem staram się co jeden bak bądź max co drugi bak wlewać LiqyMoly DODATEK DO COMMON RAIL 2185 cena 33zł. Kupuje zawsze hurtem po 10 sztuk. na 2 auta wystarcza na 2 miesiące.
Kod: Zaznacz cały
Środek do ochrony systemu paliwowego. Chroni cały układ paliwowy Common Rail oraz pompowtryskiwacze przed korozją i zużyciem. Podwyższa niezawodność i zapewnia lepsze smarowanie.
Zastosowanie:
Do wszystkich silników Diesla z systemem Common Rail i pompowtryskiwaczy. Pojemnik (250ml) wystarcza na 75 l paliw.
A teraz trochę faktów:
Octavia 2,0 TDI BKD 140Km zrobiona na 180KM. Odkupiłem okazyjnie od kolegi który zasilony niespodziewaną gotówką szarpnął sie na Accorda.
Autko miało niespełna rok i 40 tyś na zegarku. Zrobiłem loga z korekcji dawek wtrysków oraz BIP-ów. Na dzień dzisiejszy po kilku latach eksploatacji i przebiegu nieco ponad 100tys te parametry wyglądają - IDENTYCZNIE. Zero zużycia pompek. Dawki, BIP-y idą łeb w łeb z tymi z zakupu autka. Co ciekawe znajomi z podobnym przebiegiem maja wskazania 3razy gorsze.
Więc nie tyle wierzę w to co robię że ma sens - ja to wiem
P.S Zrzuty korekcji wtrysków CR zaraz jak wyjechałem z ASO też zrobiłem i obserwuje
P.S 2 - Wiem wiem - jestem "zboczony"