CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

Widzę ze się dato nakręciłeś.

W takim razie napiszę Ci i innym jak u mnie wyglądały zawsze i wyglądać będą wymiany oleju.
Z racji tego, że mam gwarancje więc obowiązkowo muszę być na oleju przy 30 60 90 i 120 tyś bo mam 4 lata gwary.

Oleje pośrednie będę robił u mojego machera Alwernia (obok Krakowa).

Ceny podałem z InterCarsu. Pi razy oko takie mam więc nie ma problemu zamówić większą ilość. Może jakiś dodatkowy rabat dostanę.
Tak, że jak ktoś chętny zapraszam


Wymiana poza ASO :

1.Na gorący silnik zalewam środek z LiqyMoly ENGINE FLUSH PRO-LINE 2662 35zł

Kod: Zaznacz cały

 Oczyszczacz silnika. Czyści silnik ze wszystkich szkodliwych osadów i resztek olei. Poprawia sprawność mechaniczną silnika poprzez rozpuszczenie osadów min. Osadu blokującego pierścienie tłokowe. Przeznaczony do silników benzynowych i Diesla.
Zalecane jest oczyszczanie silnika przed każdą wymianą oleju.
Zastosowanie: 
Stosować przed wymianą oleju. 500 ml preparatu wystarcza na 5 l oleju silnikowego. Dolać do oleju silnikowego przy rozgrzanym silniku i dać mu popracować 5-10 minut na biegu jałowym. Nie jeździć. Nie zwiększać obrotów. Zlać stary olej. Wymienić filtr i zalać świeży olej.
Cel: wyczyszczenie silnika z nagarów, osadów, i innych szlamów z przepalonego oleju, ropy etc.

2.Zlewamy olej, wysysamy, wydmuchujemy poprzez wlew oleju silnym strumieniem sprężonego powietrza. Czyścimy węże olejowe chłodnice oleju.

Cel: Wyrzucić jak najwięcej starego zużytego oleju aby nie mieszał się z nowym. Po takiej wymianie wchodzi prawie 5L świeżego oleju. Który nawet po 2 tyś jest dalej klarowny i brązowy a nie czarny. W ASO leja na to wyleją ile wyleci zazwyczaj 3,5L zaleją nowy olej który od razu się zmiesza z litrem starego który siedzi w chłodniczce, węzach etc. i mamy czarny olej zaraz po zmianie.

3. Lejemy olej + Dodatek Ceratec. W moim wydaniu jest to :

LiqyMoly Top Tec 4200 5W-30 2693 225zł

Kod: Zaznacz cały

Top Tec 4200 5W-30 Jest nowoczesnym całorocznym olejem typu lekki bieg, przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych VW/AUDI (z wyłączeniem silników R5, V10 TDI wyprodukowanych do 06.2006) można go również stosować w samochodach Mercedes-Benz, BMW, Renault itp.
Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowejopartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje doskonałą ochronę przed zużyciem, zmniejszenie zużycia paliwa oraz oleju i szybki opływ oleju w silniku.
Jeżeli istnieją stosowne dopuszczenia producenta samochodu można wydłużyć interwał wymiany tego oleju do 50.000 km lub co dwa lata.

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)

Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00




LiqyMoly Ceratec 3721 93zł

Kod: Zaznacz cały

CERA TEC to najnowocześniejsza ochrona dla każdego silnika. CERA TEC redukuje tarcie i zużycie dzięki ekstremalnie stabilnym chemicznie i termicznie wiązaniom ceramicznym. Zapobiega bezpośredniemu kontaktowi metal o metal i dzięki temu znacząco wydłuża żywotność silnika.
Efekt "lekkiego biegu" przyczynia się do redukcji zużycia paliwa. Mieszalny z każdym olejem silnikowym.

Zastosowanie:
Jedno opakowanie wystarcza na 5 L oleju silnikowego, mieszanie następuje samoczynnie.	



4. Podczas wymiany filtra paliwa LiqyMoly 2666 55zł :

1.9/2.0 TDI PD

2 węze idące od baku odłączam od obudowy filtra i łącze razem, W ich miejsce wstawiam 2 rurki które wkładam do LiqyMoly 2666. 30 minut silnik przepala całą butelkę.

Kod: Zaznacz cały

Usuwa osady jakie gromadzą się we wtryskiwaczach, pompie wtryskowej, w komorze spalania. Rozwiązuje problemy związane z nierównomierną pracą silnika. Czyste wtryskiwacze oraz pompa wtryskowa zapewniają optymalne osiągi oraz równomierna pracę silnika. Zapobiega korozji.

Zastosowanie:
Do zastosowania w każdym silnika Diesla.
2.0 TDI CR

Po rozmowie z PH LiqyMoly dowiedziałem się, że CR nie pociągnie z butli jak PD. Więc w tym przypadku po zmianie filtra paliwa zaleje obudowę filtra zawartością 2666 i tyle.

Cel: ma na celu oczyścić układ paliwowy szczególnie w ololicach pompo/wtryskiwaczy i całej szyny. Oczyszcza też końcówki pompo/wtryskiwaczy w celu prawidłowego rozpylania.


Wymiana w ASO. Ze względu na ograniczenia :

1. pomijam
2. pomijają w ASO :)
3. Po wyjeździe z ASO zaraz leje do oleju Cerateca
4. Po wyjeździe z ASO zaraz leje do baku 2666

FILTRY :

Ja stosuje ORI bo mam dobry rabat 17% a ASO. Więc np filtr oleju wychodzi 34zł. Ale poza ORI można kupić KNEHT-a bo jest fabrycznym odpowiednikiem. Bądz bardzo dobrego BOSCHA. Zawsze obowiązkowo zmieniam korek olejowy 5zł w ASO. Ale dzięki temu się gwint miski nie naciąga.

PALIWO :

Dodatkowo poza serwisem staram się co jeden bak bądź max co drugi bak wlewać LiqyMoly DODATEK DO COMMON RAIL 2185 cena 33zł. Kupuje zawsze hurtem po 10 sztuk. na 2 auta wystarcza na 2 miesiące.

Kod: Zaznacz cały

Środek do ochrony systemu paliwowego. Chroni cały układ paliwowy Common Rail oraz pompowtryskiwacze przed korozją i zużyciem. Podwyższa niezawodność i zapewnia lepsze smarowanie.

Zastosowanie:
Do wszystkich silników Diesla z systemem Common Rail i pompowtryskiwaczy. Pojemnik (250ml) wystarcza na 75 l paliw.
Cel: polepszyć smarność naszej suchej ropy. A tym samym smarowac cały układ. Najwięcej awarii wtrysków jest spowodowanych "sucha" ropą która w naszym polskim wydaniu jest pełna świństwa rozpuszczalnikopodobnego.


A teraz trochę faktów:

Octavia 2,0 TDI BKD 140Km zrobiona na 180KM. Odkupiłem okazyjnie od kolegi który zasilony niespodziewaną gotówką szarpnął sie na Accorda.
Autko miało niespełna rok i 40 tyś na zegarku. Zrobiłem loga z korekcji dawek wtrysków oraz BIP-ów. Na dzień dzisiejszy po kilku latach eksploatacji i przebiegu nieco ponad 100tys te parametry wyglądają - IDENTYCZNIE. Zero zużycia pompek. Dawki, BIP-y idą łeb w łeb z tymi z zakupu autka. Co ciekawe znajomi z podobnym przebiegiem maja wskazania 3razy gorsze.
Więc nie tyle wierzę w to co robię że ma sens - ja to wiem :)

P.S Zrzuty korekcji wtrysków CR zaraz jak wyjechałem z ASO też zrobiłem i obserwuje ;)

P.S 2 - Wiem wiem - jestem "zboczony" :mrgreen:
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Misiek Fisiek
Posty: 9426
Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 1000.500.100.900
Lokalizacja: Warwsiowa

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: Misiek Fisiek »

Czyli dla benzyny odpowiednikiem tego dodatku do common rail byłby http://liquimoly.pl/features/katalog.ht ... gory_id=14?

Oczyszczacz zaworów do silnika turbo jest chyba zbędny. Może ewentualnie oczyszczacz wtryskiwaczy?
Obrazek

♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

Zuber pisze:Czyli dla benzyny odpowiednikiem tego dodatku do common rail byłby http://liquimoly.pl/features/katalog.ht ... gory_id=14" onclick="window.open(this.href);return false;?
Dokładnie..

A zamiast wspomnianego przeze mnie 2666 do czyszczenia wtrysków ty możesz zastosować raz na jakiś czas OCZYSZCZACZ WTRYSKIWACZY 1971
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: dato »

Neck, jesteś zboczony i nie zamierzam z tym dyskutować, ale tu, w przeciwieństwie do dpf'a Twoje zboczenie wygląda na pożyteczne :)

Tak, nakręciłem się i w 100% kupuję co piszesz. Widać, że odrobiłeś lekcje, przy wszystkich wcześniejszych autkach lałem dobry olej na czas i robiłem zerówkę i było dobrze, a tu wygląda, że może być lepiej. Silniki są wysilone, a my wysilamy je jeszcze bardziej. Wszystko powyżej to nie są jakieś straszne koszty, a efekt może być kolosalny - "tak po prostu" dostają szansę pozostać sprawne parę lat dłużej niż gwarancja sięga... Dlatego kupuję.
Awatar użytkownika
TFil
Posty: 148
Rejestracja: 21 maja 2011, o 19:47
Samochód: Superb III combi
Silnik: 1.6TDI (120KM)
Lokalizacja: Inowrocław

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: TFil »

Faktycznie wygląda to bardzo ciekawie, też się nakręciłem, zwłaszcza że niedługo robię przegląd na 30 tys. km ;)

Znalazłem jakiś (jak piszą) autoryzowany sklep internetowy http://www.liquimoly-sklep.pl/, ale ceny widzę, że masz lepsze w intercarsie.

Z opisu wynika, że ten olej LiqyMoly Top Tec 4200 5W-30 można stosować jako long life, więc ASO nie powinno mieć z tym problemu - oczywiście poza żalem, że nie kupujemy oleju od nich z beczki...
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

dato pisze:Neck, jesteś zboczony i nie zamierzam z tym dyskutować
No niestety :) albo i stety :)
TFil pisze:Znalazłem jakiś (jak piszą) autoryzowany sklep internetowy http://www.liquimoly-sklep.pl/" onclick="window.open(this.href);return false;, ale ceny widzę, że masz lepsze w intercarsie.
Tak tam sobie liczą. W IC jak nie masz zniżek też sobie liczą i wychodzi na to samo. Ja mam dosyć dobry rabat który dostałem za pewną przysługę (nie sex ;-)).
TFil pisze:Z opisu wynika, że ten olej LiqyMoly Top Tec 4200 5W-30 można stosować jako long life, więc ASO nie powinno mieć z tym problemu - oczywiście poza żalem, że nie kupujemy oleju od nich z beczki...
Dokładnie i to jest duża zaleta tego oleju. A do tego spełnia najnowsze normy VW.


Jak będzie trzeba mogę zamówić per osoba albo per grupka osób. Ja będę zamawiał za jakieś 2 tygodnie graty do serwisu "zerówki" po 3 tyś. oraz 10 sztuk dodatków do ropki 2185:)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: dato »

To ja się wstępnie piszę, jeszcze zobaczymy czy Emil się wypowie.
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

dato pisze:To ja się wstępnie piszę, jeszcze zobaczymy czy Emil się wypowie.
Ten to nie powinien się zastanawiać :)
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: dato »

Ano nie powinien. A jakby się zdecydował obrabiać zmianę według Twojej procedury to byśmy tu mieli dobrą metę w mazowieckim, teraz do Piastowa leci się moment, warunki warsztatowe ma, nie wiem jak z ludźmi i obłożeniem - tu się tylko Emilio może wypowiedzieć, czy go to interesuje, czy nie. Towarzystwo forumowe jest takie, że raczej nie da dużo zarobić ;) więc trzeba to brać pod uwagę...

EMIL - do tablicy !

Gość od "tanich części" z OCP proponuje bańkę 5l za 208, a jak weźmiemy kilka to taniej, a jak będziemy brali po 20l to jeszcze taniej - więc chyba warto się hurtem umawiać.

Tylko miejsce na wymianę trzeba ustalić, ja mam 2 zaprzyjaźnione ASO, ale w Seacie Właściciel bardzo patrzy Kierownikowi na ręce i zawsze jest loteria co będzie na FV, a w Skoda znam mechanika tylko tam jest kombinat więc i z terminami i czasem na "dopieszczanie" może być kłopot.
Będzie miejsce to wtedy super - zrzuta, przelew, wysyłka hurtowa do warsztatu i będziem jeździć na gotowe...
Awatar użytkownika
Mihau
Posty: 119
Rejestracja: 20 mar 2011, o 11:43
Samochód: Inny
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 231@352
Lokalizacja: Syreni Gród!

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: Mihau »

neck99 pisze:Aczkolwiek do TSI również TT4200 jest zalecany bo spełnia jego aprobaty.
Zrobiłem na TT4200 w rok 12,5k km i nie byłem zadowolony. Po 1 zniknął dużo więcej niż ten fabryczny Castrol (TT4200 dolałem ponad 2L, a Castrola mniej jak 1L), po 2 to przy normalnej mojej jeździe ponad 105C było non stop. W upały w korku dochodziło do 110C. Teraz zalazłem AMSoil European Car Formula 5W30 i fakt nie było dużych upałów od wymiany ale był taki jeden dzień, gdzie było ponad 30C w Wawie i jazda w korku i moja normalna jazda i trzymał te 99C.
O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT
Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: dato »

Nie znam się, różne oleje mogą się różnie grzać ? Tarcie ? Na trasie miałem 120 często, 131 parę razy na fabrycznym, po zerówce jest raczej niżej. Teraz tak czytam bo w ciągu miesiąca bym na wszelki zmienił, przed wyprawą na CR (okolice 9 tys będą), bez kasowania inspekcji, a potem już pewnie kole 30, albo może przed zimą... Zależy jak często mi się mocniejsze trasy trafią, bo w standardowej jeździe nie pałuję...
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

1.8 TSI niestety pije olej co bys nie wlal. Ja na TT smigam i smigalem roznymi TDI i nie ubywa grama oleju. Temperatura bez zmian taka jak niegdys na Motulu.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
Zaj007
Posty: 1278
Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Imię: Maciej
Lokalizacja: Olsztyn

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: Zaj007 »

neck, jak to wygląda właśnie w wypadku DPF? Te oleje przystosowane to do niego (takie jak Mobil 1 ESP formula) mają niby więcej sadzy wyłapywać. Zalanie silnika czymś innym, co nawet spełnia normy XXX.XXX,
nie będzie miało szkodliwego wpływu? A może te wynalazki to tylko kolejna ściema?

PS Okropny offtop się zrobił, ale trudno. Przyjemniej dyskusja jest bardzo merytoryczna.
Obrazek
Awatar użytkownika
neck99
Posty: 1442
Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
Samochód: Superb II combi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: neck99 »

Zaj007 - dobre pytanie.

To właśnie m.in wprowadzenie po poniekąd DPF wymusiło na producentach przystosowanie olei do nowych silników. Stąd nowa norma 507. Oleje do DPF mają ZTCW nie tyle wyłapywać co powodować by nie było "sadzy".

Wspomniany LLTT4200 jest właśnie takim olejem. I jest specjalnie przystosowany do nowej normy i DPF.

Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem.

Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)



Wracając do picia oleju. to sprawa indywidualna każdego silnika. Mając ten sam silnik z tym samym oznaczeniem i podobnym przebiegiem jednym np pije castrol a mobil nie z kolei innym pije mobil a castrol nie. Tak, ze to kwestia indywidualna. ja nie znam problemu bo mi nigdy żaden samochód nie pił ani grama oleju od wymiany do wymiany.
Superb Kombi 2.0 TDI 170KM CR My2012 (Platinium+) Brąz magnetic - Z D J Ę C I A

Obrazek
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

Post autor: dato »

A jak to jest z tą temperaturą ? Bo mi nikt łącznie z ASO nie był póki co w stanie sensownie na to odpowiedzieć...
- wiemy, gdzie jest czujnik ?
- wiemy jakie są optymalne, a jakie graniczne temperatury dla różnych olei ?
ODPOWIEDZ