CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Uprzedzę tych co zaraz napiszą (bo na bank sie znajdą) - a po co to wszytko jakieś płukacze dodatki - ja nie leje i jeżdżę.
Ja nikomu nic nie wciskam. Pisze co robię. Nie wymyśliłem sobie tego sam. Nauczony doświadczeniem i wiedzą nabyta podczas eksploatacji samochodów oraz wiedza nabytą dzięki mojemu znajomemu który często bierze mnie na specjalne konwenty mechaników dowiedziałem się o nowych technologiach których kiedyś nie znano.
Tak traktowane moje wszystkie auta niejednokrotnie z mocą podwyższaną o 100% (OI 1.9 TDI 90KM @ 178KM) nigdy mnie nie zawiodły. Nie wiedziałem co to branie oleju, dymienie czy wymiana popychaczy. Przebiegi rzędu 300 tyś bez wymiany popychaczy - jak to pytali przecież nawet ich nie słychać. A no nie słychać bo co ma być słychać jak zawsze były dobrze smarowane i chronione przez środki uszlachetniające.
Tak, ze każdy robi jak uważa. ja uważam, że obecne silniki sa mocno wyciągane i należy szczególnie o nie zadbać. Sama ochrona olejowa nie wystarczy. Ale to moje zdanie. Oczywiście nie należy lać wszystkiego co jest dostępne na rynku bo można zaszkodzić. Ale znane marki i ich produkty warto wziaść pod uwagę.
Ja sobie chwale LiqyMoly oraz Militec1. Ale Militec1 oryginalny z Pabianic lub czech, a nie z allegro, który pod ta nazwa sprzedaje produkt K2. Obecny reklamowany na TVN Turbo środek nie pamiętam nazwy "cos tam mocy" chyba to oparty jest właśnie na Militec1.
Obecnie Ceratec w moim odczuciu jest lepszy niż Militec1 i go stosuję.
Ja nikomu nic nie wciskam. Pisze co robię. Nie wymyśliłem sobie tego sam. Nauczony doświadczeniem i wiedzą nabyta podczas eksploatacji samochodów oraz wiedza nabytą dzięki mojemu znajomemu który często bierze mnie na specjalne konwenty mechaników dowiedziałem się o nowych technologiach których kiedyś nie znano.
Tak traktowane moje wszystkie auta niejednokrotnie z mocą podwyższaną o 100% (OI 1.9 TDI 90KM @ 178KM) nigdy mnie nie zawiodły. Nie wiedziałem co to branie oleju, dymienie czy wymiana popychaczy. Przebiegi rzędu 300 tyś bez wymiany popychaczy - jak to pytali przecież nawet ich nie słychać. A no nie słychać bo co ma być słychać jak zawsze były dobrze smarowane i chronione przez środki uszlachetniające.
Tak, ze każdy robi jak uważa. ja uważam, że obecne silniki sa mocno wyciągane i należy szczególnie o nie zadbać. Sama ochrona olejowa nie wystarczy. Ale to moje zdanie. Oczywiście nie należy lać wszystkiego co jest dostępne na rynku bo można zaszkodzić. Ale znane marki i ich produkty warto wziaść pod uwagę.
Ja sobie chwale LiqyMoly oraz Militec1. Ale Militec1 oryginalny z Pabianic lub czech, a nie z allegro, który pod ta nazwa sprzedaje produkt K2. Obecny reklamowany na TVN Turbo środek nie pamiętam nazwy "cos tam mocy" chyba to oparty jest właśnie na Militec1.
Obecnie Ceratec w moim odczuciu jest lepszy niż Militec1 i go stosuję.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Ano dlatego, że nie ma aprobaty do naszych samochodów ani samochodów z DPF. A tego musimy się ściśle trzymać szczególnie DPF.Sebastian_M26 pisze:Czemu proponujesz mineralny LL 4200, jak można skorzystać z syntetycznego LL Synthoil Longtime 0W-30?
Poza tym Nie jest mineralny tylko wykonany w technologi Syntetycznej (TechnoSynt) co na naszym rynku uznawane jest za Pełny Syntetyk.
Bo jak wspomniałem 99,9% olei na naszym rynku to Pełne syntetyki a tak naprawdę wykonane w technoligii syntetycznej. Więc TT4200 jest uznawany za pełen synetetyk. Ważne i chyba najważniejsze sa też dodatki oraz estry z których olej jest zrobiony.
Poza tym 0W - oj nie dla turbiny. Poczytaj fora co sie działo z turbinami na 0W.
Kod: Zaznacz cały
Top Tec 4200 5W-30 Jest nowoczesnym całorocznym olejem typu lekki bieg, przeznaczonym do stosowania w samochodach osobowych VW/AUDI(z wyłączeniem silników R5, V10 TDI wyprodukowanych do 06.2006) można go również stosować w samochodach Mercedes-Benz, BMW, Renault itp.
Kombinacja niekonwencjonalnej bazy olejowej opartej na technologii syntetycznej w połączeniu z najnowocześniejszymi dodatkami gwarantuje doskonałą ochronę przed zużyciem, zmniejszenie zużycia paliwa oraz oleju i szybki opływ oleju w silniku.
Jeżeli istnieją stosowne dopuszczenia producenta samochodu można wydłużyć interwał wymiany tego oleju do 50.000 km lub co dwa lata.
Zastosowanie:
Optymalny do nowoczesnych silników benzynowych i Diesla ztechniką również turbodoładowaniem. Szczególnie nadaję się do pojazdów spełniających normę EURO IV czyli pojazdów wyposażonych w filtr cząstek stałych(DPF/FAP)
Specyfikacje:
ACEA A3-04/B4-04/C3-04 ; BMW Longlife-04 ; MB-Freigabe229.51 ; VW 504.00 / 507.00
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
1. TSI nie ma DPF
2. Proponowany przeze mnie olej ma normę 503.01 do wysoko wysilonych silników benzynowych
3. Co ma lepkość na zimno 0W do ochrony turbiny? Przy niskiej jakości obecnych olejów mineralnych, w których poprawia się trochę parametry poprzez technologię syntetyczną, należy podnosić drugi parametr z xW-30 na xW-40 lub xW-50, aby nie nastąpiło zerwanie filmu olejowego nisko-jakościowych olejów. Zwiększenie lepkości "na ciepło" spowoduje znowu zmniejszenie przepływu i koło się zamyka.
4. Ja każdy olej z ekologiczną normą 504.00 (minerał HC), spalę (utlenię) na autostradzie w lato w 500km, co na syntetycznym nie występuję, bo może on pracować ciągle w 120 C, a chwilowo do 150 C, gdzie olej 504.00 zmieni się w smołę.
2. Proponowany przeze mnie olej ma normę 503.01 do wysoko wysilonych silników benzynowych
3. Co ma lepkość na zimno 0W do ochrony turbiny? Przy niskiej jakości obecnych olejów mineralnych, w których poprawia się trochę parametry poprzez technologię syntetyczną, należy podnosić drugi parametr z xW-30 na xW-40 lub xW-50, aby nie nastąpiło zerwanie filmu olejowego nisko-jakościowych olejów. Zwiększenie lepkości "na ciepło" spowoduje znowu zmniejszenie przepływu i koło się zamyka.
4. Ja każdy olej z ekologiczną normą 504.00 (minerał HC), spalę (utlenię) na autostradzie w lato w 500km, co na syntetycznym nie występuję, bo może on pracować ciągle w 120 C, a chwilowo do 150 C, gdzie olej 504.00 zmieni się w smołę.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
No skupiłem sie na sobie i 2.0 TDI Fakt TSI nie ma DPF-a. Aczkolwiek do TSI również TT4200 jest zalecany bo spełnia jego aprobaty.
Nie che mi się zaglądać do instrukcji obsługi bo nie mam jej przy sobie. Czy Jasno stoi w niej że do TSI można stosować oleje 503.01 ? Bo jeśli tak to okej. Ale chyba nie. Należy pamiętać, że stosując olej niezgodny z aprobatą i wymogami jest równe z utrata gwarancji. W ASO wpisują jaki olej wlewają jak przywieziesz swój. I W razie draki powołają sie na to, że olej nie ma wymaganej aprobaty - koleja sie tak w KIA wkopał.
Co do 0W temat był na kilkadziesiąt stron. Esencją tego tematu było, że jest za za "rzadki". Potwierdziło się to bo osoby które pozalewały 0W zaczęli słyszeć swisty swoich turbin. Ja nie jestem specjalista od olei ale dużo o tym czytałem. Stąd pisze to co wydobyłem w sieci. I to nie od byle kogo bo na forach zawsze znajdzie sie kilku co pisze byle co kilku co pisze konkrety. Na OCP temat olejowy miał z 300 stron.
Oczywiście im wiećej po W tym lepiej. Tu się zgodze. Najlepiej było by 5W50. Jest taki mobil. ALe też go zjechali za coś tam
Co by nie pisać warto wyjsć z założenia :
1. olej musi spełniać wszytkie aprobaty
2. być z pewnego źródła
3. być syntetykiem (TS)
4. wymieniać regularnie najlepiej co 10 tys
ja użytkuje LiqyMoly i jestem zadowolony i zawsze bylem a wszystkie poza SII samochody są/były wzmacniane i piłowane na A4. Zero problemów zero gotowania sie oleju.
Nie che mi się zaglądać do instrukcji obsługi bo nie mam jej przy sobie. Czy Jasno stoi w niej że do TSI można stosować oleje 503.01 ? Bo jeśli tak to okej. Ale chyba nie. Należy pamiętać, że stosując olej niezgodny z aprobatą i wymogami jest równe z utrata gwarancji. W ASO wpisują jaki olej wlewają jak przywieziesz swój. I W razie draki powołają sie na to, że olej nie ma wymaganej aprobaty - koleja sie tak w KIA wkopał.
Co do 0W temat był na kilkadziesiąt stron. Esencją tego tematu było, że jest za za "rzadki". Potwierdziło się to bo osoby które pozalewały 0W zaczęli słyszeć swisty swoich turbin. Ja nie jestem specjalista od olei ale dużo o tym czytałem. Stąd pisze to co wydobyłem w sieci. I to nie od byle kogo bo na forach zawsze znajdzie sie kilku co pisze byle co kilku co pisze konkrety. Na OCP temat olejowy miał z 300 stron.
Oczywiście im wiećej po W tym lepiej. Tu się zgodze. Najlepiej było by 5W50. Jest taki mobil. ALe też go zjechali za coś tam
Co by nie pisać warto wyjsć z założenia :
1. olej musi spełniać wszytkie aprobaty
2. być z pewnego źródła
3. być syntetykiem (TS)
4. wymieniać regularnie najlepiej co 10 tys
ja użytkuje LiqyMoly i jestem zadowolony i zawsze bylem a wszystkie poza SII samochody są/były wzmacniane i piłowane na A4. Zero problemów zero gotowania sie oleju.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Seba sprawdziłem i proponowany przez ciebie olej nie jest zalecany do TSI. Z konfiguratora LiqyMoly jedynie spełniające normy oleje to :
Z czekgo najnowsza normę VW 507.00 ma tylko LiqyMoly TT4200 zalecany do TDI z DPF oraz tez do TSI
Kod: Zaznacz cały
· Pojemność : Pojemność układu smarowania 4,5 litrów
· Zastosowanie : Normalne (standardowe) warunki eksploatacji
· Częstotliwość wymiany : Wymiana 15000 km / 12 miesiące
· Produkty : Top Tec 4100 5W-40
: Top Tec 4200 5W-30
: Top Tec 4600 5W-30
: Leichtlauf High Tech 5W-40
: Super Leichtlauf 10W-40
· Zastosowanie : Elastyczny (maks.)
· Częstotliwość wymiany : Wymiana 30000 km / 24 miesiące
· Produkty : Top Tec 4200 5W-30
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
1.8 180kW/245KM potrzebował 503.01 i tylko nie liczne oleje syntetyczne spełniały tą normę.
Do TSI można lać 502.00 zachowując przeglądy olejowe co 15tyś km a główne co 30tyś i nie tracąc gwarancji.
Do TSI można lać 502.00 zachowując przeglądy olejowe co 15tyś km a główne co 30tyś i nie tracąc gwarancji.
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
A gdzie mozna w dobrych pieniazkach i z pewnego zrodla kupic ten LiqyMoly TT4200? Mam nadzieje ze nadaje sie do mego silnika 1.9TDI BXE na pompkach? Od niedawna zaczelem jezdzic na Motul 8100 X-clean+ 5W-30, ale teraz jest tyle podrubek Motula ze nie chcial bym wpasc na jakas i pozniej plakac.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Ja właśnie kupiłem piątkę w intercarsie za 260 zł. Nie wiem czy to tanio czy drogo - nie szukałem.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Ja znalazlem tylko taka oferte http://e-autoparts.pl/oleje/olej-silnik ... 58330.html
tylko nie bylem pewien czy cena dobra czy nie, ale skoro w interkarsie kosztuje 260zl to tu troche taniej, teraz tylko pytanie czy na 100% orginalny olej i czy firma ok???
tylko nie bylem pewien czy cena dobra czy nie, ale skoro w interkarsie kosztuje 260zl to tu troche taniej, teraz tylko pytanie czy na 100% orginalny olej i czy firma ok???
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Najlepiej w Intercars. Bezposredni importer. Mnie kosztuje cos 220 -240 mam znizki.
Tez kiedys mialem motul do czasu podrobek. Na LM lepiej silnik na pompkach sie bardziej wyciszyl. Do BXE jak najbardziej lej
Zuber a ceratec tez ?
Tez kiedys mialem motul do czasu podrobek. Na LM lepiej silnik na pompkach sie bardziej wyciszyl. Do BXE jak najbardziej lej
Zuber a ceratec tez ?
Ostatnio zmieniony 5 cze 2012, o 16:58 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Aha produkty LiqyMoly
mozna kupic w sieci autofeuwert
Mozesz brac z tej e-autoparts smialo. LM nie podrabiaja bo nie opłacalne to jest.
mozna kupic w sieci autofeuwert
Mozesz brac z tej e-autoparts smialo. LM nie podrabiaja bo nie opłacalne to jest.
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Bardzo przekonująco Waść piszesz, kupuję. Dla upewnienia - zestaw identyczny będzie ok dla mojego klekota z DPF, jak i dla 1.4TSI ?neck99 pisze:[...]Ja zaraz po 3 tyś zlewam fabryczny olej. Przepłukam silnik Liqy Moly PRO 2427. I zaleje LiqyMoly TopTec 4200 + LiqyMoly Ceratec. No i co rok to samo [...]
Masz jakiegoś sprawdzonego / taniego dostawcę ? Zaopatrzyłbym się w transfuzję do 2 aut, może nawet z zapasem...
Zuber właśnie kupił, Emil pewnie też się z tematem zmierzy bo przy jego "wymaganiach eksploatacyjnych" każdy pomysł na ulżenie pałowanemu przez Właściciela silnikowi będzie nie do pogardzenia.
- może jakiś grupowy / hurtowy zakup zorganizujemy ? Ja bym celował w wymianę do ok. 10 lipca, potem jadę CR z żaglem na dachu, zawsze mi się wtedy autka męczą po drodze...
Emilio - a może Ty swoimi warsztatowymi kanałami będziesz mógł pociągnąć LM + ori filtry na bardziej hurtowych warunkach z dystrybucji ? A jakbyś jeszcze postawił mechanika, który robiłby zmianę według opisanej przez Necka procedury to ja osobiście regularnie dawałbym Ci (niedużo;) pomiędzy przeglądami zarobić !
Daj znać, teraz do Ciebie to już rzut beretem, a nie cała wyprawa - dziś do Ołtarzewa jechałem, sama przyjemność
Ostatnio zmieniony 5 cze 2012, o 17:11 przez dato, łącznie zmieniany 2 razy.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Tak z intercars biore. Sprawdze wam jutro cene dokladna. Tak i do tdi dpf i tsi. Szwagier teraz zalewal do 1.4 tsi 122 km
Ori filtr oleju ok 30zl mam w aso 17 oczek rabatu. Filtry w zamienniku to tylko kneht czylil ori mozna powiedziec badz bosch.
Ori filtr oleju ok 30zl mam w aso 17 oczek rabatu. Filtry w zamienniku to tylko kneht czylil ori mozna powiedziec badz bosch.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Nie, ale chyba dokupię i wleję sobie sam po przeglądzie.neck99 pisze:Najlepiej w Intercars. Bezposredni importer. Mnie kosztuje cos 220 -240 mam znizki.
Tez kiedys mialem motul do czasu podrobek. Na LM lepiej silnik na pompkach sie bardziej wyciszyl. Do BXE jak najbardziej lej
Zuber a ceratec tez ?
Proporcje są bardzo ważne? 300 ml ma być na 5l oleju więc na 4,5 l (chyba tyle wchodzi do 1.8 tsi) powinno być 270 ml. Pilnować tego czy po prostu wlać 300?
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO
Lać całą butle do środka. Nawet jak 2 wlejesz nie zaszkodzi. Ale nie przesadzajmy więc lac jedną.Zuber pisze:Nie, ale chyba dokupię i wleję sobie sam po przeglądzie.neck99 pisze:Najlepiej w Intercars. Bezposredni importer. Mnie kosztuje cos 220 -240 mam znizki.
Tez kiedys mialem motul do czasu podrobek. Na LM lepiej silnik na pompkach sie bardziej wyciszyl. Do BXE jak najbardziej lej
Zuber a ceratec tez ?
Proporcje są bardzo ważne? 300 ml ma być na 5l oleju więc na 4,5 l (chyba tyle wchodzi do 1.8 tsi) powinno być 270 ml. Pilnować tego czy po prostu wlać 300?
Powiedz w ASO ze jak beda zalewać olej aby nie lali pod MAX. Niech zaleją do połowy miarki a ty sobie na drugi dzień sprawdzisz i uzupełnisz jak olej ścieknie i będzie wiadomo ile go cza nalać.
Ostatnio zmieniony 5 cze 2012, o 19:57 przez neck99, łącznie zmieniany 1 raz.