Strona 30 z 30

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 17 mar 2019, o 23:31
autor: kuebk
Straszne glupoty piszesz. Jak wiesz czym sie rozni zmierzona od wyliczonej to rownie dobrze powinienes wiedziec ze sytuacja odwrotna jest mozliwa. :)

Co do Twoich testow to sterownik uzywa jakiejs tam wartosci zastepczej jesli nie ma sygnalu z czujnika, widocznie jest na tyle nizsza od tej ktora mierzyl czujnik ze zmierzone zapelnienie spada.
To czy adaptacja czujnika jest konieczna zalezy od konkretnej wersji softu w sterowniku, niektore korzystaja z offsetu, niektore nie.

W Twoim aucie nic sie magicznie nie zaadaptowalo, zmierzona masa tez nie spada bez powodu. Dalsza jazda w takich warunkach Twojemu filtrowi na pewno nie pomoze.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 mar 2019, o 06:01
autor: maureliusz
... dzięki za dobre słowo - avatar widzę zobowiązuje...
Przeczytaj jeszcze raz... uważnie co napisałem i co Ty odpowiedziałeś, a potem może...zrób edit swojej odpowiedzi, bo dopiero jest bez sensu.

Zauważyłbyś gdybyś czytał uważnie:
1. Czujnik odpiąłem tylko na próbę
2. Sterownik sam wrócił po 30 km do stanu wcześnie (mierzona vs. obliczona)
3. Wypala i tak według obliczonej, które jest u mnie wyższa - zatem co nie służy filtrowi???
4. Wartość obliczona się nie zmieniła, nadal rośnie, nie zerowałem jej - zatem ponownie co nie służy filtrowi?
5. Jak się nie zaadoptowało?
- sytuacja wyjściowa: obliczona około 10.33 / zmierzona 5,54
- sytuacja po odpięciu czujnika: obliczona = zmierzona = 10.33 (czyli ustawił wyższą, aby nie zapchać filtra - jeszcze raz co nie służy zatem filtrowi?
- po podpięciu czujnika nadal jak wyżej: obliczona =zmierzona = 10.33
- po zerowaniu czujnika i jego adaptacji nadal to samo obliczona =zmierzona=10.33
- po przejechaniu ok. 30km: wartość obliczona około 12.7 / wartość zmierzona 6.3 i wówczas dopiero zaczęła rosnąć wraz ze obliczoną
Czyli sytuacja somoistnie wróciła do normy / sprzed wypięcia czujnika - czy coś nie służyło filtrowi?


Na koniec:
Nadal nie rozumiem dlaczego wartość zmierzona usilnie dąży do mniejszej wartości niż obliczonej (przynajmniej u mnie).
Staje się w tej sytuacji zbędna skoro wypalanie inicjuje wartość wyższa/u mnie obliczona.
No chyba, że logia sterownika jest następująca:
- ignoruje wskazanie czujnika i sam oblicza zapchanie na podstawie kilometrów i znanej sobie tylko "fuzzy logic" ;-)))
- czujnik służy tylko awaryjnie w sytuacji gdy nastąpi z powodu X zapchanie wyższe niż wartość obliczona / wówczas on przejmuje górę i uruchamia wypalanie

PS2. Jeszcze raz przypominam, że ja niema czujnika podpiętego do WE/WY filtra. U mnie porównuje z atmosferycznym - jeden koniec jest luźny / tylko kawałek rurki.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 mar 2019, o 16:48
autor: jarkow
Czujnik różnicy ciśnień nie jest jedynym wyznacznikiem zapchania filtra. Cytat z serwisówki "Stopień zapełnienia filtra sadzą jest wyliczany przez sterownik silnika za pomocą dwóch algorytmów.
Pierwszy z nich uwzględnia sposób jazdy oraz sygnały sondy lambda i czujnika temperatury spalin. - to jest wartość wyliczona.Drugi algorytm wyznacza zapełnienie filtra z oporów przepływu spalin przez filtr. Opór jest wyliczany na podstawie informacji z czujnika 1 ciśnienia spalin, czujnika temperatury spalin oraz przepływomierza powietrza.- to jest wartość zmierzona." Logiczne, że gdy odpiąłeś czujnik wyliczona była równa zmierzonej, sterownik nie miał informacji żeby mierzyć zapełnienie. |Po podpięciu zaczął mierzyć, mając potrzebne dane i sytuacja powróciła do normy. Drugi cytat z serwisówki na temat uszkodzenia czujnika różnicy ciśnień "Zastosowanie sygnału - Czujnik ciśnienia spalin 1 zauważa różnicę ciśnienia strumienia spalin przed i za filtrem cząstek stałych. Sygnał czujnika ciśnienia spalin, sygnały czujnika temperatury przed i za filtrem cząstek stałych oraz sygnał miernika masy powietrza tworzą przy określaniu stanu zapełnienia filtra cząstek stałych umieszczonego w tylnej części samochodu nierozłączną całość.Skutki braku sygnału:Jeżeli brak jest sygnału z czujnika ciśnienia spalin, następuje regeneracja filtra cząstek stałych najpierw cyklicznie, po przejechanej trasie lub po określonych godzinach pracy. Filtr cząstek stałych nie może być w ten sposób regenerowany przez dłuższy czas w sposób bezpieczny dla jego pracy."

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 18 mar 2019, o 17:25
autor: maureliusz
No i to jest odpowiedź konkret! :-)

No teraz mnie tylko ostatnia rzecz nurtuje. Gdzieś na początku tych 30 zakładek ktoś napisał, że na wakacjach mu wywaliło bląd czujnika i musiał kuleć na pół gwizdka.
Dlatego też zakupiłem sobie używkę aby wozić w schowku z torxem 30 i kombinerkami :-)
Tylko dziwne, że jego wypięcie nie spowodowało błędu - a może nie dziwne?
Chyba, że tak jest, że on to toleruje przez pewien okres czasu, a potem aby chronić filtr wywala finalnie błąd, aby w końcu coś z tym zrobić.

Nie będę jednak katował filtra...i jeździł z odpiętym czujnikiem :-) To zostanie bez odpowiedzi.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 11 kwie 2019, o 05:44
autor: maureliusz
Mały update... bo miałem kilka tras ostatnio i podpięty telefon :-)

Moje obserwacje:
1. W mieście rośnie wartość obliczona szybciej niż mierzona. I finalnie komputer dopala na podstawie obliczonej jak dojdzie do wartości ok.22g
2. Na trasie wartość mierzona "dogania" wartość obliczoną i finalnie są niemal równe.
3. Na trasie komputer nie czeka na całkowite zapełnienie filtra (22g). Jak poczuje warunki to czasem włącza dopalanie już przy 70%
4. Dopalanie full / nie wyłączanie silnika - nie ważne czy miasto czy trasa - NIC OLEJU NIE PRZYBYWA

Apka + ELM - sprawdza się zaje...fajnie. Ale jeszcze muszę poszukać tego magika gdzieś z forum Skody co robi układ na OBD z kabelkiem i diodą - to byłoby fajne.

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 13 mar 2020, o 19:31
autor: 321frytki
Witam,
Podłączyłem dzisiaj VCDS i pokazalo mi takie wartości ;)
Czy jest się czym niepokoić?

Przebieg 202k km
2011r 2.0 TDI CFGB 4x4 🙂

Obrazek

Re: DPF - wiedza ogólna, eksploatacja...

: 29 mar 2020, o 21:16
autor: fabek
Wszystko poprawnie.