Strona 26 z 30

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 lut 2014, o 13:44
autor: Enriquez
raczej coś nieszczelne

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 lut 2014, o 14:16
autor: Mej
Marecki - na łączeniu DPF'a z kołnierzem turbiny znajduje się tłoczona blaszana uszczelka - zdecydowanie JEDNORAZOWA, o numerze katalogowym 1K0253115T (nr 3 na poniższym skrinie) :

Obrazek

W rzeczywistości wygląda następująco: http://www.ecstuning.com/Volkswagen-Gol ... /ES315738/

Wystarczy niewielki błąd montażowy lub słabo skręcona obejma (2) łącząca turbinę z DPF'em i może się dziać tak jak u Ciebie.
Nie zwlekałbym z diagnozą ani chwili, bo jak smród ze spalin "osiądzie" na parowniku klimy, to już zawsze będzie lekko syfić spalinami wewnątrz auta.

Oczywiście stawiam jedynie możliwą hipotezę i absolutnie nie przesądzam o rzeczywistych powodach Twojego problemu ale statystycznie jest to najbardziej częstotliwe uszkodzenie (awaria).

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 lut 2014, o 18:35
autor: dato
marecki pisze:Kurde :shock:
dzisiaj zajrzalem pod maske w stojac na parkingu - w czasie wypalana.
Domyslam sie ze dpf to ta srebrna puszka zaraz za sprezarka - kurcze z tego czegos sie dymi ! Wyglada to tak jakby na polaczeniu sprezarki z ta puszka ew. z wnetrza puszki byla jakas nieszczelnos - czy moze czym to nasmarowali i teraz ten smar sie wypala ?
U mnie podczas wypalania - w srodku auta - czuc lekko spaliny. Teraz juz wiem dlaczego.
Zrobilem pare kilometrow - wypalanie sie skonczylo i pod maska elegancko, nic nie dymi nic nie smierdzi...
Pytanie - czy tak ma byc i ten dym to normalny objaw ???
pozdrawiam
Jak masz wątpliwości to zgłoś w ASO, że czujesz spaliny w kabinie. Są problemy z uszczelkami pomiędzy turbo, a dpf, są też problemy z chłodniczką recyrkulacji spalin. No i olej kontroluj czy znika.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 20 lut 2014, o 21:45
autor: marecki
Problem zgloszony do ASO.
Wymiana uszczelki i obejmy.
Calosc 4godziny od zgloszenia, czesci mieli na miejscu.

Ktos tu pisal ze mu smierdzi - chyba w fabii przy wypalaniu. Pewnie problem podobny.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 14 mar 2014, o 23:47
autor: kuebk
fist4sz3k pisze:Nie wiem, czy to nie jest kwestią softu tj. wersji VCDS'a. U mnie np. w kanale 108 wartość oil ash podana jest w ml, a nie w litrach i wynik ... UWAGA... 198ml, co daje 66g popiołu (dopuszczalne 60g). Pamiętajmy jednak, że to jest wartość przybliżona. Przelot mojej kury to 275kkm. DPF wypala się co jakieś 800km, czyli książkowo. Ostatnie jeżdżę głównie w mieście, rzadziej trasa. DPF zaczyna wypalanie jak już wspomnieliście przy 23,97g masy sadzy. U mnie po przejechaniu 300km jest ok. 8-9g sadzy, co przekłada się na wypalanie DPF'a właśnie co jakieś 800km. Gdzieś wyczytałem, że najwięcej sadzy wydziela się w zakresie niskich obrotów i przy ostrym butowaniu. Ja staram się jeździć w granicach 1800 - 2500 obrotów/min, co jest zarówno dobre dla DPF'a, jak i dwumasy, która od nowości nie została wymieniona, ani nie wykazuje oznak nieprawidłowej pracy.
Zachęcam do przeczytania -->> http://www.autowada.pl/node/19 gdzie znajdziemy m.in., tu cytat: "Kolejnym mitem wydaje się granica 60g zapełnienia filtra. Samochody które mają zapełnienie nawet ponad 100g zachowują się normalnie. Nie ma obniżenia mocy, częstszego wypalania filtra, wchodzenia w tryb serwisowy, zapalenia lampki filtra na desce rozdzielczej itp."
Pozdrawiam
Odczyt 23,97g masz z calculated czy measured?

Spotkal sie ktos z sytuacja w ktorej wartosc w measured jest caly czas 0, lub tez czasami potrafi wskoczyc na niskie wartosci <1g i po zgaszeniu auto i wlaczeniu zaplonu ponownie jest 0g?

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 12:40
autor: thomas01000
Przeczytałem te 26 stron odnośnie DPF'a i stwierdzam że producenci aut większego gówna nie mogli wymyślić. A gadka że to wszystko ze względów ekologicznych jest po prostu śmieszna. Sami przyznacie że macie z tym ustrojstwem więcej problemów niż pożytku. Pożytek z tego jaki, że nie kopci i do atmosfery nie dostaje się jakiś syf? Wszyscy pewnie powiedzą że DPF jest OK, no bo co możecie powiedzieć mając coś takiego pod autem. Coś przy czym trzeba ślęczeć raz na tydzień z laptopem i sprawdzać czy się zapycha, zapchał czy może trzeba auto przegonić żeby się nie zapchał i wypalił..porażka. Auto ma służyć do jeżdżenia a nie zaprzątać głowę jakimiś filtrami.. Jak dla mnie DPF jest stworzone tylko po to żeby doić właścicieli aut, bo o ekologi to tu raczej nikt nie myślał i nie myśli. Mogę Wam Wszystkim tylko współczuć że macie coś takiego w swoich autach. Ja na szczęście zdążyłem i kupiłem jeszcze auto bez DPF'a z czego bardzo się cieszę. Ale jeśli już bym coś takiego miał i sprawiało by to cholerstwo problemy, wyciąłbym bez zastanowienia i wysłał w paczce do tej mądrej głowy która na to wymyśliła ;)
I na koniec, chyba moje kolejne auto będzie na benzynę, ale póki moje poczciwe 1.9 jeszcze bezproblemowo klekocze, przy nim pozostanę :)
Superby to naprawdę fajne auta i sam myślę o nowym modelu który wyjdzie chyba w przyszłym roku, ale co do silnika to będe się zastanawiał..

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 12:44
autor: Enriquez
wycięcie to nie problem
problem może być jak pojedziesz takim autem do Niemiec, czy Szwajcarii - możesz wrócić na lawecie bez paru tysięcy euro na koncie
znam osobiście taki przypadek w Passacie - więc to nie jest urban legend

a to, że to jest g... warte to jasna sprawa

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 12:52
autor: Zaj007
Na czarno dymił i Polizei się przyczepiło?

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 13:21
autor: pawuo
Bez przesady z tym dpf'em. Od 5lat jeżdżę samochodami z tym ustrojstwem, w dodatku głównie w warszawskich korkach i nigdy nie było z nim żadnych problemow.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 16:45
autor: chudy
W zasadzie te nowsze dpfy do przebiegu ~200tys. km są praktycznie bezobsługowe. No chyba, że auto jeżdżone cały czas odcinki typu 1-2km to może wtedy nie.

Re: Odp: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 19:14
autor: noso
chudy pisze:W zasadzie te nowsze dpfy do przebiegu ~200tys. km są praktycznie bezobsługowe. No chyba, że auto jeżdżone cały czas odcinki typu 1-2km to może wtedy nie.
Ja nawet nie.wiem kiedy się wypala:-)

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 15 mar 2014, o 21:40
autor: Enriquez
pewnie jak się zepsuje, to już dawno będziesz jeździł nowym autem - i chyba o to się rozchodzi

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 16 mar 2014, o 14:34
autor: thomas01000
Enriquez pisze:pewnie jak się zepsuje, to już dawno będziesz jeździł nowym autem - i chyba o to się rozchodzi
No własnie, i później nie ma co się dziwić że kolejny właściciel będzie psy wieszał na marce bo mu się Superb sypie.. ;)
..w sumie to dotyczy każdego auta.

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 16 mar 2014, o 14:51
autor: koniu1973
Panowie jakie są symptomy wypalania dpf? Rozumiem, że większe spalanie na biegu jałowym powyżej 1l/godz (?), większe obroty na biegu jałowym około 1000 obr/min (?) i smród ...
Przejechałem od zakupu (28-go stycznia) 6000 kilometrów i jak na razie nie zauważyłem wypalania filtra - jakieś sugestie?

Re: DPF - Wynik po niecałych 600km od nowości

: 16 mar 2014, o 14:53
autor: whity
Slychac chodzace wentylatory


Gesendet von meinem iPad Air mit Tapatalk