Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Proszę bardzo kolegów o poprawienie mnie oraz odpowiedz na pytania które zrodziły sie po przeczytaniu instrukcji.
1. O ile dobrze zrozumiałem instrukcję to wypalanie DPF działa w sposób niewidoczny dla kierowcy. Nic nie świeci nic nie pipa. Filtr jak uzna że warto i są ku temu warunki wypala sie sam nie informując kierowcy - TAK ?
2. Jeżeli samochód nie ma możliwości wypalić się ze ze względu np na złe warunki zaczyna się zapychać i zapychać. W momencie granicznego zapchania na wyświetlaczu zapala się pomarańczowa kontrolka "tłumika z kropkami ". Czy oznacza to, że w tym dokładnie momencie znów zaczęła się procedura wypalania i należy starać się w miarę możliwości nie gasić silnika tylko jechać z prędkością obrotowa między 1800 i 2500 ?
2a) czy jeżeli będzie taka możliwość i będę jechał zgodnie z zaleceniami 1800-2500 to mam tak jechać aż kontrolka zgaśnie ?
2b) czy koniecznie jest włączanie wszystkich odbiorników by jak najbardziej obciążyć silnik (grzanie foteli, szyb, klima etc.)
2c) jeśli nie będę miał możliwości i zgaszę samochód to po zapaleniu samochód wejdzie w tryb awaryjny ? Czy będę miał jeszcze szanse na to, że samochód będzie jechał normalnie a kontrolka będzie sie świecić dając mi jeszcze szanse na wypalenie ? I ile mniej więcej takich szans dostanę
2d) jeżeli samochód z powodu braku możliwości wypalenia mimo informowania mnie o tym nie wypali sie i samochód przejdzie w tryb awaryjny - to zostaje jedynie wymuszone VAG-iem wypalanie ?
3. Czy wypalanie standardowe te nie widoczne dla kierowcy czymś się różni od wypalania w którym świeci sie kontrolka i wpylania wymuszonego VAG-iem ?
Pytam bo doczytałem, że wypalanie VAG-iem jest ostatecznością i nie należy robić go często. Stąd pytanie. Co w nim jest takiego innego. Skoro zwykłe wypalanie jak udało mi sie dowiedzieć jest robione standardowo przez samochód w zależności od jazdy ale powiedzmy ok 500-800km. Więc manualne wymuszanie VAG-iem co 500-800km dla osób które raz na ten czas wymusiły by sobie wypalanie i ruszyły na A4 coś zmienia ?
Dzięki
1. O ile dobrze zrozumiałem instrukcję to wypalanie DPF działa w sposób niewidoczny dla kierowcy. Nic nie świeci nic nie pipa. Filtr jak uzna że warto i są ku temu warunki wypala sie sam nie informując kierowcy - TAK ?
2. Jeżeli samochód nie ma możliwości wypalić się ze ze względu np na złe warunki zaczyna się zapychać i zapychać. W momencie granicznego zapchania na wyświetlaczu zapala się pomarańczowa kontrolka "tłumika z kropkami ". Czy oznacza to, że w tym dokładnie momencie znów zaczęła się procedura wypalania i należy starać się w miarę możliwości nie gasić silnika tylko jechać z prędkością obrotowa między 1800 i 2500 ?
2a) czy jeżeli będzie taka możliwość i będę jechał zgodnie z zaleceniami 1800-2500 to mam tak jechać aż kontrolka zgaśnie ?
2b) czy koniecznie jest włączanie wszystkich odbiorników by jak najbardziej obciążyć silnik (grzanie foteli, szyb, klima etc.)
2c) jeśli nie będę miał możliwości i zgaszę samochód to po zapaleniu samochód wejdzie w tryb awaryjny ? Czy będę miał jeszcze szanse na to, że samochód będzie jechał normalnie a kontrolka będzie sie świecić dając mi jeszcze szanse na wypalenie ? I ile mniej więcej takich szans dostanę
2d) jeżeli samochód z powodu braku możliwości wypalenia mimo informowania mnie o tym nie wypali sie i samochód przejdzie w tryb awaryjny - to zostaje jedynie wymuszone VAG-iem wypalanie ?
3. Czy wypalanie standardowe te nie widoczne dla kierowcy czymś się różni od wypalania w którym świeci sie kontrolka i wpylania wymuszonego VAG-iem ?
Pytam bo doczytałem, że wypalanie VAG-iem jest ostatecznością i nie należy robić go często. Stąd pytanie. Co w nim jest takiego innego. Skoro zwykłe wypalanie jak udało mi sie dowiedzieć jest robione standardowo przez samochód w zależności od jazdy ale powiedzmy ok 500-800km. Więc manualne wymuszanie VAG-iem co 500-800km dla osób które raz na ten czas wymusiły by sobie wypalanie i ruszyły na A4 coś zmienia ?
Dzięki
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Już rozwiewam wszystkie Twoje wątpliwości.
Ad1. Teorytycznie tak. W praktyce wiadomo kiedy filtr się wypala. Symptomy to: twardsza praca silnika, podniesione wole obroty, włączone wentylatory chłodnicy na wysokim biegu, chyba też grzeje tylna szyba.
Ad2. Tak, do tego należy jechać ponad 60km/h.
Ad2a. Tak.
Ad2b. Nie jest to konieczne ale warto.
Ad2c. Auto wejdzie w tryb awaryjny już po jednym, zgaszeniu.
Ad2d. Tak, ale jeżeli zignorujesz tryb awaryjny filtr zapcha się tak, że konieczna będzie także jego regeneracja lub wymiana.
Ad3. Tak. Wypalanie przymusowe jest bardziej „brutalne”.
PS1. W trakcie wypalania (także tego niewidocznego) nie powinno gasić się silnika. Pracuje on na bardzo bogatej mieszance i jeżeli zgasimy silnik to niewypalone paliwo spłynie do oleju i rozrzedzi go. Wiadomo czym to grozi.
PS2. Faktycznie, wypalanie przymusowe to ostateczność.
Ad1. Teorytycznie tak. W praktyce wiadomo kiedy filtr się wypala. Symptomy to: twardsza praca silnika, podniesione wole obroty, włączone wentylatory chłodnicy na wysokim biegu, chyba też grzeje tylna szyba.
Ad2. Tak, do tego należy jechać ponad 60km/h.
Ad2a. Tak.
Ad2b. Nie jest to konieczne ale warto.
Ad2c. Auto wejdzie w tryb awaryjny już po jednym, zgaszeniu.
Ad2d. Tak, ale jeżeli zignorujesz tryb awaryjny filtr zapcha się tak, że konieczna będzie także jego regeneracja lub wymiana.
Ad3. Tak. Wypalanie przymusowe jest bardziej „brutalne”.
PS1. W trakcie wypalania (także tego niewidocznego) nie powinno gasić się silnika. Pracuje on na bardzo bogatej mieszance i jeżeli zgasimy silnik to niewypalone paliwo spłynie do oleju i rozrzedzi go. Wiadomo czym to grozi.
PS2. Faktycznie, wypalanie przymusowe to ostateczność.
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Zaj007 - dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości. Juz jest wszytko prawie jasne Jak mogę jeszcze wypytam o cos :
Czyli jeżeli zauważę ze mam wypalanie filtra: twardsza praca silnika, podniesione wole obroty, włączone wentylatory chłodnicy na wysokim biegu to też starać sie gasić auta. A czy pozostawienie go na wolnych obrotach coś zmienia ? Będzie sie wypalać czy nie ma to znaczenia i można zgasić choć lepiej zrobić jeszcze jakiś kawałek ?
Wypalanie przymusowe VAG-iem jest bardziej „brutalne” jak to nazwałeś. Ale wypalanie standardowe bez kontrolki oraz te z kontrolka to takie samo wypalanie tak ? - mniej brutalne ? Czy jest tak, że standardowe wypalanie jest okej, te z kontrolka pomarańczową to już brutal równy wypalaniu z VAG-a ?
Jak auto uznaje ze warto wypalać ? Robi to na bieżąco jak tylko sa ku temu warunki mimo, że ma np zapełnienie np 10% czy tez czeka do np zapełnienia 90% i wtedy zaczyna wypalać ?
Czy jest jakaś opcja w VAG-u delikatnego wypalania bądź wskazania samochodowi ze warto by juz wypalić mając przed sobą jakaś trasę ? I tu wyjaśnienie :
Jeżeli jest tak, że filtr wypala sie gdy zapylenie dojdzie do np 90%, a nie na bieżąco korzystając z warunków, to w sytuacji gdy mamy go zapełniony na 75% i wiemy ze jutro jedziemy np A4 do Krakowa warto by było wskazać, żeby sie podczas tej drogi wypalił. Bo może byc tak, że wracamy z krakowa filtr zapycha sie do 85%. Na drugi dzień miasto korki i 90% wypalanie. A warunków brak.
Czyli jeżeli zauważę ze mam wypalanie filtra: twardsza praca silnika, podniesione wole obroty, włączone wentylatory chłodnicy na wysokim biegu to też starać sie gasić auta. A czy pozostawienie go na wolnych obrotach coś zmienia ? Będzie sie wypalać czy nie ma to znaczenia i można zgasić choć lepiej zrobić jeszcze jakiś kawałek ?
Wypalanie przymusowe VAG-iem jest bardziej „brutalne” jak to nazwałeś. Ale wypalanie standardowe bez kontrolki oraz te z kontrolka to takie samo wypalanie tak ? - mniej brutalne ? Czy jest tak, że standardowe wypalanie jest okej, te z kontrolka pomarańczową to już brutal równy wypalaniu z VAG-a ?
Jak auto uznaje ze warto wypalać ? Robi to na bieżąco jak tylko sa ku temu warunki mimo, że ma np zapełnienie np 10% czy tez czeka do np zapełnienia 90% i wtedy zaczyna wypalać ?
Czy jest jakaś opcja w VAG-u delikatnego wypalania bądź wskazania samochodowi ze warto by juz wypalić mając przed sobą jakaś trasę ? I tu wyjaśnienie :
Jeżeli jest tak, że filtr wypala sie gdy zapylenie dojdzie do np 90%, a nie na bieżąco korzystając z warunków, to w sytuacji gdy mamy go zapełniony na 75% i wiemy ze jutro jedziemy np A4 do Krakowa warto by było wskazać, żeby sie podczas tej drogi wypalił. Bo może byc tak, że wracamy z krakowa filtr zapycha sie do 85%. Na drugi dzień miasto korki i 90% wypalanie. A warunków brak.
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Ostatnio zmieniony 23 kwie 2014, o 16:34 przez Misiek Fisiek, łącznie zmieniany 1 raz.
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Co do tego wypalania na postoju pytam dlatego, że jest taka opcja w CR. W PD jej nie było :
2.0l R4 CR-TDI
With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.
Regeneration while Standing/Idle
Prerequisites (General):
* Ignition ON
* Engine ON (Idle)
* Fuel Tank at least 1/4 full
* Transmission in Neutral/Park
* Parking Brake engaged
* Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)
* Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values)
o If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
* Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
* Engine Hood Closed
[Select]
[01 - Engine]
[Security Access - 16]
* Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing)
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
* Select Block for Regeneration while Standing
[Go!]
* Follow the Instructions on the Screen
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Select Blocks 099 and 108 at once.
[Go!]
MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter
MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank
MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank
Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %).
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
2.0l R4 CR-TDI
With the newer CR-TDI engines there are 2 different types of regenerations available depending on the actual soot mass/load. If either the calculated or measured soot mass is above 30g but below 40g you can initiate a regeneration while standing (Idle will be raised etc.), a forced regeneration while driving is also possible. Once the values are above 40g (but below the max 45g) the regeneration while standing is no longer available and the regeneration while driving is the only way.
Regeneration while Standing/Idle
Prerequisites (General):
* Ignition ON
* Engine ON (Idle)
* Fuel Tank at least 1/4 full
* Transmission in Neutral/Park
* Parking Brake engaged
* Coolant Temperature above 70 °C (see MVB 002.4)
* Particle Filter Load below Specification (see MVB 108.2/3, VCDS should give the specified values)
o If the Particle Filter Load is above Specification the Particle Filter needs to be replaced since the car may burn down when regenerating.
* Power Consumers ON (Light, Seat Heating, Front/Rear Window Heater, Climate Control)
* Engine Hood Closed
[Select]
[01 - Engine]
[Security Access - 16]
* Enter the Code shown by VCDS next to Adaptation Enabling (e.g. Regeneration while Standing)
[Do It!]
[Basic Settings - 04]
* Select Block for Regeneration while Standing
[Go!]
* Follow the Instructions on the Screen
[Done, Go Back]
[Meas. Blocks - 08]
Select Blocks 099 and 108 at once.
[Go!]
MVB 099.2: Exhaust Gas Temperature before Turbo Charger
MVB 099.3: Exhaust Gas Temperature before Particle Filter
MVB 099.4: Exhaust Gas Temperature after Particle Filter
MVB 108.2: Particle Filter Soot Mass (calculated) Alternate group 241.2 if 108 is blank
MVB 108.3: Particle Filter Soot Mass (measured) Alternate group 241.3 if 108 is blank
Now let the Car run with Raised Idle until the Particle Filter Load is as low as possible (close to 0 %).
[Done, Go Back]
[Close Controller, Go Back - 06]
- przem00
- Posty: 628
- Rejestracja: 13 wrz 2011, o 15:15
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: KWI
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Mam zrobione 20000 w 6 meisiecy. Jezdze roznie miasto, trasy, autostrady drogi krajowe.
Nigdy nei zapalil mi sie filtr, nigdy nie bylo problemow z DPF.
A ja uwazam ze jazda po autostradzie spokojnei wypala do zera DPF bo jak jedziesz z wrocławia do krakowa na ten rpzyklad w jakies 1:40 to tam sie wypali wszystko lacznie z kulturami bakterii mieszkajacymi w szczelinach.
Uwazam ze zadne sztuczne wypalanie na chamowaniach nie zastapi dlugiej jazdy po autostradzie, poprostu nie da sie uzyskac takiej temperatury sztucznie
Nigdy nei zapalil mi sie filtr, nigdy nie bylo problemow z DPF.
A ja uwazam ze jazda po autostradzie spokojnei wypala do zera DPF bo jak jedziesz z wrocławia do krakowa na ten rpzyklad w jakies 1:40 to tam sie wypali wszystko lacznie z kulturami bakterii mieszkajacymi w szczelinach.
Uwazam ze zadne sztuczne wypalanie na chamowaniach nie zastapi dlugiej jazdy po autostradzie, poprostu nie da sie uzyskac takiej temperatury sztucznie
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Cieszę się, że mogłem pomóc.neck99 pisze:Zaj007 - dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości. Juz jest wszytko prawie jasne Jak mogę jeszcze wypytam o cos :
Jestem na 90% pewny, że takie "ciche" wypalanie na postoju nic nie daje tylko może szkodzić (niewypalone paliwo może dostawać się do oleju). Aby filtr optymalnie się wypalił potrzeba odpowiedniego obciążenia i obrotów. Wypalanie I fazy zapełnienia filtra nie zastąpi procedury oczyszczania na postoju.neck99 pisze:Czyli jeżeli zauważę ze mam wypalanie filtra: twardsza praca silnika, podniesione wole obroty, włączone wentylatory chłodnicy na wysokim biegu to też starać sie gasić auta. A czy pozostawienie go na wolnych obrotach coś zmienia ? Będzie sie wypalać czy nie ma to znaczenia i można zgasić choć lepiej zrobić jeszcze jakiś kawałek ?
Na to pytanie mogę odpowiedzieć jedynie z przypuszczeń.neck99 pisze: Wypalanie przymusowe VAG-iem jest bardziej „brutalne” jak to nazwałeś. Ale wypalanie standardowe bez kontrolki oraz te z kontrolka to takie samo wypalanie tak ? - mniej brutalne ? Czy jest tak, że standardowe wypalanie jest okej, te z kontrolka pomarańczową to już brutal równy wypalaniu z VAG-a ?
Każde kolejne wypalanie (ciche, kontrolka, VAG) jest "brutalniejsze" od poprzedniego.
Przy 90% to już tylko VAG, a nawet wymiana filtra. Auto ocenia temperaturę silnika i stopień zapełnienia filtra. Kiedyś pamiętałem poszczególnie progi, ale gdzieś tam mi wyleciało z głowy.neck99 pisze: Jak auto uznaje ze warto wypalać ? Robi to na bieżąco jak tylko sa ku temu warunki mimo, że ma np zapełnienie np 10% czy tez czeka do np zapełnienia 90% i wtedy zaczyna wypalać ?
Na VAGu możesz zobaczyć stan zapełnienia DPFa. Nie ma możliwości wskazania kiedy ma się wypalać. Delikatne wypalanie może dało by się zrobić podając odpowiednie parametry. Na pewno nie ma czegoś takiego za pomocą wciśnięcia jednego guzika, działa to trochę zero-jedynkowo. Albo pełne albo wcale.neck99 pisze:Czy jest jakaś opcja w VAG-u delikatnego wypalania bądź wskazania samochodowi ze warto by juz wypalić mając przed sobą jakaś trasę ? I tu wyjaśnienie :
Moim zdaniem nad to się martwisz. Wiem , że chcesz jak najlepiej dla Twojego DPFa, ale nie ma co popadać w przesadę. W praktyce raz musiałem zgasić na wypalaniu. Jak tylko wróciłem do auta pojechałem na przejażdżkę w wiadomym celu.
Wypalanie na hamowniach nie jest złe. Nie zawsze są warunki do uzyskania optymalnych warunków jazdy.
Jeszcze niedługo wprowadzą karnety na wypalanie
- Misiek Fisiek
- Posty: 9426
- Rejestracja: 9 maja 2011, o 09:06
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 1000.500.100.900
- Lokalizacja: Warwsiowa
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Kolega Zaj007 wprawdzie nieczęsto ale pokazuje, że wie sporo o motoryzacji i potrafi to przystępnie przekazać. Osobiście bardzo podobał mi się przykład grzejącego na maksa Stara zostawiającego za sobą chmarę dymu i wpływu takiej jazdy na wypalanie dpf SzacuneczekZaj007 pisze:Cieszę się, że mogłem pomóc.neck99 pisze:Zaj007 - dziękuję bardzo za rozwianie moich wątpliwości. Juz jest wszytko prawie jasne Jak mogę jeszcze wypytam o cos :
♫♪♫♪...私のホンダはラクダよりも速い...♪♫♪
- neck99
- Posty: 1442
- Rejestracja: 4 kwie 2012, o 10:26
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Dziękuję wszystkim za odpowiedz. Szczególnie Zaj007. Zobaczymy jak będzie w praktyce U mnie głównie miasto choć dziennie śmigam kawałek A4 więc tu trochę obaw. Ale myślę ze damy rady.
Zaj007 jak by cię olsniło lub byś znalazł :
Zaj007 jak by cię olsniło lub byś znalazł :
Był bym wdzięcznyZaj007 pisze:Przy 90% to już tylko VAG, a nawet wymiana filtra. Auto ocenia temperaturę silnika i stopień zapełnienia filtra. Kiedyś pamiętałem poszczególnie progi, ale gdzieś tam mi wyleciało z głowy.
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 1 wrz 2011, o 18:58
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Lokalizacja: Kraków/ Roeselare
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
Witam. Dodam od siebie że, sledze temat filtrów dpf od 3,5 lat , tj od kiedy pośiadam to cudo w moim aucie , i musze przyznac szczerze, ze przy moim sposobie jazdy (3 miesiace po 5km do pracy i spowrotem ,reszta głownie po miescie,nastepnie wypad do Polski to jest 3000 km i po powrocie znowu 3 miechy to samo po 5 km) nigdy nie miałem problemu z dpf, mam najechane 128tys i odpukac na razie nie wiem co to problem z dpf. Tak ze nie wiem sam do konca gdzie jest pogrzebany problem z tym ustrojstwem.
- Zaj007
- Posty: 1278
- Rejestracja: 11 lip 2011, o 15:23
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: Olsztyn
Re: Niejasności po przeczytaniu instrukcji - DPF
45% Normalna regeneracja,neck99 pisze: Zaj007 jak by cię olsniło lub byś znalazł :
50% Regeneracja przy maksymalnej temperaturze spalin,
55% Kontrolka DPF, regeneracja od 60 km/h,
75% kontrolka DPF, check, kontrolka świec żarowych, obniżenie momentu obrotowego, dezaktywacja EGR, regeneracja tylko VAGiem,
95% DPF idzie się je*ać
@Zuber: Dziękuję za ciepłe słowa!